Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Kisko - 18.03.2011, 23:43:31
-
Tuollainen kummallisuus tuli tänään vastaan. Mentiin lankomiehen kanssa hakemaan Pirkkalan AVK:lta pikku projektiksi etukulmasta kolhaistua R farkkua. Auto nostettiin pyöräkuormaajalla kyytille ja ei muuta kuin tutkailemaan ostosta. Takaluukku auki, WTF, täällähän on kaasusäiliö... Takapuskurin päädyssä on tankkausliitin ja konehuoneessa jos jonkinlaista "ylimääräistä" johtoa ja mokkulaa.
Auto on siis -96 tummanharmaa farmari-R manuaaliaskilla ja tummalla sisustalla. Penkit ovat jostain syystä mallia T-5R ja poljinpinnoiksi on vaihdettu alumiiniset tuuningpinnat. Peräpäästä löytyy V70 takavalot ja joku pörinäpönttö. Suuttimien peitelistassa on MR Sweden Motorsportin tarra ja ilmanputsarikotelossa K&N tarra. Tuo on kuulemma tuotu Saksasta 2007 ja on ollut Suomessa yhdellä omistajalla. Rekisteritunnus on ollut LHY-alkuinen. Olisikohan nuo kaasuvermeet asennettu jo Saksassa...
Kuvia oo vielä, ehkä huomenna.
Kenelläkään tietoa ko. yksilöstä?
E: Korjaus
-
Hellurei.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_19032011187.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/19032011187.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_19032011189.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/19032011189.jpg)
Vanne oli antanut periksi. Saisikohan joku fariseus oikaistua, hitsattua ja sorvattua tuon kuntoon? Ei mikään pakko ole, noita Volanseja oli 5 kpl mukana mutta olishan tuollainen kiva olla myös varapyöränä kuten on tähänkin asti ollut.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_19032011193.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/19032011193.jpg)
Lokasuojan irroitus sekä tolpan, iskarin ja pyörän vaihto ja auto ajokunnossa.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_19032011190.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/19032011190.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_19032011191.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/19032011191.jpg)
Taikapönttö
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_19032011192.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/19032011192.jpg)
Tänään kävi ilmi että autossa on BSR lastu, jonka seurauksena ilmeisesti M59 on joskus mennyt pskaksi sillä tilalle on vaihdettu lukoton M56 :(
e: Pikkukuvat
-
Tänään kävi ilmi että autossa on BSR lastu, jonka seurauksena ilmeisesti M59 on joskus mennyt pskaksi sillä tilalle on vaihdettu lukoton M56 :(
e: Pikkukuvat
M59h + vetarit kerää pölyä tallin lattialla ;)
Minkä värinen auto on ollu alunperin?
-
Minkä värinen auto on ollu alunperin?
Eilen olevinaan vilkaisin tyyppikilpeäkin mutta ei pysty muistamaan enää. Olisko ollut 427 eli Graphite grey metallic. Ainakin siinä luki että Made in Belgium...
Kaikki luukkujen välit ja konehuone ovat tuossa värissä, lisäksi pinta on sen verran patinoitunut että eiköhän tuo alkuperäinen ole.
-
850 R mallia ei ole tehty kuin näillä väreillä Flame red, black, anthracite grey, olive green metallic, turquoise and white. Oisko sittetenkin T5 kyseessä?
-
Vanne oli antanut periksi. Saisikohan joku fariseus oikaistua, hitsattua ja sorvattua tuon kuntoon?
L-Weld Lappeenrannassa oikaisee edullisesti ja laadukkaalla jäljellä. Suosittelen 3 vannesarjan kokemuksella.
-
kyllä kotikylällä pyöri juurikin tuon värinen ärrä aikanaan.. ei ole värikoodeista tietoa.
-
850 R mallia ei ole tehty kuin näillä väreillä Flame red, black, anthracite grey, olive green metallic, turquoise and white. Oisko sittetenkin T5 kyseessä?
Aivan satavarma R tuo on.
Tämän topicin voisi joku noheva mode siirtää projektipuolelle...
-
Aivan satavarma R tuo on.
Tämän topicin voisi joku noheva mode siirtää projektipuolelle...
Itellä oli kans samanvärinen ärrä.
-
Aivan satavarma R tuo on.
Tämän topicin voisi joku noheva mode siirtää projektipuolelle...
Eli väri on sitten antrasiitti.
