Carcom Oy  Elekma

b200E -> b230E

  • 8 Vastauksia
  • 4217 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
b200E -> b230E
« : 18.10.2013, 10:02:44 »
tarviiko ruisku muuta kuin seosruuvin säätöä jos vaihtaa b200e moottoriin 2.3 alakerran ? piisaako ruoka?
mikä nokka olis suositeltava? itellä olis V-nokka hyllyssä. jos laittais vaikka vx3 nokan? hyödyt? tarkoitus tehdä pirteä moottori talvilankkuun..
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: b200E -> b230E
« Vastaus #1 : 18.10.2013, 14:36:12 »
Semmonen muistikuva että B200E ja B230E:ssä on sama imm (-073 loppuinen) ja määränjakaja (-005 loppuinen). Saatan olla väärässäkin. Itse kuitenkin ajelin B19E:stä otetuilla K-Jettivehkeillä 2,5L alakerralla jossa 405kansi ja H-nokka ja toimi kuin junan vessa. Ei muistaakseni tarvinnut seosruuviinkaan juuri koskea, ja eipä se taida vaikuttaa kuin tyhjäkäyntiseoksiin sen enempää. Penkitin harisella 173hv tuolla kokoonpanolla ja harisen seosmittari sanoi 13,7AFR täyskaasuvedossa, eli olishan se saanut olla hiukan paksummalla, mutta 2,3L alakerralla, pikkukannella ja lepsummalla nokalla tuskin soppa loppuu.

Nokaksi ennemmin V kuin VX. VX on saastevehkeiden nokka jossa V:n imu ja X:n pako (X lepsumpi). V-nokkahan on B230En vakionokka jolla Haynes/Alfamer lupaa 133hv. Jos V:tä tiukempaa haet ja et satu omistamaan H tai K nokkaa, joista yleensä pyydetään yli 100€ niin kannattaa ostaa lähes samalla rahalla Folkraceshopista FS280 tai FS122. http://folkraceshop.se/b21-b23-b230-utan-fordelarspar
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: b200E -> b230E
« Vastaus #2 : 18.10.2013, 14:42:31 »
Samat palikat pelaa. Kaverille vaihdeltiin B200E -> B23E. Suuttimet kantsii putsailla samalla kun ovat irti, niin soppa riittää varmasti.

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: b200E -> b230E
« Vastaus #3 : 18.10.2013, 19:37:27 »
hyvä homma..tarvii kahtoa jos löytäis jostain edullisesti k tai h-nokan.. jonkun stanunokan ajattelin  kuitenkin vaan pistää..

lisäksi aattelin muotoilla kannen kanavia hieman ja pistää ehkäpä sen peltisarjan. josko niillä 150hv irtoais. lisäksi vielä vauhtipyörän kevennys ja kannen lasku menis samalla.
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Posi

  • Vieras
Vs: b200E -> b230E
« Vastaus #4 : 29.10.2013, 16:26:23 »
Mitenkäs tuo muutoskatsastus menee tämän jutun kohdalla, kun ei turboteta? Ei varmaan mitään penkkilappuja tarvi?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: b200E -> b230E
« Vastaus #5 : 30.10.2013, 00:18:56 »
Mitenkäs tuo muutoskatsastus menee tämän jutun kohdalla, kun ei turboteta? Ei varmaan mitään penkkilappuja tarvi?
Periaatteessahan tää pitäs muutoskatsastaa tän perusteella
Lainaus käyttäjältä: TraFi
ajoneuvon varustaminen iskutilavuudeltaan tai muutoin alkuperäisestä poikkeavalla moottorilla taikka ajoneuvon pakokaasujärjestelmän tai käyttövoiman muutos
mutta käytännössä tuota ei kukaan valvo, vaparivinokone on vaparivinokone. ;)
Jäitä housuun!

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: b200E -> b230E
« Vastaus #6 : 16.11.2013, 15:09:12 »
Onkos tuollainen vaihto-operaatio kovin monimutkainen?

Siinäkö säilyy vanha b200e kansi polttoaineen syöttösysteemeineen, mutta siitä alaspäin vaihtuu kaikki?

Kovastihan tuohon tehoja tulisi lisää.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: b200E -> b230E
« Vastaus #7 : 17.11.2013, 13:01:31 »
Onkos tuollainen vaihto-operaatio kovin monimutkainen?

Siinäkö säilyy vanha b200e kansi polttoaineen syöttösysteemeineen, mutta siitä alaspäin vaihtuu kaikki?

Kovastihan tuohon tehoja tulisi lisää.
Itse tein juuri niin että vanhasta b200e,stä pidin kaikki muut hilppeet paitsi alakerran vaihdoin b230f,stä, kun b230f,n kannessa ei ole k-jetin suuttimen reikiä, muuten kaikki sopii päittäin
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Posi

  • Vieras
Vs: b200E -> b230E
« Vastaus #8 : 14.12.2013, 19:56:13 »
Osaako kukaan neuvoa tuota virranjakajan ajoitusta tuohon apuakselin hampaalle? Kun tulee kans uudempaan lohkoon lohkojakaja.

 

Futurez  Kulkukoira