Ollaan tässä ihan pienen ajan sisällä vaihdettu pari hiukkaspönttöä, kilometereillä n. 140-150tkm
Originaalin hiukkaspöntön hintahan on vähän romahtanut tässä ihan viimeiakoina ja se on vaihto-osa
Jos jättää sen vaihtamatta, kannattaa se vaihtaa välittömästi sitten, jos alkaa sen pöntön suuntaisia oireita tulemaan, ennen kuin enempiä vianetsintöjä alkaa suorittamaan.
Elämänsä ehtoopuolella oleva hiukkassuodatin aiheuttaa useammin tarpeen puhtaaksipoltolle, jolloin polttoaineen kulutus väkisinkin kasvaa.
Kävin kysymässä eilen autosalvasta auton vaihtoa, no.. väliraha parivuotta uudempaan oli senverran suolainen, että parempi pitää tätä vielä hetkenaikaa..

Mutta selvisi, että autostani hyvitetään 1000e enemmän mikäli hiukkaisloukku on vaihdettu.. Eli sitä ainakin osittain katsotaan autoa vaihtaessa... Ja jos se vaihto on kuitenkin edessä, oli se sitten 10tkm - 40tkm päästä niin eiköhän se kannata vaihtaa nyt kaikki kerralla niin ei tarvitse miettiä sen loukun kuntoa..

Hinta tuolle hiukkais-suodattimelle jotain 500€ luokkaa? Ja tuo n. 1200€ huolto sisältää, raitisilman suodattimen, ilmansuodattimen, polttoainesuodattimen, ureat, hiukkaisloukun, työt jne.. Eli hinta koostuu aikamonesta suodattimesta?!

Miksu mihin hintaan teillä vaihdellaan tuota hiukkaisloukkua?
