Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: karvis - 02.04.2011, 21:27:53
-
Jutun mukaan Saksassa joka 3.sta autosta on vähennetty km. Joku vaikeampi mittari jäädytettiin noin 100 asteeseen ja sillä nollautui. "Johtavat" merkit MB ,BMW ja Audi :o
Poliisi tutkii liigojen toimia ja joku jopa saatu kiinni. Ja vaikka joku joskus toista on väittänyt se (km vähennys) myös Saksassa on rikos. Tasapuolisuuden vuoksi -> mainittiin toisiakin maita.
Ruotsia tai Suomea ei mainittu koska täällä autoilla ajetaan niin vähän ettei ole mitä vähentää :'(
-
Ruotsia tai Suomea ei mainittu koska täällä autoilla ajetaan niin vähän ettei ole mitä vähentää :'(
Eip, vaan täällä ne ehtii mätänemään niin pahasti ettei kukaan usko että sillä 7v vanhalla läpilaholla mesellä olis ajettu vaan 50tkm kun nolla tiputettu pois.
-
Jutun mukaan Saksassa joka 3.sta autosta on vähennetty km. Joku vaikeampi mittari jäädytettiin noin 100 asteeseen ja sillä nollautui. "Johtavat" merkit MB ,BMW ja Audi :o
Poliisi tutkii liigojen toimia ja joku jopa saatu kiinni. Ja vaikka joku joskus toista on väittänyt se (km vähennys) myös Saksassa on rikos. Tasapuolisuuden vuoksi -> mainittiin toisiakin maita.
Ruotsia tai Suomea ei mainittu koska täällä autoilla ajetaan niin vähän ettei ole mitä vähentää :'(
Olisiko jotain lähdettä tai todistetta tälle?
-
Olisiko jotain lähdettä tai todistetta tälle?
Mä löysin tollasen http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110468179
JL
PS. Eipä ollut kummempia lähdetietoja...
-
Saksassa mittarin ruuvaus kielletty 2005, mutta koto Suomessa se on sallittua :idiot2:
Vähän epäilen tuota lukua että joka kolmas olis ruuvattu.
-
Kauppalehti uutisoi. Tarkennetaan että VÄHINTÄÄN joka kolmannen Saksassa myytävän käytetyn auton mittarilukemia on muutettu! Tappiot vuodessa n.5,4 miljardia. Homma kielletty Saksassa v.2005 mutta naapurimaissa sallittua. Asia tullut esille suuren rikollisliigan paljastuttua.
Uutinen on siis julkaistu Saksassa ja Kauppalehti tuskin kirjoittelee muuta kun on tiedotettu, sillä muuten voi tulla kalliiksi.
Onhan tuo viranomaisten antamaa tietoa, ei Shellin baarin juttuja.
Kyllä tästä vielä kuullaan!
-
Kauppalehti uutisoi. Tarkennetaan että VÄHINTÄÄN joka kolmannen Saksassa myytävän käytetyn auton mittarilukemia on muutettu! Tappiot vuodessa n.5,4 miljardia. Homma kielletty Saksassa v.2005 mutta naapurimaissa sallittua. Asia tullut esille suuren rikollisliigan paljastuttua.
Uutinen on siis julkaistu Saksassa ja Kauppalehti tuskin kirjoittelee muuta kun on tiedotettu, sillä muuten voi tulla kalliiksi.
Onhan tuo viranomaisten antamaa tietoa, ei Shellin baarin juttuja.
Kyllä tästä vielä kuullaan!
Mutta millä nämä viranomaiset todistaa että kilometrit on muutettu? Tai yleensäkkään miten tämä on tutkittu? Pitäis löytää se alkuperäinen juttu. En yhtään ihmettelis jos juttu on kiertäny parin lehden kautta niin joku asia jääny matkalle. Valitettavasti kauppalehti alkaa olemaan talouselämän Seiska. Edelleen uskaltaisin ostaa saksastakin auton kunhan pitää järjen mukana. Ostaa vaikkapa esim. leasing-yhtiöltä auton, niiden pitää pitää tarkkaa kirjaa autojen kilometreistä. Samoin kun ostaa vaikkapa VAG konsernin pelin niin niiden merkkihuollot näkee tietokoneelta. Toisaalta saksassa on ihan järjettömät määrät autoja ja onko tähän joka kolmas lukemaan laskettu vain alle 10v ikäiset autot vai ihan kaikki pelit?
-
kun myin ekan autoni pois niin parin päivän päästä se ilmestyi uudelleen myyntiin 100tkm mittarista pois ruuvattuna :)
itse en puuttunut asiaan enään millään tavalla.
tässä (http://skebazu.1g.fi/kuvat/EX%20Bmw%20320i%20coupe%20-93%20%28myyty%29/5.JPG/_medium.jpg) muuten kyseinen auto, älkää ostako / älkääkä antako tuttujenkaan ostaa.
-
Eihän joka kotterosta kannata km. vähentää >:(
Nimenomaan jutussa on, että pitää olla mahdollisuus määrättyyn voittoon että kannattaa ruuvata mittaria. Jos aikoo kunnon hinnan saada,pitää autolle tehdä muutakin. Tämä on rikollisten hommaa ja merkkiliikkeet on siis erikseen!
Ammattilainen vetää "kankamannea" retkuun. Meikkausta ym. ja turha valittaa.
Italiasta Saksaan tuotu uudehko 530D BMW ja mittarilukema 600tuh. Km veivaus riittävän alas. Tässä vaan tuli palo kun auton historia paljastui.
