Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Eagle| - 24.06.2013, 17:54:30
-
Noni, alkais olla 120tkm ovella (118tkm) ja alka aikaa miettimään tuota isoa huoltoa.
Onko viimehetken tietoja huollon hinnasta?
Jotain 1000 - 1400e väliltä lienee, mahtaako olla isoja eroja?
Mallina siis tämä 109hv, 5 vaihteinen 1.6 DRIVe
-
EI sitä hiukkas-suodatinta kannata vielä vaihtaa ...
Normi huolto vaan + ureaa pömpeliin ja huolettomia kilometrejä ELK
-
Ollaan tässä ihan pienen ajan sisällä vaihdettu pari hiukkaspönttöä, kilometereillä n. 140-150tkm
Originaalin hiukkaspöntön hintahan on vähän romahtanut tässä ihan viimeiakoina ja se on vaihto-osa
Jos jättää sen vaihtamatta, kannattaa se vaihtaa välittömästi sitten, jos alkaa sen pöntön suuntaisia oireita tulemaan, ennen kuin enempiä vianetsintöjä alkaa suorittamaan.
Elämänsä ehtoopuolella oleva hiukkassuodatin aiheuttaa useammin tarpeen puhtaaksipoltolle, jolloin polttoaineen kulutus väkisinkin kasvaa.
-
Ollaan tässä ihan pienen ajan sisällä vaihdettu pari hiukkaspönttöä, kilometereillä n. 140-150tkm
Originaalin hiukkaspöntön hintahan on vähän romahtanut tässä ihan viimeiakoina ja se on vaihto-osa
Jos jättää sen vaihtamatta, kannattaa se vaihtaa välittömästi sitten, jos alkaa sen pöntön suuntaisia oireita tulemaan, ennen kuin enempiä vianetsintöjä alkaa suorittamaan.
Elämänsä ehtoopuolella oleva hiukkassuodatin aiheuttaa useammin tarpeen puhtaaksipoltolle, jolloin polttoaineen kulutus väkisinkin kasvaa.
Kävin kysymässä eilen autosalvasta auton vaihtoa, no.. väliraha parivuotta uudempaan oli senverran suolainen, että parempi pitää tätä vielä hetkenaikaa.. :) Mutta selvisi, että autostani hyvitetään 1000e enemmän mikäli hiukkaisloukku on vaihdettu.. Eli sitä ainakin osittain katsotaan autoa vaihtaessa... Ja jos se vaihto on kuitenkin edessä, oli se sitten 10tkm - 40tkm päästä niin eiköhän se kannata vaihtaa nyt kaikki kerralla niin ei tarvitse miettiä sen loukun kuntoa.. :) Hinta tuolle hiukkais-suodattimelle jotain 500€ luokkaa? Ja tuo n. 1200€ huolto sisältää, raitisilman suodattimen, ilmansuodattimen, polttoainesuodattimen, ureat, hiukkaisloukun, työt jne.. Eli hinta koostuu aikamonesta suodattimesta?! :o
Miksu mihin hintaan teillä vaihdellaan tuota hiukkaisloukkua? :)
-
EI sitä hiukkas-suodatinta kannata vielä vaihtaa ...
Normi huolto vaan + ureaa pömpeliin ja huolettomia kilometrejä ELK
Kyllä tämäkin on käynyt mielessä... Mutta pitää käydä kyselemässä hieman hintoja tuolle huollolle jne. :)
Edit: Hinnat kysytty, 1150€ sis. hiukkaisloukun (~400€), urean, raitisilmansuodattimen, ilmansuodattimen, polttoainesuodattimen, työn.. Eli kaikki suodattimet, öljyistä en ole aivan varma, toivottavasti sisältäisi öljynvaihdonkin.. Mutta onhan tuossa huollossa kyllä kaikenlaista. Autosalvassa kertoivat tietävänsä yhden tapauksen jossa hiukkais-suodattimen vaihtamatta jättäminen olisi johtanut moottoririkkoon?! Kyseenalaistivat kuitenkin myös yrityksen jossa kyseistä huoltoa oli noin muuten tehty.. Eli olisiko laitettu väärää ainetta ureapönttöön?! Tarina ei kerro. :D
-
Ollaan tässä ihan pienen ajan sisällä vaihdettu pari hiukkaspönttöä, kilometereillä n. 140-150tkm
Originaalin hiukkaspöntön hintahan on vähän romahtanut tässä ihan viimeiakoina ja se on vaihto-osa
Jos jättää sen vaihtamatta, kannattaa se vaihtaa välittömästi sitten, jos alkaa sen pöntön suuntaisia oireita tulemaan, ennen kuin enempiä vianetsintöjä alkaa suorittamaan.
