Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Dmies - 27.06.2013, 17:42:05
-
miten 240 kytkin vipuun kuuluu asentaa painelaakeri, kun kaveri väitti, että sen kuuluisi siihen ns napsahtaa paikalleen ja liikkua siinä reijässä sivusuunnassa ja sano, että mulla on liian kulunut tuossa volvossa se kolo että uusi painelaakeri ei pysy paikallaan ja ostin käytetyn kytkinvivun ja ei se laakeri pysy siinäkään.. vipu on tämän mallinen http://www.ipdusa.com/uploads/images_products_slideshow/fullsize_10920.jpg ja painelaakeri http://img.skruvat.com/images/28/41439391/41439391_0.jpg auto on volvo 240 vm-88 b200k moottorilla ja m45 laatikolla
-
Mikset kato vanhasta mallia? En oo kuullu että olis kellään ollu moista ongelmaa. Joko sulle on myyty väärät osat tai et vaan hoksaa jotain juttua.
-
Mitä noita irtolaatikoita kattoi, niin parista lähti laakeri pienellä sormivoimalla. Kahdessa ei napsahtanut ollenkaan, vaan vapaasti tuli ulos.
-
Mikset kato vanhasta mallia? En oo kuullu että olis kellään ollu moista ongelmaa. Joko sulle on myyty väärät osat tai et vaan hoksaa jotain juttua.
koska A. vanha on erinlainen. alkuperäinen jossa metalliset erinäköiset klipsit ja B. pappa jolta auton sain on jurruttanut rikkinäisellä kytkimellä eteenpäin niin kaikki kytkimen osat on ehkä paskana.. esim se painalaakeri oli leikannut kiinni vaihdelaatikon pikariin ja tuo kytkinvipu joka oli paikallaan näytti kuluneelta, mutta yhtä kuluneelta tuo toinenkin kytkinvipu näytti ja C, kaveri joka on autonasentaja väitti että sen pitäisi kuulemma napsahtaa paikalleen siihen kytkinvipuun, mutta tiedä sitten. ostin kytkinpaketin oulun tarviketorilta ja näytti ainakin asetelma ja levy samalta, kun vanhakin
-
Mitä noita irtolaatikoita kattoi, niin parista lähti laakeri pienellä sormivoimalla. Kahdessa ei napsahtanut ollenkaan, vaan vapaasti tuli ulos.
oliko niissä laatikoissa missä ei napsahtanut ollenkaan ja tuli vapaasti ulos tuon kuvan näköinen painelaakeri vai alkuperäinen.. kun tuossa on nii minimaaliset ne kynnet, että ei tiiä miten sen pitäisi sitte napsahtaa.. siksi kyselen, kun ei huvittaisi montaa kertaa kasata ja irrotella tuota vaihdelaatikkoa irti
-
Aivan tavallisen näköinen yhdistelmä tuo painelaakeri ja haarukka. Laakerin lukitus haarukkaan on hyvin mieto kuten 240 sanoi. Ei se siitä karkaa mihinkään jos haarukkaa ei heiluttelemalla heiluttele laatikkoa asentaessa.
-
ok. jospa sitä huomenna kasailis sitte sen laatikon paikallee, mutta testailemaan ei pääse ennen, kun saa jakopäähän yhen osan wetteriltä. kiitoksia vastauksista :)
-
Jos on nestekytkimen haarukka niin "naksahtava" asennus, umpihaarukalla kiinni noista urista. Näin on mun tutkimukset osoittaneet. :)
-
Jos on nestekytkimen haarukka niin "naksahtava" asennus, umpihaarukalla kiinni noista urista. Näin on mun tutkimukset osoittaneet. :)
vaijerilla toimiva kytkin on kyseestä.. siis noista urista mitkä on vastakkaisilla sivuilla noihin klipseihin nähden.. miten hitossa sen niin päin saa kiinni siihen vipuun ?
-
Taitaa mennäkin kolmanteen haarukkamalliin Urilla. Sori
-
Taitaa mennäkin kolmanteen haarukkamalliin Urilla. Sori
joo ei se mitään.. ostin matkalla haaparantaan torniosta sachs:in tekemän painelaakerin joka näyttää samalta, kuin alkuperäinen niin ei tarvi miettiä sitä kiinnitystä ja tosin meni yksi niistä urista poikkikin
-
Yleensä helpottaa kun ostaa kaikki kerralla samasta paikasta ja on laatikko jo pois paikoiltaan että näkee. Ja se vanha konsti että malli mukaan varaosia ostamasssa ollessa. varsinkin pikkuosat kulkee missä vain ettei nyt ihan koko moottoria /laatikkoa tarvitse tiskille raahata. Se pääsääntö että kun OEM asennuksia on SACHS Ja Borg & Beck , niin ei rupea sekoittamaan osia keskenään. Itsellä kun on varalla molempia ja myös sitten vanhan tyypin laakeria niin ei törmää tuohon pulmaan .
Sitten kyllä joskus kun ottaa vanhan mutta uudenkarhean p.laakerin niin sitten kun laatikko on kasassa , auto käy ja painaa kytkintä kuuluu sellainen vieno "rahina". Sitten jos ei ole herkkäkorvainen eikä asu kytkin pohjassa niin miettii sitten että viitsiikö tehdä enää samaa työtä uudelleen, vielä jos sen on jo tehnyt pariin kertaan ennestään. ;)
JK: sitten kannattaa aina vaihtaa se silmälaakeri, kun sekään ei ole ikuinen.
-
Yleensä helpottaa kun ostaa kaikki kerralla samasta paikasta ja on laatikko jo pois paikoiltaan että näkee. Ja se vanha konsti että malli mukaan varaosia ostamasssa ollessa. varsinkin pikkuosat kulkee missä vain ettei nyt ihan koko moottoria /laatikkoa tarvitse tiskille raahata. Se pääsääntö että kun OEM asennuksia on SACHS Ja Borg & Beck , niin ei rupea sekoittamaan osia keskenään. Itsellä kun on varalla molempia ja myös sitten vanhan tyypin laakeria niin ei törmää tuohon pulmaan .
Sitten kyllä joskus kun ottaa vanhan mutta uudenkarhean p.laakerin niin sitten kun laatikko on kasassa , auto käy ja painaa kytkintä kuuluu sellainen vieno "rahina". Sitten jos ei ole herkkäkorvainen eikä asu kytkin pohjassa niin miettii sitten että viitsiikö tehdä enää samaa työtä uudelleen, vielä jos sen on jo tehnyt pariin kertaan ennestään. ;)
JK: sitten kannattaa aina vaihtaa se silmälaakeri, kun sekään ei ole ikuinen.
niin no minä ostin volvoon tarvikerorilta kytkinpaketin jossa oli levy, paineasetelma ja painelaakeri.. ja tuon painelaakerin asennuksen kanssa sitten sai taistella, kun siinä tarvikesarjassa kaikki muut oli sachs osia paitsi tuo painelaakeri ja sitten sain siitä yhen käpälän poikki, kun muovia oli :D kun unohdin tuossa mainita aikasemmin, kun sanoin, että jospa sitä huomenna kasailis sitte sen laatikon paikallee nii laatikko edelleen makaa tallin lattialla, kun on ollut muutakin puuhaa niin sitäkään en ole jumpannut eestaas irti :hello: