Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Kontti76 - 19.03.2013, 22:33:39
-
Sattuvasti sopivaa vuosimallia oleva aihio löytyi muutama vuosi sitten projektiksi, moottorina B20A, 4- vaihteinen manuaali, alkuperäinen valkoinen väri oli vaihtunut oranssiin, eikä autossa vuosimallikin huomioiden ollut lisävarusteita lainkaan, pois lukien vetokoukku.
Koppa osoittautui kliseisesti yllättävänkin terveeksi, olleet ja menneet ruostevauriot oli korjattu mitä ilmeisimmin korjaamoolosuhteissa. Tästäkin huolimatta piti päästä pellinleivontaa yrittämään, ehkä tarpeettomastikin.
Tekniikaksi tulee masentavan arkipäiväisesti vain B19A D-nokalla ja Megasquirt moottorinohjauksella hukkakipinä sytytyksellä. Mitsubishi td04-hl 19t ahdin tulee kylkeen.
"Voiman"siirtona toimii Saab 9-3 aeron asetelma ja 740 turbon kytkinlevy littupyörään sovitettuna. Vaihteiston virkaa toimittaa M46.
Muuten auto on aika lailla vakio, ohjaustehostin on bonusta. Kuvia lisätään.
-
Aihio:
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/242vm76.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/242vm76.jpg.html)
Elegantti interiööri:
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/242oranki013.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/242oranki013.jpg.html)
Tunkin korvake ennen:
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/matahommia4003.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/matahommia4003.jpg.html)
jälkeen:
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/peltihommia008.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/peltihommia008.jpg.html)
Lisää kuvia tulossa.
-
Muokkasin linkkejä. Ota photobucketissa sieltä kuvan oikealta puolelta valmis img tagi.
Kivan näkönen peli. :)
-
Tattikset avusta, suosituksia paremmista kuvapalvelimista otetaan vastaan(jos on)?
-
Tattikset avusta, suosituksia paremmista kuvapalvelimista otetaan vastaan(jos on)?
Kyllä tuo ihan hyvä on. Itekkin käytän samaa.
Ja siellä on tosiaan valmiina nuo linkit. Klikkaa vaan niin kopioituu ja sit vaan liität viestiis.
-
Ihankuin tuo olisi kaverin vanha 242, mutta..ei varmasti ole. Näen vain näkyjä tähän aikaan aamusta. Hyvänvärinen laite tuo on kyllä. :pomo:
-
Peltitöitä joutui vähän tekemään.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/matahommia4017.jpg)
Munapussissa hapanta.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/matahommia011.jpg)
Uusi:
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/peltihommia2026.jpg)
Pätkä helmaa, sisälokaria ja tunkin korva.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/peltihommia008-1.jpg)
Takakaari
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/peltihommia3009.jpg)
Pohjamaaliksi inerta 5 epoksi
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/maalausta2021.jpg)
Urthex keittiömitta ei sovellu inertan sekoitteluun..
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/Pohjan_pintamaalausta037.jpg)
Pintaan norrapid teollisuusmaali
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/Pohjan_pintamaalausta003.jpg)
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/Pohjan_pintamaalausta004.jpg)
Btw vanhan massan poistoon käytettiin menestyksellä pensseliä ja tankissa ollutta "bensaa" jostain vuosituhannen vaihteesta. Myös B19 otettiin sisälle.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/B19005.jpg)
Pikku putsaus.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/B19nevis006.jpg)
Tällä aikaa oli alustanosat hiekkapuhallettu ja maalattu.Perä kasattu uusilla puslilla ja iskareilla.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/17012013066.jpg)
Moottori sovituksessa.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/16012013059.jpg)
Kone on nyt nostettu pois ja tarkoitus olisi seuraavaksi maalata konehuone. Kuvia laitellaan taas joskus lisää.
