Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: pupponen - 01.03.2011, 12:19:00
-
Mikähän anturi on 740 -88 2 litrasen kaasarimallin about öljynputsarin ja laturin välissä (näyttää ihan tulpalta), hoksasin jotta siitä oli johto katkennut, mahtaako vaikuttaa mihin? Kiitoksia jo etukäteen...
-
Öljynpainevalon anturihan se on. Ei taida mittaristossa öljynpainevalo palaa virrat päälle laitettaessa jos kerran piuha on poikki?
-
Pitääpä hetimiten tarkistaa, Kiitos!
-
Eipä näkynyt ei, onko millainen homma ehjätä?
-
Eipä näkynyt ei, onko millainen homma ehjätä?
Laitat sen johdon takaisin kiinni ;) Varmaan katkennut siitä liittimen juuresta? Uutta liitintä ja jollain taikoo, tina voi olla huono pysymään kun palanut ja öljyssä lillunut se johto ::)
-
Laite perustuu pelkkään maadoitukseen. Korjaa se johto tavalla tai toisella niin öp-valon pitäisi toimia oikein, mikäli anturi on kunnossa.
Huoh. Wanha oli taas 7 sekuntia liian hidas... Sitä se ikä teettää... :2funny:
-
Ja lisätään vielä että tuo anturi ei kyllä maksa tuhansia euroja ;D. Ruuvaa irti ja vaihda uuteen. On siinä muutakin tekemistä kuin yrittää tinailla ja esiä jotain öljystä anturintynkää ;).
-
Ja lisätään vielä että tuo anturi ei kyllä maksa tuhansia euroja ;D. Ruuvaa irti ja vaihda uuteen. On siinä muutakin tekemistä kuin yrittää tinailla ja esiä jotain öljystä anturintynkää ;).
Miksi ihmeessä jos johto vain on murtunut? ???
-
Miksi ihmeessä jos johto vain on murtunut? ???
Motonetissä hintaa näyttäisi olevan ko. anturille 4,20€ joten kovin kummoiselle tuntipalkalle ei korjailussa pääse? :)
-
Kiitos, eiköhän se näillä korjaudu! :)
-
Motonetissä hintaa näyttäisi olevan ko. anturille 4,20€ joten kovin kummoiselle tuntipalkalle ei korjailussa pääse? :)
No ei mutta mikä järki on ostaa uusi anturi jos kerta anturi on ehjä, ei siinä anturin mukana tietääkseni johtoa tule?
-
Laitat sen johdon takaisin kiinni ;) Varmaan katkennut siitä liittimen juuresta? Uutta liitintä ja jollain taikoo, tina voi olla huono pysymään kun palanut ja öljyssä lillunut se johto ::)
Se johto on monesti niin hyvin eristeetön, että ottaa ihan suosiolla imusarjanpuoleisen apulaiteraudan tyköä poikki ja uutta piuhaa, iteki meinasin saada motarilla slaagin kun 120 taulussa sytty ö-p-valo kun eristeet oli varissu tielle. Vaihdoin sitten semmosen puoli metriä sitä johtoa kun aloin vähän taivuttelemaan sitä eristettä :P.
Se johto on lohkon etunurkassa kiinni parilla pidikelenkillä, muistaakseni 8mm kantasella mutterilla elikä ne voi vetää auki ja pujotella johdon alahihnapyörän takaa näkyviin.
-
Se johto on monesti niin hyvin eristeetön, että ottaa ihan suosiolla imusarjanpuoleisen apulaiteraudan tyköä poikki ja uutta piuhaa, iteki meinasin saada motarilla slaagin kun 120 taulussa sytty ö-p-valo kun eristeet oli varissu tielle. Vaihdoin sitten semmosen puoli metriä sitä johtoa kun aloin vähän taivuttelemaan sitä eristettä :P.
Se johto on lohkon etunurkassa kiinni parilla pidikelenkillä, muistaakseni 8mm kantasella mutterilla elikä ne voi vetää auki ja pujotella johdon alahihnapyörän takaa näkyviin.
