Terve,
nyt kaivataan apua.
Eli kyseessä Volvo V70 D5 vm. 2010. Autolla on ajettu 118tkm.
Sitten asiaan :
Pari viikkoa sitten syttyi keltainen moottorin merkkivalo, sen verran sain selville, että liittyy pakokaasujärjestelmään
Päivää myöhemmin meni tehot, eli moottori meni jonkinlaiseen suojaustilaan. Ei kiihdy millään.
Korjaamolla näytti : " Katalysaattorin lämpötila-anturi liian korkea arvo ", anturi vaihdettiin. Vika uusiutui...
Seuraavaksi näytti : " Hiukkassuodattimen lämpötila-anturi liian korkea arvo ", anturi vaihdettiin. Vika uusiutui...
Nyt en enää jaksaisi arvailla, eli jos joku oikeasti tietäisi tästä jotain, olisin kiitollinen.
Korjaamo jota olen käyttänyt, on toiminut hyvin. Keskusautohallissa olisi varmasti maksanut paljon enemmän, ja silti vika olisi säilynyt.
Nyt ajatuksissa kaksi vaihto-ehtoa :
- korjaamolle niin pitkäksi aikaa että saavat selville missä vika
- tai hiukkaussuodattimen tyhjennys, ja poistaminen käytöstä ohjelmoimalla
Apua kaivataan, hermot ei enää kestä tuota...