Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Vatanen - 30.12.2012, 20:19:13
-
Tervehdys vaan kaikille!
Päivitetty 12.12.2015
Kerrotaahan nyt sitten vähän omasta kulkupelistäni.
Volvo V70 T5 2001
-Ajettu nyt 286 000km
-Turbotec softa, josta irti tehoja tällä hetkellä 228kw/310hp/410Nm.
-Simonssin 2.5' catback putkisto.
-K&N vapari.
-Vaalea nahkasisusta.
-Manuaalinen vaihteisto
-Kattoluukku
Kaikilla lisävarusteilla, joita vuonna 2001 sai. Tähän en jaksa luetella kaikkia ;)
Tammikuu 2015:
(http://i.imgur.com/xXfNb3M.jpg)
Maaliskuu 2014:
(http://i.imgur.com/kSiHh4L.jpg)
(http://i.imgur.com/E2RmLOB.jpg)
(http://i.imgur.com/kfB1KEU.jpg)
(http://i.imgur.com/Kiwoj5s.jpg)
Talvi 2014:
(http://i.imgur.com/TEQTtVX.jpg)
(http://i.imgur.com/RiDBeVr.jpg)
Takalistat sain viimein syksyllä entisöityä mustiksi. Keväällä sitten kylkilistat, helmat ja puskurien mustat muoviosat.
Kevät 2013 saapunut viimeinkin, ja niin on myös autokin saatettu kevätkuntoon. Perusteellinen kevätpesu, vahaus ja imurointi. Ja tietenkin kesärenkaat alle. Tuli myös laiteltua hiljattain vrcf-kilventausta taakse, sekä nyt vrcf-tarrat takasivulaseihin molemmin puolin autoa:
(http://i.imgur.com/QiaKUz1.jpg)
(http://i.imgur.com/fUDGIAy.jpg)
Syksy 2012:
(http://i.imgur.com/Prh7s.jpg)
Ostohetken kuva (6/12)
(http://i.imgur.com/oSYNP.jpg)
Heti pientä muutosta kehiin, melkein sliksit kesägummit pois ja samalla tuli käytyä laitattamassa tummennukset takaikkunoihin. Takalasi ja takasivunlasit 5% kalvot ja takaovien laseihin 15% kalvot. Putkeakin tuli vähän kiillotettua.
(http://i.imgur.com/mwoZk.jpg)
Seuraavaksi tuli maalattua kaikki jarrusatulat:
(http://i.imgur.com/iOeet.jpg)
Satulat maalasin tulevien vanteiden takia. Ylhäällä ostohetki kuvassa olevat 17'aluvanteet päätin maalauttaa mustaksi ja niihin 225/45 R17 Continental Contisportcontact 5 kesäkumit alle, renkaat tilasin rengas-onlinesta.
(http://i.imgur.com/YUhUF.jpg)
(http://i.imgur.com/Y3z8m.jpg)
Tässä vielä kuva mustilla vanteilla. Keväällä tiputan korkeutta ainakin sen -30mm. Kertokaahan hyvät jouset? :)
Ja niinkuin huomaatte, etupuskurissa edellisen omistajan aiheuttamat naarmut. Millä keinolla olis helpoin saada piiloon, hiominen ja maalaus?? ???
(http://i.imgur.com/7yD7M.jpg)
(http://i.imgur.com/3mQrw.jpg)
3.1.2013
Vihdoin sain jostakin ylimääräistä motivaatiota ja tuli etsittyä sisätilan puhallin. Tarkoituksena putsailla ja rasvailla laakereita kun tuppaa "vikisemään".
Aikamoisen työn sai tehdä, että puhallin siipineen on irti autosta. No sitten kun aloin tutkimaan moottoria tarkemmin ja käänsin sen ylösalaisin, tuli pieni yllätys:
(http://i.imgur.com/wypmK.jpg)
Sieltähän tuli aivan järkyttävästi p*skaa...
Moottorin ylälaakerin sain rasvailtua hyvin, mutta siipirattaan laakeri oli vaikeampi, kun oli ruostunut tappi siipeen kiinni, niin ei saanut irti.
