Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus

  • 7 Vastauksia
  • 2491 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa coxx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus
« : 08.11.2013, 07:58:39 »
Eli vaihdettu isompaa puhallinta ja ahdot karkailevat käsistä 1,5 bar -->>

Hukkaportin kello säädetty 0.6bar ja näyttää toimivan kun antautuu normaalisti kun painetta ( 0,5-0,6bar ) manuaalisesti sille antaa ihan vaikka rengaspumpulla, tämä todettu kello paikallaan ja irtonaisena pöydällä.

Voisiko vika olla itse hukkaportin läppässä, ei avautuisikaan ja ahdot sen takia pääsevät nousemaan.... ?

Vaihdettu letku turbon painepuolen ja kellon välille sekä koitettu Turbosmartin bleediä välissä, mutta ilman haluttuja tuloksia.

Varmaan pitää pakoputki irroitella vaan pois ja varmistaa tuo hukkaportin liikkuminen   ::)

Onko jollain vielä huomautettavaa mitä en sattumoisin olisi työn ohessa huomioinut...  :idiot2:
Harraste / käyttis 940 fk
Ex käyttis Volvo 740 b230f vm 90.
Ex harrasteauto 740 b200et.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus
« Vastaus #1 : 08.11.2013, 08:55:01 »
Jos kellos on mahis vastapaineohjaukselle, tarkista et letku(t) menee oikeelle puolelle kalvoo... Voi epähuomios mennä väärään nippaan. ;D
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1581
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus
« Vastaus #2 : 08.11.2013, 09:31:14 »
Kerroppa hieman tarkemmin mikä ahdin on nyt koneessa kiinni ja sisäinen vai ulkoinen hukkaportti?
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa coxx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus
« Vastaus #3 : 08.11.2013, 12:47:55 »
Jos kellos on mahis vastapaineohjaukselle, tarkista et letku(t) menee oikeelle puolelle kalvoo... Voi epähuomios mennä väärään nippaan. ;D

Ei ole vastapaineohjausta  8)
Harraste / käyttis 940 fk
Ex käyttis Volvo 740 b230f vm 90.
Ex harrasteauto 740 b200et.

Poissa coxx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus
« Vastaus #4 : 08.11.2013, 13:06:08 »
Kerroppa hieman tarkemmin mikä ahdin on nyt koneessa kiinni ja sisäinen vai ulkoinen hukkaportti?

Tarkkaa tietoa ahtimesta ei ole, varmaankin joku kiinaturbo tuo on, ja on kiinteällä hukkaportilla...    8)

Sinäänsä jos ihan oikein muistan viimeksi kun lähti ahtoletku irti, ja auto ei meinannut pysyä käynnissä niin ei ahtanut kuin 0,3bar vaikka kaasu oli pohjassa

tietenkin sai vuotoa coolerin ja kaasuläpän välistä...
Harraste / käyttis 940 fk
Ex käyttis Volvo 740 b230f vm 90.
Ex harrasteauto 740 b200et.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1581
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus
« Vastaus #5 : 08.11.2013, 14:29:20 »
Jos kerran kyseessä saattaa olla kiina-ahdin niin vika saattaa olla liian ahtaassa hukkaportin kanavassa. Yleensä noissa on hukkaportin läppä kokoa tyyliin 35mm halkasijaltaan mutta itse kanava on vain 20mm. näissä tapauksissa on ahtopaineiden karkailua saatu kuriin koneistamalla kanavaa isommaksi.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa coxx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus
« Vastaus #6 : 08.11.2013, 17:44:40 »
Jos kerran kyseessä saattaa olla kiina-ahdin niin vika saattaa olla liian ahtaassa hukkaportin kanavassa. Yleensä noissa on hukkaportin läppä kokoa tyyliin 35mm halkasijaltaan mutta itse kanava on vain 20mm. näissä tapauksissa on ahtopaineiden karkailua saatu kuriin koneistamalla kanavaa isommaksi.

Joo tuota läppää pitää tutkia sekä samalla ahdinta.
Kiitos tuosta läpän koon tiedosta, huomenna kunhan pääsee hallille käymään...
Harraste / käyttis 940 fk
Ex käyttis Volvo 740 b230f vm 90.
Ex harrasteauto 740 b200et.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: B200et hukkaportti ja ahtojen ohjaus
« Vastaus #7 : 10.11.2013, 21:24:11 »
Jos kerran kyseessä saattaa olla kiina-ahdin niin vika saattaa olla liian ahtaassa hukkaportin kanavassa. Yleensä noissa on hukkaportin läppä kokoa tyyliin 35mm halkasijaltaan mutta itse kanava on vain 20mm. näissä tapauksissa on ahtopaineiden karkailua saatu kuriin koneistamalla kanavaa isommaksi.

joo tämäki tosiaan voi olla, itellä kiina 3/4 ja heti ko tuli talliin niin vinguteltii se 19mm reikä isommaks, sitte sen läpän aukeaminen kannattaa kans vilkasta, itellä otettiin kopasta johon läppää vastaa vähä pois että aukeaa enemmän...
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Futurez  Kulkukoira