Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Bongo - 08.06.2013, 22:32:22
-
En äkkiä etsimällä löytänyt vastaavaa aihetta. Joten oma Volvo 740GLE 2.3 vuosimallia 90 Vaihteita ei saa vaihdettua koneen käynnissä olessa ja sammutettunakin ei vaihdu kunnolla. Kesken ajon kun risteyksestä lähdin ei meinannut ykköseltä vaihtua ja muita vaihteita ei enää saanut silmään, auto on toiminut aikaisemmin täysin moitteettomasti eikä vaihteistoa ole rääkätty. Kytkin menee myös puoleenväliin pelkällä jalan painolla. Missä mahtaa olla vika ja onko mahdollista korjata vai meneekö laatikko vaihtoon. Kiitos jo etukäteen
E: Kirjotusvirhe paholainen pääsi iskemään kyse on siis 700-sarjasta eikä 900-sarjasta niinkuin vanha otsikko sanoi.
-
Öljyt loppu lootasta?
Miten niin kytkinpoljin menee puoleenväliin kevyesti?
Eikö se sitten mene pohjaan asti kevyesti?
-
Meinasin tuolla että ei ole mitään vaikutusta kytkimenekalla puoliskolla ja ottaa kiinni vasta sen puolenvälin jälkeen. Otti siis kiinni paljon aikaisemmin ennen kys. "tapaturmaa"
-
Eiköhän tuo vika kytkimen suuntaan mene.
Tiedätkö onko nestekytkin?
-
Eiköhän tuo vika kytkimen suuntaan mene.
Tiedätkö onko nestekytkin?
Juu nestekytkin on.
-
Siellä voi olla tiivisteet sen verran heikkona että kun polkaisee kytkintä, se jaksaa hieman painaa asetelmaa mutta loput nesteet mnee pihalle
-
Joo, tai sitten asetelman jousien päät on vielä vähän kuluneemmat kuin tuossa
(http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/HPIM1559.jpg)
Noikin olis käyneet partaterästä. Aika hilkulla oli ettei painelaakeri hupsahtanut tuosta läpi. Autossa oli nestekytkin ja ajettu semmonen 360 tuhatta.
Sitä en tiiä, onko jollain edellisellä omistajalla ollut tapana lepuuttaa jalkaa kytkimellä... :nohnoh
-
Joo, tai sitten asetelman jousien päät on vielä vähän kuluneemmat kuin tuossa
Noikin olis käyneet partaterästä. Aika hilkulla oli ettei painelaakeri hupsahtanut tuosta läpi. Autossa oli nestekytkin ja ajettu semmonen 360 tuhatta.
Sitä en tiiä, onko jollain edellisellä omistajalla ollut tapana lepuuttaa jalkaa kytkimellä... :nohnoh
Voiko tollanen sitten ilmetä vaan yhtäkkiä, kun ihan normaalissa lähdössä meni.
-
Voiko tollanen sitten ilmetä vaan yhtäkkiä, kun ihan normaalissa lähdössä meni.
Enhän voi sanoa onko tuollainen sulla tapahtunut mutta joskushan se laakeri siitä läpi menee jos jousien päät kuluu.
On siellä voinut pettää se kytkinhaarukan tukipistekin, voi mennä se tappi vaikka läpi haarukasta... :o
-
Veikkaisin tyyppivikaa eli työsylinterin tappi mennyt tai menossa kytkinhaarukasta läpi.
-
Voi olla myös jarruneste vajunut (jarrujen kuluman vuoksi) jolloin hörppää ilmaa kytkimelle, kun jarrunesteen pinta laskee.
-
Veikkaisin tyyppivikaa eli työsylinterin tappi mennyt tai menossa kytkinhaarukasta läpi.
Miten olette korjanu tämän ongelman. Kyselin wetteriltä niin ei edes tunne työsylinteriä enää 7-satkuun.
-
Miten olette korjanu tämän ongelman. Kyselin wetteriltä niin ei edes tunne työsylinteriä enää 7-satkuun.
tarvikkeena voi löytyä. ???
Motonetissä näkyy olevan.
-
En löytänyt motonetistä ku pääsylinterin. Ja työsylkän krjs.
-
Käytetyn ehjän saa varmasti tämän foorumin kautta.
-
Miten olette korjanu tämän ongelman. Kyselin wetteriltä niin ei edes tunne työsylinteriä enää 7-satkuun.
Siis ongelmahan on se, että kytkinkopassa oleva nivelpallo menee kytkinhaarukasta läpi, sillä siitä monesti hajoaa semmonen muoviholkki välistä, jonka jälkeen niveltapin pää hankaa suoraan kytkinhaarukkaan ja kuluttaa sen puhki. Muoviosalle en nyt just näe osanumeroa kun osa on 600km päässä, mutta osa maksoi 5e 55snt volvolla pari viikkoa sitten. Kytkinhaarukka ei mulla ollut vielä mennyt miksikään kun ajettu pari tkm ilman tuota muovinpalaa...