Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: bolinder - 14.11.2012, 22:10:14

Otsikko: B6304 kansiremontti
Kirjoitti: bolinder - 14.11.2012, 22:10:14
tossa työnalla tommonen tinakutonen ,en löytäny valmista otsikkoa täällä niin perustin uuden .
Tuolla oli aika hyvin selitetty nokkien ajoituksesta eli ei siitä sen kummemin ....

mitä tossa ois tärkeetä huomioida ?kansi ei vissiin tarttis plaanata jos ei mitään kummosempiä merkkiä /syöpymiä.
mites mistä ventiilit tohon ? ainakin 2oli palannu ei heti osannu varaosa tiskillä neuvoa mistä saa ,marmorilla en ole käynny vielä
oisko suomessa joku kauppa mistä vois tilata tiivisteet,ventiilit,ohjurit ?

niin ja kannen momentit tietty -H-
Otsikko: Vs: B6304 kansiremontti
Kirjoitti: bolinder - 22.11.2012, 21:29:59
tossa oli aika hyvin kerrottu
http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/p1.html
Otsikko: Vs: B6304 kansiremontti
Kirjoitti: sjs - 22.11.2012, 22:43:53
Motonetistä saa venttiilit, otat 850 volvon venttiileitä, ovat täysin samat. Kansipahvi joko siniseltä 80e tai ruotsista tarvike kympi pari halvemmalla.

Venakoppaan siniseltä tiskiltä tiivisteliima, ÄLÄ LAITA SILIKOONILIIMAA, SE EI KESTÄ, ON KOKEILTU JA KUSI PAHASTI.

Putsaa osat huolellisesti, venakopasta ja kannesta tiivisteliimajämät irti UUDELLA mattoveitsenterällä, ÄLÄ NAARMUTA.

Jos venttiileitä on palanut, on polttoainesuuttimessa vikaa, seuraavaksi palaa mäntä, jos ei ole jo palanut.

Kansi kiristetään keskeltä taakse-eteen-taakse edeten 20Nm eka kierros, toinen 60Nm ja kolmas kierros 130asteen kulmatiukkaus.

Nokka-akselien stefoihin EI SIT LAITETA tiivisteliimaa, pullahtavat muuten ulos, kasataan ulkokuori ja kansi rasvakuivattuna, ja stefojen sisäpuoli kevyesti rasvattuna.

Ohjureita tuskin tarttee uusia, mutta stenparnermotor ja kgtrimmning ruotsissa myyvät kaikkia osia.

Suomesta et saa motonetistä tarvitsemistasi osista kun venttiilit, on kokeiltu. :)
Otsikko: Vs: B6304 kansiremontti
Kirjoitti: Justus - 23.11.2012, 07:20:28
Venttiileitä saa suomesta tilattua ainakin osasetiltä ja AD:ltä, varmaan monesta muustakin harakiriliikkeestä.
Pakovena: AD 18,50€, Osaset 22,89€, Moponet 17.80€, Skruvat 13,53€.
Noiden laaduista ei tiedä sit ytään mitään, jos varman päälle haluaa pelata, niin tilaa sit siniseltä.
Ite tilasin ruuvatista.

Kannattaa tilata koko yläpään tiivistesarja, tulee paljon halvemmaks, kuin niitä erikseen alkais osteleen.
Esim. tosta:
http://www.skruvat.fi/Tiivistesarja-sylinterikansi-P9977.aspx

Eiks noi venttiilit voi palaa myös sen takia, että venttiilin varren kumit on paskana ja vuotaa sieltä öljyä ja se palaessaan karstoittaa venttiilin päällisen-> venttiili alkaa kantaa?
Tommosen diagnoosin kansipajan äijä mun vastaavasta myllystä antoi. Oli meinaan venakumit ihan riekaleina ja yhdestä pakovenasta myös paloi pala pois.

Volvon ohjeen mukaan kannesta ei sit saa ottaa enempää, kuin 0,30.
Otsikko: Vs: B6304 kansiremontti
Kirjoitti: bolinder - 26.11.2012, 19:16:11


Kannattaa tilata koko yläpään tiivistesarja, tulee paljon halvemmaks, kuin niitä erikseen alkais osteleen.
Esim. tosta:
Eiks noi venttiilit voi palaa myös sen takia, että venttiilin varren kumit on paskana ja vuotaa sieltä öljyä ja se palaessaan karstoittaa venttiilin päällisen-> venttiili alkaa kantaa?
Tommosen diagnoosin kansipajan äijä mun vastaavasta myllystä antoi. Oli meinaan venakumit ihan riekaleina ja yhdestä pakovenasta myös paloi pala pois.

Volvon ohjeen mukaan kannesta ei sit saa ottaa enempää, kuin 0,30.

kiitos linkeistä , tuun varmaan tilamaan nuo pako venat tuolta skruuvista ainakin .Kerkesin jo tilata kansipahvi ,imu/pakotiivisteet, tulppien o renkaat ja jakoremmi siniseltä marmoritiskiltä  kun hinta oli melkein inhimillinen :(

pakovenista ne ei pyytäny kun vaivaiset 77e kpl  :idiot2:


Eiks noi venttiilit voi palaa myös sen takia, että venttiilin varren kumit on paskana ja vuotaa sieltä öljyä ja se palaessaan karstoittaa venttiilin päällisen-> venttiili alkaa kantaa?
Tommosen diagnoosin kansipajan äijä mun vastaavasta myllystä antoi. Oli meinaan venakumit ihan riekaleina ja yhdestä pakovenasta myös paloi pala pois.


jotain tuon tyylistä ne mullekin neuvoi , mites onko kannen pultit vaihtokama näissä ? ainakin tossa mun laittama linkki siitä vitosmyllystä ne sanoi niin


Otsikko: Vs: B6304 kansiremontti
Kirjoitti: Justus - 26.11.2012, 19:52:50
Pultit on venyvää mallia. Vaihtoon vaan, kun ei ne paljon mitään ees maksa. Ei kannata ottaa riskiä, että vanhat pultit katkee sit ku vedät nitä uudelleen pänniin. Jotkut on kyl niinkin tehneet.
(http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/stretched_bolt.jpg)
Otsikko: Vs: B6304 kansiremontti
Kirjoitti: bolinder - 26.11.2012, 20:19:53
enmäny yleensä pihistele väärästä paikasta ,vaan että kulluko  vaihtaa vissiin tarvii niin vaihetaan ..
Otsikko: Vs: B6304 kansiremontti
Kirjoitti: bolinder - 26.11.2012, 20:25:21

Venakoppaan siniseltä tiskiltä tiivisteliima, ÄLÄ LAITA SILIKOONILIIMAA, SE EI KESTÄ, ON KOKEILTU JA KUSI PAHASTI.
.

arva jos kysyin samalla siniseltä kakara siellä sanoi että paa vaan jotain ! jospa siellä ois joku aikuinen kun käyn osat hakee
Otsikko: Vs: B6304 kansiremontti
Kirjoitti: Ari E - 26.11.2012, 20:53:34
motonetin laippa tiivistettä, on ihan eri ainetta mitä silikoonit....
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2301

levitetään siis OHUT kerros vaikka pienellä superlooni telalla, ettei öljykanavat mene tukkoon