Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jason S. - 26.11.2012, 16:06:38

Otsikko: S80 -00 tyyppiviat
Kirjoitti: Jason S. - 26.11.2012, 16:06:38
Moi.

Isä tiedustelee että mitkä mahtaa olla -00 S80:n tyyppiviat? Alatukivarret ilmeisesti on yksi, mutta onko muita?

Käytin hakua, mutta vastaavaa aihetta en löytänyt.
Otsikko: Vs: S80 -00 tyyppiviat
Kirjoitti: V50R - 26.11.2012, 16:10:31
Alapalloniveliä saa vaihtaa melkein kahden vuoden välein per puoli ...

Muutenhan S80 mukava kiesi, limusiini kyytiä :)

Hiljainen +++

Suosittelisin vielä Diesel versioo ja miel. automatic
Otsikko: Vs: S80 -00 tyyppiviat
Kirjoitti: Taavi.H - 26.11.2012, 16:12:59
Tärkein tyyppivika on tietysti se, että kyseessä on jo 12 vuotta vanha auto. :)

Eli tän ikäiset ovat jo väkisinkin yksilöitä, joten sitä vasten kannattaa suodattaa tyyppivikalistat.

Jos nyt puhutaan bensakoneella olevasta, niin kaasuläppä (ETM) on se eräs murheenkryyni.
Otsikko: Vs: S80 -00 tyyppiviat
Kirjoitti: Kaasuvolvo - 26.11.2012, 16:29:51
Tossa aika hyvin lueteltu: http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/volvo/s80/1135236880858
Otsikko: Vs: S80 -00 tyyppiviat
Kirjoitti: (Miksu) - 26.11.2012, 16:47:54
Tämä allaoleva keskusteluhan on tarkoitettu juuri täläisiä kysymyksiä varten.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=359.0
Otsikko: Vs: S80 -00 tyyppiviat
Kirjoitti: Jason S. - 26.11.2012, 16:54:48
Joo, eli se jäi mainitsematta, että isällä on ollut jo vuoden 2.5d S80, ja alkoi mietityttämään tyyppiviat kyseiseen kaaraan.
Otsikko: Vs: S80 -00 tyyppiviat
Kirjoitti: Teutori - 26.11.2012, 17:30:43
Moi.

Isä tiedustelee että mitkä mahtaa olla -00 S80:n tyyppiviat? Alatukivarret ilmeisesti on yksi, mutta onko muita?

Käytin hakua, mutta vastaavaa aihetta en löytänyt.
http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/volvo/s80/1135236880858, tai kirjoittamalla googleen Volvo S80 tyyppiviat  ;)

No, Kaasuvolvohan sen ehti ensin laittamaankin.
Otsikko: Vs: S80 -00 tyyppiviat
Kirjoitti: V50R - 26.11.2012, 18:43:44
2,5 tdi toimii ja toimii ...

itselläni vain +++ kerrottavaa.
Otsikko: Vs: S80 -00 tyyppiviat
Kirjoitti: Teutori - 26.11.2012, 19:58:31
2,5 tdi toimii ja toimii ...

itselläni vain +++ kerrottavaa.
Juup, itellä oli aikoinaan tuo -97 855Tdi, ja vieläkin on ajossa tuolla maailmalla, ja rapiat päälle 500th on jo mittarissa  ;) ei mitenkään huono laite.
Otsikko: Vs: S80 -00 tyyppiviat
Kirjoitti: nmmake - 26.11.2012, 19:59:47
Itsellä alla 465tkm ajettu vm. -99 2,5D Automaatti. Ollut perheessä jo kohta kuusi vuotta ja 200tkm. Tuo alapallo- ja alatukivarsihomma kuulostaa aivan vieraalta niitä ei ole meille vaihdettu, vaikka viimeisen 10tkm aikana on alkanut kuulua jotain napinaa keulasta. Voipi tietysti olla puoli-ilmaiset koiranluut, jotka vaihdettiin reilu vuosi sitten.

Varsinaisia probleemia ovat olleet omistussuhteen aikana:
- Suurimpana murheena CEM-ongelma, korjattiin Sercapilla onnistuneesti
- Jakoremmi katkesi hirttäneen vesipumpun seurauksena, sammui tyhjäkäynniltä, ei otettu hattua pois, kuvattiin ja rysäyksestä on aikaa kohta 60tkm.
- Mittaristo käytettiin pajalla varmuuden vuoksi (ennen CEM-diagnoosia)
- Öljyä tuo moottori on vuotanut aina meillä ollessaan.
- Ardic toimi ekat neljä vuotta hienosti, nyt en oo jaksanut paneutua.
- Oikeassa etuovessa oleva ohjainyksikkö sekosi, se vaihdettiin liikkeen takuuseen 300tkm kohdalla.
- Lämmityslaitteen kennon O-renkaat vuotivat.
- EGR:n ohjausventtiili porsi, sytytti vikavalon.

Eli ei valittamista, noihin kilometreihin saa hieman remonttia jo joutua tekemäänkin, ja tietysti perushuoltoja on tehty aika aktiivisesti itse, jarruista säännöllisiin lootaöljyjen vaihtoon. Menee tuossa yksilössä (alkuperäinen laatikko) aika tummaksi jo reilussa parissa vuodessa, eli kilometrejä vajaa satku.
Otsikko: Vs: S80 -00 tyyppiviat
Kirjoitti: LK - 27.11.2012, 07:22:28
Joo, eli se jäi mainitsematta, että isällä on ollut jo vuoden 2.5d S80, ja alkoi mietityttämään tyyppiviat kyseiseen kaaraan.

Mitä väliä sillä enää tuossa vaiheessa on?
Kaikki mikä porsii on korjattava tai jätettävä risaksi.
Kyllä ne tyyppiviat sieltä selville tulee kun ajaa.

Niin ja ei se siitä vaihtamalla parane....