Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: mirok - 03.12.2012, 21:12:14
-
Terve vaan foorumilaiset.
Eli raiskauksen kohteeksi on joutunut vm.-91 oleva kakkosnelonen. Autoa muutettu vähän omaan makuun sopivammaksi elikkäs muutoskatsastin ft koneen kun totesin että vaparissa ei ole mitään järkeä. Alustassa on lesjön jouset, edestä kierros pätkittynä ja kaasuiskarit ympäri autoa. Perästä löytyy g80 jumitettuna (toimii silloin kun toimii).
Konetta yritetty piristää hieman, eli "radalle" kun mennään niin löytyy seuraavaa palikkaa:
-Vakio b230f alakerta 13mm kangilla
-530 siistityillä kanavilla, 37mm pakovenoilla ja jäykillä jousulla
- k-nokka
- 3/4 garretti
-HX40 #14
-ulkoinen 50mm kiinaportti
- 2,5 tuuman rosteri putkisto 3" tounpaipilla
- 630cc dekat
-870cc sumuttimet
- 3" imm
- kinkelikonkeli ic
- uudenmallinen pakosarja
-rosterisarja
- 1,4bar
-Tonin lastut
- e85
- 763 sre dieselin levyllä ja 4kg kevennetty potta.
Ja sitten muutama kuva.
(http://i1067.photobucket.com/albums/u421/JoonasHalinen/mirok3.jpg)
(http://i1067.photobucket.com/albums/u421/JoonasHalinen/mirok1.jpg)
(http://i1067.photobucket.com/albums/u421/JoonasHalinen/mirok.jpg)
Niin ja kuvista kiitos JoonasH:lle.
-
Tässä on tyyliä O0
-
Tuollainen perus lankku :) Vähän kaipais spacereita mut menkööt talven noin. Ässäarpa vois laittaa sen kesävanne kuvan jos jostain löytyy?
-
Oho, komea peli! Tehoakin taitaa löytyä ?
-
Eipä noilla palikoilla vielä kuuhun mennä. Tai sit käyny perinteinen nälkä kasvaa syödessä juttu :D
-
Jee Mirok saanut volvon shouruumiin! :hg:
Eli vanteista kuvia?
(http://i1067.photobucket.com/albums/u421/JoonasHalinen/IMG_0169.jpg)
:-*
(http://i1067.photobucket.com/albums/u421/JoonasHalinen/IMG_0172.jpg)
(http://i3.aijaa.com/b/00018/11388146.jpg)
Ja tämmöinen löytyi vielä, siinä tosin ei kyseiset vanteet.
(http://i1067.photobucket.com/albums/u421/JoonasHalinen/IMG_1308.jpg)
-
vihdoin pääsee näkemään mitä auto oikein pitää sisällään ;D :D
-
Hieno volssi! itellä oli samanlaine 240 ja kaduttaa ku tuli myytyä :idiot2:
onkos tuo ässäarpa kuka toka kuvassa morjestelee? :D
-
Tää on kyllä tyylikäs. O0
-
Kiitoksia kommenteista :)
Kesällä koneeeseen ois tarkoitus sulloa hx35 sun muuta mukavaa ja vaihdelaatikko puoltakin pitäis vähän katsella kun alkaa harmittamaan kun koko ajan poksahtaa (nyt neljäs m47 menossa).
Ja juu Ässäarpahan se siellä morottelee.
-
mulla ois omistajasta hyvä kuva :D
-
Näköjää morotan siellä. :hello:
Mut omistajan kuvan voi laittaa tonne clubi puolelle. ;D ;D
-
Eipä noilla palikoilla vielä kuuhun mennä. Tai sit käyny perinteinen nälkä kasvaa syödessä juttu :D
kyllä se näyttää jotenkin vetävän jo noillaki räpellyksillä :hello:
-
kyllä se näyttää jotenkin vetävän jo noillaki räpellyksillä :hello:
Mutta voimaa on saatava edelleen reilusti lisää.. :pupu:
-
Mutta voimaa on saatava edelleen reilusti lisää.. :pupu:
Juu sen verran pitää ollaa tehoja että erästä vihreää ysisatkua voi vilkuilla jatkossakin taustapeilistä ;) :2funny:
-
Juu sen verran pitää ollaa tehoja että erästä vihreää ysisatkua voi vilkuilla jatkossakin taustapeilistä ;) :2funny:
kunhan sen vihreän ysisatkun nyt saisi ensin siihen taustapeiliin näkymään V:>
-
Saanen muistuttaa, että se eräs vihreä ysi pieksi tämän lankun moneen otteeseen kesällä. :pomo:
Mutta epävirallisia mittaustuloksiahan nämä vain.. Asiat selvinee ensi kesänä (?)
-
Saanen muistuttaa, että se eräs vihreä ysi pieksi tämän lankun moneen otteeseen kesällä. :pomo:
Mutta epävirallisia mittaustuloksiahan nämä vain.. Asiat selvinee ensi kesänä (?)
nimen omaan asiat selviää ens kesänä kun punanen seitensatku ajaa molemmista ohi :2funny:
tai sit ei :'(
-
Kuha nyt jollai olis ees käyntiin lähtevä auto enneku aletaan enempää uhoomaan :D
-
Kuha nyt jollai olis ees käyntiin lähtevä auto enneku aletaan enempää uhoomaan :D
:hello:
-
Kuha nyt jollai olis ees käyntiin lähtevä auto enneku aletaan enempää uhoomaan :D
:hello:
:hello:
-
saa nähä että kestääkö se mirokin volvo juvalle joulun viettoon :2funny:
no miä käyn pelastamassa kun leviää.
jouluja!
-
Hyvin näytti Juvalla liikkuvan, eli toimii taas!
Jouluja!
(http://demi.fi/uploads/userImage/6/198646/thumb_160x160.jpg)
-
Eihän näillä ole tapana levitä ;D Nyt ois saatu vihdoin ja viimein myös laajakaistamittari kiinni. Yllättävän hyvin pysyy seos siellä missä pitääkin.
-
rupes toimii taas kunnolla :o ??
-
tällä viikolla pitäs tulla lastua 8). ja sit samalla tutkimaan onko piuhasarjassa katkoksia kun ei oikein tieto kulje boksilta toiselle :o
- vähän päivitystä kun ei oikein mirolta näytä onnistuvan ;D
-
No mutta eihän tämä olekkaan "projekti päiväkirja" :D
No joo joo, on tää puoliks..
-
Juu eli Tonin lastu on tilattu ja tulee kait tällä viikolla. Sytkäpurkki alko pukkaa koodia 144 eli kuormitustieto puuttuu. Jännä juttu vaan että auto toimii taas kuin junanvessa vaikka vikavalo killiittää :idiot2:
-
Asiallisen näköinen 240. :hello: Mitkäs nuo vanteet muuten on, mitkä on noissa aloitusviestin kuvissa?
-
Asiallisen näköinen 240. :hello: Mitkäs nuo vanteet muuten on, mitkä on noissa aloitusviestin kuvissa?
En nyt muista vanteitten merkkiä, mut ilmeisesti samat mitkä sulla on seiskassa.
-
RIAL.
-
En nyt muista vanteitten merkkiä, mut ilmeisesti samat mitkä sulla on seiskassa.
RIAL.
Joo, niinpäs onkin. Katoin jo ekalla kerralla, että tutunoloiset vanteet (koska keskikuppi), mutta näyttää vissiin sitten lankun alla isommilta, kun on madallettu. Itsekin olen kyllä kaavaillut puolien maalaamista, koska ainakin minun mielestä se perus vannehopea on aika tylsä väri, muuten aika kivan näköisissä vanteissa. :D
-
Joo, niinpäs onkin. Katoin jo ekalla kerralla, että tutunoloiset vanteet (koska keskikuppi), mutta näyttää vissiin sitten lankun alla isommilta, kun on madallettu. Itsekin olen kyllä kaavaillut puolien maalaamista, koska ainakin minun mielestä se perus vannehopea on aika tylsä väri, muuten aika kivan näköisissä vanteissa. :D
***
eipä ne vanteet miltää näytä perus traktori volvossa vaikka maalaiskin, kyllä se madallus vaikuttaa aika paljon :D OT
***
siisti auto tämäkin :P taakke ja kylkiin kaipais kirkkaita vilkkuja ja jotain spoikkaa kontin päälle 8) esim 940 ja s70 käy suoraan, itellä toi s70 spoikka ;)
-
***
siisti auto tämäkin :P taakke ja kylkiin kaipais kirkkaita vilkkuja ja jotain spoikkaa kontin päälle 8) esim 940 ja s70 käy suoraan, itellä toi s70 spoikka ;)
Tuo vilkkuhomma jäi vähän vaiheeseen viime talvena. Jos sitä tässä saisi aikaiseksi hoitaa senkin loppuun :-[
Takaspoileri on käynyt kans mielessä ja jos kesällä jostain sopivan käsiini saan niin se eksyy aika varmasti kontin päälle. :)
Eilen tein autoon pientä huoltohommaa, koneeseen ja laatikkoon uudet öljyt ja jakohihna vaihtui samalla. Vanha hihna oli venynyt yli puolhammasta ::)
-
Jäykät venttiilinjouset ja rajotin 9000 ni vennyyhä se tavan hihna.. ::)
Eiku?
-
Autoon on laitettu nyt Tonin lastu bensaboksiin ja syttyyn on tilattu kanssa lastu. Suuttimet vaihtui 875cc ja bensaa tankkiin. Pitäisi vähän pienentää immua niin saattaisi toimia e85. Nyt kävi turhan laihalla alipainealueella.
Voimansiirtoon pitäisi vaihtaa taas pari osaa, kun äsken hävisi vedossa kolmonen ja vähän sen jälkeen polkasin kakkosella kaasun pohjaan ni rusahti perä vielä lisäksi ::) :nohnoh
-
Autoon on laitettu nyt Tonin lastu bensaboksiin ja syttyyn on tilattu kanssa lastu. Suuttimet vaihtui 875cc ja bensaa tankkiin. Pitäisi vähän pienentää immua niin saattaisi toimia e85. Nyt kävi turhan laihalla alipainealueella.
