Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jason S. - 26.11.2012, 16:06:38
-
Moi.
Isä tiedustelee että mitkä mahtaa olla -00 S80:n tyyppiviat? Alatukivarret ilmeisesti on yksi, mutta onko muita?
Käytin hakua, mutta vastaavaa aihetta en löytänyt.
-
Alapalloniveliä saa vaihtaa melkein kahden vuoden välein per puoli ...
Muutenhan S80 mukava kiesi, limusiini kyytiä :)
Hiljainen +++
Suosittelisin vielä Diesel versioo ja miel. automatic
-
Tärkein tyyppivika on tietysti se, että kyseessä on jo 12 vuotta vanha auto. :)
Eli tän ikäiset ovat jo väkisinkin yksilöitä, joten sitä vasten kannattaa suodattaa tyyppivikalistat.
Jos nyt puhutaan bensakoneella olevasta, niin kaasuläppä (ETM) on se eräs murheenkryyni.
-
Tossa aika hyvin lueteltu: http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/volvo/s80/1135236880858
-
Tämä allaoleva keskusteluhan on tarkoitettu juuri täläisiä kysymyksiä varten.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=359.0
-
Joo, eli se jäi mainitsematta, että isällä on ollut jo vuoden 2.5d S80, ja alkoi mietityttämään tyyppiviat kyseiseen kaaraan.
-
Moi.
Isä tiedustelee että mitkä mahtaa olla -00 S80:n tyyppiviat? Alatukivarret ilmeisesti on yksi, mutta onko muita?
Käytin hakua, mutta vastaavaa aihetta en löytänyt.
http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/volvo/s80/1135236880858, tai kirjoittamalla googleen Volvo S80 tyyppiviat ;)
No, Kaasuvolvohan sen ehti ensin laittamaankin.
-
2,5 tdi toimii ja toimii ...
itselläni vain +++ kerrottavaa.
-
2,5 tdi toimii ja toimii ...
itselläni vain +++ kerrottavaa.
Juup, itellä oli aikoinaan tuo -97 855Tdi, ja vieläkin on ajossa tuolla maailmalla, ja rapiat päälle 500th on jo mittarissa ;) ei mitenkään huono laite.
-
Itsellä alla 465tkm ajettu vm. -99 2,5D Automaatti. Ollut perheessä jo kohta kuusi vuotta ja 200tkm. Tuo alapallo- ja alatukivarsihomma kuulostaa aivan vieraalta niitä ei ole meille vaihdettu, vaikka viimeisen 10tkm aikana on alkanut kuulua jotain napinaa keulasta. Voipi tietysti olla puoli-ilmaiset koiranluut, jotka vaihdettiin reilu vuosi sitten.
Varsinaisia probleemia ovat olleet omistussuhteen aikana:
- Suurimpana murheena CEM-ongelma, korjattiin Sercapilla onnistuneesti
- Jakoremmi katkesi hirttäneen vesipumpun seurauksena, sammui tyhjäkäynniltä, ei otettu hattua pois, kuvattiin ja rysäyksestä on aikaa kohta 60tkm.
- Mittaristo käytettiin pajalla varmuuden vuoksi (ennen CEM-diagnoosia)
- Öljyä tuo moottori on vuotanut aina meillä ollessaan.
- Ardic toimi ekat neljä vuotta hienosti, nyt en oo jaksanut paneutua.
- Oikeassa etuovessa oleva ohjainyksikkö sekosi, se vaihdettiin liikkeen takuuseen 300tkm kohdalla.
- Lämmityslaitteen kennon O-renkaat vuotivat.
- EGR:n ohjausventtiili porsi, sytytti vikavalon.
Eli ei valittamista, noihin kilometreihin saa hieman remonttia jo joutua tekemäänkin, ja tietysti perushuoltoja on tehty aika aktiivisesti itse, jarruista säännöllisiin lootaöljyjen vaihtoon. Menee tuossa yksilössä (alkuperäinen laatikko) aika tummaksi jo reilussa parissa vuodessa, eli kilometrejä vajaa satku.
-
Joo, eli se jäi mainitsematta, että isällä on ollut jo vuoden 2.5d S80, ja alkoi mietityttämään tyyppiviat kyseiseen kaaraan.
Mitä väliä sillä enää tuossa vaiheessa on?
Kaikki mikä porsii on korjattava tai jätettävä risaksi.
Kyllä ne tyyppiviat sieltä selville tulee kun ajaa.
Niin ja ei se siitä vaihtamalla parane....