Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Ökykisko - 18.10.2013, 10:02:44

Otsikko: b200E -> b230E
Kirjoitti: Ökykisko - 18.10.2013, 10:02:44
tarviiko ruisku muuta kuin seosruuvin säätöä jos vaihtaa b200e moottoriin 2.3 alakerran ? piisaako ruoka?
mikä nokka olis suositeltava? itellä olis V-nokka hyllyssä. jos laittais vaikka vx3 nokan? hyödyt? tarkoitus tehdä pirteä moottori talvilankkuun..
Otsikko: Vs: b200E -> b230E
Kirjoitti: 244L - 18.10.2013, 14:36:12
Semmonen muistikuva että B200E ja B230E:ssä on sama imm (-073 loppuinen) ja määränjakaja (-005 loppuinen). Saatan olla väärässäkin. Itse kuitenkin ajelin B19E:stä otetuilla K-Jettivehkeillä 2,5L alakerralla jossa 405kansi ja H-nokka ja toimi kuin junan vessa. Ei muistaakseni tarvinnut seosruuviinkaan juuri koskea, ja eipä se taida vaikuttaa kuin tyhjäkäyntiseoksiin sen enempää. Penkitin harisella 173hv tuolla kokoonpanolla ja harisen seosmittari sanoi 13,7AFR täyskaasuvedossa, eli olishan se saanut olla hiukan paksummalla, mutta 2,3L alakerralla, pikkukannella ja lepsummalla nokalla tuskin soppa loppuu.

Nokaksi ennemmin V kuin VX. VX on saastevehkeiden nokka jossa V:n imu ja X:n pako (X lepsumpi). V-nokkahan on B230En vakionokka jolla Haynes/Alfamer lupaa 133hv. Jos V:tä tiukempaa haet ja et satu omistamaan H tai K nokkaa, joista yleensä pyydetään yli 100€ niin kannattaa ostaa lähes samalla rahalla Folkraceshopista FS280 tai FS122. http://folkraceshop.se/b21-b23-b230-utan-fordelarspar
Otsikko: Vs: b200E -> b230E
Kirjoitti: Kalamies - 18.10.2013, 14:42:31
Samat palikat pelaa. Kaverille vaihdeltiin B200E -> B23E. Suuttimet kantsii putsailla samalla kun ovat irti, niin soppa riittää varmasti.
Otsikko: Vs: b200E -> b230E
Kirjoitti: Ökykisko - 18.10.2013, 19:37:27
hyvä homma..tarvii kahtoa jos löytäis jostain edullisesti k tai h-nokan.. jonkun stanunokan ajattelin  kuitenkin vaan pistää..

lisäksi aattelin muotoilla kannen kanavia hieman ja pistää ehkäpä sen peltisarjan. josko niillä 150hv irtoais. lisäksi vielä vauhtipyörän kevennys ja kannen lasku menis samalla.
Otsikko: Vs: b200E -> b230E
Kirjoitti: Posi - 29.10.2013, 16:26:23
Mitenkäs tuo muutoskatsastus menee tämän jutun kohdalla, kun ei turboteta? Ei varmaan mitään penkkilappuja tarvi?
Otsikko: Vs: b200E -> b230E
Kirjoitti: Elk - 30.10.2013, 00:18:56
Mitenkäs tuo muutoskatsastus menee tämän jutun kohdalla, kun ei turboteta? Ei varmaan mitään penkkilappuja tarvi?
Periaatteessahan tää pitäs muutoskatsastaa tän perusteella
Lainaus käyttäjältä: TraFi
ajoneuvon varustaminen iskutilavuudeltaan tai muutoin alkuperäisestä poikkeavalla moottorilla taikka ajoneuvon pakokaasujärjestelmän tai käyttövoiman muutos
mutta käytännössä tuota ei kukaan valvo, vaparivinokone on vaparivinokone. ;)
Otsikko: Vs: b200E -> b230E
Kirjoitti: Chili - 16.11.2013, 15:09:12
Onkos tuollainen vaihto-operaatio kovin monimutkainen?

Siinäkö säilyy vanha b200e kansi polttoaineen syöttösysteemeineen, mutta siitä alaspäin vaihtuu kaikki?

Kovastihan tuohon tehoja tulisi lisää.
Otsikko: Vs: b200E -> b230E
Kirjoitti: 240-gl - 17.11.2013, 13:01:31
Onkos tuollainen vaihto-operaatio kovin monimutkainen?

Siinäkö säilyy vanha b200e kansi polttoaineen syöttösysteemeineen, mutta siitä alaspäin vaihtuu kaikki?

Kovastihan tuohon tehoja tulisi lisää.
Itse tein juuri niin että vanhasta b200e,stä pidin kaikki muut hilppeet paitsi alakerran vaihdoin b230f,stä, kun b230f,n kannessa ei ole k-jetin suuttimen reikiä, muuten kaikki sopii päittäin
Otsikko: Vs: b200E -> b230E
Kirjoitti: Posi - 14.12.2013, 19:56:13
Osaako kukaan neuvoa tuota virranjakajan ajoitusta tuohon apuakselin hampaalle? Kun tulee kans uudempaan lohkoon lohkojakaja.