Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: modsman - 01.06.2013, 12:30:15
-
Elikkäs tutun 960:n yllättäen alkoi kauniina päivänä puputtamaan ja matkan teko oli hankalaa. Hinausautolla kyyti jatkui siniselle jossa totesivat vitospytyn puristuksien olevan poissa.
Eikun kardaani irti ja hinattiin v70 t5:lla 150km. Hinaus sujui onneksi hienosti.
Puristuspaineissa isoja heittoja sylinterin kesken 7-14.
Kestävän auton maine mutta antautui ennen sisäänajoa mittarissa vasta 266tkm.
Auto muutenkin hyvällä pidolla.
Olisko jollakin vastaavia kokemuksia, vinkkejä otetaan vastaan... Kannen ja hilujen irroitus käynnissä. Purettavaa osaa on hirmuinen määrä.
-
oliskos vaan venttiilivikaa vissiin aika yleistä näissä.
-
oliskos vaan venttiilivikaa vissiin aika yleistä näissä.
Toivottavasti olis, purkaminen vaikuttaa isolta savoltalta jota jotkin ammattilaisetkin vieroksuvat...
Jospa sais tämän vielä liikenteeseen kun on muuten hienossa kunnossa.
-
Eikös vian saa tälläisessä tapauksessa kohdistettua kanteen/pahviin ruikkaamalla tippa öljyä sylinteriin ennen p-paine mittausta? Jos ei puristukset parane niin m-renkaat ok.
-
Eikös vian saa tälläisessä tapauksessa kohdistettua kanteen/pahviin ruikkaamalla tippa öljyä sylinteriin ennen p-paine mittausta? Jos ei puristukset parane niin m-renkaat ok.
Jeps, ollaan kokeiltu. P-paineet nousivat hiukan öljyn kanssa mitattuna.
Mittaukset tehty kylmällä koneella.
-
Eipä taida se kestävän auton maine koskea näitä tinakoneita :-(
Pihassa tuollainen 204 heppainen 320 tkm mittarissa ja sitten se oikeesti kestävä seiskasatanen "isältä pojalle"-vinokeneella 540 tkm mittarissa. Luotto tuon seiskasatasen toimivuuteen edelleen kova, tinakonetta en kehtais tutulle lähteä myymään,,,
Aikoinaan oli 850 ja mittarissa 400tkm eikä oltu tehty muuta kuin kovvoo ajoa. Bensapumppu oli ainut joka jätti tielle.
Tutuilla on myös ollut vastaavia enempi ajettuja. Itellä on luottamusta ainakin noihin.
Seiskasatasia ei näytä saavan rikki ihmisen elinikänä mut autot on yksilöitä. Jotkut vaan kestää ajaa vaikka kuljettajan ikä loppuis.
Myös paljon ajettuja ysisatasia on paljon vielä liikkeellä.
-
veikkaan palanutta venttiiliä. niitä kun näissä nähty, omani mukaan lukien. venttiilin kumit murenee ja tiputtaa öljyä pyttyihin, joka sit palaessaan karstoittaa venttiilin päällisen-> venttiili alkaa kantaa ja sit se lopulta tuhooutuu. Onhan siinä ruuvaamista, mutta ei mitenkään mahdoton tehtävä.
-
veikkaan palanutta venttiiliä. niitä kun näissä nähty, omani mukaan lukien. venttiilin kumit murenee ja tiputtaa öljyä pyttyihin, joka sit palaessaan karstoittaa venttiilin päällisen-> venttiili alkaa kantaa ja sit se lopulta tuhooutuu. Onhan siinä ruuvaamista, mutta ei mitenkään mahdoton tehtävä.
Kiitos, kuulostaa hyvinkin mahdolliselta. Muistatko paljonko remontti kustansi?
-
kannen plaanaus ja venttiilityö 400. venttiili ja uudet tiivisteet nokkahihnasarja, kannenpultit, kemikaaleja, uudet nesteet, tulpat yms letkunklemmarit. työkaluja jne. en nyt osaa tarkkaan sanoa mutta kyllä varmaan ainakin 800-900€ meni itse tehden. loppusumma työkalujen kans ehkä tonni. osat ei tullu siniseltä.
-
Okei, kiitos tiedoista. :)
-
Missä teetit ? Miten plaanaus ja venttiilityö voi maksaa noin paljon ?
tampereella. En nyt just muista sen äijän nimeä, mutta siellä sarankulmassa semmonen vanhempi kaiffari. Kyllä se hyvin teki vaikka aikaa ottikin. Kaikki venat se kävi läpi. Ohan siinä oma hommansa, kun niitä sentään 24 siellä on. Itekin pidin vähän kalliina, mutta elämä on.
-
tampereella. En nyt just muista sen äijän nimeä, mutta siellä sarankulmassa semmonen vanhempi kaiffari. Kyllä se hyvin teki vaikka aikaa ottikin. Kaikki venat se kävi läpi. Ohan siinä oma hommansa, kun niitä sentään 24 siellä on. Itekin pidin vähän kalliina, mutta elämä on.
Häihälä?
-
Häihälä?
jep
-
Moottori on tästä volvosta käytännössä loppu. Männät liikkuu sylintereissä sivuttain.. vaikuttaa sylinterit soikeilta... venttiiliä rikki... :'(
-
On taidettu huonosti kohdella moottoriraukkaa.
Omassa mittasin puristuspaineet 280tkm kohdalla, tasaiset 17bar joka pytyssä. 1991 mallisesta samanlaisesta B6304F koneesta mittasin samalla mittarilla samana päivänä 12bar, just kansiremppa tehtynä ja 270tkm mittarissa. Tehoero oli selvä ajon aikana. Käytetyt autot on yksilöitä, paljon kaupunkirallia ja huonot öljyt tekee hallaa moottorille kun moottorille, mutta kyllä nämä uudemmat alumiinikoneet on varmaan herekempiä öljyistä ja käytöstä kulumaan kun rautanen vinokone.
Kannen plaanausta ei sit kannata tehdä turhaan, jos ei kansi ole kiero, hukkaanheitettyä rahaa, ja pahimmillaan saa vuotavan kannentiivisteen siitä aikaseksi, kun jyrsimellä "plaanaavat" kannen urille, niinkun itselle kävi vinokoneen kannelle.
vajaa 300tkm, ni koneessa kun koneessa on senverta väljyyttä sekä pytyissä että kulumaa männissä jotta herkästi on välystä senverran että liikkuvat. Jos liikkuvat millin ja selvästi kolisevat pytyissä ja hirveä kantti pytyn yläreunassa, joutuu tekeen porauksen, muuten kansi päälle uusin romuin ja kovaa ajoa, mielellään tietenkin uudet männänrenkaat+hoonaus ja kiertokangen laakerit samalla, ni saa vähän kadonneita hevosvoimia takas.
-
Auto on päällepäin harvinaisen hyvässä kunnossa. Huoltokirjakin löytyy.
On koitettu pitää autoa hyvin mut huomattiin vuosia sitten että alkoi käynnistäessä pöläyttää sinistä savua pakoputkesta ja öljyä piti lisäillä..
Muuten ei savunnut juuri lainkaan mut loppua kohti meno alkoi hiipua.. tehot katosi olemattomiin..
Auto on kuitenkin tarkoitus korjata.
Kiitos vinkeistä!