O0
-
No ei mutta mikä järki on ostaa uusi anturi jos kerta anturi on ehjä, ei siinä anturin mukana tietääkseni johtoa tule?
No jos näin on, niin sitten. Itse vaan muistelin, että tuossa anturin mukana tulee johdontynkä ja liitin on hieman kauempana. Ja ymmärsin että juuri noin olisi poikki.
Mutta luultavasti siis muistin ja ymmärsin väärin. Liian kauan on jo siitä kun viimeksi pihassa oli 740... ;D
-
Mutta luultavasti siis muistin ja ymmärsin väärin. Liian kauan on jo siitä kun viimeksi pihassa oli 740... ;D
Pitäisikö siis verestää muistoja ja mennä autokaupoille? :juhau:
-
Miksi ihmeessä jos johto vain on murtunut? ???
Käytetyt anturit, joissa on vielä johtoliitin poikki sattavat ruveta vuotamaan ja tämä harmittaa suuresti jos on jossain "sivistyksen takamailla" ;D. Eivät nämä tietysti ihan jokapäiväinen ongelma ole, mutta jos haluaa sitä käyttövarmuutta (jota siniseltä ostetut osat edustavat), saattaa olla parempi vaihtaa uusi. Kaiketi pari muistan 45 vuoden aikana vaihtaneeni juuri vuotamisen takia (Audi), mutta tätä vikaa on ollut kyllä Volvoissakin.
-
Käytetyt anturit, joissa on vielä johtoliitin poikki sattavat ruveta vuotamaan ja tämä harmittaa suuresti jos on jossain "sivistyksen takamailla" ;D. Eivät nämä tietysti ihan jokapäiväinen ongelma ole, mutta jos haluaa sitä käyttövarmuutta (jota siniseltä ostetut osat edustavat), saattaa olla parempi vaihtaa uusi. Kaiketi pari muistan 45 vuoden aikana vaihtaneeni juuri vuotamisen takia (Audi), mutta tätä vikaa on ollut kyllä Volvoissakin.
Tiedätkö millainen anturi vinokoneessa on? Siinä anturissa itsessään ei ole mitään johdonpätkää vaan se johto tulee suoraan liittimellä siihen "rautaan" ja tuo anturi kyllä tuskin murtuu ikinä.. Toki voihan sen anturin uusia mutta ei sillä ole mitään tekemistä tuon nirhautuman kanssa ja hyvin todennäköisesti valo rupeaa toimimaan normaalisti kun johdon korjaa.
Huono kuva anturista ja sen johdoista (http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/htrrh.jpg)
-
Tiedätkö millainen anturi vinokoneessa on? Siinä anturissa itsessään ei ole mitään johdonpätkää vaan se johto tulee suoraan liittimellä siihen "rautaan" ja tuo anturi kyllä tuskin murtuu ikinä.. Toki voihan sen anturin uusia mutta ei sillä ole mitään tekemistä tuon nirhautuman kanssa ja hyvin todennäköisesti valo rupeaa toimimaan normaalisti kun johdon korjaa.
Toveri pikis varmaan tarkoitti, että anturi vuotaa läpitseen. Itsellä meni yks deekun ö-p-anturi sillei rikki, ei aiheuttanu matkan katkeamista mutta sotki kyllä konehuonetta jonkun verran.
-
Toveri pikis varmaan tarkoitti, että anturi vuotaa läpitseen. Itsellä meni yks deekun ö-p-anturi sillei rikki, ei aiheuttanu matkan katkeamista mutta sotki kyllä konehuonetta jonkun verran.
Tämä "läpivuotaminen" on juuri siitä metallirungon ja bakeliittiosan välistä se yleisin harmi. Niin yksinkertainen laite kuin öljynpaineanturi onkin, siihen voi tulla vikoja. Antureissa on sitten monensortin liittimiä sähkönsaantia varten. Vaihdoin tuossa edellistalvena maastoautoon sähköisen öljynpaineanturin, jotta näen paljonko siellä painetta on ihan aikuisten oikeasti mittarissa :).