Nyt auto kasassa, ja toistaseksi pelittää moottori hyvin ja vaikuttaa puhaltavan vähän paremmin kun on kaikki p*ska pois. Katsellaan uudestaan kun tulee kovat pakkaset, vikiseekö vieläkin...
8.2.15, ei ole vielä tuuletinmoottori kitissyt, taisi rasvaus auttaa ja näinollen tuli säästettyä rahaa.
Elokuu 2014
Kylkilistojen, etu-ja takapuskurien listojen uudelleen maalaus mustaksi. Olivat päässeet ajanmyötä haalistumaan harmaiksi.
(http://i.imgur.com/m9UYV3I.jpg)
Lisää kuvia ja päivityksiä tulee ajallaan..
Mielipiteitä saa esittää vapaasti :)
-Vatanen
-
Ite ajaisin myös T-5:llä jos olis taloudellisesti mahdollista, potkua sulla alkaa olemaan asiallisesti. Jos et löydä hetkeen sopivia alustasettejä niin kevväämmällä voidaan tehdä harrastajaystävällisiä kauppoja noista mun puoli vuotta käytetyistä KW:sta 8)
-
Taloudellinen peli tuo ei kyllä ole :D Nyt talvella kulutus pyörii suht maltillisesti ajettuna 13l/100km (keskikulutus). Kesällä saa helposti kulutuksen 9,5-10l/100km jos malttaa ajaa nätisti.
Tehoja on joo ihan riittämiin, eipähän jää jalkoihin liikenteessä. Mutta ikinä heppoja ei ole liikaa ;)
Täytyy tässä talven aikana tutkia erillaisia alustoja, ja katellaan keväällä mitä keksin :)
-
XC-look maski ja kattokaiteet pois :P
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1276.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1276.0) Tuolla on paljon keskustelua alustoista ::)
Mutta jos pelkillä jousien vaihdolla menee niin eibach vieterit alle ja paremmat iskarit samalla. Tietty sitten jos haluaa säädettävän niin KW on TÜV-hyväksytty. KW V2 maksaa 1400€, onhan se kyllä korkeus- ja jäykkyyssäädettävä.
BC Racingin alustoja on kehuttu mutta ei ole sitä TÜV-lappua :-\ Hintakin on tietty edullisempi..
-
XC-look maski ja kattokaiteet pois :P
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1276.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1276.0) Tuolla on paljon keskustelua alustoista ::)
Mutta jos pelkillä jousien vaihdolla menee niin eibach vieterit alle ja paremmat iskarit samalla. Tietty sitten jos haluaa säädettävän niin KW on TÜV-hyväksytty. KW V2 maksaa 1400€, onhan se kyllä korkeus- ja jäykkyyssäädettävä.
BC Racingin alustoja on kehuttu mutta ei ole sitä TÜV-lappua :-\ Hintakin on tietty edullisempi..
V2:sta ei taida enää edes saada, toi mun V1 oli n.1100 eur.
-
Vaihtasin noi vanteet johonkin toisiin, jotenkin tunkkanen fiilis kun tummanpunainen auto ja mustat vanteet.
-
V2:sta ei taida enää edes saada, toi mun V1 oli n.1100 eur.
Ainakin samppasportilla on myytävänä ??? http://www.samppasport.fi/shop/cat/product_details.php?p=433 (http://www.samppasport.fi/shop/cat/product_details.php?p=433)
-
Ainakin samppasportilla on myytävänä ??? http://www.samppasport.fi/shop/cat/product_details.php?p=433 (http://www.samppasport.fi/shop/cat/product_details.php?p=433)
Niin, Variante 1 ;)
Edit: Eiku prkle, "saatavana myös V2". Mulle vaan sanoivat silloin kun omani hain että V2 lopetettu.
-
Onpahan tehoa ja ilmeisesti kestää ne? Ei kattokaiteita pois, kuuluuhan ne farkussa olla :)
-
Vaihtasin noi vanteet johonkin toisiin, jotenkin tunkkanen fiilis kun tummanpunainen auto ja mustat vanteet.
No en menis sanomaan että punaset sopii hopeaan autoon ::)
Listat korin väriin tai sitten kunnon käsittely että on oikeasti mustat eikä harmaat ;)
Niin, Variante 1 ;)
Edit: Eiku prkle, "saatavana myös V2". Mulle vaan sanoivat silloin kun omani hain että V2 lopetettu.
