Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B6304 kansiremontti

  • 8 Vastauksia
  • 5393 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
B6304 kansiremontti
« : 14.11.2012, 22:10:14 »
tossa työnalla tommonen tinakutonen ,en löytäny valmista otsikkoa täällä niin perustin uuden .
Tuolla oli aika hyvin selitetty nokkien ajoituksesta eli ei siitä sen kummemin ....

mitä tossa ois tärkeetä huomioida ?kansi ei vissiin tarttis plaanata jos ei mitään kummosempiä merkkiä /syöpymiä.
mites mistä ventiilit tohon ? ainakin 2oli palannu ei heti osannu varaosa tiskillä neuvoa mistä saa ,marmorilla en ole käynny vielä
oisko suomessa joku kauppa mistä vois tilata tiivisteet,ventiilit,ohjurit ?

niin ja kannen momentit tietty -H-

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304 kansiremontti
« Vastaus #1 : 22.11.2012, 21:29:59 »

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: B6304 kansiremontti
« Vastaus #2 : 22.11.2012, 22:43:53 »
Motonetistä saa venttiilit, otat 850 volvon venttiileitä, ovat täysin samat. Kansipahvi joko siniseltä 80e tai ruotsista tarvike kympi pari halvemmalla.

Venakoppaan siniseltä tiskiltä tiivisteliima, ÄLÄ LAITA SILIKOONILIIMAA, SE EI KESTÄ, ON KOKEILTU JA KUSI PAHASTI.

Putsaa osat huolellisesti, venakopasta ja kannesta tiivisteliimajämät irti UUDELLA mattoveitsenterällä, ÄLÄ NAARMUTA.

Jos venttiileitä on palanut, on polttoainesuuttimessa vikaa, seuraavaksi palaa mäntä, jos ei ole jo palanut.

Kansi kiristetään keskeltä taakse-eteen-taakse edeten 20Nm eka kierros, toinen 60Nm ja kolmas kierros 130asteen kulmatiukkaus.

Nokka-akselien stefoihin EI SIT LAITETA tiivisteliimaa, pullahtavat muuten ulos, kasataan ulkokuori ja kansi rasvakuivattuna, ja stefojen sisäpuoli kevyesti rasvattuna.

Ohjureita tuskin tarttee uusia, mutta stenparnermotor ja kgtrimmning ruotsissa myyvät kaikkia osia.

Suomesta et saa motonetistä tarvitsemistasi osista kun venttiilit, on kokeiltu. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: B6304 kansiremontti
« Vastaus #3 : 23.11.2012, 07:20:28 »
Venttiileitä saa suomesta tilattua ainakin osasetiltä ja AD:ltä, varmaan monesta muustakin harakiriliikkeestä.
Pakovena: AD 18,50€, Osaset 22,89€, Moponet 17.80€, Skruvat 13,53€.
Noiden laaduista ei tiedä sit ytään mitään, jos varman päälle haluaa pelata, niin tilaa sit siniseltä.
Ite tilasin ruuvatista.

Kannattaa tilata koko yläpään tiivistesarja, tulee paljon halvemmaks, kuin niitä erikseen alkais osteleen.
Esim. tosta:
http://www.skruvat.fi/Tiivistesarja-sylinterikansi-P9977.aspx

Eiks noi venttiilit voi palaa myös sen takia, että venttiilin varren kumit on paskana ja vuotaa sieltä öljyä ja se palaessaan karstoittaa venttiilin päällisen-> venttiili alkaa kantaa?
Tommosen diagnoosin kansipajan äijä mun vastaavasta myllystä antoi. Oli meinaan venakumit ihan riekaleina ja yhdestä pakovenasta myös paloi pala pois.

Volvon ohjeen mukaan kannesta ei sit saa ottaa enempää, kuin 0,30.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304 kansiremontti
« Vastaus #4 : 26.11.2012, 19:16:11 »


Kannattaa tilata koko yläpään tiivistesarja, tulee paljon halvemmaks, kuin niitä erikseen alkais osteleen.
Esim. tosta:
Eiks noi venttiilit voi palaa myös sen takia, että venttiilin varren kumit on paskana ja vuotaa sieltä öljyä ja se palaessaan karstoittaa venttiilin päällisen-> venttiili alkaa kantaa?
Tommosen diagnoosin kansipajan äijä mun vastaavasta myllystä antoi. Oli meinaan venakumit ihan riekaleina ja yhdestä pakovenasta myös paloi pala pois.

Volvon ohjeen mukaan kannesta ei sit saa ottaa enempää, kuin 0,30.

kiitos linkeistä , tuun varmaan tilamaan nuo pako venat tuolta skruuvista ainakin .Kerkesin jo tilata kansipahvi ,imu/pakotiivisteet, tulppien o renkaat ja jakoremmi siniseltä marmoritiskiltä  kun hinta oli melkein inhimillinen :(

pakovenista ne ei pyytäny kun vaivaiset 77e kpl  :idiot2:


Eiks noi venttiilit voi palaa myös sen takia, että venttiilin varren kumit on paskana ja vuotaa sieltä öljyä ja se palaessaan karstoittaa venttiilin päällisen-> venttiili alkaa kantaa?
Tommosen diagnoosin kansipajan äijä mun vastaavasta myllystä antoi. Oli meinaan venakumit ihan riekaleina ja yhdestä pakovenasta myös paloi pala pois.


jotain tuon tyylistä ne mullekin neuvoi , mites onko kannen pultit vaihtokama näissä ? ainakin tossa mun laittama linkki siitä vitosmyllystä ne sanoi niin


« Viimeksi muokattu: 26.11.2012, 19:21:55 kirjoittanut bolinder »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: B6304 kansiremontti
« Vastaus #5 : 26.11.2012, 19:52:50 »
Pultit on venyvää mallia. Vaihtoon vaan, kun ei ne paljon mitään ees maksa. Ei kannata ottaa riskiä, että vanhat pultit katkee sit ku vedät nitä uudelleen pänniin. Jotkut on kyl niinkin tehneet.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304 kansiremontti
« Vastaus #6 : 26.11.2012, 20:19:53 »
enmäny yleensä pihistele väärästä paikasta ,vaan että kulluko  vaihtaa vissiin tarvii niin vaihetaan ..

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304 kansiremontti
« Vastaus #7 : 26.11.2012, 20:25:21 »

Venakoppaan siniseltä tiskiltä tiivisteliima, ÄLÄ LAITA SILIKOONILIIMAA, SE EI KESTÄ, ON KOKEILTU JA KUSI PAHASTI.
.

arva jos kysyin samalla siniseltä kakara siellä sanoi että paa vaan jotain ! jospa siellä ois joku aikuinen kun käyn osat hakee

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304 kansiremontti
« Vastaus #8 : 26.11.2012, 20:53:34 »
motonetin laippa tiivistettä, on ihan eri ainetta mitä silikoonit....
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2301

levitetään siis OHUT kerros vaikka pienellä superlooni telalla, ettei öljykanavat mene tukkoon

 

Carcom Oy  Elekma