Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Denso - 23.07.2013, 11:41:31
-
Otsikon mukane kone LH.2.4 kamoilla, sytkäpuolella lastu.
Missä vois olla häikkää kun käy tosi paksulla,
liian kovat bensapaineet? (K-jet pumppu)
ei anna vikakoodeja.
Kone siis B19A, 405 kansi, D-nokka ja Garrett 03, boksit ja immu ilmeisesti 940 turbosta.
Liikkeelle lähtiessä meinaa tukehtua.
-
Bensapumppu ei bensan paineita määritä, vaan paineensäädin. Onko aina käynyt paksulla tuolla kokoonpanolla vai vika ilmestynyt vastikään? Millä mittaat seosta?
-
Vasta kasattu kone, tulpat aivan mustat ja pakokaasu paksua.
oisko lambdassa vikaa?
-
Imuvuoto?
-
Ei tääl oikee mihikää saa vastausta.
Pitäs saaha penkitettyy enne katastusta.
-
paha tollasee sokkoon on vastata! Imuvuoto niin kävis laihalla varmaankin. Voikai se lambdaki olla.
-
nyt sain koodit 2 3 2 ja 1 1 3. eli liian rikkaalla käy, mut miks.
-
tuolta luin et korkee bensapaine tai lambda ois syyt.
paineen säädin rikki?
-
Imuvuoto, pakovuoto, jumittanut bp-säädin, lambda. Siinä kai ne yleisimmät. Käy ensimmäiseksi lävitse vaikka pako- ja imusarjan pultit, ettei vaan ole joku jäänyt löysälle. Lambdan mittaamiseen löytyy ohjeet faq:sta, lh:n vikakoodi-topicista.
-
Kyllähän tuokin voi vaikuttaa, että sulla on 2 litran kone ja 2.3 litrasen kartat. Toki lambda korjaa, jos on kunnossa.
Onko suuttimet vakiot 337 cc vai isommat ja mikä on imm numero / onko se vakio vai modattu.
Tarkista, että ei ole ahtovuotoa imm jälkeen. Onko kaikki ali/ylipaineletkut oikein?
-
Vakio suuttimet ja immu modaamaton 019.
Paha tietyst noista vanhoista ahtoletkuista sanoo vuotaako vai ei.
Kaikki letkut ja putket on oikeissa paikoissa.
-
Vakio suuttimet ja immu modaamaton 019.
Mistä mallista tuo on. Alkuperäinen numero on 0280 212 016.
Paha tietyst noista vanhoista ahtoletkuista sanoo vuotaako vai ei.
No enempää ei pysty auttamaan, jos et tuota pysty varmistamaan.
Näissä vakioruiskuissa on ensiarvoisen tärkeää, että ei ole vuotoja missään. Kaikki toiminta kun periaatteessa liittyy siihen mitattuun ilmamassaan.
-
Pitänee kokeilla toista immua, löytyy tuo 016 loppunenkii.
-
ei lähe 016 immulla ees käyntii, ja lambda saatu testattuu, se toimii.
vähä aikaa meinas toimii kunnol ku buuttasin koko vehkeen,
nyt ei anna ku 1 1 3 koodia.
-
No hommaa jostain siihen oikea ehjä IMM ja sitten ihmetellään lisää miksi ei toimi :)
-
Mistä johtosarja on peräisin? Onko tehty tarvittavia muutoksia?
-
240 johtosarja, Mitä kaikkee siihe pitäs muuttaa?
-
Näköjää tuo 019 mittari saabista kotosin.
-
016 immulla anto vikakoodin 121 eli maf tai map vika.
016 immu sit kai rikki.
onko turbossa erilaine map anturi?
-
016 immulla anto vikakoodin 121 eli maf tai map vika.
016 immu sit kai rikki.
onko turbossa erilaine map anturi?
Lukase LH:n perusjutut läpi. LH:ssa kun ei ole MAP anturia. Koneen pitäisi käydä ihan kohtuullisesti vaikka IMM johto olisikin irti.
-
sammu ku immun irrotaa.
-
Onko sulla, jotkus virilaskut noissa bokseissa. Jos niin kokeile laittaa alkuperäinen lastu ecuun paikalleen.
-
sytkälastu on, alkuperästä ei oo.
betoni^ nimiseltä ostin molemmat boksit ja immun
-
sytkälastu on, alkuperästä ei oo.
betoni^ nimiseltä ostin molemmat boksit ja immun
Laitappa tänne vielä ne boksien numerot. Lähinnä ecu kiinnostaa.
-
0 227 400 148 ja 0 280 000 563
-
nyt on toimiva 016 immu, vähä käynti parani ei muuta.
330km ajettu ja tankki melkei tyhjä, eli aika hyvi maistuu menovesi.
