Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Maruoste - 06.05.2013, 17:15:23

Otsikko: V70 D5 vm.2010 Keltainen moottorivalo
Kirjoitti: Maruoste - 06.05.2013, 17:15:23
Terve,

nyt kaivataan apua.

Eli kyseessä Volvo V70 D5 vm. 2010. Autolla on ajettu 118tkm.

Sitten asiaan :

Pari viikkoa sitten syttyi keltainen moottorin merkkivalo, sen verran sain selville, että liittyy pakokaasujärjestelmään
Päivää myöhemmin meni tehot, eli moottori meni jonkinlaiseen suojaustilaan. Ei kiihdy millään.

Korjaamolla näytti : " Katalysaattorin lämpötila-anturi liian korkea arvo ", anturi vaihdettiin. Vika uusiutui...
Seuraavaksi näytti : " Hiukkassuodattimen lämpötila-anturi liian korkea arvo ", anturi vaihdettiin. Vika uusiutui...

Nyt en enää jaksaisi arvailla, eli jos joku oikeasti tietäisi tästä jotain, olisin kiitollinen.

Korjaamo jota olen käyttänyt, on toiminut hyvin. Keskusautohallissa olisi varmasti maksanut paljon enemmän, ja silti vika olisi säilynyt.

Nyt ajatuksissa kaksi vaihto-ehtoa :
- korjaamolle niin pitkäksi aikaa että saavat selville missä vika
- tai hiukkaussuodattimen tyhjennys, ja poistaminen käytöstä ohjelmoimalla

Apua kaivataan, hermot ei enää kestä tuota...
Otsikko: Vs: V70 D5 vm.2010 Keltainen moottorivalo
Kirjoitti: volvotdi - 15.05.2013, 00:33:35

Korjaamolla näytti : " Katalysaattorin lämpötila-anturi liian korkea arvo ", anturi vaihdettiin. Vika uusiutui...
Seuraavaksi näytti : " Hiukkassuodattimen lämpötila-anturi liian korkea arvo ", anturi vaihdettiin. Vika uusiutui...


Ei varmaan luettu Volvon testerillä? Liian korkea arvo muilla testereillä saattaa tarkoittaa liitin auki, huono kosketus tms ja tuonne kun vaihtaa anturia niin eihän se auta  :)

Onko auto softattu? ECM:n (moottorin ohjainlaite) liittimet kunnolla kiinni? Akun tila?
Otsikko: Vs: V70 D5 vm.2010 Keltainen moottorivalo
Kirjoitti: volvesteri - 15.05.2013, 08:16:06
Kuulosti kyllä "korjaukset" taas vähän siltä, että jos kuumemittari näyttää 38C niin vaihdetaan mittaria ja mitataan uudestaan. Toistetaan niin kauan, että kuume on kadonnut. Ja vikahan oli siinä mittarissa :D

Ehkä siellä on oikeasti lämmöt liian suuret? Onko suodatin menossa tukkoon?