En mie ole kysyny mutta sivujen perusteella saa :)
Onpahan tehoa ja ilmeisesti kestää ne? Ei kattokaiteita pois, kuuluuhan ne farkussa olla :)
Niin jos haluaa sen korkean luukin pitää niin mikäs siinä..
-
No en menis sanomaan että punaset sopii hopeaan autoon ::)
Otahan se herne nekusta pois.
Mielipiteitä saa esittää vapaasti :)
Näin tein.
-
Otahan se herne nekusta pois.
Eipä siellä kyllä hernettä ole ollukkaan. Että otahan ihan rauhallisesti ::)
-
Maalasitko jarrusatulat ihan tos paikallaan?? ..komee pirssi :)
-
Itte ainakin satulat maalaan siten, että irti, rautaharjalla puhtaaksi pinta ja sit maali päälle :)
-
Itte ainakin satulat maalaan siten, että irti, rautaharjalla puhtaaksi pinta ja sit maali päälle :)
Entiseen projektiin tehtiin silleen et satulat irti ja sitruunahappoon lillumaan.. sit harjaus ja maali päälle.. hyvät tuli.. Sitä "sitruunahappoa" sai agrimarketista.. mitähän sikojen lääkettä olikaan missä oli happoa :D
-
Niin jos haluaa sen korkean luukin pitää niin mikäs siinä..
Tulee käytännöllisempi fiilis. En lähtisi ainakaan Titaniumista niitä poistamaan :P
-
Maalasitko jarrusatulat ihan tos paikallaan?? ..komee pirssi :)
Joo maalasin. Tuli ostettua Foliatecin punainen maali ja hyvin kestää. Ekana hankasin teräsharjalla paskat pois ja sitten vielä lianpoistoaineella huolellisesti satulat läpi. Foliatecin pakkauksessa tulee mukana erillinen rasvanpoisto spray, tätä käytin putsauksen viimeistelyyn. Sitten vaan pienellä pensselillä varovaisesti vaikeat alueet maaliin :)
Onnistuu hyvin paikalleen ollen, mutta pitää vaan olla huolellisempi, ettei suhri maalia joka paikkaan. :)
-
Tulee käytännöllisempi fiilis. En lähtisi ainakaan Titaniumista niitä poistamaan :P
Vaikeampi vahata ja putsata lumet ku on kaiteet ::) Eri asia jos suksiboxia käyttää, siihen ne on "käytännölliset", sillonki vain ja ainoastaan jos ostaan Volvon oman boxin ;)
-
Entiseen projektiin tehtiin silleen et satulat irti ja sitruunahappoon lillumaan.. sit harjaus ja maali päälle.. hyvät tuli.. Sitä "sitruunahappoa" sai agrimarketista.. mitähän sikojen lääkettä olikaan missä oli happoa :D
Joo, noinkin käy. Tuleepahan varmasti puhdasta pintaa ;)
-
Mites hei tuo xc-look maski, meneekö suoraan kiinni vakio v70 puskuriin?
-
Mites hei tuo xc-look maski, meneekö suoraan kiinni vakio v70 puskuriin?
Musta (http://www.slamit.net/product/4309/volvo-v70-xc--look-etumaski-musta-2001-2004)
Kromikehys (http://www.slamit.net/product/4307/volvo-v70-xc--look-etumaski-2001-2004)
Tässä on pari mitkä menee suoraan :)
Edit: Siinä ei ole merkille paikkoja mutta sikaliimalla pysyy ihan hyvin ;)
-
Kiitoksia, lähteepi varmaankin lähiaikoina tilaukseen kromikehyksinen maski. Mistäs muuten sais volvon merkin maskin keskelle? En viittis tosta alkuperäsestä nyppästä irti. Saako jostakin tilattua uutena tms? :)
Niin ja vielä sellainen, sopiiko tuohon xc-maskii tuo R-kirjain suoraan, vai pitääkö sekin liimailla?
-
Vaikeampi vahata ja putsata lumet ku on kaiteet ::) Eri asia jos suksiboxia käyttää, siihen ne on "käytännölliset", sillonki vain ja ainoastaan jos ostaan Volvon oman boxin ;)
Kyllä railseihin saa Volvon taakkatelineitä käyttäen minkä tahansa poksin..
