Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: t0mpp4 - 20.12.2012, 00:12:44
-
Elikkäs, tässä pari kuvaa systeemistä jonka oletan olevan tuo kierroksien rajoitin.
(http://i1254.photobucket.com/albums/hh611/t0mpp44/Volvo%20240/IMG_0847_zpsd4897bf9.jpg)
(http://i1254.photobucket.com/albums/hh611/t0mpp44/Volvo%20240/IMG_0849_zps299e53fb.jpg)
Eli tuo jousella toimiva systeemi, joka ilmeisesti maadoittaa kipinän antavan metalli osan tuosta jakajasta, kun kierroksia on tarpeeksi. (vakiona kai 6250?)
Voiko tuon vain napata pois ja täten kierrosten rajoitin häviää vai miten tulisi toimia, että tuosta vakio b200e sytytys systeemistä saisi rajoittimen veks?
-
Ihan helpompaa laittaa ns: vanhan mallinen pyöriä jossa rajotinta ei ole ollenkaan
Itse olisin tyytyväinen jos tuon rajottimen saisi jollakin värkillä nostettua 6500-7000
-
Ihan helpompaa laittaa ns: vanhan mallinen pyöriä jossa rajotinta ei ole ollenkaan
Itse olisin tyytyväinen jos tuon rajottimen saisi jollakin värkillä nostettua 6500-7000
Missäs malleissa tällästä vanhan mallista sitten ollut?
Eikä tuo nyt hankala olisi poistaa tästä, jos oikein olen asian ymmärtänyt? 2min autotallissa ja tuo jousi/valkoista muovia oleva luisti ovat poissa.
-
alle vm84 200 sarjalaisissa on
maksaa siinä 5€ tietämillä uusi
boschin numerolla: - 1 234 332 215
-
Vähän ohi mutta miksi tuo rajoitin pitää poistaa?
-
Tulee toinen rajoitin, joka olis tarkoitus asettaa kyllä korkeammalle.
Ei oo siis tosiaan tarkoitus mihkään vakio b200e laittaa :D
-
Tulee toinen rajoitin, joka olis tarkoitus asettaa kyllä korkeammalle.
Ei oo siis tosiaan tarkoitus mihkään vakio b200e laittaa :D
Millä meinasit rajoittaa?
Megallakö?
Ite oon miettinny jos karvan verran jäykemmän jousen pyöriään vaihtas, jolla saisi kenties rajotinta nostettua aavistuksen
-
Sanotaan näin, että en ainakaan sillä :D
On vielä hieman tutustuminen näihin kesken.
-
Toi on muistaakseni rajotettu 6800rpm.
Laittaa ihan tavallisen pyörijän nii ei saa rallaattaa miten haluu.
Tolla pyörijällä kyl huomaa ku alkaa pätkiin kipunaa. B200k koneis on vissii aina toi.
-
Toi on muistaakseni rajotettu 6800rpm.
Laittaa ihan tavallisen pyörijän nii ei saa rallaattaa miten haluu.
Tolla pyörijällä kyl huomaa ku alkaa pätkiin kipunaa. B200k koneis on vissii aina toi.
6200 pyörijässä lukee
Tietääkseni tavan pyöriä antaa mitä kone jaksaa antaa?
-
Jäykemmällä jousella joskus ekaan kilpuriin tein tosta rajottimen sopiville kierroksille, mutta hakkaa ja paukkuu niin perkeleesti. Villat sai kyytiä änkkäristä :D Sivistyneempi oli sitten esim FMI-4.3. Paljon pehmeempi rajoitin.
-
Joop, älkää mihkään vakioon alkako vaan missään nimessä nostaa rajaa... Ei tule kuin sanomista.
Mitä virkaa vakiossa on jos kiekuu yli 7tonnia? Saahan sen motin tietysti sillä rikki...
Jos on serious viilausta ollut ja ruoka riittää, rajoittimen poisto/nosto lienee perusteltua.
-
Pitää tota jousi sydeemiä varsin kokeilla, kun saan pikkusia jousia jostakin
Muutenhan nuo valmiit mutta aika tyyriitä >:(
Joop, älkää mihkään vakioon alkako vaan missään nimessä nostaa rajaa... Ei tule kuin sanomista.
Mitä virkaa vakiossa on jos kiekuu yli 7tonnia? Saahan sen motin tietysti sillä rikki...
Jos on serious viilausta ollut ja ruoka riittää, rajoittimen poisto/nosto lienee perusteltua.
oma ei ole ainakaan vakio. tartteis vaan saada 300-800rpm nostettua. Hyvin maltillisesta nostosta kuitenkin kyse
-
6200 pyörijässä lukee
Tietääkseni tavan pyöriä antaa mitä kone jaksaa antaa?
Muistin väärin siis :buck2:
-
tollanenkin tuli mieleen että missäs kierrosalueella vinokoneen venttiilijousien jäykkyys tulee vastaan? siis jos kone kiekuu vaikka 7500-8000rpm ni pysyykö venat mukana?
-
tollanenkin tuli mieleen että missäs kierrosalueella vinokoneen venttiilijousien jäykkyys tulee vastaan? siis jos kone kiekuu vaikka 7500-8000rpm ni pysyykö venat mukana?
Ei pysy. Haulla löytyy tähänkin vastauksia.
-
Ei pysy. Haulla löytyy tähänkin vastauksia.
niin ajattelinkin. Ja itse en ainakaan vapari katuautoon kierroksia lähtisi nostamaan tuosta 6200rpm, vaan tekee/teettää säädöt niin että on alhaallakin vetoja, tietysti jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee.
Mulla ainakin volvossa pienen piristyksen ja karkean säädön jälkeen on mukava ajella kun kiihtyy normaali ajossa vielä 3-vaihteellakin ja kaasuun vastaa ihan ok.