Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: kasipätkä92 - 23.01.2013, 10:10:47

Otsikko: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 23.01.2013, 10:10:47
moi, löytyykö volvo 850 glt 20v lastuja, haluisin hv saada 220 kun nyt on vaan 170hv, ajettu noin 260tonnia, kanattaako ees lastua miettiä jos nii mistä sais hyvän.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: Ribbe - 23.01.2013, 10:31:36
Tuommoista tehon nousua et tuohon malliin lastulla saa. Turbo jos olis niin voisi lähtelle päästä.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 23.01.2013, 10:33:52
okei, no saako ees 200hv asti millään lastulla.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: HembalanD - 23.01.2013, 10:49:28
Ei. Hyvä jos 175..
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: V50R - 23.01.2013, 10:51:35
Ei. Hyvä jos 175..

JOO EI tuohon kyll kannata lastua uhrata ... tulee kalliit 5 hv ;)

Suosittelen säästämistä uudempaan T5 moottorilla varustettuun Volvoon, niin johan lastu/ohjelmointi saa hymyn naamalle :)
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: Johnny - 23.01.2013, 10:53:41
Ei. Hyvä jos 175..
+15hv taitaa olla suurin mitä oon nähnyt lupailtuja, 15hv ja 500e.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: V50R - 23.01.2013, 10:58:31
Lupailtu, mutta mitä todellisuudessa ??

Kunnon iso suodatin härpäke ja uudet tulpat + bensanpaineen nosto + vee poweria tankkiin = 5 hv.

Ja bensankulutus nousee ;)
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 23.01.2013, 22:38:59
löytyykö pakosarjaa sit tälle mallille mistään..
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: ässäarpa - 24.01.2013, 00:48:03
En haluaisi olla tyly, mutta... Osta turbovolvo.  :'(
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: Elk - 24.01.2013, 03:24:12
Vaparin budjettivirittäminen on sama ku ampus itteään jalkaan. Sisäpaisti tuosta koneesta ei pikkurahalla kovin tehoja oteta, möykkää kyllä saa avarammalla putkistolla mutta ei oikein auta mihinkään.

Ja kun kyseessä on GLT, niin korikaan tuskin on niin hyvä että kannattais tekniikanvaihtoa harkita.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 24.01.2013, 10:58:04
juu, mun piti ostaa turbovehje 850 farkku, mut en sit käynykkää hakee siin ois ollu 250hv,  mut sain halvemmal tän glt, kiinosti enemmän ne vanteet siin kun mootori, laita kuvia kun onistus, en oo ikinä laittanut tähän, mut linkit voi liittää.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 24.01.2013, 11:32:33
http://www.aijaa.com/C13t8t
http://www.aijaa.com/dy2jFT
http://www.aijaa.com/hv18Uo
http://www.aijaa.com/gz0nhQ

et noiten vanteiden takii sit ostin glt volvon, ihan siisti toi on kun on laitettu taakse ala reunat.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: Johnny - 24.01.2013, 11:49:10
Siistihän tuo on mutta samoilla linjoilla muiden kanssa, jos sitä tehoa haluaa sen yli 200hv niin olis pitänyt valita ahdistettu malli.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 24.01.2013, 12:01:33
näihän se on, nyt voi sit ostaa turbo volvon ja ottaa tosta ne helmat ja vanteet ja maalauttaa samaan väriseks, ja jos turbo volles ei oo kun normi helmat nii laittaa tohon glt mallii ja myy pois
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: Kuppi_kahvia - 24.01.2013, 12:24:06
näihän se on, nyt voi sit ostaa turbo volvon ja ottaa tosta ne helmat ja vanteet ja maalauttaa samaan väriseks, ja jos turbo volles ei oo kun normi helmat nii laittaa tohon glt mallii ja myy pois
Tuon vanteet ei käy uudempaan Volvoon kun nuohan näyttäs olevan 4 pulttiset ja uudemmassa on 5 pulttiset... Vai katoiko väärin...
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: Johnny - 24.01.2013, 12:27:08
Tuon vanteet ei käy uudempaan Volvoon kun nuohan näyttäs olevan 4 pulttiset ja uudemmassa on 5 pulttiset... Vai katoiko väärin...
Reikiähän noissa näyttäis olevan 8kpl joten saattais sopiakin?
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: Kuppi_kahvia - 24.01.2013, 12:32:55
Reikiähän noissa näyttäis olevan 8kpl joten saattais sopiakin?
Tuolleen en ajatellutkaan eli voit ollakkin oikeassa.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: Opa - 24.01.2013, 13:25:04
Aika jeesus saa olla että nuo vanteet 5x108 napaan pistää tuommosenaan  ::)
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: hevonen - 24.01.2013, 14:55:51
Poista se lämpimän imuilman otto kokonaan, ellei ole jo tehty, saat saman tehonlisän ainakin talvella kuin jollain ns. lastulla. BTDT.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: ässäarpa - 24.01.2013, 15:07:55
Oisit ostana sen 250hv volvon ekalla kerralla, siihen kun on helpompi lisätä unelmavanteesi ja helmasi, kuin nykyiseen vapariisi turbo.
Aika jeesus saa olla että nuo vanteet 5x108 napaan pistää tuommosenaan  ::)