-
Kiitoksia, lähteepi varmaankin lähiaikoina tilaukseen kromikehyksinen maski. Mistäs muuten sais volvon merkin maskin keskelle? En viittis tosta alkuperäsestä nyppästä irti. Saako jostakin tilattua uutena tms? :)
Niin ja vielä sellainen, sopiiko tuohon xc-maskii tuo R-kirjain suoraan, vai pitääkö sekin liimailla?
Se on nastoilla kiinni siinä vakio maskissa se merkki. Omasta kyllä sahasin ne nastat pois ku ei muistaakseni muuten sopinu siihen..
Kyllä railseihin saa Volvon taakkatelineitä käyttäen minkä tahansa poksin..
Juu niin saa..
-
Onks noi tehot tullu penkissä vai vaan softan valmistajan ilmottama?
-
Penkissä.
-
Aika muhevat tehot :) Oliko tässä automaatti vai manuaalilooda?
-
Aika muhevat tehot :) Oliko tässä automaatti vai manuaalilooda?
Jos oma kytkin kestänyt niin manuaali. Kestäisiköhän näiden automaatti noita vääntöjä edes.
-
Joo, manuaalilla mennään :)
-
Jos oma kytkin kestänyt niin manuaali. Kestäisiköhän näiden automaatti noita vääntöjä edes.
Kestää ne automaattilaatikokin vääntöä. Vakiona on jo D5:ssa 340nm. Mutta enempi niitä joutuu tehon lisäyksessä rajaamaan ku manuaalissa. Onhan täällä eräs S80 jossa on muistaakseni n.490nm ja ainaki toistaseksi on kestäny. Niin ja mulla on tuossa omassa +500nm, mutta on kyllä manuaali ja kytkinjumppa on suoritettu ::)
-
Ai että tää tykkää taas :). Täällä etelärannikolla täysin sulat tiet, niin pääsee taas volvon kanssa kiihdyttelemään kunnolla. En muistanutkaan kuinka ärhäkkä peli tuo onkaan. ;) Pitää vaan muistaa painaa tuo "STC" nappula pois päältä, jotta saa kaiken ilon irti 8)
-
Ai että tää tykkää taas :). Täällä etelärannikolla täysin sulat tiet, niin pääsee taas volvon kanssa kiihdyttelemään kunnolla. En muistanutkaan kuinka ärhäkkä peli tuo onkaan. ;) Pitää vaan muistaa painaa tuo "STC" nappula pois päältä, jotta saa kaiken ilon irti 8)
Meinasin sanoa jossain vaiheessa että ei tällä vehkeellä tee talvella mitään, kuten ei tee oikastaan vakio T5:kaan :P
Paljon on tehoa mutta liian vähän vetäviä renkaita :-\ Niin ja ei tuolla minun lastutetulla D5:kaan meinaa eteenpäin päästä lumessa jos ei STC:tä ota pois päältä :D
-
Meinasin sanoa jossain vaiheessa että ei tällä vehkeellä tee talvella mitään, kuten ei tee oikastaan vakio T5:kaan :P
Paljon on tehoa mutta liian vähän vetäviä renkaita :-\ Niin ja ei tuolla minun lastutetulla D5:kaan meinaa eteenpäin päästä lumessa jos ei STC:tä ota pois päältä :D
Kuullostaapa tutulta "ongelmalta" :D
-
Taloudellinen peli tuo ei kyllä ole :D Nyt talvella kulutus pyörii suht maltillisesti ajettuna 13l/100km (keskikulutus). Kesällä saa helposti kulutuksen 9,5-10l/100km jos malttaa ajaa nätisti.
Tehoja on joo ihan riittämiin, eipähän jää jalkoihin liikenteessä. Mutta ikinä heppoja ei ole liikaa ;)
Täytyy tässä talven aikana tutkia erillaisia alustoja, ja katellaan keväällä mitä keksin :)
Oma pyörii nyt talvella siinä 10,3l/100km tosin keskinopeus ollu 58km ja tyhjä käyntiä jonkun verran V:> Isolla tielä kesällä,kun laittaa vakkarilla mittarin mukaan kympin lisää pääsee 7,8l/100km :sundaydriver: :juhau: Tosin kyseessä on ihan tehtaan vakiokone ja nää kulutus lukemat on auton mittarin omia. O:-)
-
Penkissä.
