Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: MK-73 - 18.01.2013, 12:52:24
-
Elikkäs moro!
Kysymys kaverin puolesta. Elikkäs totesivat merkkiliikkeessä että etummainen "lampada" anturi on sanonut työsopimuksen irti. Volvolla kuulosti uus maksavan yli 350e... :( Mutta mutta, löytyykö tarvikkeena, jos löytyy niin mihin hintaan ja kannattaako ylipäätänsä tarviketta laittaa ja jos useampaa valmistajaa niin mikä kannattais laittaa...?
Kiitos! (...kaveri kiittää vinkeistä :hello:)
-
Täälläkin foorumilla on ihmisillä tainnut olla huonoja kokemuksia ns. tarvikemallisista, joten itsekin suosittelen aitoa.
Sen saa tosin paljon halvemmallakin kuin Volvon tiskiltä.
Mikä moottori autossa tarkalleen on? Siis moottorikoodi tarvitaan, koska jokaisessa 2,4:sakin on erilaiset lambdat.
-
Täälläkin foorumilla on ihmisillä tainnut olla huonoja kokemuksia ns. tarvikemallisista, joten itsekin suosittelen aitoa.
Sen saa tosin paljon halvemmallakin kuin Volvon tiskiltä.
Mikä moottori autossa tarkalleen on? Siis moottorikoodi tarvitaan, koska jokaisessa 2,4:sakin on erilaiset lambdat.
Mistä tarkalleen ottaen löytyy se koodi? Minä kun noista "uusista" moottoreista en osaa neuvoa kaveria mistä sitä koodia lähteä etsimään... :-[ 170hepoa siinä on eli ei turbo ja muutapa en osaa kertoakkaan...
-
Tuosta selvisikin jo aikalailla, mutta silti on parempi tarkistaa tarkka moottorikoodi. Se löytyy yleensä tarrasta, joka on liimattu nokkahihnan koteloon. Siinä lukee jotain malliin B5244S tai muu vastaavanlainen. Tieto on suht tarpeellinen, koska vuonna 1999 siitäkin moottorista oli 2 versiota eri osilla riippuen ihan siitä, oliko se valmistettu ennen vai jälkeen 08/99.
-
Tuosta selvisikin jo aikalailla, mutta silti on parempi tarkistaa tarkka moottorikoodi. Se löytyy yleensä tarrasta, joka on liimattu nokkahihnan koteloon. Siinä lukee jotain malliin B5244S tai muu vastaavanlainen. Tieto on suht tarpeellinen, koska vuonna 1999 siitäkin moottorista oli 2 versiota eri osilla riippuen ihan siitä, oliko se valmistettu ennen vai jälkeen 08/99.
Auto rekisteröity tosiaan -12/99... Onko sitten mahdollista että hinta noille "lampaadoille" voi muuttua kun tuo tarkka moottorimalli selviää... Mutta eikös ne rekkarin perusteella sano suoraan sinisellä mikä lampada sinne käy....? Mutta nyt tämän kannanoton mukaan niin ainoa oikea pelaava lampada on ostettava siniseltä...?
-
Se hinta ei yleensä juuri muutu, mutta siniseltä sitä ei tarvitse välttämättä ostaa, jos ei halua. Kunhan selviää mistä moottorista tarkalleen on kyse, niin sitten voi itse sen perusteella katsoa asiaa eteenpäin. Sitä lambdaa voi kysellä varaosaliikkeistä tai etsiä netistä. Itse olen joskus tilannut englannistakin, koska hinta oli 1/3 suomen hinnoista :buck2:
Mutta itsekin etsiessä on tiedettävä mihin moottoriin sitä etsii. Lähes varmaa kuitenkin on, että se alkuperäinen on joko Boschin tai NTK:n valmistama lambda.