-
Eli väri on sitten antrasiitti.
Eiku Graphite gray metallic.
tässä kuva entisestäni:
(http://i126.photobucket.com/albums/p112/vesata/07082009244.jpg)
ja täältä koodit
http://www.volvoclub.org.uk/paint_colour_codes.shtml
-
Eiku Graphite gray metallic.
tässä kuva entisestäni:
(http://i126.photobucket.com/albums/p112/vesata/07082009244.jpg)
ja täältä koodit
http://www.volvoclub.org.uk/paint_colour_codes.shtml
427 on väri gray metallic ja 21 sävyaste ja siitä pitäs tulla harmaa antrasiitti.
Alusta koodin mukaan on voinut olla tehtaalta lähtiessä m56 laatikko.
-
427 on väri gray metallic ja 21 sävyaste ja siitä pitäs tulla harmaa antrasiitti.
Alusta koodin mukaan on voinut olla tehtaalta lähtiessä m56 laatikko.
Mikä sävyaste? Oon ymmärtäny että 2 viimeistä numeroa kertoo vaan maalin ns. koostumuksen tai mikä ny onkaan...
Esim:
21
2 = Herberts (STANDOX)
1 = solvent based
Ja kyseinen laatta omasta EX autosta eikä kyseisestä ruttu autosta.
-
Mikä sävyaste? Oon ymmärtäny että 2 viimeistä numeroa kertoo vaan maalin ns. koostumuksen tai mikä ny onkaan...
Esim:
21
2 = Herberts (STANDOX)
1 = solvent based
Ja kyseinen laatta omasta EX autosta eikä kyseisestä ruttu autosta.
No oli mite oli niin joku on kait sitten kait ottanut R mallin tavan mallin harmaalla.
-
No oli mite oli niin joku on kait sitten kait ottanut R mallin tavan mallin harmaalla.
Tiedä häntä, mutta noita kyllä löytyy. Käy kattoon vaikka garagetista.
-
Tämmönen on siis se väri :juhau:
(http://i126.photobucket.com/albums/p112/vesata/14042010360.jpg)
-
Joo kyllä tuonsävyisiä löytyy Garagetista useita. Joissakin lähteissä tuon värin nimeksi mainitaan Grey pearl, ja kyllähän tuo luonnossa onkin vähän helmiäisväriin vivahtava...
Alustanumero nyt tosiaan jättää tuon laatikon avoimeksi, mutta kyllä manuaaliR:ssä pitäisi olla aina M59.
-
Sisäkuva. R:n harmaa vaihdekepinnuppi pitäisi löytää jostain.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_21032011206.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/21032011206.jpg)
Maakaasulaitteet ulkoistettiin autosta tänään. Urheiluautossahan ei moisia tarvita...
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_21032011205.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/21032011205.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_21032011196.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/21032011196.jpg)
Mitä luulette, kuinka paljon vie tehoa n. puolet ahtoputken pinta-alasta peittävä maakaasusuutinmokkula...
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_21032011202.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/21032011202.jpg)
...yhdistettynä rikkinäiseen ahtoletkuun? ;D Kone oli nimittäin aika hengetön lauantaisella koeajolla.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_21032011201.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/21032011201.jpg)
Kaasu/bensiini-valintakytkin pitää vielä poistaa.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_21032011207.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/21032011207.jpg)
"Uuden" etulokasuojan hain eilen. Tulostin myös Vadiksesta keulan mittakuvat, jossain vaiheessa mittaillaan onko koko keula vinossa vai vain kuskinpuoli. Mitä tuossa aiemmin mitattiin karkeasti niin puhutaan korkeintaan sentin kieroudesta. Vedellään sitten suoraksi tarpeen mukaan.
-
Kuinkahan meinaat kierrättää nuo kaasuvermeet ? Toimisikohan 10v vaparissa ?
-
Kuinkahan meinaat kierrättää nuo kaasuvermeet ? Toimisikohan 10v vaparissa ?
Kyllähän ne voivat jonkinlaista korvausta vastaan vaihtaa omistajaa.
Vaikee sanoa, en ole mikään asiantuntija, mutta miksipä ei?
-
Prkl veit niin mun nokan edestä tämän.. ;D
Kävin Vähän remppaan tota t-5r autotallissa ja totesin, että prkl pitäis kai se ärrä ostaa avk:lta ja etköhän ollu kerenny jo tarjoon pyyntihinnan. :P
Satutko muuten tietään miks tää tuli uudestaan avk:lle myyntiin? Varmaan reilu kuukausi takaperin oli jo tarjolla kertaalleen.