Mitä muutoksii tuo lh vaparista turboks vaatii?
oli muualkii kyselyy tästä mut en oo saanu vastausta.
-
Jos kokeilis b230f suuttimii?
-
Miten totesit että se lambda pelaa?
-
siis onko tässä vaparin boksi turbon suuttimilla?
Lampra on tosiaan voinu ottaa kipeetä väärän immun aikaisista, bensapitoisista pakokaasuista
-
330km ajettu ja tankki melkei tyhjä, eli aika hyvi maistuu menovesi.
Mitä muutoksii tuo lh vaparista turboks vaatii?
Täyskaasujohto pitää katkaista ja IMMun johdot pidentää, kun se tulee eri puolelle konetta.
Mulla on muuten ihan sama kokoonpano(kansi, nokka, turbo), mutta 440cc suuttimilla ja ohjelmoitavalla moottorinohjauksella ja kulutus on ollut siinä 15l/100km tienoilla.
Se ei kyllä vieläkään ole ihan säädöissään vaan seosmittarin mukaan rikkaalla mennään.
siis onko tässä vaparin boksi turbon suuttimilla?
Kyllä noi boksien numerot aikaisemmassa viestissä on turbon boksien numeroita.
-
Lambdan mittasin foorumilta löytyneitten ohjeitten mukaa, ja jatkuvasti se lukema vaihtu mitatessa.
-
Täyskaasujohto pitää katkaista ja IMMun johdot pidentää, kun se tulee eri puolelle konetta.
Immun johtoja ei tarvitse pidentää. Purkaa vain sen IMMun moninapaliittimen, leikkaa viillon suojakuoreen just tulipellin läpiviennin juureen ja vetää ne johdot uols siitä. Kannattaa teipata ne liittimien päät koska niiden hakaset tarttuvat takuuvarmasti johonkin suojakuoren saumaan. Viimeisen johdon mukana kannattaa vetää uusi Immun maadoitusjohto, niin että voi käyttää alkuperäistä imusarjan maadoituspistettä.
-
Uuen immun jälkee ei oo antanu vikakoodeja, toimii silti yhtä huonosti.
-
Liikkeelle lähtiessä meinaa tukehtua.
Onko tää nyt ainoa ongelma bensan kulutuksen lisäksi vai esiintyykö ajaessakin ongelmia?
Mulla oli tps-anturin säätö pielessä niin auto "mooasi" tyhjäkäynniltä kaasua painettaessa.
Kaasuläppä ehti aueta aika paljon ennen kuin tps tajusi ettei olla enää tyhjäkäynnillä.
Mulla siis ohjelmoitava ruisku, mutta aattelin josko lh:n tps voisi tehdä saman jutun?
-
Kokoaja saa liikaa soppaa.
Ois hyvä jos kiihtys ja kulkis paremmiku vanha 2l diesel mersu.
-
Paljonko sulla on ahtopainetta?
-
Paljonko sulla on ahtopainetta?
Varmaa se 0.3 tai 0.5
-
Varmaa se 0.3 tai 0.5
Eli sulla ei ole mittaria. Hommaa mittari niin näet, että paljonko se ahtaa.
-
Eli sulla ei ole mittaria. Hommaa mittari niin näet, että paljonko se ahtaa.
R-sportin mittari löytyy :D. keltasen puoleevälii nousee viisari.
-
Mahtavan autogaugemittarin laitoin paikallee, se näyttää että 0.3bar
-
Noilla paineilla se mersu ei kyllä kauaksi jää... ;)
Lisää painetta vaan ja kattoo tokeneeko se siitä.
Tosin eikös lh yritä säätää lambdaa tarkkaan kohilleen, joten luulis ettei
ahtopaineet kauheasti vaikuta jos Imm on kunnossa?
Bensanpaineet olis varmaan ihan hyvä mitata.
Onko sulla säädettä pa-paineensäädin vai vakio?
-
Noilla paineilla se mersu ei kyllä kauaksi jää... ;)
Lisää painetta vaan ja kattoo tokeneeko se siitä.
Tosin eikös lh yritä säätää lambdaa tarkkaan kohilleen, joten luulis ettei
ahtopaineet kauheasti vaikuta jos Imm on kunnossa?
Bensanpaineet olis varmaan ihan hyvä mitata.
Onko sulla säädettä pa-paineensäädin vai vakio?
Otin kokeeks turbokellon pois käytöstä, ahtaa kyllä mut ei auta vaivaan.
-
Nii ja bensapaineensäädin on vakio, vissii se 3bar.
-
Nii ja bensapaineensäädin on vakio, vissii se 3bar.
