Elekma  Autoracing

Kuminauha askille lisää kytkentänopeutta jotenkin vai suora soitto siekkiselle?

  • 11 Vastauksia
  • 4507 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Joo, moottorinohjaus toimii nyt ihan prkl hienosti kyllä autossani, mutta taitaa reilu 400t mittarissa ja heposet sanoa pellialla että good bye askille, kun lähdet täyskaasulla "imettämään" vaikka kolmosella, ja pykällät 4tupaan, niin kone ampuu "laukalle" ennenkö aski ennättää mukaan...  :'( ...Eikä taida olla suomessakaan "järeämpää" softaa tonne laittaa...? Auttaako muu kuin siekkiselle soitto, ja järeempää ja uudempaa tavaraa askiin?? ...menohaluja kyllä löytyy...  :pomo:
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa noviisivolvoilija

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Että jotta mitä? Häh?

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
sitä jotta, että varmaan tiedät millainen kuminauha toi geartronic on, joka on ihan stnanan hidas, ja nytkun jerkkua pellin alla, niin voima ennättää repiä laatikkoa vaihdonkin aikaan täyskaasulla, joten se ei ennätä vaihtaa isompaa kaasunkanssa, ja moottori jo vääntää...
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
400 000 km ajettu loota? Ei varmaan hirveästi kannata enää sijoitaa, ellei uusi sisuskaluja. Urheiluauton laatikkoa tosta et saa mitenkään, mutta kunnossa oleva käsittelee ton allekirjoituksen voimamäärän ilman mitään ylimääräisiä kuvioita.

Poissa Bliz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Kyllähän se kannattaa siekkiselle soittaa ja kysyä onko mitään tehtävissä. ainakin muihin laatikkoihin se on tehny ihmeitä. harmittaahan se jos on tehoa mutta ei voi sitä käyttää.
luulis et toi on tehtävissä siinä missä muutkin boksit.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Kickdown jää lastutuksen jälkeen toimimaan kuten ennenkin vaihtaen joko liian pienen vaihteen tai muuten huudattaa moottoria liian pitkään isoilla kierroksilla tai siltä se tuntuu ja tulee mieleen että vaihtaa liian hitaasti. Sillä geartronicin manuaalipuolella saa kohtuullisen nopeita vaihtoja.

Koko kickdown toiminnan voisi ottaa pois laittamalla joku täyte sen napin viereen vaikka tarralla kiinni.

Kun tehoa ja vääntöä on riittävästi ei niitä vaihtoja tarvita ja vaihde tuntuu nopeammalta.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2013, 21:53:02 kirjoittanut Nortti »

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Mutta vika onkin "manuaali" puolella... ...En käytä D "asentoa" juuri koskaan...
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12718
En tiedä onko dieselissä erilailla käyttäytyvä laatikko kuin bensassa, mutta tuossa omassa manuaalipuolella ei kick down ole toiminnassa. Jos momennin muunnin on lukittuna niin pedaalin voi vaikka polkea kuinka syvälle niin ei luista eikä vaihda vaihdessa. Vaihdoissa ei kierrokset ehdi nousemaan ennen kuin uusi pykälä on sisässä. Täältä olen lukenut että joillakin ollut tuota että vaihtojen välissä laatikko ikään kuin käy vapaalla ja sitten nykäisyn kanssa vaihtaa. Yleensä nuo tainnu vaatia pajalla käyntiä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Siekkinen kerto että ei muuta kuin laatikon muisti täysin tyhjäks ja sitä kautta pitäs lähtee ettii/koittaa...  (aski luulee et vakiotehot sisällä) ...Mutta kuulema löytyy lääkettä jos ei sillä korjaannu...  ;)
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
En tiedä onko dieselissä erilailla käyttäytyvä laatikko kuin bensassa, mutta tuossa omassa manuaalipuolella ei kick down ole toiminnassa. Jos momennin muunnin on lukittuna niin pedaalin voi vaikka polkea kuinka syvälle niin ei luista eikä vaihda vaihdessa

Mulla toi S80 D -07 ainankin heittää pienempää vaikka ajaa manuuaali puolella. Tosi ärsyttävä ominaisuus. Turhaa huutamista ja kiihtyminen hidastuu kun lyö liian pientä sisään. Joutuu kaasua lisäämään hitaasti alkuvaiheessa.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa jusk@

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Mulla manuaalipuolella saa survaista kaasun lattiaan asti ilman vaihtoja, kunhan muistaa ettei ylitä kickdown:in kynnystä, silloin nakataan pienin mahdollinen silmään ja huudatetaa vaikka rajoittimelle asti jos ei muista tökkiä plussaa :D
MB E 250 CDI BE 4matic Premium Business
MB C 250 CDI BE 4matic AMG
BMW 523iA LCI

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12718
Mulla toi S80 D -07 ainankin heittää pienempää vaikka ajaa manuuaali puolella. Tosi ärsyttävä ominaisuus. Turhaa huutamista ja kiihtyminen hidastuu kun lyö liian pientä sisään. Joutuu kaasua lisäämään hitaasti alkuvaiheessa.
Mulla manuaalipuolella saa survaista kaasun lattiaan asti ilman vaihtoja, kunhan muistaa ettei ylitä kickdown:in kynnystä, silloin nakataan pienin mahdollinen silmään ja huudatetaa vaikka rajoittimelle asti jos ei muista tökkiä plussaa :D
Teillä on eri laatikot kuin kysyjällä. Ne on tuossa suhteessa huonompia kuin vanhemmat  :P
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Proturbo  Autodiagnoosi