Voimansiirtoon pitäisi vaihtaa taas pari osaa, kun äsken hävisi vedossa kolmonen ja vähän sen jälkeen polkasin kakkosella kaasun pohjaan ni rusahti perä vielä lisäksi ::) :nohnoh
rupee olemaan kohta nuo vakiolaatikot vähissä täältä päin :D
olisko aika vaihtaa jykevämpään :o
-
joutasko muutes ne 630cc dekat mulle lainaan?
-
Tähänkin vekottimeen suoritettu pientä huoltohommaa. Eli perä vaihdettu ehjään ja sovitettu m90 lodju paikalleen. On se vaan kivan tuntuinen vaihtaa vaihteita vertaa m47 S* Panhardtankoon ku sais aikaseksi vaihtaa puslat niin ois takana uutta puslaa kaikki. Tosin kesällä ois tarkoitus hommailla uretaani puslaa.
Nyt olisi tarkoitus olla rikkomatta paikkoja ja nauttia ajamisesta :)
-
(http://i1067.photobucket.com/albums/u421/JoonasHalinen/IMG_2355_zps6aca3e9e.jpg)
Sielä lepää.. :sundaydriver:
-
ai niin joo jos niitä kuvia kerran ottaa niin niitä vois tietysti laittaa tänne sun topicciin ;D
-
Juu kuvat on aina kivoja, vaikka kaikki varmaan tietää miltä m90 loota näyttää.. Tuli mieleen että oon varmaan ainut jolla on m90 loota ja vaijeri kytkin sen kaverina :idiot2:
-
mikset ottanu maalatusta tuninkiperästä ja vahvistetuista alavarsista kuvaa :2funny:
-
mikset ottanu maalatusta tuninkiperästä ja vahvistetuista alavarsista kuvaa :2funny:
kyllähän niistäkin löytyy kuvia, laitetaanko tänne ???
-
Laita vaan :)
-
kyllähän niistäkin löytyy kuvia, laitetaanko tänne ???
kansa suorastaan vaatii sitä :P
-
Tommoset kesävanteet tuli hommattua kaverilta.
(http://i7.aijaa.com/b/00455/12256068.jpg)
(http://i1.aijaa.com/b/00305/12256065.jpg)
(http://i6.aijaa.com/b/00769/12256067.jpg)
Tuli tehtyä hx40 holsetista kaupat, katsotaan mitä rikotaan sillä. :)
-
Pikkuriikkisen alaspäin. :crazy2:
-
Tätä pystyy lennättää vielä soraeekoolla. ;)
-
Barzetta tendenza?
-
Asiallisen näkönen 240! :hello:
-
Sopii nuo vanteet just eikä melkein. Sanoisinpa, että tulee jopa VIP henkeä ulkoasuun. ;)
-
Barzetta tendenza?
Joo sellaset.
E: Oli quotet vitullaa. :-[
-
Noniin. Pannuhuoneeseen tipahti HX40 #14 pakopesällä varustettu hyrrä. Vääntöä tuntuu piisaavan aika mukavasti vaikka saisi herätä vähän paremmin (fk pakosarja ja mutkakappale). Pitänee rakennella jossain välissä tuubisarja tai ostaa semmoinen.
Ahtoja tällä hetkellä reilu kilo Koska hukkaportti on kiinapaskaa ja meinaa lähteä ahdot kierroksilla yli kiloon vaikka kilon jousi portin sisällä. Suljetulla alueella nelosvaihteella vähän ennen rajotinta 1,4bar. Jos se kestäisi. Jos ei kestä sitten se hajoaa. :uglystupid2:
-
Hyvinkö pihisee?
-
Kait sulla on laajakaista asennettuna. Mulla oli iso imm, HX40 ja tonniset suuttimet, niin polttoaine piisas lastulla ihan ok ylhäälläkin. Kannattaa tarkkailla seoksia, kun isolla imm:llä koneen kuormitustieto on alhaisempi, eli ecu ei tiedä ihan tarkkaan missä mennään.
-
Juu seosmittari on tottakai. Sopat näytti olevan aika kohdallaan, vedossa lambda-arvo ei nouse yli 0,8.
-
Jumantsukka! S*
Sehä perkule alkaa liikahtaa.
-
Jumantsukka! S*
Sehä perkule alkaa liikahtaa.
riippuu varmaan kuskista ;D
-
riippuu varmaan kuskista ;D
Fak juu.
Joo tuli rakenneltua vastapaineohjaus portille niin rupesi vetoa löytyy jo himpun alempaa kuin ennen. Oltiin säätämässä paineita kohdilleen niin tuli vähän väärään aikaan poliisit vastaan ja nyt on kortti kuivamassa :-\
-
hups..
-
Käytiin Ässän kanssa kuvaa pieni teaseri.
http://www.youtube.com/watch?v=2s_S2K0BlLY
-
Oltiin säätämässä paineita kohdilleen niin tuli vähän väärään aikaan poliisit vastaan ja nyt on kortti kuivamassa :-\
V:> ;)
http://www.youtube.com/watch?v=zrLsYzubO1g
-
:2funny:.