Olikii vaa 2,5bar paineensäädin, 0 280 160 292.
laitoin kokeeks toisen säätimen, 294 loppusen, ei vaikutusta.
-
Moottorin lämpötunnistin?
-
Moottorin lämpötunnistin?
On mitattu, ja normiarvoja näyttää.
-
alkaa tulee kiirus, pitäs muutoskatsastaa viimeistää 28.8.
-
oletko varmistunu että imm on kunnossa? ja onhan suuttimet vakiokokoiset? entä imuvuodot? tuo on ranttu imuvuodoille, ei tarvi paljoa vuotaa.
-
Ainakii mittausohjeen mukaa mitattuna pitäs olla kunnos, B200et suuttimet,imuvuotoja etitty, ei oo löytyny, voiha se välijäähy tietyst vuotaa.
-
Onks sulla niin vanha lh että löytyy kylmäkäynnistyssuutin imusarjasta?
Jos on, niin on voinut töpsät mennä vääriin paikkoihin... (lämpöanturi-kk-suutin)
Ei varmaan toimi vaikka kaikki on ehjää. :)
-
Ei oo meny vääri, nehä on vielä erivärsetkii.
Ryypyn töpseli on vielä irtikii.
-
Ei oo meny vääri, nehä on vielä erivärsetkii.
Ryypyn töpseli on vielä irtikii.
Niinpä, silläpä kysyinkin kun ainakin et:ssä ne töpsät EI mene väri/väriin vaan just päinvastoin. :o
Tuli vaan ekana mieleen ja on yleisin virhe näissä kun lyödään piuhoja kiinni.
Älä aliarvioi vanhusta... :nohnoh
Enhän mäkään niin tyhmä ole että normaalisti löisin jotain piuhoja eriväriin mutta näissähän se kuuluukin asiaan.. :P :idiot2:
Sehän riittää jos ne sattuis (vahingossa) sulla oleen väärinpäin ja siinä tapauksessa kun sulla on se ryypyn töpsä irti niin sehän voiskin olla lämpöanturin töpsä mikä todellisuudessa on irti ja ryypyn töpsä on lämpöanturissa... :facepalm:
Jos tutustut niiden vastusarvoihin niin huomaat että soppa olikin sit siinä.
Vaihda paikkoja ja kokeile, ei se siihen hajoo. 8)
Kiitos jos jaksoit lukea vuodatukseni, tämä siis yksi todennäköinen vikavaihtoehto. :)
-
Voisko olla nii älytön et vihree töpseli ei mee vihreesee suuttimee?
tuo pitääkii kokeilla.
-
Töpselit oli oikeissa paikoissa, ei löytyny sieltä ratkasu.
-
mikä syttölastu siellä on paikallaan?
-
mikä syttölastu siellä on paikallaan?
Senku tietäs, Pystyykö tarkistamaa boxin avaamalla?
-
viking racing ezk turbo++ lukee lastussa.
-
Nokka-akseli oli yhen hampaan jälessä >:(
nyt toimii mut ei silti oikee oo vetoja, vääntö aika ankee mut vissii normii tolle koneelle ja nokalle.
-
Mut hyvä että vika löyty, onko alaalla puhditon vai millai ei oo vetoja?
-
Nokka-akseli oli yhen hampaan jälessä >:(
nyt toimii mut ei silti oikee oo vetoja, vääntö aika ankee mut vissii normii tolle koneelle ja nokalle.
Kuullostaa tutulta. :)
Mulla alkaa 2500rpm kohdalla turbo lykkiin ja ennen sitä on väännöt aika onnettomat.
Ahtopaineet mulla on 0,8bar ja se antaa kyllä ihan mukavan potkun.
Itsellä on hankintalistalla isompi alakerta jos sillä toi alavääntö paranis.
-
Kuullostaa tutulta. :)
Mulla alkaa 2500rpm kohdalla turbo lykkiin ja ennen sitä on väännöt aika onnettomat.
Ahtopaineet mulla on 0,8bar ja se antaa kyllä ihan mukavan potkun.
Itsellä on hankintalistalla isompi alakerta jos sillä toi alavääntö paranis.
Pitäsköhä koittaa A-nokalla.
-
omakohtanen kokemus a-nokasta ei ainakaan tue tuota alavääntöä, heräsi aika ylhäällä b230ft koneessa. v oli ihan mukava ja vx3 jos ei mitää mahtikonetta jättiholsun kera oo tarkotus laittaa.
-
mittarin mukaa kulkee nelosel 185km/h :D
-
Hyvi tuli vääntöö tol vx3 nokal D-keppii verrattuna.
-
Joko tämä siirretään projekteihin. Aloitusviestin ongelma tulikin jo varmaan selväksi.
-
Kyl tän voi poistaa tai siirtää muualle :)