-
Kaunista jälkeä olet saanut aikaan! Tämä inspirio hiisailemaan omaa volvoakin! :D
Tsemppiä projektiin!! :)
-
"pikku putsaus" ?? ??? :o :o :o
S*
-
Hienoa jälkeä! :) Seurantaan ehdottomasti. O0
-
Ehdottomasti seurantaan, itelläkin olisi jotain tämän tyyppistä alkaa toteuttamaan kevään mittaan :hello: Mahdollisimman paljon vaan kuvia niitä on mukava katsella ;)
-
Komeeta jälkeä ja muutenkin mielenkiintoisen oloinen proju! Seurantaan menee! Niinjoo ja onnea projektiin ;)
-
Tankista poistettu massat "bensaa" hyväksikäyttäen
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/28022013124.jpg)
Hiekkapuhalluksen ja epoksimaalin jälkeen vedetty niskaan pu-maali
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/02032013131.jpg)
Siirtopumpuksi hankittu Biltemasta 940 turbon pumppu, sopi suoraan hieman putkea lyhentämällä.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/07032013145.jpg)
Jarrupaineen säädin.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/04032013140.jpg)
Öljynjäähdytin armeijan vanhasta Bandvagenista
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/01022013094.jpg)
Tankki paikallaan.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/08032013154.jpg)
Konehuoneessa hiontaväri
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/21032013207.jpg)
Pintaväriä kötöstelty, värisävy 121 mellanblå olisiko tuo sitten keskikalsarinsininen?
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/22032013213.jpg)
Tämmöistä tänään.
-
Todella hienoa jälkeä. :)
-
hienoa jälkeä S*. seurantaan
-
kirjanmerkkeihin päätyi suosikkiprojekteihin :P Mites olet toteuttanut tuon korikipin? Luultavasti saan pääsiäisenä projektiksi 242 vuodelta -75. Mutta siitä lisää myöhemmin jos se markille päätyy.
-
Kiitoksia kaikille kommenteista! Maalaukset ym. näyttää kuvissa paljon paremmilta kuin luonnossa.
Korigrilli kiinnitettiin koriin puskurin reikiin, muistaakseni 42mm vesijohtoputki oli soppelin kokoista, putkiin 14mm reiät joiden läpi pultit runkoaisoihin. Pukit olisi pitänyt hitsata toisiinsa kiinni, kaunis ajatus hylsyn siirtelystä grillissä ei toteutunut. Päädyt sinänsä oli ihan ok, kiitokset serkkupojalle niiden teosta!
Olikohan se nimimerkki "Eccer" jolla oli landian projektisivuilla tukevan oloinen varras? Sellainen olisi pitänyt itsekin tehdä.
-
Välillä taas askarreltu. Ylivaihde sai uudet o-renkaat, ja laatikkoon leikelty uusia tasotiivisteitä vanhojen vuotavien tilalle. Miten tarkkaa tuon pää/kytkinakselin päittäisvälys on, kun ei sattunut ihan orggiksen ohutta tiivistepaperia olemaan,eli tuli hieman paksummat tiivisteet.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/822de62b-f34b-4dc0-bd95-c34a10b31552.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/822de62b-f34b-4dc0-bd95-c34a10b31552.jpg.html)
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/22042013296.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/22042013296.jpg.html)
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/118940b5-6865-4b13-ac79-878d99e10442.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/118940b5-6865-4b13-ac79-878d99e10442.jpg.html)
940 jarru -ja kytkinpääsylinteri löysivät paikkansa, kytkinpoljin muokattiin jarrupolkimesta sopivaksi.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/81b5fb06-4f5c-432f-b3d5-05c3fa67b661.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/81b5fb06-4f5c-432f-b3d5-05c3fa67b661.jpg.html)
Pyyhinsysteemin täytyy olla ranskalaisten suunnittelema, onneksi vain moottori jää näkyviin..
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/06042013240.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/06042013240.jpg.html)
Kone nostettiin laatikon kanssa paikalleen, mitsun kompurakotelo otti lokasuojaan kiinni ja laatikon keppiteline tunnelin kattoon kiinni, notta pientä muokkausta vielä tarvittiin. Suutintukkikin otti ja vääntyi nostoliinan kiristyksessä.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/26042013324.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/26042013324.jpg.html)
Biltema 044 kopiopumppu ja suodatin värkkäiltiin uudemman mallin telineeseen, tosin mahtuivat vain poikittain.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/03052013337.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/03052013337.jpg.html)
Jäähdyttimiäkin soviteltu
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/01052013333.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/01052013333.jpg.html)
3" putkea mallailtu taka-akselille asti. Miten kovat äänet jäisi vain yhdellä vaimentimella, lähinnä Simons/Biltema mallia 500mm tankin taakse poikittain? Murinaa saisi vähän olla muttei tarvisi koko korttelia pitää hereillä.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/cb3ae53a-b503-46bc-b9ec-7da42f2dc814.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/cb3ae53a-b503-46bc-b9ec-7da42f2dc814.jpg.html)
Paalaamosta löytyi Bmw:n Motronic boxi, joka saa MS sisuskalut.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/05052013373.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/05052013373.jpg.html)
Laatikosta löytyi ylimääräinen mittari, saa toimittaa polttoainepainemittarin virkaa.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/05052013349.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/05052013349.jpg.html)
Saako foorumilla muuten mainostaa? Jos saa niin Ylöjärvellä Thp niminen hydrauliikkaliike on tehnyt letkut projektiin edullisesti ja odotellessa ja jopa tekevät noihin 044 pumppuihin siihen takaiskuventtiilin päälle muttereita, suosittelen!
