Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Kuupa - 30.03.2011, 18:43:55

Otsikko: 850 2.0 vapari
Kirjoitti: Kuupa - 30.03.2011, 18:43:55
tuommonen olis tulossa vaihdossa tuohon minun v40 dieseliin... tuo 850 on -95 ja 7-paikkanen. tilaa tarvii 4 muksun kanssa ja työmatkakin lyhenee 40 kilometristä 2 kilometriin niin ei paljo dieseliä tarvi... elikkäs minkäslaisia nuo 2 litraset on? aika harvoin näkyy olevan myynnissä...

niin ja tila-autoja on ollut mutta kyllä Volvo on nyt se merkki missä ajattelin pysyä!! ;)
Otsikko: Vs: 850 2.0 vapari
Kirjoitti: Kuupa - 30.03.2011, 18:52:56
meni tämäki väärään paikkaan prkl... voi siirtää kuka osaa  :-[
Otsikko: Vs: 850 2.0 vapari
Kirjoitti: SirHenkka - 01.04.2011, 06:11:55
Itselläni oli tuollainen 2.0 gle italiaano, oli erittäin vaikea päästä eroon edes vaihtamalla. Joka paikassa tuntuivat sanovan että: "ai tämä on niitä italian malleja noo katotaas hinta uusiksi" Hieman tehoton eikä polttoaineen kulutukselle saa oikein mitään vastinetta (8,3-11,0L/100km) muutoinhan auto on samanlainen kuin muutkin 850.
Otsikko: Vs: 850 2.0 vapari
Kirjoitti: Kuupa - 01.04.2011, 18:53:54
entäpäs tuollanen 2.5 vapari? meinaa isomman auton auton kuume olla... ja 850 mieluiten... ei varat riitä tällä hetkellä v70 laittaa...
Otsikko: Vs: 850 2.0 vapari
Kirjoitti: hakc - 02.04.2011, 01:19:06
entäpäs tuollanen 2.5 vapari? meinaa isomman auton auton kuume olla... ja 850 mieluiten... ei varat riitä tällä hetkellä v70 laittaa...

Kyllä tuo 2,5 omasta mielestäni on fiksunpi tekniikka kuin 2 litrainen... Aikaisemmin tulikin jo siihen perusteluja... Itselläni  ainakin ollut pommin varma. Viimeisen vuoden aikana 30 000 km ja pelkillä normaaleilla huolloilla selvinnyt :) (öljyt, tulpat jne)
Ei se mikään raketti ole mutta normaali ajossa pärjää ;)
Otsikko: Vs: 850 2.0 vapari
Kirjoitti: Grahik - 02.04.2011, 01:39:19
Suosittelen tuota 125kW B5254 versiota, aika lahna se on mutta ei sillä täysin jalkoihin jää :)
Pelkällä pyhällä hengellähän nämä ei sitten kulje, mutta kulutus on omalla kohalla ollut manuaalilla 9.5-10.5l/100km siivossa ajossa. Matka-ajossa pääsee jopa kasin tuntumaan.

Aikaisemminkin mainittu niin 2.0 on siksi harvinainen että tehty alunperin Italian markkinoille paikallisen verotuskäytännön vuoksi, eikä sitä tietääkseni ole virallista tietä koskaan suomeen maahantuotu?

EDIT: hiukka tarkennusta
Otsikko: Vs: 850 2.0 vapari
Kirjoitti: Tuomas-89 - 02.04.2011, 12:30:44
Italian mallia? omassa lukee valmistusmaa belgia  :o ja saksan tuonti auto kaikenlisäks
Otsikko: Vs: 850 2.0 vapari
Kirjoitti: (Miksu) - 02.04.2011, 21:12:40
Italian mallia? omassa lukee valmistusmaa belgia  :o ja saksan tuonti auto kaikenlisäks

Italian vientimalli siis.  Eihän noita tehtaita tokikaan joka maassa ole, belgia tai ruotsi ne käytännössä näissä taitaa olla.
Omankin ymmärrykseni mukaan noita 2-litraisia olisi viety pääasiassa italiaan, melko varmaa, että jos se on saksasta tuotu, niin voisi olla alunperin italiasta tuotu saksaan..  mutta mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.. merkkiliikkeestä pitäisi selvitä valmistenumeron avulla, että mihin maahan se on alunperin uutena rahdattu.
Otsikko: Vs: 850 2.0 vapari
Kirjoitti: azzyyr - 02.04.2011, 21:33:31
Muistaakseni myös Portugali oli noita kakslitrasen markkina-alueita....