Elämänsä ehtoopuolella oleva hiukkassuodatin aiheuttaa useammin tarpeen puhtaaksipoltolle, jolloin polttoaineen kulutus väkisinkin kasvaa.
Osaatko Miksu sanoa tuleeko pöntön elämän loppupuolella muita oireita kuin tiheentynyt puhtaaksipolttoväli? Näkeekö ko. autossa muuten jostain kun poltto käynnissä? Jossain luki, että kulutusmittari ei näytä 0,0l/100km vaihde silmässä ilman kaasua lipuessa kun poltto käynnissä. Tuntuu, että omassa autossa aika usein (about joka päivä) täyttyy tuo oire eli kulutusmittari näyttää lukemaa. Ajettu tasan 120tkm ja suodatinta ei vaihdettu siis vielä. V50 1.6D -08.
-
Osaatko Miksu sanoa tuleeko pöntön elämän loppupuolella muita oireita kuin tiheentynyt puhtaaksipolttoväli? Näkeekö ko. autossa muuten jostain kun poltto käynnissä? Jossain luki, että kulutusmittari ei näytä 0,0l/100km vaihde silmässä ilman kaasua lipuessa kun poltto käynnissä. Tuntuu, että omassa autossa aika usein (about joka päivä) täyttyy tuo oire eli kulutusmittari näyttää lukemaa. Ajettu tasan 120tkm ja suodatinta ei vaihdettu siis vielä. V50 1.6D -08.
Tehot katoaa, paine nousee putkessa, moottori rasittuu.. eli kaikki oireet pahentuu, mitä jo ihan lähtökohtaisesti noi saastevarusteet aiheuttaa uutenakin :) jne jne.
Tänään vaihdettiin taas suodatin, niitä menee kuin tupakkian konsanaan, nyt oli vuorossa V70 1.6 dieselillä ajettu 160tkm
En osaa sanoa, että mitä kaikkea kuljettaja voi tuntea polton aikana, mitään virallista indikaattoria poltosta ei ole, eikä itselläkään sen kummemmin kokemusta, kun omassa autossa ei vielä DPF:ää ole.
-
itse olen todennut hyväksi vaihtoehdoksi poistaa ongelman kokonaan ja saada vielä hyötyä siitä.. :-) kone toimii kuin kello ja ei tartte murehtia... :-) mutta jokainen teköö kuin haluaa.. :-)
-
itse olen todennut hyväksi vaihtoehdoksi poistaa ongelman kokonaan ja saada vielä hyötyä siitä.. :-) kone toimii kuin kello ja ei tartte murehtia... :-) mutta jokainen teköö kuin haluaa.. :-)
Kerro ihmeessä missä tämä mahtaa onnistua? Ei ainakaan karalan toimesta...
-
Kerro ihmeessä missä tämä mahtaa onnistua? Ei ainakaan karalan toimesta...
Ilmeisesti Debil Espoossa ainakin tekee ko. operaatiota. Hinnoista ei tosin mitään tietoa. Varmaankin halvempaa kuin uuden suotimen osto?
http://www.debil.fi/chiptuning
-
ittellä on v50 -08 1,6d lisäaineen kera. ohjelmoitin optimoiautosi.fi sieltä tuli kaveri lahteen niin menin itte sinne.. se imas softan ecusta ja lähetti muokattavaks ja softa tuli takas muokattuna.. voimaa tuli 50ponia ja vääntöä 100nm lisää kulutus on nyt ajastaan laskenut seka ajossa 4,9litraan ja pöntön tyhjensin kattia myöten eikä ees kumise tyhjänä.. kannattaa olla tarkkana kun kyselee kun itte kysyin niin monessa paikassa tekivät sinneppäin mutta aina jäi jotain.. nää hoiti homman niin että ei tarvii enää ajatella koko asiaa.. :-)
-
ittellä on v50 -08 1,6d lisäaineen kera. ohjelmoitin optimoiautosi.fi sieltä tuli kaveri lahteen niin menin itte sinne.. se imas softan ecusta ja lähetti muokattavaks ja softa tuli takas muokattuna.. voimaa tuli 50ponia ja vääntöä 100nm lisää kulutus on nyt ajastaan laskenut seka ajossa 4,9litraan ja pöntön tyhjensin kattia myöten eikä ees kumise tyhjänä.. kannattaa olla tarkkana kun kyselee kun itte kysyin niin monessa paikassa tekivät sinneppäin mutta aina jäi jotain.. nää hoiti homman niin että ei tarvii enää ajatella koko asiaa.. :-)
1.6D :ssä ei alunperinkään ole hiukkais-suodattimeen liittyvää ureasäiliötä ja sen täyttöä? Oletan...
Drive malleissa sensijaan on, uudemmissa sekin huoltovapaa..
Pitääpä selailla sivuja ja tutkia vielä asiaa...
Tuliko tuota voimaa ja vääntöä vain nettisivujen mukaan? Eli niihin pitäisi uskoa? Vai ajettiinko auto ennen ja jälkeen rullilla.. Eli saatiin todelliset tehot paperille?
Pitää pistää kysymystä tonne debilille, kotisivujen kautta... Katsotaan mitä vastaa...
-
16 venttiilisissä 1.6 dieseleissä ureaa on aina, 8 venttiiliseen 1.6:een tuli hiukkassuodattimen kaveriksi hapetuskatalysaattori ja lisäaine jäi pois.
-
16 venttiilisissä 1.6 dieseleissä ureaa on aina, 8 venttiiliseen 1.6:een tuli hiukkassuodattimen kaveriksi hapetuskatalysaattori ja lisäaine jäi pois.
Uudempi versio tuosta Drive:stä on siis 8 venttiilinen? :o
-
Uudempi versio tuosta Drive:stä on siis 8 venttiilinen? :o
joo ja se tuli muistaakseni mallivuoden 2011 autoihin (valmistenumeron 10. merkki B)
-
no dynossa en ole käynyt.. mutta kyllä sen huomasi jo ensimetreiltä kun lastutus oli tehty ja pönttö paikallaan.. että vetää eri tavalla.. pieni ero oli sitten kun pöntön tyhjäsi.. ja kun ajoin tuolta lastutuksesta pois ja jokusen viikon pönttö paikallaan niin kulutuksesta jo huomasi että jotain muutosta on selvästi.. :)
-
ja jos kerta kotkassa asustat niin voi tulla koklaa mille lastutettu vaikuttaa.. :-)
-
ja jos kerta kotkassa asustat niin voi tulla koklaa mille lastutettu vaikuttaa.. :-)
Ai, Kotkassa myös.. Oletan? :) Vois kiinnostaa.. Just tultiin tampereelta nyt olis 120tkm mittarissa.. eli lähiaikoina (ehkä kesäloman jälkeen) olisi tarkoitus tehdä toi remppa tai mahd. poistaa koko suodatin...
-
kouvolassa.. mutta kotka hyvin lähel..:-D
-
kouvolassa.. mutta kotka hyvin lähel..:-D
No näinhän se on kyl.. :) Mielenkiinnollahan sitä jokupäivä katselisi.. Meitsil on viel 3 viikkoa kesälomaakin tässä niin katsellaan... ;)
-
ota yhteyttä yv:llä jos haluvat joku päivä testaa ja kuulla lisää.. :-)
-
ota yhteyttä yv:llä jos haluvat joku päivä testaa ja kuulla lisää.. :-)
Oukkei, katsellaanhan. :)
Tänään tuli sähköpostia tuolta debil.fi / espoosta.
"Hiukkassuodattimen tyhjennys & poisohjelmointi on hinnaltaan noin 450 EUR.
Tehonlisäysohjelmistolla autosta saadaan noin 130hv/300Nm.
Tehopäivitys hiukkassuodattimen poisohjelmoinnin yhteydessä 600 EUR."
Hiukkais suodattimen poisto ei siis näy katsastuksessa mitenkään? Eli ei pitäisi tulla ongelmia kunhan ulkonäöltään on "paikoillaan"?