-
Nyt kun tuo ajokausi taisi päättyä tältä vuodelta, niin olis suunnitelmissa rakentaa uusi kone vähän tiukempaan lohkoon h-kangilla. Mitäs veikkaatte kestääkö vakiot f-koneen männät leikkiä niillä tehoilla mitä älhoolla saa järkevästi (olis aika priimat männät hyllyssä) vai keräilyerä ft-koneen mäntiä (olis 2kpl n.1000km ajettuja ja sit kaksi parasta nykysestä koneesta). Puristusten nousu ei varmaan haittaisi mitään (ehkä plussaa) koska viinaa tankissa ja Tonin syttylastu? Tosin kannesta on kairattu palotiloja jonkun verran mut en oo mitannu minkä kokoset ne on.
Ja sillä noita mäntä hommia kyselen ku mitä enemmän laittaa rahaa näihin sitä enemmän hatuttaa ku särkyy kuitenki joskus :buck2:
-
Käytiin Ässän kanssa kuvaa pieni teaseri.
http://www.youtube.com/watch?v=2s_S2K0BlLY
Päätöntä menoa. :nohnoh
-
on kyllä tyylikäs ja asiallinen! O0
-
on kyllä tyylikäs ja asiallinen! O0
Kiitoksia :)
-
Eilen ja tänään tuli taas vähän huollettua Volvoa. Taka-akselin helat (eli ne mitkä on akselissa kiinni) menivät aika surkeaan kuntoon joten tilasin US-partsilta uretaani puslat (tai olin tilaavinani) mutta sieltä tuli sellaiset vakiopuslan jäykistyserektiorenkaat. :peetu: No vehe piti saada ajoon niin löyty varaosaliikkeestä uudet orkkis puslat hyllystä joten ne paikalleen ja tuulilasi liimalla ne erektiorenkaat kiinni. Tuli aika tukevan oloinen paketti vertaa vakoi pusla eikä auton kulkusuunta muutu enää kiihdytyksessä niinkuin teki vanhoilla puslilla.
Samassa rytäkässä säädin rälläkällä ja hitsillä vähän tukivarsia ja nyt akseli istuu n.20mm edempänä kuin ennen. Sopii rengas aika paljon kivemmin pyöränaukkoon. :)
Kone on vieläkin ehjä, vaikka raiskattu 1,5barin ahtopaineella välillä ihan kunnolla. :nohnoh Kestäviä nämä vinokoneet.
Seuraavasta palkasta ostan luultavasti pakosarjan kun ei jaksa (osaa) ite alkaa vääntämään. Saisi vetoaluetta olla vähän enemmän.
Ässäarpajainen otti jotain kuvia tästä ja laittaa tänne ku jaksaa. :)
Edit. Nykyään alla pyörii borbetin ärrät 8x17" kumit eessä 215/45 ja takana 225/45.
-
(http://i10.aijaa.com/b/00739/12570524.jpg)
(http://i1.aijaa.com/b/00738/12570520.jpg)
(http://i5.aijaa.com/b/00135/12570526.jpg)
Omaan silmään ainakin fiksumman näköinen, kuin niillä barzettoilla. Keulasta voisit tiputtaa pari senttiä.
Hallissa todella paska kuvailla mitään, kun valoa tulee joka suunnasta.
Varsinkin krapulaisen käsillä ja sumean puhelimen kameran linssin läpi.
-
Ulkokuvia omistajan pyynnöstä.
(http://i10.aijaa.com/b/00381/12585556.jpg)
(http://i2.aijaa.com/b/00335/12585561.jpg)
(http://i9.aijaa.com/b/00527/12585560.jpg)
Mukavastihan siinä on vetua. S*
-
Minkälainen kiinahukkis tässä on?
-
Minkälainen kiinahukkis tässä on?
HKS-kopio 50mm. :idiot2:
-
Joopajoo.
Volvoon haettu eilen vuosi ajoaikaa lisää. Tuli vaihdettua ennen leimaa etuiskarit, jarrupalat ja pari muuta juttua.
Nyt pitäisi tehdä taas vaihdelaatikkoon rutiinihuolto eli etsiä 3 vaihde jostain. (kesän aikana laatikko n.10 kertaa lattialla levällään :peetu:)
Muuten toiminut ongelmitta.
Ruostehommia pitäisi jaksaa vähän katsella joku viikonloppu kun rupeaa vanhus kukkimaan vähän sieltä sun täältä.
Ja kuville on tapahtunut näköjään jotain hassua ::)
-
Ohhoh! Näin makia lankku menny ihan ohi! Nyt seurantaan. :pomo:
-
Joopajoo.
Volvoon haettu eilen vuosi ajoaikaa lisää. Tuli vaihdettua ennen leimaa etuiskarit, jarrupalat ja pari muuta juttua.
Nyt pitäisi tehdä taas vaihdelaatikkoon rutiinihuolto eli etsiä 3 vaihde jostain. (kesän aikana laatikko n.10 kertaa lattialla levällään :peetu:)
Muuten toiminut ongelmitta.