Ahneus tekee sokeaksi ja on löytynyt esim. öljynvaihtolappuja missä aivan eri km.
Kysymys on ammattirikollisuudesta ja rikolliset menee edellä ja Poliisit tulee perässä ja jokainen joka suosii näitä häkkivarasto ym. myyjiä tekee rahaa rikollisille. Fakta> Saksassa merkkiliikkeet rehellisiä, yksityiset liikkeet huijaa,jos mahdollista ja nämä häkkikoppimyyjät aina ja tämän on sanonut mies jolla on kokemusta. Toi aiemmin Belgiasta autoja mutta kertoi pari vuotta sitten ettei sieltä enää kannata hakea koska Ruotsista saa halvemmalla ja parempaa. Mites nyt...Ruotsista tuodaan toiseksi eniten Suomeen taxfree autoja.
Suomessakin saa km pois kun tietää paikan.
Aika kaukaa haettu vertaus Seiska/Kauppalehti! Jos tuo juttu olis sontaa se maksaisi jutun tekijälle PALJON.
Jutussa on sekin pointti>>älä suosi rikollisia >:( Leasing autot oli suosittu kohde! Ostetaan Leasing auto, paljon ajettu ja muokataan siitä. Siis ei Leasing firmat petä vaan aivan joku muu!
-
Itse tuossa vuosi takaperin etsiin itselle vm 2000-> V70:ä
Mulla on keino melko tarkasti arvioida ihan faktana se, että paljonko autolla on ajettu, jos esim. 100tkm on otettu mittarista pois niin hyvin todennäköisesti sen saan selville.
(perustuu vuosien saatossa tallennettuihin kilometrilukemiin/päivänmääriin ja niistä arvioimalla vuotuinen kilometrimäärä (suomeen tuonnin jälkeen lasketaan huomattavasti pienempi ajomäärä/vuosi), päästään nykyiseen)
No, kuitenkin, vastaan tuli paljon autoja, joissa ei ollut mahdollista nykyinen kilometrilukema, eikä ainostaan saksasta rahdatuissa, vaan myös luxenburgista, belgiasta ja ruotsista
Yhdestäkään suomeen uutena tuodusta autosta en tälläistä havainnut, eli suomeen uutena tuodun auton kilometrit pitävät erittäin suurella todennäköisyydellä paikkaansa, muualta tuotujen ei niinkään.. mitään prosentteja en aio arvioida, otanta kuitenkin on vain ehkä pari kymmentä autoa
-
Kilometrimittarin ruuvaaminen/mittariston korjaaminen/vaihtaminen ehjään toimivaan on sallittua molemmissa maissa, mutta taas ostajan erehdyttäminen todellisesta kilometrimäärästä on molemmissa maissa kiellettyä ja varmaan aika suuressa osassa maita.
Itselläkin ajossa mittaristo josta puuttuu kilmetrejä vain 240tkm mittariston uusinnan takia eikä tuohon "rikollisiin " toimintaan ole katsastuksessakaan puututtu vaikka mittarilukema on huomattu ,miksi edes olisi.
-
Itselläkin ajossa mittaristo josta puuttuu kilmetrejä vain 240tkm mittariston uusinnan takia eikä tuohon "rikollisiin " toimintaan ole katsastuksessakaan puututtu vaikka mittarilukema on huomattu ,miksi edes olisi.
Ni, ei sekään oo rikollista että jättää korjaamatta matkamittarin vuosiksi.
-
Muistelisin jostakin kuulleeni/lukeneeni, että mittarin uusinta ja kilometrien poisto on laillista jos tästä näkyy merkintä huoltokirjaassa. En mene kuitenkaan laittamaan päätäni pntiksi asiasta .
-
Muistelisin jostakin kuulleeni/lukeneeni, että mittarin uusinta ja kilometrien poisto on laillista jos tästä näkyy merkintä huoltokirjaassa. En mene kuitenkaan laittamaan päätäni pntiksi asiasta .
Voihan kuka vaan kotinikkari vaihtaa autoonsa mittariston toisesta autosta ja kilometrit muuttuu tällöin myös. Ei se rikollista ole vaikka ei siitä mitään mainintaa missään ole. Rikolliseksi se muuttuu vasta kun myyt auton väittäen, että kilometrit pitää paikkansa ja ostaja pystyy todistamaan, että näin ei ole.
-
Onhan noihin saksalaisiin vaikka mitä ohjelmointilaitteita, kuten löytyy esim. http://codecard.lt/ sivulta. Volvot taitavat olla hiukan haasteellisempia.
Kokemuksella oppii kyllä autosta senverran, että alkaa epäillä, jos kilometrejä on paljon hävitetty. Mun mielestä on kyllä pahemman luokan petos. Hmm. Olen kyllä joskus ostanut 100sen audin, josta vioista päätellen oli poistettu puoli miljoonaa.
-
Ainoa pointti tässä ei ole km.n muokkaaminen, vaan että se on suuren luokan rikollista toimintaa. Ilmoitettu 5,4 miljardia vuodessa panee Saksan viranomaiset toimimaan. Ruotsista tuodaan autoja mistä on km. vähennetty ja Belgiasta ym.ym. Ainoat mitkä ei välitä mitä on mittarissa ja vaikka ei ole edes mittaria, ovat Afrikkaan ostavat kaverit.
Tämä on Saksan viranomaisten ilmoitus/varoitus ja heille ei kuulu kieputteleeko joku Ruotsissa tai Belgiassa....ym. kilometrejä. Autoilla on huijattu ja huijataan niinkauan kun "uhreja" riittää. Konnat ei lopu koskaan >:(
-
Ei varmaan kannata laittaa päätä pantiksi kun sen huoltokirjankaan mukana pitäminen ole missään laissa säädetty..