En usko
-
En usko
Kukaan ei pakota uskomaan, mutta oletkos perehtynyt vellu86 Turbotecin ohjelmistoihin?? Nehän antavat jo hyvän suunnan missä tehomäärissä liikutaan... ;)
Ja mulla on tuo ohjelmisto;
T5 M2 Volvo ME7
184 kW/250 hv 330 Nm -> 228 kW/310 hv 400 Nm
-
Lupaukset on lupauksia, 285hv softalla ja catbackillä ehkä mahdollinen. Välijäähdytin ja kokoputkisto niin 300hv mahdollinen, ahdin ei tuota enempää
-
Ei sattuisi olemaan penkityksestä teho/vääntökäyrää? Ihan mielenkiinnosta olisi kiva vertailla hieman omaan, vaikkakin toi mun Cee onkin hieman vanhempaa tekoa. :)
-
Selvä juttu, en lähde tästä asiasta enempää väittelemään, mutta toistaseksi uskon omia silmiä kun tietokoneen ruudulta sen tuloksen nähnyt 8)
Paperiversio mulla pitäs olla jossakin tuolla auton paperien seassa, koitan etsiä josko löytäisin... :))
Edit: Pershana, eipäs olekkaan paperilla sitä, sehän oli vaan joku todistus siintä ohjelmoinnista vakiotehoineen (auton perus tiedot) :facepalm:, ja ohessa sopivan suuruinen kuitti :uglystupid2:
Pitänee keväällä käydä jossakin penkittämässä, jotta on sitten ne tehot paperillakin ;)
-
Itel tuli Turbotecin lastulla 289hv ja vääntöjä 450nm. Autolla oli ajettu 130tkm ja vireinä oli täys 3"putki 200cel katilla, isompi cooleri ja imuputki. ja siis vakio turbolla -01 S60 T5. Ennen lastua oli 254hv.
Sitä varten ihmettelinkin itekki tota 310hv tulosta pelkällä catbackillä. Mutta kaverilla kyllä on otettu karalassa samoilla vireillä mitkä mulla oli niin toi sama 310hv.
-
Mul oli vm. 01 s60 t5, 75tkm ajettu, 3"dp 400cel katilla, deran softa, penkitetty 291hp/430nm
Mainitsin vain siksi ettei aina kannata uskoa juuri noita lupauksia, penkki kertoo kyllä oikeat numerot jos sillä nyt merkitystä on. Toki eri penkit näyttää eri tavalla, olosuhteista riippuen
-
Noniin, tuli muokkailtua maski,
joka on tarkoitus tulla volvoon kiinni. Eli kyseessä xc-look maski, johon liimailen volvon merkin, sekä laitan tuon "R" merkin. :)
Vasen: Nykyinen maski. Oikea: Tuleva maski:
(http://i.imgur.com/GJGB0.jpg)
Ajattelin tilailla tuon maskin, kertokeehan te viisaammat vielä varuiksi, eli maski menee volvooni suoraan kiinni, ilman mitään muokkauksia?? Xc-look maski (https://www.hova.com/volvo-v70n-xc-grill-krom-p-2753.aspx)
-Vatanen
-
Noniin, tuli muokkailtua maski, joka on tarkoitus tulla volvoon kiinni.
Vasen: Nykyinen maski. Oikea: Tuleva maski:
(http://i.imgur.com/GJGB0.jpg)
Ajattelin tilailla tuon maskin, kertokeehan te viisaammat vielä varuiksi, eli maski menee volvooni suoraan kiinni, ilman mitään muokkauksia?? Xc-look maski (https://www.hova.com/volvo-v70n-xc-grill-krom-p-2753.aspx)
-Vatanen
Sen verran mitä ruotsia ymmärrän niin sopii 00-04 malliin ::)
-
Joo, sen verran minäkin ymmärsin, mutta halusin vielä varmistaa muilta O0
Ps: Taitaa onnistua tilaaminen hova.comista postiennakolla?? ???