Edit: Tietysti se selviää sinisellä helpoiten juuri rekisterinumeron perusteella, kun pääsevät sieltä näkemään auton tarkat tiedot järjestelmästään. Sieltä nyt ainakin saa oikean oikean osan, mutta se on sitten siitä kiinni mitä siitä haluaa maksaa :P
-
Edit: Tietysti se selviää sinisellä helpoiten juuri rekisterinumeron perusteella, kun pääsevät sieltä näkemään auton tarkat tiedot järjestelmästään. Sieltä nyt ainakin saa oikean oikean osan, mutta se on sitten siitä kiinni mitä siitä haluaa maksaa
No kaveria kyllä hieman korpeaa tuo sinisen hinta... Mutta kun nyt joku osais kertoa (eli onko kellään kokemusta) että kestääkö tarvike anturi viikon vai 5vuotta...? Kyllä minuakin ottais ohimoon jos laittaisin tarvike anturin esim.150euron hintaan ja viikon päästä joudun kumminkin ostamaan sen siniseltä 350euron hintaan., siinä tapuksessa jättäisin tuon tarvike anturin kokeilematta... Tuo tilaaminenhan tietysti olisi yksi vaihtoehto mutta kun koskaan ei ole tullut tilailtua ulkomailta niin kynnys siihen on aika korkealla... :-\
-
bilteman verkkosivuilta, autoilu-mp sivulta autosi moottorikoodin ... syöttämällä rekisteritiedot.
-
Itse tilasin molemmat lambdat Ebaystä. Molemmat ( etu ja taka lambda) maksoi kotiin kannettuna 220eur. Alkuperäisiä Bosch antureita olivat. Keltaisessa Boschin laatikossa. Lambdoissa oli sitä paitsi stansattuna Volvon-varaosanumerokin.
Itsella on tuo turbo versio joten siitä mikä lambda siellä on niin en sano mitään. Ei minullekkaan täällä siihen vastattu joten otin lambdan irti, katsoin numeron, vanha takas, uusi tilaukseen, kului viikko, kuriiri soitti, paketti kädessä, uusi paikoilleen, vika valo sammui ja on pysynyt sammuksissa.
Jos haluaa päästä helpolla niin lopettaa ihmettely ja hommaa sen orkkis lambdan siniseltä ja vaikka vaihtaa sen siellä.
Maksaa enempi mutta...
Jos haluaa säästää rahaa niin näkee itse vähän vaivaa, tilaa osan ulkomailta, vaihdattaa missä vaihdattaa.
Näin itse tein.
Omassa tapauksessa säästin yli 50% eli rahassa yli 300eur. Mutta vaihdoin varmuuden vuoksi sen toisenkin lambdan... ettei tartte 6kk päästä olla vaihtamassa sitä toista. Kokonaistaloudellisesti edullisempaa kun tuota autoa olen kumminkin pitämässä vielä tovin.
-
Itse tilasin molemmat lambdat Ebaystä. Molemmat ( etu ja taka lambda) maksoi kotiin kannettuna 220eur. Alkuperäisiä Bosch antureita olivat. Keltaisessa Boschin laatikossa. Lambdoissa oli sitä paitsi stansattuna Volvon-varaosanumerokin.
Itsella on tuo turbo versio joten siitä mikä lambda siellä on niin en sano mitään. Ei minullekkaan täällä siihen vastattu joten otin lambdan irti, katsoin numeron, vanha takas, uusi tilaukseen, kului viikko, kuriiri soitti, paketti kädessä, uusi paikoilleen, vika valo sammui ja on pysynyt sammuksissa.
Jos haluaa päästä helpolla niin lopettaa ihmettely ja hommaa sen orkkis lambdan siniseltä ja vaikka vaihtaa sen siellä.
Maksaa enempi mutta...
Jos haluaa säästää rahaa niin näkee itse vähän vaivaa, tilaa osan ulkomailta, vaihdattaa missä vaihdattaa.
Näin itse tein.
Omassa tapauksessa säästin yli 50% eli rahassa yli 300eur. Mutta vaihdoin varmuuden vuoksi sen toisenkin lambdan... ettei tartte 6kk päästä olla vaihtamassa sitä toista. Kokonaistaloudellisesti edullisempaa kun tuota autoa olen kumminkin pitämässä vielä tovin.
Kiitosta vaan tästä infosta!! Täytynee kertoa kaverille nämä olemassa olevat mahdollisuudet ja tehköön hän sitten päätöksen ottaako siniseltä vai uskaltautuuko tilaamaan sieltä ulkomailta...
-
Tossa vaparissa on denson lambda ja vain sellainen tilalle. Hinta tarvikeliikkeestä n. 170€