-
Prkl veit niin mun nokan edestä tämän.. ;D
Kävin Vähän remppaan tota t-5r autotallissa ja totesin, että prkl pitäis kai se ärrä ostaa avk:lta ja etköhän ollu kerenny jo tarjoon pyyntihinnan. :P
Satutko muuten tietään miks tää tuli uudestaan avk:lle myyntiin? Varmaan reilu kuukausi takaperin oli jo tarjolla kertaalleen.
http://www.shafted.de/public/Ha%20ha%202.jpg (http://www.shafted.de/public/Ha%20ha%202.jpg)
Sori, oli pakko :D
Onko tosiaan ollut aiemminkin? Ei mitään hajua miksi näin.
Täähän ei muuten ole yksin mun projekti, vaan oikeastaan enimmät puolet kunniasta kuuluu ruttuautoja paljon korjanneille lankomiehelle ja hänen isälleen, joka on korinkorjauksen ammattilainen. Heidän pajallaan tätä rakennellaankin.
-
Tosiaan itsekkin tätä himoitsin avk:n sivuilla. :) Syy miksi auto tulee uudestaan myyntiin on yleensä se, että aikasempi "ostaja" ei haekkaan autoa.
-
Tänään kävi ilmi että autossa on BSR lastu, jonka seurauksena ilmeisesti M59 on joskus mennyt pskaksi sillä tilalle on vaihdettu lukoton M56 :(
No tämähän on täysin positiivinen juttu. Ei tarvii rueta enää laatikon vaihto hommiin kun olisi särkynyt jokatapauksessa se 59:n lukko ja jopa ihan ilman lastutustakin, jos sellainen olisi siellä ollut. Ei muutaku quaifee tilaukseen.
-
No tämähän on täysin positiivinen juttu. Ei tarvii rueta enää laatikon vaihto hommiin kun olisi särkynyt jokatapauksessa se 59:n lukko ja jopa ihan ilman lastutustakin, jos sellainen olisi siellä ollut.
Onko monestakin särkymisestä kokemusta...
Ei muutaku quaifee tilaukseen.
Tuohan se paras olisi, hinta vaan tökkii.
-
Autoa on nyt muutamana edellispäivänä purettu maalausta varten. Koko hoito tullaan maalaamaan uusiksi. Peltispesialisti oikaisi takalokasuojasta lommon ja takaluukusta on hiottu ruosteet pois.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_24032011214.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/24032011214.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_25032011220.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/25032011220.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_25032011221.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/25032011221.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_25032011219.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/25032011219.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_25032011218.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/25032011218.jpg)
Kyllä tuo vetokoukkukin tuosta vielä lähtee :)
Oviin tulee V70:n ulkokahvat. Kuskinpuolelle tarvittis ehjän ajovalonaluslistan pyyhkimen reiällä varustettuna, saa tarjoilla sellaista jos on jouten..?
Tällainen Simonsin rosteriputki tulee asentumaan paikalleen. Vanha on aika "patinoitunut", mm. ruostunut poikki tuninkitakapöntön liitoksesta. Puskuriin tulee asianmukaiset AWD-mallin kaulukset ulostulojen aukkoihin.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_20032011194.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/20032011194.jpg)
Harkittu lajitelma silikoniletkuja on tilauksessa, niistä ja tallilla olevista 2,5" rosteripaloista pitäis syntyä vanhempaa reittiä kulkevat ahtoputket.
-
Oijjoijjoi kun näyttää hyvältä S* :nälkä:
-
Kävin joskus marraskuussa 2007 kattomassa ko autoa tampereella ja sillonen myyjä ei puhunu kaasusäiliöstä mitään.Tuli kivana yllätyksenä.Autossa oli tosiaan joku lastu ja reikälevyt edessä.Kilometrit oli jtn 182t,mutta mittari oli ollut kuulemma jumissa koko ajan.Myyjä väitti sukulaisensa tuoneen Saksasta,mutta mene ja tiedä.Hinta oli silloin 7500e,leima lopussa ja oli ollut jo jonkin aikaa myynnissä.
-
Auto on tällä hetkellä maalauksessa.