Jos ei silmä sano jos auto näyttää miljoona ajetulta ja mittarissa 50 tonnia niin ei voi sanoa olevansa uhri vaan kyse taitaa olla ihan jostain muusta..
-
Ainoat mitkä ei välitä mitä on mittarissa ja vaikka ei ole edes mittaria, ovat Afrikkaan ostavat kaverit.
Ja ne kenellä on silmää auton yleiselle olemukselle.
nimim. mittarilukema yhdentekevä.
Jos ei silmä sano jos auto näyttää miljoona ajetulta ja mittarissa 50 tonnia niin ei voi sanoa olevansa uhri vaan kyse taitaa olla ihan jostain muusta..
Juuri näin.
Näitä näkee paljon juuri epämäärisissä tuotin autoissa että penkki väsyny ja ratti kiillottunu, poljinpinnat sileet ja ajettu vain 90tkm, melko kovaa käyttöä se 90tkm, mutta jossei noita näe niin tosiaan on kyse jostain muusta.
-
Saman voisi ajatella toisinpäinkin eli ostetaan suomesta puolimiljoonaa ajettu vanha taxi tms. Sitten puretaan se paljaalle pellille, ostetaan ulkomailta autoveroton vähänajettu vastaava tai paremmilla varusteilla ja siirretään tekniikka tuohon pelkkään koriin. Verottajan kannalta onpi epäreilua, mutta jos joku tekisi itselleen auton, niin lienee aikalailla uutta vastaava auto käsissä.
-
kun myin ekan autoni pois niin parin päivän päästä se ilmestyi uudelleen myyntiin 100tkm mittarista pois ruuvattuna :)
itse en puuttunut asiaan enään millään tavalla.
tässä (http://skebazu.1g.fi/kuvat/EX%20Bmw%20320i%20coupe%20-93%20%28myyty%29/5.JPG/_medium.jpg) muuten kyseinen auto, älkää ostako / älkääkä antako tuttujenkaan ostaa.
Ilmoita tietosi nykyiselle omistajalle -nyt "suojelet" petoksen tekijää ja taidat viattomana osapuolena syyllistyä johonkin..
-
Ilmoita tietosi nykyiselle omistajalle -nyt "suojelet" petoksen tekijää ja taidat viattomana osapuolena syyllistyä johonkin..
en mä millään tavalla suojele, sanon asiat niinkuin ne on jos joku tulee multa kysymään, kirjoitinhan mä tuon tekstinkin jo. ei taida vaan kuulua mun velvollisuuksiin etsiä käsiin nykyistä auton omistajaa ja ilmoittamaan sille asiasta. kuka korvaa rahalliset menetykset mulle tuosta työstä ? :nuhtelu
E: auto on muuten ollu jälkeeni jo ainakin kuudella eri omistajalla nettiautossa myynnissä parin vuoden sisään :D
-
Ihan uteliaisuudesta, paljonko sulle pitäisi maksaa?
Ei tarvitse vastata, ei asia mulle kuulu. Itse olisin ainakin kiitollinen, jos joku kertoisi että olen joutunut huijauksen kohteeksi. Omatunto pistäisi ainakin allekirjoittaneen liikkeelle. Mitään hyötyä en tavoittelisi.
-
Ostin seiskakanttisen autoliikkeestä, mittarissa oli 300tkm. Sen pois myytyäni, uusi omistaja tarkisti historian ja kävi ilmi että sillä oli todellisuudessa ajettu yli 2x määrä. Tuskin se autokauppa olisi ruuvannut, ehkä edellinen omistaja, parempi myyntiarvo mielessään.
-
Ihan uteliaisuudesta, paljonko sulle pitäisi maksaa?
Ei tarvitse vastata, ei asia mulle kuulu. Itse olisin ainakin kiitollinen, jos joku kertoisi että olen joutunut huijauksen kohteeksi. Omatunto pistäisi ainakin allekirjoittaneen liikkeelle. Mitään hyötyä en tavoittelisi.
:idiot2:
mun omatuntoa ei kolkuta jonkun muun tekemä rikos
-
En kyllä ymmärrä miten jotkut voi hyväksyä huijaukset ja kohautella olkapäitään..
Pakko noi mittarinruuvaajat on saada pois markkinoilta, niistä ei ole mitään hyötyä kenellekkään -ainakaan mun silmissä.
-
En kyllä ymmärrä miten jotkut voi hyväksyä huijaukset ja kohautella olkapäitään..
Pakko noi mittarinruuvaajat on saada pois markkinoilta, niistä ei ole mitään hyötyä kenellekkään -ainakaan mun silmissä.
no mähän en niitä sieltä markkinoilta pois saa. en edes sitä yhtä, vaikka ilmoittaisin nykiselle omistajalle että se on tullut kusetetuksi.
E: vaikka samaa mieltä kyllä kanssasi että poishan nuo pitäis saada
-
Et saakkaan, kun et reagoinut mitenkään. Lienee ainut idioottivarma keino varmistaa lopputulokseksi täysi nolla ;D
Jos sulle joskus tulee vastaava case eteen, niin avaa vaikka oma topikki, jossa kerätään rahaa sun vaivanpalkaksi. Lupaan osallistua kuluihin, uskon että useampikin ajattelee samoin.