Ja joo ei kyllä todellakaan käy nuo vanteet uudemman viisipulttiseen napaan..

Mutta käykös navat päittäin vanhojen ja uusien välillä?

Poista se lämpimän imuilman otto kokonaan, ellei ole jo tehty, saat saman tehonlisän ainakin talvella kuin jollain ns. lastulla. BTDT.

Lämpee hitaammin, jos poistaa. :buck2:
Otsikko: 850 glt lastu
Kirjoitti: TPK1980 - 24.01.2013, 17:59:38
Jyrkemmät nokat vaan kehiin!
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: hukka - 24.01.2013, 18:33:56
Mun edellisessä glt:ssä oli bsr lastu+putkisto. Ilmansuodatin oli myös vaihdettu  ;D

Hyvin se kulki, mutta en ole koskaan vakiolla glt:llä ajanut joten ei ole vertailukohtaa.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: hevonen - 24.01.2013, 19:18:46
Lämpee hitaammin, jos poistaa. :buck2:
No eipä ole ollut ainakaan meillä mitään lämpeemisvaikeuksia.
Varmaan jos sekkarilla aikaa kyttää vieressä mutta ite en oo huomannut mitään käytännön eroa.

Jotain miinustahan nämä virit aina tuovat mukanaan.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: adrock - 24.01.2013, 19:27:40
Mitä miinusta tuossa lämpöputkessa on?
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: Makru - 24.01.2013, 19:33:04
Mitä miinusta tuossa lämpöputkessa on?

Lämmittää imuilmaa..
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: adrock - 24.01.2013, 19:33:50
Lämmittää imuilmaa..

Miksi se sitten siellä on jos se on huono asia?  ???
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: hevonen - 24.01.2013, 19:35:11
Mitä miinusta tuossa lämpöputkessa on?
Jos tarkoitat lämpimän imuilman ottoa niin sehän menee suunnilleen noin että mitä kylmempää imuilmaa, sitä enemmän tehoa kun ruutta annostelee bensaa enemmän että ilma/bensaseos pysyy optimaalisena.

Ei sillä lämmityksellä ruiskuautossa oikeen mitään merkitystä ole, turbosta sitä ei löydy ollenkaan.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: adrock - 24.01.2013, 19:37:03
Jos tarkoitat lämpimän imuilman ottoa niin sehän menee suunnilleen noin että mitä kylmempää imuilmaa, sitä enemmän tehoa kun ruutta annostelee bensaa enemmän että ilma/bensaseos pysyy optimaalisena.

Ei sillä lämmityksellä ruiskuautossa oikeen mitään merkitystä ole, turbosta sitä ei löydy ollenkaan.

Eli bensansäästösyistä se siellä on, vai?
Tiedä sitten, toimiiko se läppä edes...  ::)
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 24.01.2013, 20:27:25
juu näin on joo, mut jos ostaa sit 4pultisen volvon, mut niitä varmaan ei harvemmin ole turbo 92 vuotisia
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: Kuppi_kahvia - 24.01.2013, 21:12:01
Turbolliset on uudemmalla keulalla ja 5-pulttisilla vanteilla. Ensimmäiset on 1994. Toki onhan joku voinut vaihtaa vanhempaankin turbotekniikan.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 25.01.2013, 12:19:35
Jyrkemmät nokat vaan kehiin!
mistä sais nyrkemmät nokat, laitatko linkin.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 25.01.2013, 12:21:03
Poista se lämpimän imuilman otto kokonaan, ellei ole jo tehty, saat saman tehonlisän ainakin talvella kuin jollain ns. lastulla. BTDT.
tota en oo tullu ajatelleeksi, mut missä se putki sijaitsee,  :idiot2: en viel paljoo tiedä tosta 850 volvosta
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: ässäarpa - 25.01.2013, 14:15:38
Lämpee hitaammin, jos poistaa. :buck2:

No eipä ole ollut ainakaan meillä mitään lämpeemisvaikeuksia.
Varmaan jos sekkarilla aikaa kyttää vieressä mutta ite en oo huomannut mitään käytännön eroa.

Jotain miinustahan nämä virit aina tuovat mukanaan.

No mutta se olikin sarkasmia... Ja ei tosiaan ole huomannut mitään käytännön eroja.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 25.01.2013, 14:32:35
nii siis ilmanputsarista lähtee koneeseen putki, eiks se oo mikä voin ottaa helvetiin et se ei puhalla lämmintä ilmaa putsariin.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: Elk - 25.01.2013, 14:41:56
nii siis ilmanputsarista lähtee koneeseen putki, eiks se oo mikä voin ottaa helvetiin et se ei puhalla lämmintä ilmaa putsariin.
eijjumalauta. jos vaan pidät käpäläs pois sieltä konehuoneesta ettei tuu vahinkoa.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 25.01.2013, 15:10:16
nyt vähän kun mietin nii se on se haitarin näkönen putki, no irti on.. muoviämpäri et voi olla huono muisti, en oo aikoihin tehnyt mitää
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: jogiin - 25.01.2013, 15:17:16
nyt vähän kun mietin nii se on se haitarin näkönen putki, no irti on.. muoviämpäri et voi olla huono muisti, en oo aikoihin tehnyt mitää
Eli ton harmaan mikä menee pakosarjalle päin nii irrotit? Jos irrotit niin oikea putki oli.
(http://img710.imageshack.us/img710/2193/volvo850engine.jpg)
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 25.01.2013, 15:56:29
juu sen otin, muuten miten onnistus lisäämäään kuvan tähän näkyviin
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: Riikka - 25.01.2013, 16:04:18
juu sen otin, muuten miten onnistus lisäämäään kuvan tähän näkyviin
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=334.0

Tuolta löytyy ohjeet kuvien linkitykseen.  :)
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: jogiin - 25.01.2013, 16:04:36
http://www.aijaa.com/C13t8t
http://www.aijaa.com/dy2jFT
http://www.aijaa.com/hv18Uo
http://www.aijaa.com/gz0nhQ

et noiten vanteiden takii sit ostin glt volvon, ihan siisti toi on kun on laitettu taakse ala reunat.
juu sen otin, muuten miten onnistus lisäämäään kuvan tähän näkyviin
Kuvan päältä klikkaa hiiren oikeella napilla ja kopioi kuvan Url
ja liitä img tagien väliin (http://i10.aijaa.com/b/00396/11657556.jpg)
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 25.01.2013, 16:21:47
(http://i10.aijaa.com/b/00396/11657556.jpg)
no niin ei sen vaikeempi sitten,
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 22.06.2013, 14:45:40
no niin elikkäs, meni hermot vakio koneeseen ja nyt on t5 226hp 300nm et, oisko nyt jonki laista lastuvinkkiä minkä kanattaa laittaa, tietenki huoltojen jälkeen, et putkisto olis tiedos, ja jonkin näkönen lastukin kattelin, mut nii paljon hinta eroja ja muutoksia et en osaa päättää mikä ois paras tähän autoon.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 22.06.2013, 14:47:01
ja tossa ois 3 erinlaista vaihto ehto lastu/ tavarat mitkä saa http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/t543/ onko järkevä lastu ?
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 22.06.2013, 14:52:00
tai toihan ois viiminen minkä kanatttaa laittaa, et eka pitäs laittaa uus turbo ja kunnon cooleri ja muutenki vahvistaa konetta, et oisko jollain mis sais 850 t5 uuden turbon ja viel vähän paremman ja by bass sais olla erikseen, et ei oo turbos kiinni.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: janne81 - 22.06.2013, 15:01:19
No jos kone kunnossa niin ei ole kyllä mikään pakko laittaa muuta kuin se lastu  ::)
Itse veisin paikkaan jossa voidaan ajaa ennen ja jälkeen ohjelmoinnin niin saa faktaa tehoista ei mainospuhetta.