Teräksiset kynnyslistat tuli "entisöityä"
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_01042011228.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/01042011228.jpg)
Ylempi ahtoputki on jo tehtynä. Mallina toimi tuo nykyinen T-5. Alaputken rakentelen R:n konehuoneeseen päin jahka auto palaa maalauksesta, sillä T-5:ssa olevat automaatin öljynjäähdyttimen letkut tekevät kyseisestä paikasta varsin ahtaan. Ärrässähän noita letkuja ei ole...
Hepattuna kasaan
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_30032011224.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/30032011224.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_30032011225.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/30032011225.jpg)
Hitsattuna ja siistittynä. Hitsauksen suoritti serkkumies työpaikallaan.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_01042011230.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/01042011230.jpg)
-
Tänään tupsahti maalattu ärrä pihaan. Maalipinnassa ei oo moitteen sijaa, tuli pirun hyvä.
Auto vietiin samoilla lämpimillä tuulilasin vaihtoon, huomenna pitäisi olla valmis.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_11042011245.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/11042011245.jpg)
Puskuria ja muuta rojua. Kuva on huonohko, joten kerrottakoon että nuo puskurien yläosat on maalattu korinväriin ja ruiskutettu mattalakalla. Sama tehtiin kylkilistoille. Näiden lisäksi tietysti kaikki muutkin korinväriset pisteosat on maalattu.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_11042011241.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/11042011241.jpg)
Kaikennäköistä osaa on haalittuna eri puolilta, mm. siniseltä, tässä vähän maistiaista.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_11042011247.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/11042011247.jpg)
-
Välillä vähän oikeallakin kameralla otettua kuvaa.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_DSC06818.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/DSC06818.jpg)
Uusi tuulilasi. Myös pissasuuttimet tuli perinteisesti päivitettyä uudempiin viuhkasuuttimiin.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_DSC06820.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/DSC06820.jpg)
Mattapinnoilla on vähän pölyä, siksi näyttävät tuolta..
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_DSC06822.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/DSC06822.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_DSC06823.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/DSC06823.jpg)
-
Uusi tuulilasi. Myös pissasuuttimet tuli perinteisesti päivitettyä uudempiin viuhkasuuttimiin.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_DSC06820.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/DSC06820.jpg)
Mistä suuttimet? Ostin bilteman samannäköiset ruikkii minne sattuu. :)
-
Mistä suuttimet? Ostin bilteman samannäköiset ruikkii minne sattuu. :)
Siniseltä reilun kympin pari (nro. 30655605). Ruikkii sinne mihin pitääkin...
-
OT. minkä hintanen oli tuo uus tuulilasi??
-
Joitakin osia asennettuna.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_19042011275.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/19042011275.jpg)
Takapuskurin kiinnikkeet ja takalasinpyyhin ovat uusia.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_15042011259.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/15042011259.jpg)
-
Noi takapuskurin kiinnikkeet onkin aina kasipätkissä ihan hemmetin ruosteessa. Mikäs lasinpyyhkimessä oli?
-
Mikäs lasinpyyhkimessä oli?
Vähän pitää harrastaa OEM-tuunausta. http://www.backspegeln.com/tips_v70_torkare.asp (http://www.backspegeln.com/tips_v70_torkare.asp)
Toki osaksi vanhan pyyhkimen kulahtaneisuudenkin takia.
-
Nätti kuin sika pienenä S* Et kattokaiteita maalannut?
-
Et kattokaiteita maalannut?
Juuen.
Joitamia aikaansaannoksia taas.
Tuulilasin sivulistat ovat V70:stä. Niissä on sisäreunan muotoilu sen verran parempi että sateella vettä ei pitäis kovin herkästi lentää listan yli sivulasille, vaan se valuu ylös. Vertailussa vanha lista...