Ruostehommia pitäisi jaksaa vähän katsella joku viikonloppu kun rupeaa vanhus kukkimaan vähän sieltä sun täältä.
Ja kuville on tapahtunut näköjään jotain hassua ::)
en se minä ollu sitäpaitsi se oli vahinko :'(. joko kerkesit purkaa että mikä oli viturallaan?
-
en se minä ollu sitäpaitsi se oli vahinko :'(. joko kerkesit purkaa että mikä oli viturallaan?
Pitänee purkaa kuhan jaksaa.
-
Vaihdeloota toimii taas toistaiseksi. Oli mennyt se alumiinirunko halki missä on kaikki siirtäjät sun muut kiinni. ::)
Kaveri (JK-ironworks) teki rosterista 940 mitoilla roikku pakosarjan mikä menee pikku lokasuoja modauksella tähän.
Samalla rakentelee uudet ahtoputket ja siistii vähän konehuonetta että kehtaa tehdä kenttäasennuksia ihmistenilmoilla.
Hukkaporttia räplätty ja patentoitu niin rupesi jo ahdin heräilemään siihen malliin että kytkimestä loppuu pito aika herkästi, pitänee kokeilla vielä ostaa sintterilevy kaveriksi sinne ja sulattaa koko paketti. :3/4 jättää sen:
Ja tuli purettua vanhat pakopuolenromut hyvään aikaan irti. Konehuoneesta kuulunut jonkun aikaa pakovuotoääntä minkä luulin tulevan hukkaportista mikä vuotaisi. Oli palanut turbon metalli tiiviste solmuun ja mutkakappale halennut sillein että portti meinasi tippua tielle 8)
-
Ja kuville on tapahtunut näköjään jotain hassua ::)
Voe víttu, että alakaa vituttammaa!
Paaliin koko paska kuvapalvelu.
-
Pakosarja saatu vaihdettua. Ahdot tuntuvat nousevan nopeammin kuin ennen ja hukkaportistakin kuuluu jopa ääntä jo.
Tuli myös pestyä ja vahattua auto tänään. Olis voinut jo vahata aikasemmin ku muuttu aika pikkusen erinäköseksi kuin ennen 8)
-
kuulostaa ainankin todella paljon paremmalle kun ennen ja taitaa herätäkkin vähän erilailla
-
Noniin ja sieltä tuli veivi pihalle! P>
-
Vihdoinkin! Johan sitä on odoteltu. Harmi että hajos 120km päähän kotoa... >:(
-
-kop kop!
-kuka siellä?
-KANKI! ;D
-
Kop kop männän palasia ja männänrenkaita löyty myös konehuoneesta, lohkossa nelosen kohalla molemminpuolin reijät, öljypohjan sivusta tullu jotain läpi ja downpaippi näyttää ku ois ammuttu haulikolla lommoille 8)
Saatiin ronttonen melkei vedettyä kotia mut noin puol välissä puhkes trailerista rengas. No ei muutaku Mikkelistä ettii mersun renkaita ja kaks löydettiin mut kumpikaan ei mahtunu myörimään trailerissa. Huomenna uus yritys...
Edit. Onneksi Lahden ES-jonnet ei ollu käyneet potkii Volvosta laseja sisään ::)
-
(http://rs841.pbsrc.com/albums/zz334/assaarpa/Mobile%20Uploads/WP_000547_zpsd2da412c.jpg~320x480)
Onni tosiaan oli ettei kuspiät ollu löytänyt volvovanhusta motarin laidalta.
-
Auto saatu perille ja kansi nostettu ylös.
Männänlaki oli onneksi junttaantunu pyttyyn alas kiinni eikä ollut rikkonut mitään kannesta (tai oli siinä kyllä 4 pytyn imuventtiilissä männän jälki ja vena vähä solmussa)
Myös nelospytyn tulpan kärki oli sulanut että liekkö se tuho lähtenyt jostain sieltä liikkeelle... ::)
Nyt pitää hetki kerätä rahaa että saa ostettua lisää särettävää. ;)
-
pikkulinnut lauloi että taisit löytää uuden kannen tuohon :)
-
Pikkulinnut vois toimittaa kuvia särjetystä vinomoottorista. :nälkä:
-
Pitää katsoa kehtaako tuolla pimeässä mitään kuvailla. Kuvittelee mielessä vinokoneen mistä näkyy nelospytyn kohdalta lohkosta läpi :2funny:
Kansi tuli hommattua dumpilta. Erään nimeltämainitsemattoman Hegeh:in rakentama kansi millä on otettu "useita satoja hevosvoimia".
Hegeh ei saanu sitä rikki ni miun vuoro koittaa ;D
Vielä puuttuisi kanget ja sintterilevy niin pääsisi melkein niputtamaan uutta pakettia.
Niin ja Holsetin sisälläkin pitäisi käydä katsomassa että onko akseli muuttunut smurffin väriseksi...
-
huonoja kuvia huonolla kameralla pimeässä
(http://kuvaton.com/k/YNL6.jpg)
(http://kuvaton.com/k/YNLE.jpg)
(http://kuvaton.com/k/YNLb.jpg)
(http://kuvaton.com/k/YNLq.jpg)
-
Tuo turbon öljynpaluuputken tiivistys on kyllä asiallinen! ;D Ei mulla muuta!
-
Tuo turbon öljynpaluuputken tiivistys on kyllä asiallinen! ;D Ei mulla muuta!
tarkotus ei ollu ihmetellä öljypaluupatenttia vaan viereistä reikää :D
-
Kuulut nyt virallisesti 13mm kankikerhoon.
-
Rakentelutyyli on jokkis.
-
Tuli kasattua talveksi kone vakio kangilla ja eilen nostin sen paikalleen. Savut ja koeajot tehtynä.
On siinä vaan mahtava fiilis mitä uskalti vähän polkasta S*
Tänään suoritettava pientä siistintää sinne ja tänne ja voisi ottaa ehkä muutaman kuvan.
-
Kah! Sitähän on kierretty sit välillä pulttejakin eikä vain pubeja.. :P
-
Kah! Sitähän on kierretty sit välillä pulttejakin eikä vain pubeja.. :P
Piti keskittyä välillä tähän terveellisempään harrastukseen :D
Eilen tuli näperrettyä aamusta pakosarja irti ja etsittyä olisiko se halki jostain. Ei näkynyt silmällä mitään halkeamaa mutta meinaa supsuttaa jostain. Tiivisteiden välistä ei ollut vuotanut. Täytyy vielä joku päivä ottaa tarkempaan syyniin.
Sisään ajoa suoritettu yhden tankillisen verran ja kaikki toimii melkein kuten pitääkin. Pari kertaa uskaltanut käyttää kaasua pohjassa ja ero entiseen kokoon panoon on uskomaton. Kone vääntää erittäin kivasti ja turbopotku on jäätävä, irroittaa pidon märällä asfaltilla aika kevyesti myös isommilla vaihteilla S*
Hyvää joulua foorumilaiset! :)
-
Kiva, että Volvo toimii. :)
Hyvät joulut sinne myös. :tonttu:
-
Motorsportti kausi avattu.
Volvoon survoin 16" Pirellit alle ja jäärataa kierretty. Ensimmäistäkertaa tuntui että ei tarvitse lisää voimaa jääajoihin :D Turbokin heräilee niin kivasti tällä setupilla että ei tullut ikävä kolmos garrettia. Tosin Turbo meinasi hajota kesken leikin kun rungon pultit löystyivät ja runko lähti melkein irti pakopesästä. Onneksi huomasin samalla kun ihmeteltiin punaisena hehkuvia pakopuolen osia... ::)
Eilen purettiin turbo irti ja todettiin pakosiipi ehjäksi. Tänään tarkoitus niputtaa ja huomenna lähteä taas ajelemaan jäälle.
Polttoaineen kulutus on aika mielenkiintoinen rata-ajossa S*
Niin ja räikkälukkokin odottelee pöydällä asentamista. Samalla tarkoitus vaihtaa välitys 3.54 kun tuntuu että nykyisellä (3.91) saa hämmentää vaihdekkeppiä kokoajan.
-
Onkos tää m90 vai m47 lootalla?
-
M90
-
Eipä mennyt tämänkään päivän ajot niinku strömsössä. Vajaa puoltuntia kesti kivaa ja sit hajosi ilmeisesti ykk-anturi kun kipinä hävis ja suuttimet ei aukea. Sulakkeet ja releet tsekattu, mutta ei ollut yleismittaria jäällä mukana niin jäi vähän puolitiehen vianetsintä :-\
Pitää toivoa että ens yönä ei tule puoltametriä lunta koska Volvo jäi jäälle...
-
Siellähän tuo näytti nököttävän ihan issekseen. Toivottavasti saat helposti kuntoon, eikä tarvi laittaa narun jatkoksi.
Itse kävin Romulla pari lyhennettyä rinkiä ajamassa ja penkkoja leventämässä olemattomalla pidolla ::), joten älä ihmettele ajouran leveyttä. :D
-
Juu radan leventäminen ei haittaa kun jäi vähän kaposeksi auton rikkouduttua :)
-
Volvo saatu eilen elävienkirjoihin takaisin. Liika lämpö oli sulattanut johtosarjaa ja kampiakselinasentoanturin johdot oli hassun näköiset... Nyt räpelletty rosterista lämpösuojaa ja hukkaportti ja sen putki kiedottu lämpönauhalla.
Tänään taas jäälle koittamaa että sulaako vielä johdot vai jotain muuta. :)
Edit.
Perähän sieltä sitten tänään paukahti muussiksi. Ei taida tykätä motorsportista tämä yksilö ???
Tosin hajos siellä tänään kaksi muutakin kulkuneuvoa.(lada ja ford)
-
turbo laulaa ja perä paukkuu. kesti sielä sentäs yks auto ehjänä koko päivän :hello:
-
M90
Mites laatikko on tykännyt? Suunnitelmissa olisi vähän samanlaista kokoonpanoa, mutta pienemmillä paineilla. Että säästäiskö siihen bemarin lootaan vai miten tuo M90 kestää?