-
Nyt on omasta 1.6D poistettu hiukkassuodatin. Suodatin alkoi olla sen verran tukossa, että poltto käynnistyi aina n. 30km ajon jälkeen ja lähes aina jäi flekti huutamaan kun auton sammutti. Tästä johtuen myös koneen öljynmäärä lisääntyi eikä seka-ajossa päässyt alle 6.4L/100km kulutukseen mitenkään (viime vuonna vastaavalla seurantajaksolla laskettu kulutus 5.4L/100km). Viimeinen niitti tähän oli hiukkassuodattimen nesteen loppuminen ja tästä johtuneet vikavalot + välillä vikamoodi ja päätin viedä auton suodattimen poistoon Debilille.
Nyt kilometrejä poiston jälkeen takana n. 2000km ja keskikulutus täysin vastaavassa ajossa 4.8L/100km eli kulutus laskenut verrattuna toimivaan suotimeen reilu puoli litraa ja viimeisiin kulutuksiin yli 1.5L/100km! Auto on myös huomattavasti pirteämpi varsinkin alakierroksilla ja käyntiääneltään "terveempi" vaikkei mitään varsinaista tehopäivitystä poiston yhteydessä tehty. Hintaa operaatiolle tuli tuo aiemminkin ketjussa mainittu noin 450e.
Suosittelen lämpimästi kaikille, jotka pohtivat uutta suodinta / poisto-operaatiota. Ainoa asia, mikä tällä hetkellä mietityttää miksen vienyt autoa poistoon jo viime vuonna, hinta olisi melkein kuoletettu säästetyllä polttoaineella.. :idiot2:
-
Nostellaan vanhaa aihetta: allekirjoituksen autossa ilmeni tänään sellainen ongelma, että maantieajon jälkeen käännyttiin rampista ja lähdin kiihdyttämään autoa vauhtiin, niin hieman nykäisi ja sitten tuli teksti mittaristoon "alhainen moottorin suorituskyky". Vajaa 100 km aikaisemmin laitoin tankkiin DPF:n puhdistukseen tarkoitettua lisäainetta, onko mitään vaikutusta asiaa?
Auto on siis 1.6DRIVe vm. 2010 ja ajomäärä tällä hetkellä 187 tkm. Sellainen asia on tullut myös huomattua, että turbo on viheltänyt minusta aika äänekkäästi?! Eli onko kyseessä TCV:n kyrvähtäminen vai DPF tukossa? Autoa on näköjään huollettu pitkälti merkkihuolloissa huolto-ohjelman mukaisesti aikaisemmilla omistajilla. Mikäli tuo DPF on tukossa, niin sitten auto menee käymään optimoinnissa...
-
Jos merkkihuollossa huollettu huolto-ohjelman mukaisesti, niin hiukkassuodatin lienee vaihdettu 120tkm kohdilla. Laitoit tankkiin? lisä-ainetta? Jos siis täytit auton oman lisä-ainesäiliön niin sen tasosensori? pitänee vielä kalibroida tjms. Kilometrisi on tosiaan sen mukaiset että lisä-aine säiliö olisi pitänyt täyttää 180tkm huudeilla (olettaen sen olevan täytetty edellisen kerran 120tkm kohdalla)
-
Volvo kävi piuhan päässä ja antoi seuraavat vikakoodit:
- 2A20 Particulate filter faulty signal
- 4438 Exhaust gas recirculation check blocked
- Exhaust gas recysle check
- 44AO EGR valve
Asentaja sanoi että todennäköisesti EGR on jumissa ja aikoi katsoa sen. Soitti jonkin ajan päästä ja kertoi EGR:n olevan mekaanisesti rikki. Oli laakerointi pettänyt siinä asentomoottorin alla olevassa käyttöakselissa ja hirttää kiinni, siis ei pääse toimimaan. Uusi EGR tilattu, koska autoliike maksaa sen.
