Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: coxx - 08.11.2013, 07:58:39

Otsikko: B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus
Kirjoitti: coxx - 08.11.2013, 07:58:39
Eli vaihdettu isompaa puhallinta ja ahdot karkailevat käsistä 1,5 bar -->>

Hukkaportin kello säädetty 0.6bar ja näyttää toimivan kun antautuu normaalisti kun painetta ( 0,5-0,6bar ) manuaalisesti sille antaa ihan vaikka rengaspumpulla, tämä todettu kello paikallaan ja irtonaisena pöydällä.

Voisiko vika olla itse hukkaportin läppässä, ei avautuisikaan ja ahdot sen takia pääsevät nousemaan.... ?

Vaihdettu letku turbon painepuolen ja kellon välille sekä koitettu Turbosmartin bleediä välissä, mutta ilman haluttuja tuloksia.

Varmaan pitää pakoputki irroitella vaan pois ja varmistaa tuo hukkaportin liikkuminen   ::)

Onko jollain vielä huomautettavaa mitä en sattumoisin olisi työn ohessa huomioinut...  :idiot2:
Otsikko: Vs: B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus
Kirjoitti: vippe - 08.11.2013, 08:55:01
Jos kellos on mahis vastapaineohjaukselle, tarkista et letku(t) menee oikeelle puolelle kalvoo... Voi epähuomios mennä väärään nippaan. ;D
Otsikko: Vs: B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus
Kirjoitti: Xuppo - 08.11.2013, 09:31:14
Kerroppa hieman tarkemmin mikä ahdin on nyt koneessa kiinni ja sisäinen vai ulkoinen hukkaportti?
Otsikko: Vs: B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus
Kirjoitti: coxx - 08.11.2013, 12:47:55
Jos kellos on mahis vastapaineohjaukselle, tarkista et letku(t) menee oikeelle puolelle kalvoo... Voi epähuomios mennä väärään nippaan. ;D

Ei ole vastapaineohjausta  8)
Otsikko: Vs: B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus
Kirjoitti: coxx - 08.11.2013, 13:06:08
Kerroppa hieman tarkemmin mikä ahdin on nyt koneessa kiinni ja sisäinen vai ulkoinen hukkaportti?

Tarkkaa tietoa ahtimesta ei ole, varmaankin joku kiinaturbo tuo on, ja on kiinteällä hukkaportilla...    8)

Sinäänsä jos ihan oikein muistan viimeksi kun lähti ahtoletku irti, ja auto ei meinannut pysyä käynnissä niin ei ahtanut kuin 0,3bar vaikka kaasu oli pohjassa

tietenkin sai vuotoa coolerin ja kaasuläpän välistä...
Otsikko: Vs: B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus
Kirjoitti: Xuppo - 08.11.2013, 14:29:20
Jos kerran kyseessä saattaa olla kiina-ahdin niin vika saattaa olla liian ahtaassa hukkaportin kanavassa. Yleensä noissa on hukkaportin läppä kokoa tyyliin 35mm halkasijaltaan mutta itse kanava on vain 20mm. näissä tapauksissa on ahtopaineiden karkailua saatu kuriin koneistamalla kanavaa isommaksi.
Otsikko: Vs: B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus
Kirjoitti: coxx - 08.11.2013, 17:44:40
Jos kerran kyseessä saattaa olla kiina-ahdin niin vika saattaa olla liian ahtaassa hukkaportin kanavassa. Yleensä noissa on hukkaportin läppä kokoa tyyliin 35mm halkasijaltaan mutta itse kanava on vain 20mm. näissä tapauksissa on ahtopaineiden karkailua saatu kuriin koneistamalla kanavaa isommaksi.

Joo tuota läppää pitää tutkia sekä samalla ahdinta.
Kiitos tuosta läpän koon tiedosta, huomenna kunhan pääsee hallille käymään...
Otsikko: Vs: B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus
Kirjoitti: vippe - 10.11.2013, 21:24:11
Jos kerran kyseessä saattaa olla kiina-ahdin niin vika saattaa olla liian ahtaassa hukkaportin kanavassa. Yleensä noissa on hukkaportin läppä kokoa tyyliin 35mm halkasijaltaan mutta itse kanava on vain 20mm. näissä tapauksissa on ahtopaineiden karkailua saatu kuriin koneistamalla kanavaa isommaksi.

joo tämäki tosiaan voi olla, itellä kiina 3/4 ja heti ko tuli talliin niin vinguteltii se 19mm reikä isommaks, sitte sen läpän aukeaminen kannattaa kans vilkasta, itellä otettiin kopasta johon läppää vastaa vähä pois että aukeaa enemmän...