Voit muuten muokata olevaa viestiä, ei ole pakko vastata 5minuutin välein uudella.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 23.06.2013, 15:35:05
tota pelkkää lastua oon miettinyt käydä paikan päällä laitattaa vaik itekkin vois, mut jos samaan hintaa tulee ajot/ kunnon ohjelmointi nii parempi, ja tehot lukemat tarkasti et ei mee menis sit " no täs on 275hp ja 400nm" vaan voi sanoo suoraa et vaan 250hp asti sai siitä lastusta,

juu tiedän, en jaksanut muokkaa tuli helpommaks kirjottaa uus,
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: seease - 14.07.2013, 21:46:38
kertokaas tyhmemmälle  ::)  .. ett onko mulla jokin lastu vai mikä mun volvossa. kun ei ottanu rajotin ollenkaa  ;D .. otti mittariin reipas 7tonnia.. eli onko rajotin ohitettu jollakin lastulla ? :idiot2: ... ja missä lastu sieaitsee ylinpäätään jos sellanen on ??
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: hevonen - 14.07.2013, 22:44:23
kertokaas tyhmemmälle  ::)  .. ett onko mulla jokin lastu vai mikä mun volvossa. kun ei ottanu rajotin ollenkaa  ;D .. otti mittariin reipas 7tonnia.. eli onko rajotin ohitettu jollakin lastulla ? :idiot2: ... ja missä lastu sieaitsee ylinpäätään jos sellanen on ??
Mistähän automallista nyt puhut? Tässä kun on kyselty vaikka mistä vaikkakin otsikko on 850 glt.
Juu, se gl t ei tarkoita turboa... Se on gand luxe touring.
Kyllä se vapareissa joskus nyppää yli 7 tonnia vaikka rajoitin pitäis tulla hitaassa kiihdytyksessä 6.5 tonnin jälkeen.

Lastuhan on ohjainboksissa, konehuoneessa hanttarinpuolen musta muovilaatikko, ilmaputki flektikoteloon.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: seease - 15.07.2013, 02:17:23
juu siis puhun 850GLT... ja tiedän kyllä mitä GLT tarkoittaa... ja paikkallaan kokeilin jenkaa vähän antaa kun autoa laittelen ja vähän vikaa on.. nii päätinpä vähän polkasta... nii mittari heilahti hyvin joutusaan sinne 7 tonniin..   juu ja tuleeko se lastu vaan sinne boksin sisään missä on sellasia piirilevyjä.. tai sellasia kromisia ihme levyjä.. niitä oli kaks kappaletta siellä kotelossa.. mitähän ne mahtaa olevan. ohjaavat tietty jtn ? :idiot2: .. mitä molemmat tarkallee siis tekee.. vai onko toinen se lastu.. mihin se lastu sinne tökätää oikein. kun ei siellä paikkoja ollu ku ne kaks.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: kasipätkä92 - 16.07.2013, 09:23:04
tota, onko automaatti auto vai manuaali,, kun avaat ohjausbox kannen ja olet auton kyljessä katot niitä ensimmäinen on laatikolle, toinen on ruisku syöttö box, ja 3 mikä on tyhjä ei tuu yhtikäs mitään, ainakaan mulla ei oo mitään siinä, jollain saattaa olla jos on laatikko vaihettu autosta erikseen, esim tomaatti = manuaaliseksi, nii sinne jää se 3 ylimääränen,

ja sit erikseen lastu boxsiin, se on se keskimmäinen eli toinen bok se on siel sisällä kun avaat sen bok, kuvat mul ois mistä näkisit hyvin, mut hävitin muistikortin, yritän löytää ja laittaa kuvat sulle. ja laskun kyllä huomaa jos se on vaihettu sinne.

mut mun mielestä lastu ei poista rajotinta et siihen on tehny muuta sillon,, kun laskun kaa rajotin ois hyvä olla.. kysy lisää jos on jotain, tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan. jos puhutaan volvosta. :)
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: heikinheimo - 16.07.2013, 10:59:48
Ainakin oma GLT kiersi aina sen 7k/rpm, ja ainoa viri jolla oli jotain merkitystä oli kaasuläpän rajoitin levynpoisto.