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_21042011291.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/21042011291.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_21042011296.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/21042011296.jpg)
Takapuskuri asentui paikalleen. Tosin se pitää vielä irroittaa ja tehdä pientä hienosäätöä mm. vasemman kiinnikkeen kanssa, ei olla vielä ihan tyytyväisiä :juhau:
Puskurin runkoon rälläköin oikealle puolelle pakoputken loven ja itse puskuri sai sahaa samaan kohtaan. AWD-kaulukset pitää vielä maalata ja asentaa.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_20042011280.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/20042011280.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_20042011286.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/20042011286.jpg)
Vähän käytetyt Bilstein B6 sport takaiskarit sattuivat löytymään. Kivien iskemille alapäille hiekkapuhallus, maali ja kiveniskumassa niin se on siinä. Eteen pitää vielä hommata samanlaiset.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_20042011288.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/20042011288.jpg)
-
Välillä konehuoneen puolella.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_27042011298.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/27042011298.jpg)
Powerflex-pusla vanhan revenneen ja törmäyksen voimasta sivuun siirtyneen kumipuslan tilalle. Tänään todettiin myös että moottorin etupään tukikumista on alumiinirunko murtunut, joten sekin pitää vaihtaa.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_27042011299.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/27042011299.jpg)
Uusi jakohihnasatsi ja vesipumppu. Vanhan hihnan iästä ei ollut mitään tietoa, enkä ottanut sitä riskiä että olisin ajellut sillä. Tuli opittua tuossa talvella, nimimerkillä B6304F:stä 18 venttiiliä kieroon...
Sytytystulpatkin vaihtuivat ja uusi apulaitehihna odottaa asennusta.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_27042011300.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/27042011300.jpg)
Kyllä, konehuone on törkyisen näköinen ;D Nyt ensialkuun sen puolesta mennään funktionaalisella linjalla, eli saatetaan auto liikennöitävään kuntoon. "Konttorin" siistimisprojekti on sitten myöhempien aikojen juttuja.
-
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_09052011322.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/09052011322.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_23052011334.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/23052011334.jpg)
-
on se komia S*
-
Komppaan S* Aivan ihana S*
-
Pikkuhiljaa alkaa näyttämään autolta. Asentamatta on vielä helmamuovit, sisälokasuojat ja kaikkea muuta pikkuhilpetööriä. Lisäksi sisusta on kuin pommin jäljiltä, pakoputki pitää vaihtaa, ovet ja luukut ja takapuskuri säätää lopullisesti kohdilleen...
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_26052011349.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/26052011349.jpg)
Takapoileria olis vailla..
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_26052011351.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/26052011351.jpg)
Merkit asennettiin Vadiksen ohjeen mukaisiin kohtiin
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_26052011353.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/26052011353.jpg)
Alatukivarret uusittiin. Nämä ovat Motonetin kalliimpaa mallia, saa nährä kuinka kauan kestävät.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_24052011336.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/24052011336.jpg)
Ohjaustehostimen öljyä vuotaa jostain hiukan.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_24052011338.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/24052011338.jpg)
Myös takaripustuksen ja korin väliset isot puslat uusittiin
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_25052011341.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/25052011341.jpg)
Tuo keulan iso muovionale tuli maalattua korinväriin. Volvon poikkituki on itsestäänselvä varuste R:ään...
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_26052011354.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/26052011354.jpg)
-
Alatukivarret uusittiin. Nämä ovat Motonetin kalliimpaa mallia, saa nährä kuinka kauan kestävät.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_24052011336.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/24052011336.jpg)
ellet jo ole... niin laita vähän lisää rasvaa palloniveleen...
oon ite ostanu motonetin "laatukamaa" joskus ja se rasvamäärä mikä on löytyny on joskus melkein riittävä :D
-
ellet jo ole... niin laita vähän lisää rasvaa palloniveleen...
oon ite ostanu motonetin "laatukamaa" joskus ja se rasvamäärä mikä on löytyny on joskus melkein riittävä :D
Jäi mainitsematta, tulihan sinne tosiaan lisättyä rasvaa. Siellä ei ollut kuin pieni nokare alunperin.
-
Jeesjees, auto kilpien välissä. Tosin, pitää katsoa vaihtuvatko nuo vielä EU-kilpiin. Tuli vähän hätiköityä noiden kilpien tilaamisessa. Huomasin tarkistaa vanhojen ruuvinreikien sijainnin vasta maalauksen jälkeen ja eiväthän ne keskellä olleet, vaan siten että EU-kilpi asettuu keskelle autoa. Nuo vanhanmalliset ovat nyt siis vähän sivussa. Ei alettu tukkimaan vanhoja reikiä ja tekemään uusia, kun auto nyt ehdittiin jo maalata. Toisaalta, voisihan noille tehdä pienet sievät taustalevyt niin että kilvet tulee keskelle ja vanhat reiät peittyvät. Kauheeta hifistelyä ;D
Kesäpyörinä ovat T-5:lta perityt 19" pegasusreplicat. 225/35-19 rengaskoko tuli merkityksi rekisteriotteeseen katsastuksessa. Noilla perusmallin nailonisilla kääntymisrajoitinpaloilla etupyörät ottivat vähän sisälokareihin ääriasennossa, joten tein varoiksi lattaraudasta (rosterista) niihin korokkeet alle niin ei oo katsastussedälläkään sanomista. Tässä on muuten takana 15mm H&R spacerit ja pitkät pultit, huomasin ne vasta kesäpyöriä vaihtaessani. Varsin sopivasti tulevat takapyörät kaaren tasalle.