Auto piti muutenkin viedä pajalle, koska autoliikkeen asentama uusi tuulilasi ei sitten pitänyt ja tuloksena on kosteat lattiamatot... :P Eli autoon asennetaan uusi tuulilasi sekä puretaan lattiamatot irti, kuivatetaan ne sekä tehdään otsonointi samalla että saadaan se ilkeä mädännyksen haju pois. Samalla on tietysti hyvä käsitellä kokonahkapenkit siniseltä ostetulla nahanhoitosarjalla (ei varmaan riitä kaikkiin?) ja lisätä äänieristystä lattiaan kun sisusta käytetään irti ;D
Hyvin alkaa tämä Volvojen kanssa yhteiseläminen, takana on kuitenkin 12 Fordia dieseleinä sekä kolmen viikon kokeilu Saab 9-3 SportCombi TiDsistä ennen Volvoa. Auto on kyllä jämäkäntuntuinen ajaa ja muutenkin mieluisa, kunhan nämä kosteus- yms. ongelmat saadaan kuriin!
-
Kannattaa tarkistaa ilmastoinnin kondenssiveden poisto samalla kun matot on irti. On yleinen vika näissä ja saattaa olla osasyyllinen kosteisiin mattoihin.
-
Ei ollut ilmastoinnin hukkaputki tukossa, koska vänkärin puoli oli aivan kuiva. Kuskin puolella oli molemmat, niin kuskin kuin takamatkustajan jalkatilat märät ja syynä oli auton ostoliikkeessä hutiloiden tehty tuulilasin vaihto (keskeltä lasia puuttui molemmin puolin peiliä noin kymmenen sentin matkalta liimaa, paikoitellen oli aivan liikaa ja oikealta puolelta alhaalta lasi oli lähes irti noin puolen metrin matkalta :o).
Nyt on tullut lisättyä äänieristystä lattioihin, pyöräkoteloihin ja takapenkin alle kun lattiamatot ovat olleet irti sekä kuivumassa. Etuovet ehdin myös eristää viikonlopun aikana, vielä takaovet sekä kontti pitäisi käydä läpi. Parasta tämän kertaisessa eristämisprojektissa on ollut se, miten vaimo suhtautui asiaan: kun auto vaihdettiin, niin tuumasi takaoven kiinni laitettuaan "tälle pitäisi tehdä jotakin..." ;D Meikäläinen repesi nauramaan ja tuumasin että olet oppinut liian hyvälle! Viimeisimmät seitsemän autoa kun ovat olleet lisäeristettyjä, niin...
Lurppa: lisäainesäiliö on täytetty edellisessä huollossa eli 185 tkm:n kohdalla. Tuo aine mitä ostin, on Carlaken valmistamaa DPF:n puhdistukseen tarkoitettua ainetta. Ajattelin kokeilla, kun sellaista pientä nykimistä oli havaittavissa ajoittain.
-
Volvo saatu eilen takaisin kotiin, on taas mukava matkustaa kun vertaa sijaisautoon (1-korinen Skodillac Octavia STW). Ei ainakaan viime yön, erittäin sateisen sellaisen jäljiltä ole autossa sellaista märän koiran hajua. Pitää jossakin vaiheessa kokeilla mattojen alta, toivottavasti ei löydy kosteutta...
Minkälaisia kulutuksia olette saaneet matka-ajossa näin kesäaikaan 5-vaihteisilla DRIVeillä? Kun oma ei ainakaan meinaa kovin helposti mennä viiden litran alle. Eikös näillä pitäisi päästä suht kevyesti sinne neljän litran pintaan? Tässä on käytössä EGR (uusittu vasta) sekä DPF. Oli muuten toinen paine-eroanturin letku hapertunut poikki eikä antanut mitään hälytystä / varoitusvaloa sytyttänyt, onko normaalia? Nyt letku uusittu sekä tehty pakkoregenerointi, ainakin testerin mukaan kaikki pelasi niin kuin piti sekä pöntön arvot olivat hyvät (paikoillaan ryntäyttämällä suurin arvo oli 72 ?-yksikköä).
Saapa nähdä mikä vaikutus on sitten pidemmässä juoksussa kun rengastus vaihdettiin 205/50R17 => 195/65R15. Eli mukavuuspainotteiseksi tuli vaihdettua, tosin sitä hiljaisuutta ei pääse kuulemaan ennen kuin vaihtaa kuskin puolen takanavan uuteen. Melko rajusti juontaa äänet korin koteloita pitkin, pääsi jo huijaamaan että etunapa olisi rikki.
