Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: mikko900 - 17.10.2013, 16:35:27
-
Morjes pitäisikö 940 volvossa palaa öljyvalovirrat päällä? Yazaki mittaristo tosiaan ja b230f jos sillä on merkitystä. Olisko polttimo vaan rikki vai kenties anturissa vikaa? Missä kyseinen antura sijaitsee? Ei ole muistaakseni kyseinen valo koskaan palanu...
-
Morjes pitäisikö 940 volvossa palaa öljyvalovirrat päällä? Yazaki mittaristo tosiaan ja b230f jos sillä on merkitystä. Olisko polttimo vaan rikki vai kenties anturissa vikaa? Missä kyseinen antura sijaitsee? Ei ole muistaakseni kyseinen valo koskaan palanu...
Sytytysvirta päällä pitää palaa ja luonnollisesti startin jälkeen se pitää sammua. Anturi sijaitsee edestä katsottuna moottorin vasemmalla puolella, etuosassa moottoria, moottorin kyljessä. :)
-
Luulis että on polttimosta kiinni eikä anturista vai mitä ootte mieltä?
-
Kyllä se anturikin osaa mennä rikki. Testaa laittamalla virrat päälle, sitten anturista johto irti ja maadoitat sen esim. lohkon kylkeen. Jos valo ei syty niin polttimo rikki (tai johto poikki) mutta jos syttyi niin anturi rikki.
-
kumpi vaan voi olla rikki. pari rikkinäistä anturia on osunut kohdalle. toinen punalohkossa ja toinen valkoisessa.
-
kumpi vaan voi olla rikki. pari rikkinäistä anturia on osunut kohdalle. toinen punalohkossa ja toinen valkoisessa.
Kiinankiituri teki mulla aikoinaan niin että kierrosten laskiessa alle joutokäynnin, rupesi öljynpainevalo hehkumaan. Anturille oli tullut kilometrit täyteen.
-
Pitäisikö siihen anturiin tulla vierta kun on virrat päällä? Otin johdon irti ja mittasin virrat päällä niin ei kyllä näytä jännitemittari mitään....
-
Vai onko niin että palaa hetken aikaa kun virrat päällä ja sitten sammuu?
-
Aika hapettuneet oli kyllä liitinkin mutta yritin sitä putsata. Ei vaikuttanut mitenkään
-
Ka kai se anturi on toi edestä katsottuna vasemmalla puolella lohkossa öljysuotimen ja lohkolämmppärin läheisyydessä oleva missä on simmonen töpselimäinen liitin? Ja yksi musta johto tulee
-
Lämppärin jalan siis.
-
Minun käsitys on että kun käännät virran päälle niin öljyn merkkivalo syttyy ja kun käynnistät moottorin niin
öljynpaine nousee ja se katkaisee anturista maadoituksen elikkä sammuttaa öljynpainevalon.
-
On siinä öljysuodattimen vieressä. Ei siihen tulekaan virtaa, öljynpaineanturi maadoittaa valon. Laita se johto esim. pakosarjan pultin päähän tai johonkin niin, että se maadoittaa kunnolla ja katso syttyykö ö-painevalo mittaristoon. Valon pitäisi palaa kokoajan kun sytytysvirta on päällä mutta moottori ei käy.
-
Jaa jaa nyt tajusin :) kokeillaanpas uuestaan...
-
Ei syttynyt valo. Täytyypi se polttimo tsekata, tullut lähiaikoina muuten purettua tuota mittaristoa niin käy aika nopiaa purkaminen:D
-
Vedin paksun piuhan tosiaan siitä liittimestä runkoon. Kuinka mones polttimo se on mittaristossa vasemmalta katsottuna? Ohjekirja hävinnyt matkan varrella...
-
740 se on kuudes vasemmalta. Mutta kun otat polttimon kerrallaan pois, niin valoa vasten näet mikä symboli siellä on.
-
Vedin paksun piuhan tosiaan siitä liittimestä runkoon. Kuinka mones polttimo se on mittaristossa vasemmalta katsottuna? Ohjekirja hävinnyt matkan varrella...
Siitä vaan lukemaan http://new.volvocars.com/ownersdocs/1995/1995_940/95940_1_1.html :)
-
Kiinankiituri teki mulla aikoinaan niin että kierrosten laskiessa alle joutokäynnin, rupesi öljynpainevalo hehkumaan. Anturille oli tullut kilometrit täyteen.
Vai väsyikö öljypumppu, ja uusi anturi oli vaan alhaisemmalla rajapaineella?
Tiedän eräänkin hepun joka valitti öljynpaineen anturissa olevaa vikaa kun valo alkui vlikkua tyhjäkäynnillä kun moottori lämpeni. Jostain syystä öljynvaihdon jälkeen samaa ongelmaa ei enää ollut.
Pitäisikö siihen anturiin tulla vierta kun on virrat päällä? Otin johdon irti ja mittasin virrat päällä niin ei kyllä näytä jännitemittari mitään....
Anurille tulevalle johdolle pitäisi tulla yleismittariin sen öpaut 12V jos johto ja lamppu on ehjiä. Öljyanturin pitäisi antaa alle 1 ohmi maihin vastusta (kun moottori ei käy).
-
Vai väsyikö öljypumppu, ja uusi anturi oli vaan alhaisemmalla rajapaineella?
Tiedän eräänkin hepun joka valitti öljynpaineen anturissa olevaa vikaa kun valo alkui vlikkua tyhjäkäynnillä kun moottori lämpeni. Jostain syystä öljynvaihdon jälkeen samaa ongelmaa ei enää ollut.
Hirveen hyvä kysymys. :P En tiedä, mutta hyvin se auto toimi vielä vuosikausia ja taitaa olla tänäkin päivänä ajossa. :)