-
Et saakkaan, kun et reagoinut mitenkään. Lienee ainut idioottivarma keino varmistaa lopputulokseksi täysi nolla ;D
Jos sulle joskus tulee vastaava case eteen, niin avaa vaikka oma topikki, jossa kerätään rahaa sun vaivanpalkaksi. Lupaan osallistua kuluihin, uskon että useampikin ajattelee samoin.
jep.
mutta eikö sun omatuntoa ruvennu nyt yhtään kolkuttamaan kun tiedät asiasta että tuon bemarin nykinen omistaja on tullut kusetetuksi ?
jos näin niin kuvassa näkyy rekisteri numero ei muutakun mailmaa pelastamaan !
-
Joskus ilmoitin eräästä autosta suoraan nettiauton ylläpitoon, ja poistivat auton pois myynnistä. Tätäkin kannattaa kokeilla, jos on varmat perusteet ja tiedot...
-
En kyllä ymmärrä miten jotkut voi hyväksyä huijaukset ja kohautella olkapäitään..
Pakko noi mittarinruuvaajat on saada pois markkinoilta, niistä ei ole mitään hyötyä kenellekkään -ainakaan mun silmissä.
Mittarien ruuvaus on toivottavasti vähenevään päin sentakia, että homma monimutkaistuu kokoajan ja tulee mm. autokohtaiset salaukset auton laitteiden välille. Tuttu purkuosakauppias kertoi, että vähänajetut mittarit eri merkeille menevät kovaan hintaan kaupaksi juuri autojobbareille!
Vaikka mittarinruuvaus loppuisi, ei tuokaan pelasta kaikenmaailman myyntimaalausten ja viritysten tekijöiltä,
-
D5GT ja skebazu
Mikäli teillä jotain vielä jäi hampaankoloon, voitte jatkaa privassa, tähän topic:iin ei enää jatketa tuosta asiasta.
-
Kävinpä tänään näyttämässä 245 TD:täni konttorilla. Leimasetä innostui kyselemään todellisia kilometrejä kun mittarissa 224000km :D Sanoin että enpä tiedä kun auto on ollut mulla 6kk eikä paljoa kiinnostakkaan. Luuli varmaan että oon niin hemmetin tyhmä että oon ostanu 32 vuotta vanhan auton 220tkm ajettuna :) Ilmeisesti joskus kans hiukan kilsoja ruuvattu mittarista ehkä konerempan takia tai sitten jostain muusta syystä mutta mitäpä sillä väliä näissä muuteman satasen/tonnin vehkeissä. Yleinen kunto ratkaisee enemmän kuin mittarilukema ;)
-
Kilometrimittarin ruuvaaminen/mittariston korjaaminen/vaihtaminen ehjään toimivaan on sallittua molemmissa maissa...
740 GLE:n alkuperäinen mittari alkoi kiukutella reilusti takuuajan päätyttyä 80.000 km jälkeen. Merkkiliike yllätti positiivisesti kun lupasi vaihtaa mittarin takuuseen, koska VooDoon alkupään sähköisissä mittareissa oli luvattoman paljon sanomista.
Uusi mittari on siitä alkaen ollut paikallaan yli 20 vuotta eikä huoltokirjassa ole aiheesta mitään merkintää. Ei tietenkään, koska pyysin ruuvaamaan sen uuden mittarin jo valmiiksi.
Eli oikeat lukemat tauluun, ei siellä huollossa mitään saa auton historiasta kadota!
No, myönnetään, että eivät tehneet hommaa kuin tuhannen km tarkkuudella, eli puuttuu sieltä 11 km, eli tänään tehty huolto ei olekaan 396 360, vaan jo peräti 396 372 km kohdalla...
-
Joskus ilmoitin eräästä autosta suoraan nettiauton ylläpitoon, ja poistivat auton pois myynnistä. Tätäkin kannattaa kokeilla, jos on varmat perusteet ja tiedot...
"Joku" uskaltaa toimia O0
-
:hello: onnittelut teostasi! Tämä asia pitäisi toimia myös muissakin asioissa. Monenlainen "laittomuus" josta ei välitetä syö MEIDÄN varojamme. Otettaisko kaikki opiksi ja kun kaikkeen ei voida vaikuttaa, niin tehdään autokaupassa se mikä voidaan, laittomuuden kitkemiseksi :)
-
:hello: onnittelut teostasi! Tämä asia pitäisi toimia myös muissakin asioissa. Monenlainen "laittomuus" josta ei välitetä syö MEIDÄN varojamme. Otettaisko kaikki opiksi ja kun kaikkeen ei voida vaikuttaa, niin tehdään autokaupassa se mikä voidaan, laittomuuden kitkemiseksi :)
Kyllä ja kenenkään ei tarvitse ryhtyä "veljeni vartijaksi" eli kyttääjäksi vaan riittää ilmoitus kun kohdalle osuu. Tai ilmoituskin kannattaa tehdä tyyliin "onkohan tässä kaikki ihan kunnossa" koska monesti totuus on tarua ihmeellisempi.
Mainitsen esimerkkinä pankkikortilla maksamisen eli kun kassa kysyy henkilöllisyystodistusta (ennen siruvermeitä) ei hän epäile että kyseinen henkilö olisi varastanut kortin, vaan suojelee kortin haltijaa väärinkäytöltä johon henkkareiden kysymättömyys johtaa. Suotta siitä jotkut vaahtoaa kassalla :idiot2:
-
Miksi pitäis ilmoittaa että on mittaria ruuvattu? Jos nykyistä omistajaa ei ole kiinnostanut auton historia niin en rupea "kotipoliisiksi" kyselemällä tietoja entisestä autostani. Saattahan olla niin että se on myyty niin että ei tietoa todellisista kilometreistä. ::)
Mittarilukeman muutos pelkästään ei ole rikos.