Jatkoa odotellessa.
-
On kyllä todella komeaa jälkeä, tätä on näköjään pakko seurata. P>
-
Kuinkas iso cooleri tuo oikein on ja miten olet turbon öljypaluun toteuttanut? Todella siistiä jälkeä! O0
-
Kuuleri on mallia kiina 600x300x76 kokoinen. Mitsun mukana tuli v70 öljynpaluuputki, sitä lyhennettiin ja öljypohjaan hitsattiin samankokoinen putkenpätkä ja öljyletkua näiden väliin.
-
3" putkea mallailtu taka-akselille asti. Miten kovat äänet jäisi vain yhdellä vaimentimella, lähinnä Simons/Biltema mallia 500mm tankin taakse poikittain? Murinaa saisi vähän olla muttei tarvisi koko korttelia pitää hereillä.
Komeeta :)
Ei jää pahat äänet...mulla on just noin toteutettu. Jotkut pitää ääntä jopa laimeena :D
-
Hyvä meininki näyttäs olevan tämän laitoksen kanssa. Sullahan on asiat edistynyt hyvälle tolalle, kun rönttähommat kopan kanssa alkaa olla takanapäin ja saa ruveta sovittelemaan tekniikka ym. kivoja juttuja.
-
Jotain pientä saatu välillä aikaiseksi, ahtoputket hitsattiin pakoputkikäyristä.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/05102013592.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/05102013592.jpg.html)
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/26092013571.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/26092013571.jpg.html)
Öljynjäähdytin asennettu
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/05102013583.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/05102013583.jpg.html)
Motronic boxiin kolvailtu johtoja megasquirtille.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/11092013525.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/11092013525.jpg.html)
Konepellistä puhallettiin röpöjä pois ja epoksia päälle.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/15092013530.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/15092013530.jpg.html)
Pintamaali sisäpuolelle, aplaria jäi, onneksi tuli vastaavasti myös valumia, maaliruiskun kanssa ei olla mukavuusalueella..
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/15092013542.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/15092013542.jpg.html)
Lopuksi nappisilmien tenhoa
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/05102013589.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/05102013589.jpg.html)
edit: muutettu aloitussivun kuvat näkyviin.
-
tästä tulee kyllä hieno S*
-
Tyylikkään näköistä jälkeä! :) Seurantaan.
-
Mitenhän tällänen on mennyt iteltä kokonaan ohi? :o Todella hienoa työnjälkeä joten seurantaan menee.
Alkaa suomesta vapari 242 kopat loppumaan. :D
-
Tänään se sitten antoi ensisavut, onneksi vain pakoputkesta. Triggeri oli ensin 60 astetta pielessä, ja käynnistysseoksia sai lisätä isolla kädellä. Näitten jälkeen jo hörähti ja jäi käymään tyhjäkäyntiä. On se vaan hieno hetki!
Ei ihan putkeen mennyt kuitenkaan, polttoainepumppuja testailin suoraan akusta niin eipä lähtenyt tankkipumppu käymään. Mittari käteen ja vaivaiset 15 megaohmia piirissä..
johdot mätineet siinä muovisessa läpivientikappaleessa, olisi tuokin kannattanut mitata silloin kun tankki oli pöydällä.Ei muutakuin sovitin ruhoni takaluukkuun ja anturi/pumppu asetelma irti.
katkesi sitten paluuputkikin laipan juuresta, kele. Putkimies ja juotoshopea auttoi siihen vaivaan. Uusi läpivientiholkki kanteen ja alkoi pumppu toimimaan.
Käynnistyksen jälkeen alkoi venttiikopan etupäästä vuotaa öljyä, koppa irti ja tiivistesilikonia väliin, ei auttanut. Onkohan uusi scan-tech stefa sitten antautunut? Onneksi kampiakselille edes tuli paremmat.
Videonpätkää Volvon murinoista voin laitella myöhemmin.
-
Mitenkäs toi triggeri toteutetaan ? Itselleleni on tulossa sama kone ja toi triggeri asia on vielä hieman epäselvää.
-
Ei taida triggerikysymys olla enää ajankohtainen? 6-1 pyörä hitsattuna hihnapyörään, paksusta alumiista tehty teline hall-anturille lohkon ja tehostimenjalan väliin.
Sähköjä saatu eteenpäin, päävirtakytkin koteloitu
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/08112013607.jpg)
Pumppujen sulakkeita ja releitä toiseen koppaan
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/15112013615.jpg)
Akkuteline ja kotelot paketissa, akun kiinnitysremmi mallia tilapäinen..
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/15112013616-1.jpg)
Etuloksu sai vaihtokärsän
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/06122013623.jpg)
Hiekkapuhalluksen, epoksin ja pintamaalin jälkeen Dinitrol ML:t sisälle
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/12122013632.jpg)
Ja massat
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/12122013640.jpg)
Ovia ei tarvinnut alapäästä hitsata, yläpäästä kylläkin, ikkunankarmi repeytynyt monesta kohtaa ovipellistä irti, onko tyypillistäkin?
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/12122013638.jpg)
Standoxit pinnassa
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/14122013643.jpg)
Motronic ms1
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/29112013620.jpg)
Kuvien järkyttävä laatu ei lakkaa ihmetyttämästä, lisää taas joskus.
-
Vimosen päälle O0
-
Pohjia tehty hiljaksiin, hiontaväri auttaa amatööriä, täyttää pienet naarmut.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/30012014716.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/30012014716.jpg.html)
Pintaväriä ruiskutettu lohko kerrallaan, tuntuu olevan helpoin tapa näille käsille ja talliolosuhteissa maalaamiseen, peittelyä ja teippaamista sitten on senkin edestä. Miten lienee, jääkö helposti sävyeroja? Pölyä on liikaa, mutta valoa ei..
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/18012014696.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/18012014696.jpg.html)
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/01022014722.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/01022014722.jpg.html)
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/12022014755.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/12022014755.jpg.html)
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/17022014766.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/17022014766.jpg.html)
Kuvissahan ei luonnollisestikaan näy valumat, roskat eikä aplari. Jos on nappisilmäkeula silmiä hivelevä muotoilun napakymppi, niin vähintään samaan yltää tämä vanhan mallin peräpeili sulavine muotoineen, etenkään takavalot eivät näytä yhtään väkisinsovitetuilta.. Toki kuvasta puuttuu vielä siro kommandopuskuri, jota saa tarjota, mielellään Pirkanmaan alueelta.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/16022014760.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/16022014760.jpg.html)
Suuttimet hankittu uudemmat ja isommat, V70R- mallista, ovat vaan lyhyet, saako noihin yläpäihin jotain jatkoholkkeja valmiina vai meneekö suutintukin silpomiseksi/uusien suuttimien hankinnaksi?
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/20122013652.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/20122013652.jpg.html)
-
Finjectorilla on jatkoholkkeja.
Todella hieno auto,
-
Kyllä noista kuvista hyvin aplarin näkee? Vesihiontaa ja myllytystä, niin saa hyvän pinnan, jos väriä on vaan riittävästi päällä ::)
Eipä silti huonoa pintaa tallissa tehdyksi!
-
Namia S*
-
Nysväyshommia aloiteltu. Hankittu muunmuassa 2 sarjaa kommandopuskureita, joiden kunnostukseen palataan myöhemmin, kiitoksia vain Juzi ja Ilari!
Tärkeintähän on kiilto, vaikkei niin kulkisikaan. On se 38- vuotias rosteri vaan kuranttia edelleen.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/17032014840.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/17032014840.jpg.html)
Kattoverhoilu ei halunnut millään puhdistua kunnolla, niinpä motipin vinyylispraylla tuli kokeiltua miltä näyttää musta katto. No ahtaaksihan muuttu hytti heti, vinyylispray vaikuttaa muuten ok tavaralta ainakin uutena.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/18032014845.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/18032014845.jpg.html)
Tommoset kirkkaat takavalot tuli hommattua kanssa jemmaan, liian tuninkia? Mene ja tiedä.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/19032014846.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/19032014846.jpg.html)
Avattavia takasivulaseja olisi Volvo vailla, eikös 142:n akkunat sovi myös?