Budjetti ratkasu tohon T5 ois OBX kokoputkisto jenkkilästä+Typhoonin tcv/ipd`n tcv ja lastulle. Sitten voi parannella jokanurkasta miten itse haluaa mutta varmaan aika nyrkillä naamaan tyylinen ratkasu olisi.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: seease - 22.07.2013, 01:12:22
no siis.. se oikeenpuolen laatikko mihin menee tuuletus putkia.. sen sisääs oli 2kpl kromisia sellasia levyjä just.. mutta muistelisin että oli vain 2 paikkaakin ettei ollut tyhjiä... manuaali on  auto.. kuvat oisivat hyviä kyllä :) ..

jaa- kun juttua oon jotai kuullu että lastu saattaa ohittaa rajottimen kokonaan tai vähän.. pitäisi perehtyä tuohon hommeliin että mitä siihen on laitettu että se noin paljon kiertää.. mutta  tuo minu volvo lähti paljon pirteemmin kuin kaverin samanlainen samallakoneella oleva.. eli on sitä jotain ruuvattu varmaa ? :idiot2:
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: janne81 - 23.07.2013, 15:26:56
no siis.. se oikeenpuolen laatikko mihin menee tuuletus putkia.. sen sisääs oli 2kpl kromisia sellasia levyjä just.. mutta muistelisin että oli vain 2 paikkaakin ettei ollut tyhjiä... manuaali on  auto.. kuvat oisivat hyviä kyllä :) ..

jaa- kun juttua oon jotai kuullu että lastu saattaa ohittaa rajottimen kokonaan tai vähän.. pitäisi perehtyä tuohon hommeliin että mitä siihen on laitettu että se noin paljon kiertää.. mutta  tuo minu volvo lähti paljon pirteemmin kuin kaverin samanlainen samallakoneella oleva.. eli on sitä jotain ruuvattu varmaa ? :idiot2:
No paina paikoillaan kaasu pohjaan ja kyttää mittarista paljon kiertää, ei sen vaikeempaa..
Se että joku ois tuommosen lastuttanut on aika pieni todennäköisyys, mutta ei silti mahdottomuus ja ei niitä tehoja paljoa viilata lisää kuitenkaan. Pääseehän sillä leveilemään kavereille ja nettiauton ilmoituksessa jos on  :2funny:

Se että autos kulkee paremmin kuin toisen samanlainen voi näissä puolmiljoonaa ajetuissa ruoskissa johtua monestakin asiasta esim. vaikka sytytysosien kunnosta jolle tuo kone on suht nirso kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoo hän.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: seease - 24.07.2013, 21:41:38
selväselvä.... en minä lastua ole laittamassa.. ois vaa kiva tietää mitä tuoho joku o räpeltäny joskus... ja kyllä kierrätin sitä mutta ei pokka kestäny enää.. kiekkamittari ei riittäny ku otti jenkaa ja tunut vaa että ois ottanu lisää... ja tuo minun on 280tkm ajettu ja kaverin vähä alle 370tkm.. mutta täytyy ruveta taas rassaamaa ja ihmettelemään kun aikaa sais vaa...