-
Tuosta autosta mistä ilmoitin, oli siis kilometrien lisäksi muuta häikkää, josta ilmoitin.
-
Miksi pitäis ilmoittaa että on mittaria ruuvattu? Jos nykyistä omistajaa ei ole kiinnostanut auton historia niin en rupea "kotipoliisiksi" kyselemällä tietoja entisestä autostani. Saattahan olla niin että se on myyty niin että ei tietoa todellisista kilometreistä. ::)
Mittarilukeman muutos pelkästään ei ole rikos.
...eli järki mukana. Jos on kyse alle 1000 € autosta niin eipä tuolla ole väliä. Toki jos olet ostamassa autoa pitemmäksi aikaa ja sijoitat vaikka 10 000 € niin alkaa nuhteeton alkuperä kiinnostamaan. Muistaa vielä että kaikella on tarkoituksensa eli jotakin lukeman muutoksella on haettu.
-
Tässä kohtaa muistutan kaikkia, että ei mennä henkilökohtaisuuksiin vaan keskustellaan asiasta asiallisesti. -H-
Aihe on tärkeä ja tästä on hyvä käydä keskustelua, mutta varotaan menemästä tappelun puolelle.
Ei muuta, jatkakaa!
-
Ihmiset on kyllä hauskoja kun ne luulee saavansa jollain 10000 euron taskurahoilla uudenveroisen auton, takuukilometreillä, tehdastakuulla ja oikeudella vielä päivienkin päästä soitella perään jos jotain vikaa ilmenee.
Näille ihmisille mulla on vain yksi neuvo: Ostakaa uusi niin ei tarvitse murehtia mittarilukemista jne!
-
Ihmiset on kyllä hauskoja kun ne luulee saavansa jollain 10000 euron taskurahoilla uudenveroisen auton, takuukilometreillä, tehdastakuulla ja oikeudella vielä päivienkin päästä soitella perään jos jotain vikaa ilmenee.
Näille ihmisille mulla on vain yksi neuvo: Ostakaa uusi niin ei tarvitse murehtia mittarilukemista jne!
Näinhän se on :)
Alle kympilläkin saa jo uuden auton lähtöhinta 9987,49€
http://www.dacia.fi/documents/11911/34143/Sandero+010111.pdf
Jos ei tarvi premiumia, niin voin kyllä aika hyvin suositella daciaa.. tähän mennessä olleet hyvinkin luotettavia kun ei käytetä mitään uusimpia hipo juttuja..
Saksasta tuotunakin on ihan varmasti kilometrit oikeat, kun arvo ei nouse kymppitonneja vaikka miten mittaria ruuvaisi.
-
Ihmiset on kyllä hauskoja kun ne luulee saavansa jollain 10000 euron taskurahoilla uudenveroisen auton, takuukilometreillä, tehdastakuulla ja oikeudella vielä päivienkin päästä soitella perään jos jotain vikaa ilmenee.
Näille ihmisille mulla on vain yksi neuvo: Ostakaa uusi niin ei tarvitse murehtia mittarilukemista jne!
Ihmiset on myös hauskoja että haluaa että autolla on ajettu sen verran kuin mittari sanoo, eikä ole hävinny suurin osa matkoista jonnekkin :)
Itse ainakin haluan jos jotain ostan, että saan sitä mistä oon maksanukkin, vaikka olis satastenkin ostoista.
Tietenkin käytetty auto on aina käytetty, eli siinä on omat puutteensa, mutta jos tiedostetusti lähdetään hukkaamaan kilometrejä, on mielestäni silkkaa kusetusta.
-
Alle kympilläkin saa jo uuden auton lähtöhinta 9987,49€
http://www.dacia.fi/documents/11911/34143/Sandero+010111.pdf
No niin siinä olis varmaan ihan hyvä "kauppakassi" jos pelkää ostaa ruuvattuja :)
-
Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta pätkääkään mitä autolle tapahtuu myynnin jälkeen. Jokainen ostaja voi halutessaan tarkistaa auton menneisyyden ja jos epäilyttää jokin asia niin ei ole pako ostaa ko autoa.
Kun sekin on tiedossa että Suomi on täynnä autoja joissa kilometrit ei pidä paikaansa niin voi syyttää vaan itseään jos ei tarkista taustaa.
-
Mikähän täällä on autojen keskihinta ja monellako on "oma"auto? Ja se on saletti että 10000e.lla saa hyvän auton jos ja kun osaa etsiä!!
Nopeasti noista kalliimmistakin tulee taskuraha-autoja. Jos autoilu on harrastus niin merkkiliikkeen rahoittaminen on ...jokaisen oma asia.
Jos Saksassa tappiot 5,4 miljardia vuodessa mittarien ruuvaamisesta ym. niin varmaan jokunen huijattu on ,ehkä lähelläkin mutta pitää suunsa kiinni 8)
Perusasia on se että ruuvarit kiinni >:(
Hävetkää Te jotka asian hyväksytte tai ette välitä :nohnoh
-
Mitä tällä mihinkään merkitsemättömällä mittarilukeman manipuloinnilla haetaan?
Ihmettelen näitä vahinkoja jotka johtuu mittarin korjauksista, vaijerin tai johdon irtoamisista ja sitten unohtuvat mainita kaupanteko vaiheessa. Keksiikö tuosta kukaan mitään puolusteltavaa?
