Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Pirtsa89 - 28.11.2012, 13:36:39

Otsikko: 850 R osat verrattuna 800 muihin sarjalaisiin?
Kirjoitti: Pirtsa89 - 28.11.2012, 13:36:39
Eli meni omast R mallist oikee etukulma napoines/levyines vinoo +etupuskuri ja pohjapanssari sekä etu sisäkaarien muovi kehys hajosi puskurin takia! Joten jos purkaamolta hakisin kyseisiä osia R malliin niin käykö esim glt/ t5 ym muisen mallien osat tuohon? Puskuri ainaki o erillainen mut muut?
Otsikko: Vs: 850 R osat verrattuna 800 muihin sarjalaisiin?
Kirjoitti: arska11 - 28.11.2012, 20:35:03
Muuta eroa ei ole osissa kuin tuo etupuskuri.
Otsikko: Vs: 850 R osat verrattuna 800 muihin sarjalaisiin?
Kirjoitti: seiskakymppitdi - 30.11.2012, 21:37:41
Moi. Missä alueella vaikutat? Minulla on purussa 850 volvo. Osia löytyy tarvitsemiisi tarpeisiin, puskuria lukuunottamatta. Yv. tai puh. 040-7534687/Juha
Otsikko: Vs: 850 R osat verrattuna 800 muihin sarjalaisiin?
Kirjoitti: sukka - 19.03.2013, 10:39:11
sitten alatukivarsia on kahta eri mallia.ja eikös t-5 ja r ole samat jäykemmät alustat verrattuna muihin?
Otsikko: Vs: 850 R osat verrattuna 800 muihin sarjalaisiin?
Kirjoitti: Tonskulii - 20.03.2013, 01:25:59
sitten alatukivarsia on kahta eri mallia.ja eikös t-5 ja r ole samat jäykemmät alustat verrattuna muihin?

-20mm matalempi on ainakin.
Otsikko: Vs: 850 R osat verrattuna 800 muihin sarjalaisiin?
Kirjoitti: C70 - 20.03.2013, 06:15:40
Ja etujarrulevyä on 15" ja 16". Turboissa pitäisi kai aina olla 16" kuin myös R mallissa. Vapareissa sitten 15"
Tukivarsissa eroa puslissa, eli onko 4 pultilla poikittain vai 2 pitkittäin.
Otsikko: Vs: 850 R osat verrattuna 800 muihin sarjalaisiin?
Kirjoitti: arska11 - 20.03.2013, 13:10:59
Ja etujarrulevyä on 15" ja 16". Turboissa pitäisi kai aina olla 16" kuin myös R mallissa. Vapareissa sitten 15"
Tukivarsissa eroa puslissa, eli onko 4 pultilla poikittain vai 2 pitkittäin.

T5:ssa taitaa olla vielä nuo pienemmät jarrulevyt, koska 15" vanne menee paikalleen...Ärrässä saattaisi olla isommat  ;)
Otsikko: Vs: 850 R osat verrattuna 800 muihin sarjalaisiin?
Kirjoitti: C70 - 20.03.2013, 21:48:29
T5:ssa taitaa olla vielä nuo pienemmät jarrulevyt, koska 15" vanne menee paikalleen...Ärrässä saattaisi olla isommat  ;)
Voi olla, että 850 menee noin, mutta ainakin omassa C70 98- t5 on 16" kiekot. Ehkä 16" oli R erikoisuus  ja 15" muissa (myös T5).

No tarkoitin kuitenkin, että jos vanha rikki, niin tarkistaa sen halkaisijan. Ettei vahingossa hanki liian isoa/pientä levyä.  :)
Otsikko: Vs: 850 R osat verrattuna 800 muihin sarjalaisiin?
Kirjoitti: Ribbe - 20.03.2013, 22:33:14
Voi olla, että 850 menee noin, mutta ainakin omassa C70 98- t5 on 16" kiekot. Ehkä 16" oli R erikoisuus  ja 15" muissa (myös T5).

No tarkoitin kuitenkin, että jos vanha rikki, niin tarkistaa sen halkaisijan. Ettei vahingossa hanki liian isoa/pientä levyä.  :)
850 volvoissa oli kaikissa saman kokoiset levyt.
Otsikko: Vs: 850 R osat verrattuna 800 muihin sarjalaisiin?
Kirjoitti: JoonasH - 21.03.2013, 02:20:28
850 volvoissa oli kaikissa saman kokoiset levyt.
valitettavasti  :-\
Otsikko: Vs: 850 R osat verrattuna 800 muihin sarjalaisiin?
Kirjoitti: sukka - 12.04.2013, 17:37:38
Samat levyt joo on,ja jousitus sen pari senttii matalampi ja alatukivarsissa vaan ero onko kahdella vai neljällä kiinni.
Mietin tossa että onkohan hyötyä laittaa 740 turbon etusatulat omaan kasipätkään? nykyiset 2 mäntäiset joiden halkaisija ehkä jotain 6-7cm? 740 satuloissa 4 mäntää joiden halkaisija ehkäpä 4 cm?