JA tuota mite helvetissä  vikakoodijen nollaus onnistuu ?  ei tää kuulu nyt tänne mutta laitan kun en jaksa ehtii omaa paikkaa.. diagnoosi laatikot on pellin alla... tiedetää. jne... palaa airbagi valo.. miten sen saa nollattua ja kokeiltuu jne.. 7 napaan yhistin jne ja painoin ja ledi vilkku jokusen verra jne.. ja pitäs tulla 1-1-1?? sit ei oo vikakoodeja ? pitää perehtyä asiaan paremmin. ???
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: janne81 - 25.07.2013, 07:44:36
Vika pitää korjata että valon saa kuitattua pois.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: seease - 28.07.2013, 11:59:39
juu niin...  SRS valo palaa.. mistä vikaa lähteä etsimään?.. ratin taakse vaihoin sen pyöreän kehä jutun.. missä päin törmäystunnistimet on? jos on saanu osumaa liikaa? että pitäs uusia tai jtn?
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: hevonen - 28.07.2013, 13:22:36
Anteeks nyt kun taas puutun tähän mutta et ole kertonut autosi vuosimallia.
Olet vaihtanut sen srs kehän, ethän sekoittanut uudempaa ja vanhempaa keskenään, ei toimi.
-93 alle oli induktiokäämi ja -94 eteenpäin konkka.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: seease - 28.07.2013, 17:13:48
ööö.. -92 tais olla? ja hyvä ku puutuit.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: ipijee - 28.07.2013, 18:00:27
Ja oiskohan ihan ensimmäisenä nyt järkevintä sijoittaa muutama kymppi vikakoodien lukuun ammattilaisen toimesta? Selviäis tuo vika varmasti helpoiten ja mitä todennäköistä:  edullisimminkin..
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: seease - 29.07.2013, 14:39:55
olen saanu jo 3 vikaa pois.. vielä on  yks vikakoodi.. ja volvo kirja on mulla mistä näkee mikä vika on mikä aina jne.. ja ilmamäärämittari on rikki ja lambda puhistettava. jos sit sais sammutettua sen yhen valon taulusta vielä.. ilmamäärämittari ainaki o rikki ja ei varmaa toimi koska yks sellanen keppi on poikki sieltä sisästä.. täytyy vain harjotella ja perehtyä.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: ipijee - 29.07.2013, 15:00:27
No joo, mutta esim SRS-järjestelmässä tuskin on montaa viallista komponenttia, jos autolla ei ole ajettu kolaria, jossa olisi lauennut bägejä ja kiristimiä ym.
Mutta jokainen tavallaan, voihan sitä vaihtaa osia ihan niinkuin kokeilumielellä..  ;)
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: seease - 29.07.2013, 23:06:12
no siis... auto on kolariauto.. eli saanu pientä pusua kylykee.. mutta ei isoa.. ja bäggi ei ole lauennut kyllä ainakaa.. eli kertokaa viisaampana että,mitä kannattaa ekana ruveta tekee?.. ei oikee nyt enää tierä :D  purkaillu oon ja osia ihan vaihellu kaikenlaista ihan muutenvaa että,auttaisko.. ja osia jää nyt aina hyllylle jos tarttee joskus..

niin eli mitä kannattaa ekana tehä järkevästi siis?

asiallisia kommentteja toivoisin :-\
Otsikko: Vs: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: jaippi - 30.07.2013, 01:07:37
...
niin eli mitä kannattaa ekana tehä järkevästi siis?...
Onko vikana nyt se SRS valo vai joku muu?
Se valo ei lakkaa palamasta itsekseen vaikka vika olisikin korjattu.
Vaatii kuittauksen asianmukaisella laitteella.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: seease - 30.07.2013, 11:45:58
SRS valo palaa. ja se lambda? mikä lie oranssi/vihree kolmio onkaa. ja servise valo välähtää ku antaa jekaa johki yli 6 tonnia. 5pyty tulpajohto on hapettunu ja hattu. voiko tuo vaikuttaa esim?..

ja kuvittelin että diagnoosi sieltä poksista saa kuitattua ja olen kokeillutkin. kertokaa lisää.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: jaippi - 30.07.2013, 12:32:45
Ai niin tämä oli tämän ikäinen että on vielä toi lediboksi.
Kerrotko vielä kerran vikakoodit eri pistokkeista.
Toi servicevalon kajastus korkeilla kierroksilla vois johtua esim. loppusuoralla olevista laturin hiilistä.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: seease - 31.07.2013, 11:47:24
mitä se service valo tarkoittaa.. että joku paikka on rikki ja pitäs korjata vai?. tai vika jossaki .

ja koodit voin kertoa kun jaksan käydä kahtomassa. en muista nytten.
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: Makru - 01.08.2013, 12:08:40
Service on vain huoltovälin ilmaisin. Ja eikös tää mene jo aika pahasti off-topiciksi. Eli korjaamopuolelle kuuluis?
Otsikko: Vs: 850 glt lastu
Kirjoitti: seease - 01.08.2013, 12:23:41
ylimenee kyllä ;D .. eli se siihen.. Mistä saa 850 2,5l turboon lastuja? onko mitään hyvää sivuja?..