-
Jutun mukaan Saksassa joka 3.sta autosta on vähennetty km. Joku vaikeampi mittari jäädytettiin noin 100 asteeseen ja sillä nollautui. "Johtavat" merkit MB ,BMW ja Audi :o
Poliisi tutkii liigojen toimia ja joku jopa saatu kiinni. Ja vaikka joku joskus toista on väittänyt se (km vähennys) myös Saksassa on rikos. Tasapuolisuuden vuoksi -> mainittiin toisiakin maita.
Ruotsia tai Suomea ei mainittu koska täällä autoilla ajetaan niin vähän ettei ole mitä vähentää :'(
Voisko tästä päätellä että joka kolmas Saksantuontiauto on myyty väärillä kilometrilukemilla. Pitäiskö tästä jotenkin yllättyä kun tiedossa on että Saksasta saa ostaa arabimaista tuotettuja autoja mihin laitetaan ostajan toivomat kilometrit ja huoltokirja pientä korvausta vastaan.
Tässä olis nyt työmaa jollekin puuhamiehelle joka haluaa selvittää kunkin tuontiauton kohdalta asiat. Jos aikaa jää niin vois jatkaa suomi autojen kohdalla saman asian. :)
-
Tuodaan ja homma hoidetaan Saksassa ja eikös tuo ole juuri rikollisten hommaa. Ja kirjoituksessa oli Italiasta tuotu BMW, eli autoja tuodaan Saksaan ja ehkä sillon auton taustat on vaikeammin tutkittavat. Arabimaista tietoa harva alkaa hakemaan mutta jos avolava-autossa on konekiväärille paikka niin, tausta saattaa olla epävarma ja km. ehkä lisätty ;)
Jos ei tästä ymmärrä että viranomaiset tutkivat ja heidän antama tieto->joka kolmas käytetty auto on väärillä km. ja sitten tappio. joka myös on mainittu.
Ei kukaan ole alkanut, enkä ainakaan minä ala km. yksityisetsiväksi. Kyllä tieto on missä Suomessa km. muutetaan...eihän mulla mitään tietoa ole....mutta isoilla pojilla.
"missä on oikeaa rahaa, siellä on myös väärää rahaa"
-
Kyllähän se vaan niin on että tarkoitushakuisesti "unohdetut" jutut missä tahansa kaupankäynnissä on harhaanjohtamista ja väärin. Kaikkiin ei laki yllä mutta homma voi muuten olla moraalisesti väärin tai ainakin arvelluttavaa toimintaa. Petoksella siis haetaan lisähyötyä.
Vastakkainasettelua: Jos asioit KELA:n luukulla ja virkailija antaa sinulle paperit joissa lukee "palautettava 10 arkipäivän sisällä". Viet paprut viimeisenä palautuspäivänä jolloin selviääkin että niissä oli painovirhe ja ne olisikin pitänyt palauttaa 5 arkipäivässä. Etuus on siis menetetty, valitamme ...mutta sehän oli vahinko, ei siitä voi pahoittaa mieltään ja sellaista se KELA:n luukulla asioiminen on, ei voi syyttää kuin itseään ;)
-
Kaveri osti virosta jobbarilta 525td:n, hintaan kuului kilometrien nosto ennen suomeen tuontia ja kun oli saanut veropäätöksen sai ihan itse valita mitä mittariin jäi lukemaksi.
Tiedä sitten miten vaikeaa volvoihin on lisätä/miinustaa kilometrejä, mutta baijerilaiseen oli kuulemma vartin homma.
-
Kaveri osti virosta jobbarilta 525td:n, hintaan kuului kilometrien nosto ennen suomeen tuontia ja kun oli saanut veropäätöksen sai ihan itse valita mitä mittariin jäi lukemaksi.
Tiedä sitten miten vaikeaa volvoihin on lisätä/miinustaa kilometrejä, mutta baijerilaiseen oli kuulemma vartin homma.
Varmasti on helppo vaihtaa mittaristoon lukema, mutta ei taida muuttua kaikkiin tietokoneisiin. Lisäksi ei taida muuttua vartissa merkkikorjaamoiden tietokantoihin tehtyjen huoltojen osalta.
Edit: 525td BMW ei taida olla just se uusin malli?
-
Varmasti on helppo vaihtaa mittaristoon lukema, mutta ei taida muuttua kaikkiin tietokoneisiin. Lisäksi ei taida muuttua vartissa merkkikorjaamoiden tietokantoihin tehtyjen huoltojen osalta.
Edit: 525td BMW ei taida olla just se uusin malli?
Juuei, 90-luvun loppupuolen laitos kuitenkin.
-
Juuei, 90-luvun loppupuolen laitos kuitenkin.
Taisi viimeiset 525td:t olla joskus -98, eli ei ole enää kyseessä kovin uusi auto. Semmoisissa alkaa varmasti olemaan tosi yleistä kilometrien muuttelu kun huoltodokumentitkin on jääny matkalle.
-
Kaveri osti virosta jobbarilta 525td:n, hintaan kuului kilometrien nosto ennen suomeen tuontia ja kun oli saanut veropäätöksen sai ihan itse valita mitä mittariin jäi lukemaksi.
Tiedä sitten miten vaikeaa volvoihin on lisätä/miinustaa kilometrejä, mutta baijerilaiseen oli kuulemma vartin homma.
:nohnoh
Veropetos (http://www.talousrikos.fi/tietoa/verorikokset/)
-
:nohnoh
Veropetos (http://www.talousrikos.fi/tietoa/verorikokset/)
Onhan se, mutta koko vero on myös laiton EU:n tuomioistuimen päätöksellä..
En ala puolustelemaan, en ole km poiston kannalla. Se on vaan käsittääkseni aika yleistä.