-
Paine-eroanturin letku jos hajoaa (murtuu ja osaksi vuotaa) ei välttämättä annakaan mitään varoituksia. Jos letku menee täysin poikki dpf etupäästä niin sitten tulee herjaa liian pienestä eropaineesta eli autosi käyttäytyi kyllä normaalisti kun ei hälytellyt.
Kyllä tuolla helposti pääsee 4 alkaviin lukemiin kun kaikki on kunnossa. Nyt kun sulla on uusi vuotamaton egr ja kohtuu puhdas dpf sekä pienemmät renkaat niin uskoisin onnistuvan helposti.
-
Ei se auta kuin ajaa vain ja katsoa kulutuksia, mihin suuntaan alkaa mennä. Ajotietokone näyttää yleensä kulutuksia 4,6 - 4,8. mutta todellisuus on ollut aina 5,1 tietämillä, kun laskee tankkauksesta tankkaukseen. Että haluaisin tuon todellisen kulutuksen tuonne nelosella alkaviin lukemiin... Saako optimoinnilla apua tuohon asiaan minkä verran, ei tuo pikkukone ole näköjään vakionakaan mikään aivan mopo ole kun hieman osaa ennakoida.
Sitten OT:a vahvasti: auto on ajettu nyt 188 tkm ja olen itse vaihtanut jo kuskin puolelle etu- ja takanavan 1½ viikon sisään, vänkärin puolen etunapa on vaihdettu myös hiljattain koska koneistetut pinnat ovat niin tuoreen (ruosteettoman) näköiset. Kuitenkin tänään tuli huomattua koeajolla kuskin puolen takanavan vaihdettuani, että jyrinä jatkuu edelleen >:( Aivan oikein, se vänkärin takanapa on myös rikki ja ääntää ihan kohtuudella... Onko normaalia?!
-
Sitten OT:a vahvasti: auto on ajettu nyt 188 tkm ja olen itse vaihtanut jo kuskin puolelle etu- ja takanavan 1½ viikon sisään, vänkärin puolen etunapa on vaihdettu myös hiljattain koska koneistetut pinnat ovat niin tuoreen (ruosteettoman) näköiset. Kuitenkin tänään tuli huomattua koeajolla kuskin puolen takanavan vaihdettuani, että jyrinä jatkuu edelleen >:( Aivan oikein, se vänkärin takanapa on myös rikki ja ääntää ihan kohtuudella... Onko normaalia?!
Valitettavasti on normaalia, näissä menee pyörän laakereita jo alle 100 tkm...
-
Valitettavasti on normaalia, näissä menee pyörän laakereita jo alle 100 tkm...
Jep, pitää paikkansa. Omaani vaihtettiin vasen 80tkm kohdalla, oikea 120tkm jälkeen. Etupyörän laakereista siis kyse.
-
Pitääpä myös tänne 1,6D puolelle myös kirjoittaa oman hiukkassuodattimen vaihdosta, kun autoni on 1,6D moottorilla varustettu V50.
Otin siis loukkupöntön irti ja poistin sen keraamisen loukun. Otin irti myös moottorinohjausboksin ja kävin sen kanssa dpf:n poiston tekemässä ja samalla optimoimassa muutenkin softa. Ohjelmointi maksoi tasan 700e ja itse irroitin ecun ja vein perille ja odotellessa ohjelmoivat. Loukun tyhjennys ei maksanut mitään, kun sen sai itsekin tehtyä. En tiedä, paljonko olisi hintaa tullut, jos olisin vain vienyt auton ohjelmoitavaksi...
Suolaiselta hinta vaikuttaa, mutta kun tietää, että tulevaisuudessa ei tarvii loukun kanssa enää tapella, niin sikäli "edullinen" pitemmällä tähtäimellä...
Loukun tyhjennys onnistuu keneltävain, jolla on pikku rälläkkä ja hitsauskone, tunkki, piikkauspiikki, moskula ja hylsysatsi ja aikaa ja halua itse värkätä. :)
Auto on huomattavasti pirteämmänoloinen ja kulutuslukemat pineni heti. Pitää seurata, miten paljon kuluttaa laskemalla ajetut kilometrit ja paljonko tankkaa... Loppumetreillä ennen loukunvaihtoa mootorinöljypinta alkoi nousemaan, kun polttoainetta alkoi sekoittumaan moottoriöljyn sekaan. Pitää tarkkailla, loppuuko ko. efekti nyt, kun loukku on poissa.