Paljonhan tuossa on vielä tekemistä. Sumuvalot pitää hommata uudet, samoin takaspoileri puuttuu, pakoputken vaihto, sisustan kokoaminen ja puhdistus, pesu, vahaus... onhan tuota hommaa. Ja ne 70:n ovenkahvat uupuvat vieläkin.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_21062011397muok.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/21062011397muok.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_21062011402muok.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/21062011402muok.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_21062011401.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/21062011401.jpg)
Uudet roiskeläpätkin saivat maalia ylleen
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_21062011400muok.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/21062011400muok.jpg)
Rajoittimet
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_16062011386.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/16062011386.jpg)
e: Varmaan jonkun muunkin silmään näyttää tuo perä vähän korkealta. Kuvassa on tyhjähkö tankki ja tavaratilasta puuttuu mm. varapyörä ja tunkki, joten pientä laskua lienee odotettavissa.
-
8614258 Numerolla sais vissiin siniseltä korkeemmat noi rajotuspalat, mut hyvä ratkasuhan toikin on.
Ittelle meen ens viikolla kyseleen niit, kun sisäloksut kans kerenny jo hajoon..
Hienolta näyttää kyllä. :)
-
Mulla ois varaston hyllyssä valmiiksi mustat 70:n hantaakit.
-
Tällaiset olis toinen vaihtoehto.
http://www.vparts.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=inst_sprak&Sprak_Suffix=SV&funk2=visa_artikel&artnr=11031901&Friendly_Grupp=other-9&Friendly=handtagskapor-volvo-850-med-nyckelhal&artgrp=1215&Sprak=en (http://www.vparts.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=inst_sprak&Sprak_Suffix=SV&funk2=visa_artikel&artnr=11031901&Friendly_Grupp=other-9&Friendly=handtagskapor-volvo-850-med-nyckelhal&artgrp=1215&Sprak=en)
-
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
;D
Mihinkäs sitä jäätiinkään.
Tuplaperäaukot asentuivat.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_Dsc06840muok.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/Dsc06840muok.jpg)
Sisustan siivosin aika täydellisesti. Homma alkoi edellisen omistajan roskaröykkiöiden raivaamisella. Tässä kuvassa on pelkästään takajalkatiloissa olleet rojut, mikä oli ehkä puolet kokonaismäärästä. Muutenkin sisusta oli ihan paskainen. Korpeaa tuollainen välinpitämättömyys tällaisen erikoisauton kanssa.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_25062011406.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/25062011406.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_27062011418.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/27062011418.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_27062011419.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/27062011419.jpg)
Lisää äänieristettä. Tuossa paketissa oli 4 neliömetriä tavaraa, mistä kului muistaakseni 2,5. Ovet ovat vielä "käsittelemättä".
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_27062011417.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/27062011417.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_29062011421.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/29062011421.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_29062011422.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/29062011422.jpg)
Sysipaska kuva, mutta ei anneta sen häiritä :D
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_30062011423.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/30062011423.jpg)
Matot pestiin painepesurilla. Väderstad-äkeet toimivat sujuvasti pyykkitelineenä.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_01072011427.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/01072011427.jpg)
Joka paikka on putsattu. Näissä kuvissa ei ole vielä teräksisiä 850-kynnyslistoja paikoillaan, mutta nyt nekin ovat. Jalkatiloissa on upouudet T-5R matot. Ja kyllä, vaihdekepinnuppi on vääränlainen. Kysyin eilen siniseltä ärrän harmaata nahkanuppia, mutta 90 euron hinta ei innostanut ostamaan siltä istumalta. Voisihan siihen joskus investoida.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_DSC06845.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/DSC06845.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_DSC06847.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/DSC06847.jpg)
SC-801 muuttui MP3-soittimeksi Motonetin kasettiadapterilla ja Nokia N91:llä. Sointi on muuten yllättävän hyvä. Takakontista löytyy myös kuuden CD:n vaihtaja, johon on nyt tilauksessa uusi levymakasiini puuttuvan tilalle. Tavaratilaan tuli maakaasulaitteiden alttarille uhratun lattialuukun tilalle ehjä luukku ja päälle Volvon kaukalomatto.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_DSC06846.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/DSC06846.jpg)
Auto kuvattuna heinäkuussa lankomiehen T-5R -projektin vieressä
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_11072011443muok.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/11072011443muok.jpg)
Tarinoin lisää vähän myöhemmin. Nyt nukkumaan.