-Vatanen
-
Päätin sittenkin, että en osta uutta maskia, vaan maalaan vanhan maskin ritilät mustaksi. Tässä vähän kuvamateriaalia:
Teippailua:
(http://i.imgur.com/juEOR0U.jpg)
(http://i.imgur.com/rJXrZnL.jpg)
(http://i.imgur.com/v4NxUEx.jpg)
(http://i.imgur.com/jr5FK57.jpg)
Ja siinä lopputulos:
(http://i.imgur.com/V0J26ac.jpg)
Saa kommentoida! ;)
-
Paremman näkönen se on ku se on maalattu, mut vielä parempi XC-look maskilla ::)
(http://i1069.photobucket.com/albums/u476/Julma-Henri/2012-07-07160554.jpg)
Tuossa on minun autosta kuva maalatulla maskilla, jonku verran jo kivet hakannu..
-
Joo, kyllä se on paremman näköinen mustana. No mutta säästimpähän toistaseks xc-maskin hinnan :D Meinasin jos laittais tohon sen "R" merkin kiinni vielä? :P
(http://i.imgur.com/zXcWYfP.jpg)
-
Komee volvo, jostain ihmeen syystä tykkään tosta väristä aivan mahottomasti, ja yllättävän hyvin sopii vanteet. Tiesti tehot vähän epäilyttää, että penkistä tuli just samat lukemat mitä lastuttaja lupaa, mutta mikäs minä olen väittämään :P
Edit: Henk. Koht en ehkä R merkkiä laittais. On vähän sama ku 325 bemareihin laitetaan M lätkä, ei ei..
-
Komia on volvo ! Tehoista voi senverran sanoa, että jok ikinen auto on yksilö. Eli vaikka kaverilla olisikin sama auto, niin ei ne tehot välttämättä ole tasan samoja lukemia ;)
-
Kiitoksia kiitoksia! Yksilöitähän nuo ovat :)
-Vatanen
-
Kevät on viimein tullut. Sen myötä on Volvo saanut huolellisen kevätpesun ja vahauksen. Muutama uusi kuva lisäilty ekalle sivulle. *W->
Hyvää kevättä kaikille kanssa Volvoilijoille :sundaydriver:
-Vatanen
-
Nonniin. Kaasuläppäkotelo pamahti uudestaan rikki. Takuuta sentään oli 2pvä jäljellä. No se meni takuuseen, mutta siniseltä kun lähdin kotiinpäin auto alkoi välillä tökkimään. Yhtäkkinen tökkäys ja samalla vilautti moottorin vikavaloa. No auto takaisin siniselle. Samat vikakoodit kaasuläppäkotelosta, tästä uudesta kotelosta siis. Alkoivat tutkia autoa tarkemmin. Auto käy huonosti nykii pätkii. Volvon sähkömies tutki 9h ja totesi että moottorinohjausyksikkö on rikki. Kun sormella napauttaa kotelon kylkeä kuuluu siel naksaus ja auto joko sammuu tai alkaa käymää huonommin.
Uusi yksikkö 1360e. Purkuautosta ei kuulemma vai ottaa kun omassani on ajonesto ja sen myötä siis tarvitsee ihan tehdasuuden ohjausyksikön. Ohjelmointi 60e ja työt päälle niin lasku on 2000e...
Tällästä siis tälläkertaa. Jos nyt jotain hyvää niin sainpahan takuuseen uuden kaasuläppäkotelon ilmaiseksi :)
Ei auta kuin korjauttaa auto ja sitten turbotecit taas sisälle.
- Vatanen
-
Nonniin. Kaasuläppäkotelo pamahti uudestaan rikki. Takuuta sentään oli 2pvä jäljellä. No se meni takuuseen, mutta siniseltä kun lähdin kotiinpäin auto alkoi välillä tökkimään. Yhtäkkinen tökkäys ja samalla vilautti moottorin vikavaloa. No auto takaisin siniselle. Samat vikakoodit kaasuläppäkotelosta, tästä uudesta kotelosta siis. Alkoivat tutkia autoa tarkemmin. Auto käy huonosti nykii pätkii. Volvon sähkömies tutki 9h ja totesi että moottorinohjausyksikkö on rikki. Kun sormella napauttaa kotelon kylkeä kuuluu siel naksaus ja auto joko sammuu tai alkaa käymää huonommin.