-
Aika suolainen hinta pelkästä ohjelmoinnista. Debilissä olisi maksanut DPF:n poisto ja ohjelmointi omaan 2.0D:n 450€. Eikä tuohon 1.6-moottoriin maksa uusi suodatinkaan kuin vähän päälle 400€.
-
Aika suolainen hinta pelkästä ohjelmoinnista. Debilissä olisi maksanut DPF:n poisto ja ohjelmointi omaan 2.0D:n 450€. Eikä tuohon 1.6-moottoriin maksa uusi suodatinkaan kuin vähän päälle 400€.
Tuohon hintaan saat vain DPF:n mekaanisen poiston + poisto-ohjelmoinnin. Jos haluat samaan syssyyn tehoa lisää niin maksaa yhteensä 1000€ Debililläkin.
-
Tuohon hintaan saat vain DPF:n mekaanisen poiston + poisto-ohjelmoinnin. Jos haluat samaan syssyyn tehoa lisää niin maksaa yhteensä 1000€ Debililläkin.
Käsitin, että tuossa 700€ hinnassakin kyseessä oli pelkkä DPF:n poiston ohjelmointi, eikä tehon lisäys.
-
Käsitin, että tuossa 700€ hinnassakin kyseessä oli pelkkä DPF:n poiston ohjelmointi, eikä tehon lisäys.
Kyllä siihen optimointikin kuului, kuten kerrottiin.
-
Jaahas, seuraava onnekas. ::) Oma ajatuksenjuoksu ei riitä tajuamaan moottorien sieluja. Tänään kuitenkin rävähti moot. alhainen suorituskyky pääsiäisen kunniaksi ruutuun. Tehot hävisi ja Volvo kulkee, sen verran että treeneihin pääsi. Tällä ei ilmeisesti nyt kannata ajella? Vanhoja viestejä lukemalla, tämän ketjun ongelmat tuntuivat täsmäävän. Viime aikoina poltto ollut yleistä. Autona -08 V50 1.6 D, ajettuna 186 tkm ja 120 tkm huollossa aikoinaan hiukkasloukku huollettu. Kukas näitä parhaiten korjaa Espoossa/Vantaalla?
-
Jaahas, seuraava onnekas. ::) Oma ajatuksenjuoksu ei riitä tajuamaan moottorien sieluja. Tänään kuitenkin rävähti moot. alhainen suorituskyky pääsiäisen kunniaksi ruutuun. Tehot hävisi ja Volvo kulkee, sen verran että treeneihin pääsi. Tällä ei ilmeisesti nyt kannata ajella? Vanhoja viestejä lukemalla, tämän ketjun ongelmat tuntuivat täsmäävän. Viime aikoina poltto ollut yleistä. Autona -08 V50 1.6 D, ajettuna 186 tkm ja 120 tkm huollossa aikoinaan hiukkasloukku huollettu. Kukas näitä parhaiten korjaa Espoossa/Vantaalla?
Ohjelmointipuoli onnistuu ensi viikolla keskiviikkona kun tulen Espooseen käymään. Pöntön tyhjennys pitää hoitaa kohtuu pian ohjelmoinnista, jotta ei hyydy kokonaan. Korjaamo veloittaa 1-2h pöntön tyhjäyksestä kun on kuitenkin helppo toimenpide.
-
Nonii...kerro vaikk YV:llä tarkemmin, en mä näistä mitään tajua. :)
-
joo ja se tuli muistaakseni mallivuoden 2011 autoihin (valmistenumeron 10. merkki B)
Eli mulla vin YV1MW76F2B2595710 -> Ei ureasäiliötä. Tarviiko hiukkassuodatin silti vaihtaa?
-
Eli mulla vin YV1MW76F2B2595710 -> Ei ureasäiliötä. Tarviiko hiukkassuodatin silti vaihtaa?
Ei tarvitse kun sinulla on jo se uudempi versio 1.6d moottorista missä DPF on ”ikuista mallia”.
-
Kiitos tiedosta.