Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Catalust - 19.07.2013, 22:18:18
-
Joo, moottorinohjaus toimii nyt ihan prkl hienosti kyllä autossani, mutta taitaa reilu 400t mittarissa ja heposet sanoa pellialla että good bye askille, kun lähdet täyskaasulla "imettämään" vaikka kolmosella, ja pykällät 4tupaan, niin kone ampuu "laukalle" ennenkö aski ennättää mukaan... :'( ...Eikä taida olla suomessakaan "järeämpää" softaa tonne laittaa...? Auttaako muu kuin siekkiselle soitto, ja järeempää ja uudempaa tavaraa askiin?? ...menohaluja kyllä löytyy... :pomo:
-
Että jotta mitä? Häh?
-
sitä jotta, että varmaan tiedät millainen kuminauha toi geartronic on, joka on ihan stnanan hidas, ja nytkun jerkkua pellin alla, niin voima ennättää repiä laatikkoa vaihdonkin aikaan täyskaasulla, joten se ei ennätä vaihtaa isompaa kaasunkanssa, ja moottori jo vääntää...
-
400 000 km ajettu loota? Ei varmaan hirveästi kannata enää sijoitaa, ellei uusi sisuskaluja. Urheiluauton laatikkoa tosta et saa mitenkään, mutta kunnossa oleva käsittelee ton allekirjoituksen voimamäärän ilman mitään ylimääräisiä kuvioita.
-
Kyllähän se kannattaa siekkiselle soittaa ja kysyä onko mitään tehtävissä. ainakin muihin laatikkoihin se on tehny ihmeitä. harmittaahan se jos on tehoa mutta ei voi sitä käyttää.
luulis et toi on tehtävissä siinä missä muutkin boksit.
-
Kickdown jää lastutuksen jälkeen toimimaan kuten ennenkin vaihtaen joko liian pienen vaihteen tai muuten huudattaa moottoria liian pitkään isoilla kierroksilla tai siltä se tuntuu ja tulee mieleen että vaihtaa liian hitaasti. Sillä geartronicin manuaalipuolella saa kohtuullisen nopeita vaihtoja.
Koko kickdown toiminnan voisi ottaa pois laittamalla joku täyte sen napin viereen vaikka tarralla kiinni.
Kun tehoa ja vääntöä on riittävästi ei niitä vaihtoja tarvita ja vaihde tuntuu nopeammalta.
-
Mutta vika onkin "manuaali" puolella... ...En käytä D "asentoa" juuri koskaan...
-
En tiedä onko dieselissä erilailla käyttäytyvä laatikko kuin bensassa, mutta tuossa omassa manuaalipuolella ei kick down ole toiminnassa. Jos momennin muunnin on lukittuna niin pedaalin voi vaikka polkea kuinka syvälle niin ei luista eikä vaihda vaihdessa. Vaihdoissa ei kierrokset ehdi nousemaan ennen kuin uusi pykälä on sisässä. Täältä olen lukenut että joillakin ollut tuota että vaihtojen välissä laatikko ikään kuin käy vapaalla ja sitten nykäisyn kanssa vaihtaa. Yleensä nuo tainnu vaatia pajalla käyntiä.
-
Siekkinen kerto että ei muuta kuin laatikon muisti täysin tyhjäks ja sitä kautta pitäs lähtee ettii/koittaa... (aski luulee et vakiotehot sisällä) ...Mutta kuulema löytyy lääkettä jos ei sillä korjaannu... ;)
-
En tiedä onko dieselissä erilailla käyttäytyvä laatikko kuin bensassa, mutta tuossa omassa manuaalipuolella ei kick down ole toiminnassa. Jos momennin muunnin on lukittuna niin pedaalin voi vaikka polkea kuinka syvälle niin ei luista eikä vaihda vaihdessa
Mulla toi S80 D -07 ainankin heittää pienempää vaikka ajaa manuuaali puolella. Tosi ärsyttävä ominaisuus. Turhaa huutamista ja kiihtyminen hidastuu kun lyö liian pientä sisään. Joutuu kaasua lisäämään hitaasti alkuvaiheessa.
-
Mulla manuaalipuolella saa survaista kaasun lattiaan asti ilman vaihtoja, kunhan muistaa ettei ylitä kickdown:in kynnystä, silloin nakataan pienin mahdollinen silmään ja huudatetaa vaikka rajoittimelle asti jos ei muista tökkiä plussaa :D
-
Mulla toi S80 D -07 ainankin heittää pienempää vaikka ajaa manuuaali puolella. Tosi ärsyttävä ominaisuus. Turhaa huutamista ja kiihtyminen hidastuu kun lyö liian pientä sisään. Joutuu kaasua lisäämään hitaasti alkuvaiheessa.
Mulla manuaalipuolella saa survaista kaasun lattiaan asti ilman vaihtoja, kunhan muistaa ettei ylitä kickdown:in kynnystä, silloin nakataan pienin mahdollinen silmään ja huudatetaa vaikka rajoittimelle asti jos ei muista tökkiä plussaa :D
Teillä on eri laatikot kuin kysyjällä. Ne on tuossa suhteessa huonompia kuin vanhemmat :P