-
Turboissahan kuuluu olla musta kattoverhoilu ::)
Ostitko takavalot vpartsilta?
-
Turbomallin omistajilla ei siis ole klaustrofobisia pelkoja! Takavalot on puskurienhakureissulta Valkeakoskelta sinisestä purkuautosta.
-
Komia rojekti! Saa vanhus ihan uuden ilmeen 8)
-
Nättiä! Takavalot on hienot. Jääkö tähän jopa vetokoukkukin? S*
-
Tätäkin päivitetty harvakseltaan, jotakin on saatu kuitenkin tehtyä. Puskurien kumien kiinnityspelleistä oli alapuoli ruostunut pois, 2 sarjasta hitsattiin puolikkaat yhteen ja maali päälle niin saatin ehjät:
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/21042014876.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/21042014876.jpg.html)
Puskureissa oli listan alla haperoa joten ne puhallettiin, kitattiin ja rekkavannehopeaa päälle:
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/13042014866.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/13042014866.jpg.html)
Musta karvamattokin löytyi, on tosin neliovisesta niin ei istu ihan täydellisesti.Takapenkin selkänojan sai käsiteltyä ihan kelvolliseksi, istuinosa kaipaisi vielä huomiota.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/22052014902.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/22052014902.jpg.html)
Puuhakilvillä tuli suoritettua parina iltana korjaamoajoa, oli siinä suu messingillä vaikka ohjauskulmat vielä persiillään ja alussa squirtin säädöt vasta sinnepäin. Kuitenkin tuo autotune-ominaisuus tuntuisi ihan toimivalta, tyhjäkäyntiventtiilin asetukset vielä hierottava. Loppuun ulkoilukuva, listat vielä puuttuu ja kotelomassa helmoista. Vielä mietinnässä laittaako kirkkaat etuvilkut kuten takana vai porkkanaa joka nurkkaan, nyt sekaisin. Kyllä, vetokoukku jää!
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/07062014916-1.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/07062014916-1.jpg.html)
-
Puuhakilvillä tuli suoritettua parina iltana korjaamoajoa, oli siinä suu messingillä vaikka ohjauskulmat vielä persiillään ja alussa squirtin säädöt vasta sinnepäin. Kuitenkin tuo autotune-ominaisuus tuntuisi ihan toimivalta, tyhjäkäyntiventtiilin asetukset vielä hierottava. Loppuun ulkoilukuva, listat vielä puuttuu ja kotelomassa helmoista. Vielä mietinnässä laittaako kirkkaat etuvilkut kuten takana vai porkkanaa joka nurkkaan, nyt sekaisin. Kyllä, vetokoukku jää!
Hienoa O0
Onko sulla Megatune vai Tunerstudio käytössä? Suosittelen tunerstudion maksettua versiota....sen LiveAnalyze on pätevä apu yksin säätämisessä.
-
Tunerstudion maksettu versio, vaikuttaa asialliselta kyllä.
-
17.07.2014 saatu auto katsastettua ilman huomautuksia! Tehokin nousi dynossa huomattavasti verrattuna vanhaan B20- moottoriiin, Megasquirtin kanssa vielä ohjelmaa edessä, nyhtää aika tavalla alipainealueella , soosit menee rikkaalle pahimman nyhtämisen aikana, mitäköhän asetuksia jäänyt huomiotta?
Penkkireissuilla auto savutti kuin korsteeni , syy oli väljäksi menneessä turbon laakeroinnissa. Samalla uusittiin ölypumppu, nyt paineet kylmänä 5 bar, kuumanakin tyhjäkäynnillä yli 2 bar.
Kuvakin on.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/17072014942.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/17072014942.jpg.html)
-
Komea peli.
Takavalot omaan silmään vähän apeat. ???
Makuasioita.
Hienoa katsottavaa kun tehdään huolella 8)
-
Nyt on tunnelma kellarin katossa. Joku s**tanan p*skiainen kolhinut 242:n kylkeä oikein huolella tänään Hämeenlinnassa Linnan ja tykistömuseon parkkiksella.Voi v*ttu mitä sakkia. Aina sattuu ja tapahtuu mutta ei tietenkään yhteystietoja jätetty, raukkamaisesti karkuun vaan.
Kai siinä on katumaasturin kuski kattonut ettei tommosen vanhan p*skan väliä ole kun omaankin autoon tulee kallis puskurinmaalaus.
Anteeksi purkaus.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/21072014952.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/21072014952.jpg.html)
-
Kannattaa koittaa pestä liukkarilla, vesihionta 1000p-2000p ja myllytys. Saa suurimmat jäljet pois, ellet lähde maalaamaan heti uusiksi?
Tosin näyttää että on tosi syvälle raapassut, että voipi hyvin olla että uutta pintaa pitää vetästä.
Harmi :'(
-
Ajokausi lopetettu tämän osalta melko näyttävästi; höyrypilvi peitti molemmat kaistat Vaasantiestä useamman sadan metrin matkalta, syyksi paljastui jäähdytinrikko:
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/2014-10-10-145.jpg) (http://s1036.photobucket.com/user/kontti2/media/2014-10-10-145.jpg.html)
Kannentiiviste tahi kansi kaiketi yhdistänyt vesi- ja palotilan toisiinsa.
Talven aikana päivityksiä tarkoitus tehdä mm. B230 lohkon, 531-kannen ja lukon verran. Onko MS2 v3.0 levyllä hankinnan arvoinen?
-
Komiasti on kyllä ratkennut :D
-
Komea laitos oli kun tänään paikalla pyörähdin :)
-
Jaaha, kiitosta vaan, oli siisti 8-pätkä sullakin alla. Onnea vaan ylivaihdejumppaan, tarvitset muuten sen oman od-releen vielä.
Tallissakin viihdytty epäsäännölisesti talven mittaan, oli tosiaan kannentiiviste porsinut 4. sylinteristä. Nyt tulossa B230+531+vx3 yhdistelmä nokalle ja laatikoksi vaihtui monien harmiksi aw72. Peräksi tuli jo laitettua 1031 muokatulla g80 lukolla.
Kuvasaastetta laitetaan piakkoin, vaikka tommosta perusk(a)uraa onkin.
-
Miksi AW-72L eikä tavan 71L? Oliko nurkissa valmiiksi pyörimässä?
-
Ostin aw71:n mutta kun kotona putsailin tyyppikilpeä se paljastuikin aw72:ksi. Laatikon kuoren valussa lukee kuitenkin AW71. Lähinnä noissa on eroa välityksissä, ja mahdollisesti turbiinin stall speedissä.
-
Mahtaiskohan ainakin kiihtyvyys parempi olla kun tiheemmät välitykset on :P
-
Aika kai sitten päivitellä, kun katiska taas ajossa on. Matka loppui siis viime syksynä kannentiivistevaurioon, jolloin tuohen lisäksi pilaantui jäähdytin, paisuntasäiliö(halkesi, prkele!) ja lämmityslaitteen letku joka valutti loput nesteet lattialle.
Noinhan ei voi tapahtua , koska moottorina oli matalapuristeinen(väljä) B19a, polttoaineena e85 ja ahtopaineita pienellä 19t- mitsulla vain 1bar. Lisäksi moottorinohjaus oli täysin itsekoottu megasquirt 1, sytytyskarttakin tehty ihan itse. Ihme paskoja.. Paketti toimi kuitenkin mielestäni ihan ok alussa, D- nokkakin antoi lisää kulmikkuutta kokoonpanoon.
Uusi tekniikka koostuu B230f alakerrasta, 531- kannesta 46/38 venttiileillä ja vx3- nokalla. Laatikko on aw72 "shift kitillä" ja perä on 1031 3.73 välityksellä ja rälläköidyllä g80 lukolla.
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/2015-04-22-260.jpg)
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/2015-04-16-233.jpg)
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/WP_20141113_002.jpg)
(http://i1036.photobucket.com/albums/a442/kontti2/2014-10-14-162.jpg)
Kokoonpanolla ajeltu jokunen viikko pienillä paineilla ja ennakoilla, penkkien ja huonon alustan epämukavuus ei ole vuodessa muuttunut , mutta muuten on ehkä menty tuuma eteenpäin.