Uusi yksikkö 1360e. Purkuautosta ei kuulemma vai ottaa kun omassani on ajonesto ja sen myötä siis tarvitsee ihan tehdasuuden ohjausyksikön. Ohjelmointi 60e ja työt päälle niin lasku on 2000e...
Tällästä siis tälläkertaa. Jos nyt jotain hyvää niin sainpahan takuuseen uuden kaasuläppäkotelon ilmaiseksi :)
Ei auta kuin korjauttaa auto ja sitten turbotecit taas sisälle.
- Vatanen
Ihanan kallista lystiä. Voi perkele, ei voi kun myötävittuuntua tuollasesta tilanteesta :(
-
Lainaan sun topikkia, ku oot vasta maskin irroittanut.
Eli miten sen saa fiksuimmin irti, ilman ettei puskuria tarvitse irroittaa?
-
Lainaan sun topikkia, ku oot vasta maskin irroittanut.
Eli miten sen saa fiksuimmin irti, ilman ettei puskuria tarvitse irroittaa?
Esim. tuossa ohjeessa neuvotaan heti alkuun :) http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/V70%2800-08%29/2006/all/all/L.H.D/ShowDocument/ShowIiDocument/VCC-264259-1/V70_%2800-08%29_2006
-
Lainaan sun topikkia, ku oot vasta maskin irroittanut.
Eli miten sen saa fiksuimmin irti, ilman ettei puskuria tarvitse irroittaa?
Mie tein tälläisen "maskin irroitus erikoistyökalun :D". Siitä vaan etukautta maskin ripojen välistä painoin niitä kielekkeitä ja pari minuuttia niin oli maski irti.
(http://i527.photobucket.com/albums/cc358/Puusilma1/20140513_2141381_zpsa3045ba4.jpg) (http://s527.photobucket.com/user/Puusilma1/media/20140513_2141381_zpsa3045ba4.jpg.html)
Ja sorry et lainataan topikkia ;)
-
Joo juuri tuollatavoin kuten Puusilmä laittoi. Itse vielä raotin puskurin yläosaa konepellin alta. Siellä on pari muovinastaa, jotka ottaa pois niin pääsee pitkällä ruuvarilla painamaan maskin yläkiinnikkeet irti. Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin. :D
Ps: Hain siniseltä moottorinohjausyksikkö pois ja vein paikalliseen pajaan (joka on erikoistunut ohjausyksiköiden korjaamiseen) näytille ja he lupailivat avata boxin ja katsoa mikä on vialla. Nauroivat autosalvan yritykselle rahastaa myymällä heti uuden boxin. Nyt vaan kädet ristiin ja toivomaan, että saavat boxin toimimaan. :)
-Vatanen
-
Onko tämä jo ajossa? Oli hävinnyt Autosalvan pihasta. ;)
-
Joo ajossa taas! Saivat korjattua moottorinohjausyksikön. Kaksi jotain pinnaa oli sisällä poikki. Nyt taas toimii :)
-Vatanen
-
Hieman eloa tännekin, muutama uusi kuva laiteltu.
Keväällä tulossa takajarrujen täydellinen remontti. Katsastuksessa juuri ja juuri meni läpi.
Kattoluukku ei suostu aukeamaan ja vikakoodi ilmoittaa että "kattoluukun signaali viallinen". Postissa tulossa purkuosana kattoluukun avaussäädin kun en tahdo uskoa, että mikään piuha olisi poikki. Huomasin kerran ettei luukku aukea jokakerta ja tämän jälkeen jäi lopullisesti kiinni. Luukun moottori toimii normaalisti, mutta luukku ei vaan aukea. Katsotaan josko kytkimen vaihto auttaisi. Veikkauksia viasta?? ???
-Vatanen
-
Dippasitko maskin vai ihan maalasit?
-
Joo maalasin ihan perus spraymaalilla. Irroitin ritilän ja suojasin maalarinteipillä kromireunukset. Tänä kesänä paikkamaalailin irrottamatta ritilää. Vanupuikolla töpöttelin maalia kiveniskemiin.
-Vatanen