-
Onhan se, mutta koko vero on myös laiton EU:n tuomioistuimen päätöksellä..
En ala puolustelemaan, en ole km poiston kannalla. Se on vaan käsittääkseni aika yleistä.
Ei kai ole laiton :nohnoh. Ennen se oli kun tuontiautoja verotettiin ankaralla kädellä.
-
Ei kai ole laiton :nohnoh. Ennen se oli kun tuontiautoja verotettiin ankaralla kädellä.
Niin noh, siinä mielessä laiton mielestäni että pitäisi olla yksityisillä ihmisillä vapaa tavaran liikkuvuus EU:n sisällä ilman mitään veroja tai tulleja. Mutta minun mielipide ei tässäkään paina mitään.
-
http://www.nettiauto.com/mazda/323/3912417 (http://www.nettiauto.com/mazda/323/3912417)
Siinä meidän vanha Mazda 323 Gti. Kilometrejä hävinnyt 170tkm siittä mitä oli myydessä pari vuotta sitten ::)
-
http://www.nettiauto.com/mazda/323/3912417 (http://www.nettiauto.com/mazda/323/3912417)
Siinä meidän vanha Mazda 323 Gti. Kilometrejä hävinnyt 170tkm siittä mitä oli myydessä pari vuotta sitten ::)
Oli pakko laittaa kyssäri kilsoista.
-
Oli pakko laittaa kyssäri kilsoista.
Mää vinkkasin jo ylläpidolle. Siinä oli yli 400tkm myydessä. Kone oli kyllä vaihdettu jossain vaiheessa mutta siittä ei ollut kyllä tietoa paljon sillä oli ajettu. Ainoastaan kuitti 1190e vaihtomoottorista joka oli ostettu tuolta->http://www.japanmoottorituonti.fi/moottorit.php?oid=13&id=15 (http://www.japanmoottorituonti.fi/moottorit.php?oid=13&id=15)
Sitä vaan meinasin jos se yrittää vaihtomoottorin kilsoja ilmoitella...
-
Jutun mukaan Saksassa joka 3.sta autosta on vähennetty km. Joku vaikeampi mittari jäädytettiin noin 100 asteeseen ja sillä nollautui. "Johtavat" merkit MB ,BMW ja Audi :o
Poliisi tutkii liigojen toimia ja joku jopa saatu kiinni. Ja vaikka joku joskus toista on väittänyt se (km vähennys) myös Saksassa on rikos.
Tämä km. rukaamine oli aiemmin Saksassa täysin laillista vaan lakimuutoksen jälkeen laitonta vaan tekijät ovat nyttemin siirtyneet Hollantiin jossa hommaa saa jatkaa taas laillisesti.
-
Tämä km. rukaamine oli aiemmin Saksassa täysin laillista vaan lakimuutoksen jälkeen laitonta vaan tekijät ovat nyttemin siirtyneet Hollantiin jossa hommaa saa jatkaa taas laillisesti.
No ihme kun sukulainen kävi hakemassakin audin v10:pin hollannista...
-
Mun 460 se -92 on mittarin mukaan ajettu 188tkm mutta en kyllä usko sen pitävän paikkaansa, Mittariston valot eivät toimi, mittariston kehys huonosti kiinni (eli joku ammattitaidoton räpeltäny) ja rekisteri otteessa omistajien lukumäärä 20 kpl joten siitä päättelin että on ruuvattu alaspäin!
Ostin auton yhdeltä mieheltä jolla on autoliike toiminimi, ihan selvä huijari oli!
no ei se mua haittaa ku rellu minkä annoin vaihdossa ni siinä kolisi kiertokangen laakerit ja venttiilit!
Ei se niitä huomannu enkä kylläkään väittäny autoa virheettömäksi, sanoin vaan että en tiedä koneesta mutta hyvin se on toiminu!
-
Ihmiset on kyllä hauskoja kun ne luulee saavansa jollain 10000 euron taskurahoilla uudenveroisen auton, takuukilometreillä, tehdastakuulla ja oikeudella vielä päivienkin päästä soitella perään jos jotain vikaa ilmenee.
Näille ihmisille mulla on vain yksi neuvo: Ostakaa uusi niin ei tarvitse murehtia mittarilukemista jne!
Tähän olen törmänny joka kerta kun olen myynyt autoni, hinta ollu yleensä 500e-1500e, silti ostaja on odottanu että auto olisi täydellinen :D
-
Omien kokemusten perusteella suomipoika ruuvaa myös ahkerasti mittareita.
2 edellistä autoa on ollut nettiautossa kevään aikana myynnissä ja molemmista (farmari vectroja) oli kadonnut matkan aikana 100tkm.
-
Selittäkääs nyt tyhmälle....eli jos ostaessa on mukavan pieneksi ruuvatut kilometrit niin eikös ne oikeet kilometrit paljastu viimeistään seuraavassa katsastuksessa? Eli mitä järkee? Myyjä saa kuonoonsa kun ostaja saa tietää..se on petos se. Ja ei muuuta ku käräjille.
-
Ei taida olla katsastusviranomaisilla yhteistä rekisteriä mistä kilometrit siirtyisivät muiden tietoon, vai menevätkö nämä nykyään AKElle?
-
Katsastuksessa eivät ota kilometrejä ylös jos kieltää ottamasta.
-
Ei taida olla katsastusviranomaisilla yhteistä rekisteriä mistä kilometrit siirtyisivät muiden tietoon, vai menevätkö nämä nykyään AKElle?
