Tervehdys vaan kaikille!
Päivitetty 12.12.2015
Kerrotaahan nyt sitten vähän omasta kulkupelistäni.Volvo V70 T5 2001
-Ajettu nyt 286 000km
-Turbotec softa, josta irti tehoja tällä hetkellä 228kw/310hp/410Nm.
-Simonssin 2.5' catback putkisto.
-K&N vapari.
-Vaalea nahkasisusta.
-Manuaalinen vaihteisto
-Kattoluukku
Kaikilla lisävarusteilla, joita vuonna 2001 sai. Tähän en jaksa luetella kaikkia
Tammikuu 2015:
Maaliskuu 2014:


Talvi 2014:

Takalistat sain viimein syksyllä entisöityä mustiksi. Keväällä sitten kylkilistat, helmat ja puskurien mustat muoviosat.
Kevät 2013 saapunut viimeinkin, ja niin on myös autokin saatettu kevätkuntoon. Perusteellinen kevätpesu, vahaus ja imurointi. Ja tietenkin kesärenkaat alle. Tuli myös laiteltua hiljattain vrcf-kilventausta taakse, sekä nyt vrcf-tarrat takasivulaseihin molemmin puolin autoa:

Syksy 2012:
Ostohetken kuva (6/12)
Heti pientä muutosta kehiin, melkein sliksit kesägummit pois ja samalla tuli käytyä laitattamassa tummennukset takaikkunoihin. Takalasi ja takasivunlasit 5% kalvot ja takaovien laseihin 15% kalvot. Putkeakin tuli vähän kiillotettua.

Seuraavaksi tuli maalattua kaikki jarrusatulat:

Satulat maalasin tulevien vanteiden takia. Ylhäällä ostohetki kuvassa olevat 17'aluvanteet päätin maalauttaa mustaksi ja niihin 225/45 R17 Continental Contisportcontact 5 kesäkumit alle, renkaat tilasin rengas-onlinesta.


Tässä vielä kuva mustilla vanteilla. Keväällä tiputan korkeutta ainakin sen -30mm. Kertokaahan hyvät jouset?

Ja niinkuin huomaatte, etupuskurissa edellisen omistajan aiheuttamat naarmut. Millä keinolla olis helpoin saada piiloon, hiominen ja maalaus??


3.1.2013Vihdoin sain jostakin ylimääräistä motivaatiota ja tuli etsittyä sisätilan puhallin. Tarkoituksena putsailla ja rasvailla laakereita kun tuppaa "vikisemään".
Aikamoisen työn sai tehdä, että puhallin siipineen on irti autosta. No sitten kun aloin tutkimaan moottoria tarkemmin ja käänsin sen ylösalaisin, tuli pieni yllätys:

Sieltähän tuli aivan järkyttävästi p*skaa...
Moottorin ylälaakerin sain rasvailtua hyvin, mutta siipirattaan laakeri oli vaikeampi, kun oli ruostunut tappi siipeen kiinni, niin ei saanut irti.
Nyt auto kasassa, ja toistaseksi pelittää moottori hyvin ja vaikuttaa puhaltavan vähän paremmin kun on kaikki p*ska pois. Katsellaan uudestaan kun tulee kovat pakkaset, vikiseekö vieläkin...
8.2.15, ei ole vielä tuuletinmoottori kitissyt, taisi rasvaus auttaa ja näinollen tuli säästettyä rahaa.
Elokuu 2014Kylkilistojen, etu-ja takapuskurien listojen uudelleen maalaus mustaksi. Olivat päässeet ajanmyötä haalistumaan harmaiksi.

Lisää kuvia ja päivityksiä tulee ajallaan..
Mielipiteitä saa esittää vapaasti
-Vatanen