-
Siitähän on kuoriutunut ihan näppärän näköinen puimuri ;)
-
Mistä ostit äänieristettä ja mitä maksoi? Hieno 850 O0
-
Mistä ostit äänieristettä ja mitä maksoi? Hieno 850 O0
Motonetistä ja olisko ollut 90 e tuo paketti. Oli tosi näppärää asentaa. Siinä on liimapinta valmiina ja ite mattohan ei ole bitumia vaan butyyliä, eli muotoutuu kylmänäkin hyvin. Rengasmöykkä vaimeni mainittavasti, moottorin ääni on nyt Simons-putken kanssa about samaa tasoa kuin vakioeristyksellä ja vakiopakoputkella.
-
Motonetistä ja olisko ollut 90 e tuo paketti. Oli tosi näppärää asentaa. Siinä on liimapinta valmiina ja ite mattohan ei ole bitumia vaan butyyliä, eli muotoutuu kylmänäkin hyvin. Rengasmöykkä vaimeni mainittavasti, moottorin ääni on nyt Simons-putken kanssa about samaa tasoa kuin vakioeristyksellä ja vakiopakoputkella.
Ok kiitos, täytyy hakea itsekin paketti tuota jossain vaiheessa ja lätkiä 740 pohjaan.
-
Etupuskurin kätköihin tuli Vpartsilta uudet sumuvalot
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_07092011507.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/07092011507.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_07092011506.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/07092011506.jpg)
Eteen uudet jarrupalat ja Zimmermann-reikälevyt. Taaksekin vaihdoin joskus aikaisemmin palat ja toisen puolen satulan.
Levyt olivat olleet sellaisessa säilytyksessä että korhonen oli hiukan päässyt iskemään.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_27072011456.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/27072011456.jpg)
Sitruunahappo kaiken muuttaa voi
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_27072011455.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/27072011455.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_28072011459.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/28072011459.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_IMG_0192muok.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/IMG_0192muok.jpg)
Asianmukainen muistilappunen tietysti paikalleen :D
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_IMG_0205muok.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/IMG_0205muok.jpg)
Tilastollisten todennäköisyyksien mukaan talven pitäisi tulla tänäkin vuonna, joten laitoin letkulämmittimen, sisähaaroituksen ja sisätilanlämppärin. Myös termostaatti ja jäähdytinnesteet vaihtuivat uusiin. Nyt lämmöt nousevat juuri niin kuin pitääkin, toisin kuin vanhalla auki jumittuneella termarilla.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_IMG_0196muok.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/IMG_0196muok.jpg)
Viimeinen kuva autosta 19" pyörillä. Päätin vähän pienentää vannekokoa ja myin nuo pois. Vaihdossa tuli 17" Orpheus-vanteet, jotka ovat nyt loppusyksyn alla. Näissä kuvissa näkyy myös ristikkomaski, jonka ostin jurvamiitissä yhdeltä hepulta.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_07102011548muok.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/07102011548muok.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_IMG_0247muok.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/IMG_0247muok.jpg)
Vähän em. vaihtokauppojen jälkeen saapuivat "lopulliset" kesäpyörät, jotka saavat odottaa asentumistaan ensi kesään. Laitetaan tällainen hämärä teaser-kuva ;)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_IMG_0276muok.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/IMG_0276muok.jpg)
Pitäis pestä tuo kunnolla ja vahata niin voisi ottaa oikein edustuskuvia.
Ai niin. Takaspoileri on hommattuna, se vaatii vielä maalin päällensä. Ja ovenkahvojen kanssa taidan tehdä niin että maalaan nuo alkuperäiset korinväriin.
-
Jaahas.