Ja eikös tuo 763 SRE sovi suoraan dieselin levyn kanssa, pitääkö shimmata?
-
Ysikymppi toimii varmasti jos on pienillä kilsoilla eikä aja rallia. Nopeissa vaihdoissa saa paskaks lootan sisältä melkein kaikki mikä siellä liikkuu. Jos oikein pysyin laskuissa niin loota oli kesän aikana n.10 kertaa lattialla levällään. :)
Jos nyt pitäisi itse valita niin kiertäisin m90 erittäin kaukaa. Ei ole hyvä loota "kisakäytössä".
Dieselin levy käy, eikä sitä mulla ole shimmattu kun on saman paksuinen(muistaakseni) kuin bensan levy.
-
Okei kiitti tiedosta! 8)
-
Jep joo.
Perä remontti saatu vihdoin suoritettua ja sinne muljahti nyt 3.7 välitys ja räikkälukko.
Koe ajolle kun olin lähdössä niis ihmettelin että kylläpäs pitää veikeätä ääntä laatikko tyhjäkäynnillä. Siinä koittelin vaihteet paikallaan läpi ja kaikki muut löyty paitsi kolmonen ( ::)).
Loota irti ja levälleen, kappas kolmosen rattaat sileänä S* S* Miten voi onnistua tällein? Perästä oli lähtenyt välityksestä kaikki hampaat ja samalla kolmosesta laatikon sisältä.. Omituista.
Kunhan on selvitty vaakunarallista ja yleisestä hatutuksesta niin paikalleen ruuvataan m47 ja ajetaan varovasti siihen asti että saa kerättyä rahat johonkin kestävään lodjuun.
Tällästä tälläkertaa.
-
Sitä se "väärinkäyttö" teettää ::) Menikö perä jumiin hajotessaan ja oliko kolmonen päällä? Antaa kuitenkin jonkinlaisen iskun piikkipyörienkin kanssa jäällä.
-
Sitä se "väärinkäyttö" teettää ::) Menikö perä jumiin hajotessaan ja oliko kolmonen päällä? Antaa kuitenkin jonkinlaisen iskun piikkipyörienkin kanssa jäällä.
Kolmosella lähin vedättää ja vähän aikaa suti ja sit kuulu jumalaton paukaus. Perä saattoi käydä jumissa mutta rullasi kyllä ihan nätisti pamauksen jälkeen.
-
Täällä on kunnon meininkiä, kun lohkot, perät ja vaihteistot paukkuu! :3/4 jättää sen:
-
... paikalleen ruuvataan m47 ja ajetaan varovasti...
Täällä on kunnon meininkiä, kun lohkot, perät ja vaihteistot paukkuu! :3/4 jättää sen:
Niinpä, meikän onkin sitten turha mennä vähään aikaan tuonne järven jäälle radan varteen peukalo pystyssä vauhtikyytiä pyytämään. :'(
Oma Romu kun tarjoaa vain tietokoneälyn tarjoamaa hissuttelua.
-
Omasta autosta ei oo menny ku m45 vaihteisto rikki, mutta kone (b19) ei oo menny mikskään vaikka on saanu rajotinta enemmän ku tarpeeks :idiot2:
Löytyykö konehuoneesta kuvia tai tietoja moottorinohjauksesta ym?
-
Tästä tuntuu jälleen hajoavan kaikki, mutta jos ne "uudet" osat taas kestäisi puolivuotta ni olisi kivaa.
Moottorinohjaus on vieläkin LH 2.4 Tonin lastuilla. Joskus ehkä säädettävää ohjausta tai sitten ei.
Kuvia koitan joskus laittaa kunhan löytyy joku kuvaamaan kun itse en omista kameraa...
-
Ehjä m90 laitettu paikalleen nyt pystyy taas kiusaamaan.(koputtaa puuta)
Perästä pitäisi shimmata välitys vähän tarkemmin kun nyt on vähän turhaa väljää niin lukko toimii erittäin veikeästi mutkassa kun veto ei ole päällä. Muuten toimii kivasti.
Uuden lootan kaverina seurasi FK moottori. Siihen olisi ideana sulloa ne hooprofiilit kunhan lompakko antaa myöten.
Kuvia yritän laittaa joku päivä.
-
Ei se helpolla oo sullakaan aina auto säästyny :D
-
Juu aina silloin tällöin joutuu vähän "huoltamaan". :)
Nyt Volvo on pelannut ihan kivasti, mitä nyt pakosarjaa saanut vähän parsia.
Ässäarvalta jouti Tonin 7000rpm lastut tähän ja nyt kiertokankea harmittaa taas hiukan enempi. ELK
Peräksi olisi tarkoitus vaihtaa 1031 akseli 3.54 välkällä kunhan saa fiksattua urtsupuslilla ja maalilla sen kondikseen.
Takaiskarit voisi päivittää samalla tiukempiin kun ei meinaa nuo kaasut oikein vaimentaa tarpeeksi. Ravistaa aika ikävästi kun pito lähtee irti..