Ei taida näkyä muilla asemilla katsastetut km ,vain entisen monopoli konttorin km
jos on aina siellä leimattu
-
Ei taida näkyä muilla asemilla katsastetut km ,vain entisen monopoli konttorin km
jos on aina siellä leimattu
Juurikin näin.
-
Km. vaihtuu Suomessakin ja paikka on "myyjien" tiedossa. Laivalla autojen ollessa ruuvausta tehdään ja onko laitonta jos laiva on merellä ja km. "katoaa"? Uskooko joku vm.2001- V70 ns. suomiauto ja km.173tuh. ja ei huoltokirjaa! Ostaisitko?
-
Uskooko joku vm.2001- V70 ns. suomiauto ja km.173tuh. ja ei huoltokirjaa! Ostaisitko?
Miksipä noi kilometrit ei voisi paikkaansa pitää.. tekee 17300km /vuosi..
Itsellä autoon tulee n. 10 000km/vuosi.
Jos ostaisin 3vuotta vanhan auton, ajettu 100 000km, niin 10 vuoden kohdalla mittarissa olisi n. 170 000km.
Huoltokirja voi kadota syystä tai toisesta, joskin se ehkä epäilyttää, huoltohistoria täytyy ainakin itselle selvitä sitten jotain muuta kautta.
-
Kilometrit merkataan katsastuksen yhteydessä katsastuskorttiin, mutta aika moni heittää sen pois, ni sen jälkeen ei näy missään kai?!
Ite olen säästänyt kortit jotta voi sitten näyttää ostajalle, oli se sitten paljon ajettu tai ei!
Eniten mua harmittaa se ku huollan autot ite ja kirjotan huoltokirjaan mitä olen tehnyt ni ostajat valittaa siitä ku huoltokirjassa ei ole yrityksen leimaa! pitää varmaan hommata joku omalla nimellä oleva leimasin :D
-
Kilometrilukema jos on se kunnon mittausväline, jos vanhaa autoa olet ostamassa niin varmaakin vähän hakusessa on auton kunnon tarkistus tällöin.
185 tkm kilometriä ja vuosimalli 89 ja ostaja ei epäilyt kilometrejä yhtään ihmetteli vaan että onpa nätti käyntiääni hinta tosin sopiva eli 290€.
-
Mut jos ostan esim. 200,700 tai 900 sarjalaista ni en mä kilometreistä välitä, kunhan kunto on hyvä! ei ne autot vakiona pysy kuitenkaan!
-
Kyllähän periaate on se että autoa ollaan ostamassa, ei mittaria. Kunto ja tehdyt huollot ratkaisevat mulle, vanhemmissa peleissä käytännössä ihan sama mitä on ajettu.
-
Huoltokirja hävisi ja km.173tuh. En ole myymässä autoa koska laittanut paljon rahaa ja kunto hyvä ;) Asuntoautolla olen ajellut viime viikot ja ei vaan kerry kilsoja. Dokumentit korjauksista on tallella ja katsastuslaput ym. Ennemmin katson 10v. vanhasta autosta kunnon ,mutta jos on vielä huoltokirja niin :)
Tulipa kerran omistettua MB mistä löytyi 2 huoltokirjaa. Toinen oli takaluukun ruostereiän tukkeena ja juuri katsastettu auto joka palautui .....vikkelästi takasi liikkeeseen. Tiedättekö että aikanaan kaikista autoista tulee mersuja ::) -> sanoi maalari joka hoiteli mersun ruosteita piiloon!
-
No vanhaa vitjaa jatkoa. Tuttavalla oli henkilöauto, jolla poismyyntihetkellä ajettu jotain 440 000 km. Auto tuli muutaman kuukauden kuluttua huoltoasemalle, herttaisen vanhan pariskunnan ajamana. Aloitin jutustelun koska oma saman merkkinen sattui olemaan viereisessä ruudussa. Vanhan pariskunta kertoi ostaneensa harvinaisen yksittäiskappaleen, jolla oli ajettu vain reilut 100 000km. Mittarista oli kadonnut siis reippaasti, samaten sisäverhoilu oli vaihdettu ja samaten enempi luxus mallin istuimet muutettu alkuperäisen tilalle. Käsittääkseni auto oli myös maalattu. Juteltiin myös hinnoista ja olivat maksaneet "harvinaisesta yksittäiskappaleesta" ihan kovan hinnan. En ihan varma ollut onko kyseessä sama auto, joten en lähtenyt vanhusten tunnelmaa pilaamaan. Seuraavana päivänä puhuin asiasta tuttavani kanssa joka rekisterinumerosta varmisti että sama oli. Oli äimän käkenä hänkin. Erityisesti kuultuaan ex-autonsa nykyisen arvon..
-
Onko mittarien ruuvaus yhtään vähenemään päin nyt kun autojen mukana ei ole enää vuosiin toimitettu mitään huoltokirjan näköistäkään vaan koko dokumentti on valmistajan tietokannassa?
Onhan ensimmäinen omistaja tietenkin voinut ajaa puolet matkasta mittari pois päältä, mutta lukemien kelaaminen takaisin päin ohi jo tapahtuneiden huoltojen paljastuu merkkiliikkeen tietokoneelta hetkessä, vaikka virtalukon mittarilukema muutettaisiinkin. Ja muuttaa se pitää, koska CAN-blockeri paljastuu parissa minuutissa kun EZS kontrolleri ei vastaa livedata kyselyyn.
Merkkihuollon businestahan tämä mekanismi on rakennettu suojaamaan, mutta jos ajomäärällä on merkitystä, niin ostaa sitten Junge Sternen. Muussa tapauksessa sitten vain caveat emptor ja lycka till.