Aluksi tunnelmakuva jostain helmikuulta:
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_IMG_0764.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/IMG_0764.jpg)
Pakko oli laittaa kesäpyörät tänään alle. Nämä vanteet tulivat viime syksynä Ruotsista erään hävyttömän hienon 850:n alta. Ovat aidot Pegasukset, pidetään Volvo Volvona.. :pomo: Pulverimaalatut alkuperäistä antrasiittia tummemmalla sävyllä. Rengaskoko 225/40-18.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_IMG_0859muok.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/IMG_0859muok.jpg)
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/th_IMG_0860muok.jpg) (http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/IMG_0860muok.jpg)
Muuta mullistavaa ei ole viime aikoina tapahtunut, pääasiassa on ajettu. R-merkin laitoin maskiin ja vaihdoin koiranluut ja kävin eilen katsastamassa. Kuskin puoleinen etujarrulevy on nyt 5000 km jälkeen kierona. Taisi olla ensimmäiset ja viimeiset reikä-Zimmermannit mulla, noita on kuulemma muillakin kieroutunut. Noh, nuo levyt eivät periaatteessa maksaneet mulle mitään joten tappio ei ole suuri. Ostoslistalla täysi kierros levyjä siniseltä...
-
850:n täysin sileät tai V70 vähän pyöreämmät helmat toisi ulkonäköön vielä pari pistettä lisää :hello:
-
Tänään (eilen) vaihdoin paikoilleen uusia nättejä osia näteistä Volvon laatikoista :D Etujarrulevyt ja kuskinpuolen etupyörän napa. Hyviä tuloksia saavutettiin: jarrujen ravistaminen ja pyöränlaakerin vonkuminen hävisivät täysin. Taas on ilo ajella...
Uusien kesärenkaiden kanssa kävi niin että ensimmäiset jotka ostin, sellaiset keskihintaiset Marshalit, olivat ihan sysipaskat ajettavat. Vetelivät ihan järjettömästi, oli tiessä uria tai ei. Lähes koko ajan piti olla korjaamassa johonkin suuntaan. Rengasliikkeen kanssa tuli diili että vaihdetaan uusiin. Täräytettiin sitten saman tien Bridgestone Potenzat alle, ne kun sai varsin kohtuullisella välirahalla. Nyt on ajettavuus kohdillaan, toki pieni uraherkkyys on mutta sehän lienee väistämätöntä tuon kokoisilla kumeksilla.
-
Jäikö ne Volansit ylimääräiseksi?
-
Ei. Niissä on hakkapeliitat päällä.
-
Ei. Niissä on hakkapeliitat päällä.
Damned. :P
Jos tulle tarve luopua niistä niin ilmoita. Ne on hienot vanteet.
-
Eipä ole tullut päiviteltyä sitten viime kerran. Auto seissyt koko talven, ei ole ollut edes talvirenkaita alla. Syksyn jälkeen ajettu sen verran että on muutaman kerran siirretty paikasta toiseen. Katsastuksessa pitäisi käydä, sitä ennen uusittava äänenvaimentimen kannatinkumit ja toinen alatukivarsi. Kuten jossain toisessa topicissa on tullut mainittua niin laitoin tähän 2011 Motonetin niinsanotut OEM-laatuiset alatukivarret, niistä toinen on nyt 25000 km jälkeen väljänä. Hain sitten siniseltä alkuperäisen joka oli pirun kallis (180 e) mutta oletettavasti kestoikä on eri luokkaa. Kaikenlaista muutakin olisi työlistalla ja odottamassa on mm. messinkihelat vaihteensiirtovaijereihin. Tullut myös päissään mietittyä että myisi tämän ja ostaisi tilalle keltaisen T-5R:n, en tiedä sitten.
Seitinohut IkuisuusprojektipölyTM
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/850%20R%20-96/WP_20140509_23_08_48_Pro_zpsf0a10155.jpg)
-
Pari muuttujaa, tämä taitaa tulla myyntiin. Mutta ei keltaisen T-5R:n tieltä, vaan 240 Turbon tieltä. Pakko vähän harventaa kalustoa toisesta päästä, alkaa olemaan jo niin monta kärryä tontilla :idiot2:
-
No niin, tämä on nyt sitten 8-pätkän auto nykyään. Kaluston vähennyssuunnitelma meni reisille, sillä vaihdossa tuli 960 :D Noh, ei olla murheellisia siitä...
Onnea ja menestystä uudelle omistajalle.