Pitäisi kysyä JoonasH:lta jos hän kerkeisi joku päivä räpsiä pari kuvaa tästä.
-
Pitäisi kysyä JoonaH:lta jos hän kerkeisi joku päivä räpsiä pari kuvaa tästä.
Kyllähän sitä kerkiää :)
-
Tätä ei ole paalattu vieläkään vaikka muutaman kerran on käynyt mielessä harrastuksen vaihto :)
Keväällä pärähti vaihdelaatikosta kolmosvaihteen prikka irti ja laatikon läpi meni hampaan palasia aika ikävästi. Prikka hitsillä kiinni ja vielä on pysynyt nipussa vaikka laatikon ääni muistuttaa erehdyttävästi sepelimyllyä.
Yksi perävälitys porsi kanssa ja nyt paikallaan Ässäarvan Tomista 4,3 välkkä mikä vaihtuu joskus pitempään. Ruotsin reissulta tarttui mukaan 6 lapanen sintterilevy. Ei luista enään kytkin.
Sytkän ja seosten kanssa ollut hiukan harmia pitkin kesää mutta silti uskallettiin lähteä motoparkkiin koittaa varttia.
Eihän se ihan nappiin mennyt, suti ja pomppotti takapää erittäinikävästi lähdossä. Eka veto lähti aika hyvin viivasta mut heitin suoran loppupäässä vitosta vaikka ois voinu ajaa nelkulla :idiot2:
Tästä vedosta jäi paras aika 13,38 loppuja 176kmh. Ahtoja koneessa 1,4bar ja Hege kyydissä. Pari lähtöä lisää kamalasti sutien ja pompottaen viivalta, aika ei parantunut mut loppunopeutta +180kmh. Viimenen veto yritys lähti ykkösellä sutimatta (maltto laskea kierrokset koneesta) mutta kakkosella katkes ilmeisesti spartanin ristitappi... Päästiin hinaus puuhiin :)
Nyt Volvo menee seisontaan ja uus kone rakennella ja säädettävää moottorinohjausta harkinnut aika vakavasti.
Tuli hommattua käyttöautoks -87 240 niin voi seisottaa turboVolvoa hiukan pidempään :)
-
Tätä ei ole paalattu vieläkään vaikka muutaman kerran on käynyt mielessä harrastuksen vaihto :)
Keväällä pärähti vaihdelaatikosta kolmosvaihteen prikka irti ja laatikon läpi meni hampaan palasia aika ikävästi. Prikka hitsillä kiinni ja vielä on pysynyt nipussa vaikka laatikon ääni muistuttaa erehdyttävästi sepelimyllyä.
Yksi perävälitys porsi kanssa ja nyt paikallaan Ässäarvan Tomista 4,3 välkkä mikä vaihtuu joskus pitempään. Ruotsin reissulta tarttui mukaan 6 lapanen sintterilevy. Ei luista enään kytkin.
Sytkän ja seosten kanssa ollut hiukan harmia pitkin kesää mutta silti uskallettiin lähteä motoparkkiin koittaa varttia.
Eihän se ihan nappiin mennyt, suti ja pomppotti takapää erittäinikävästi lähdossä. Eka veto lähti aika hyvin viivasta mut heitin suoran loppupäässä vitosta vaikka ois voinu ajaa nelkulla :idiot2:
Tästä vedosta jäi paras aika 13,38 loppuja 176kmh. Ahtoja koneessa 1,4bar ja Hege kyydissä. Pari lähtöä lisää kamalasti sutien ja pompottaen viivalta, aika ei parantunut mut loppunopeutta +180kmh. Viimenen veto yritys lähti ykkösellä sutimatta (maltto laskea kierrokset koneesta) mutta kakkosella katkes ilmeisesti spartanin ristitappi... Päästiin hinaus puuhiin :)
Nyt Volvo menee seisontaan ja uus kone rakennella ja säädettävää moottorinohjausta harkinnut aika vakavasti.
Tuli hommattua käyttöautoks -87 240 niin voi seisottaa turboVolvoa hiukan pidempään :)
Harmi juttu tuo perä, mutta muuten kulki kyllä hienosti! S* Mitäs meillä on monella koneenrakennus eessä sitten? Ässä, sinä, minä ja Dumpillakin taitaa olla kesken vielä :)
-
Juu paitsi mulle ei tuu kyllä vieläkään mikään kovin hipo kone mut jos siihe vois kääntää painetta vähä lisää ;)
-
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
Ei ole tällekkään rommelille tapahtunu mittään sitten edellisen päivityksen(kai?). Haluaisiko omistaja kertoa uudesta käyttöautostaan :D?
-
Missä on Miro? :o
-
Ollut vähän hiljaiseloa projektien kanssa. TurboVolvo seisonut reilun vuoden työpaikan pihalla koskemattomana. Tai on siitä ruuvattu osaa irti ja myyty eteenpäin. Lähinnä koittanut pitää käyttö kaksatasen elävien kirjoissa. Muutamat hassut suunnitelmat turbovolvolle on, mutta niistä lisää jos joskus saa jotain aikaiseksi.