Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: TOK - 30.12.2013, 23:55:46
-
Jaahas, aloitetaanpa vianetsintä alusta kun ensimmäinen hypoteesi ei pitänyt kutiaan.
Eli potilas on 960 -94 farkku sähköisellä laatikolla. En nyt ole aivan varma onko se AW30-40LE vai AW30-43LE -- erottaako niitä muuten kuin tyyppikilvestä ja liekö niissä erityisempiä eroja jotka vaikuttaisivat vianhakuun?
Ja vika on se että laatikko ei saa autoa liikkeelle. Motti käy tosi nätisti mutta vaihteisto on ikuisesti vapaalla.
Ostin auton tässä kunnossa, myyjä oli mielestään diagnosoinut vikana olevan PNP-kytkin. Vaihdoin sen uuteen, ei vaikutusta. Käynnistys onnistuu vain asennoissa P ja N, lisäksi peruutusvalo palaa R-asennossa.
Laatikossa on öljyä oikealta näyttävä määrä. Eli motti käynnissä lämpimäksi käytettynä HOT-puolen asteikolla noin 1/4 minimistä ylöspäin. Öljy ei haise hirmu pahalta, vähän piparitaikina tuli mieleen sitä nuuhkiessa. Punaista näkyy värissä, vähän tummaa verrattuna uuteen ATF:ään mutta ei mustaa.
Lootan vikakoodeissa oli 114 = ohjelmavalitsimen katko tai oikosulku maahan ja 313 = vaihteenvalitsimen signaali puuttuu. Tuo jälkimmäinen luultavasti tuli kun PNP:n töpseli oli välillä irti ja yritin käyntiin. Se lähti nollaamalla pois. Mutta tuo 114 ei nollaudu, varmaan tulee heti uudestaan. Edellinen omistaja sanoikin että ohjelmavalitsimen kuula on "jossain" kun sieltäkin oli etsitty vikaa. Käytin tuon kytkimen auki ja kokosin, voi olla että siellä ei ole S/E-keinukytkimen osat kunnolla kontaktissa koska sitä kuulaa ei ole siellä.
Kysymys kuuluu mitä laatikon ohjaus tekee jos vikakoodin mukaisesti S/E-kytkimen signaali on poikki eli open circuit taikka oikosulussa maahan? Voiko siitä johtua että loota ei vedä ollenkaan? Ensi hätään riittäisi että auto liikkuisi yhtään missään moodissa, laittaa sen kytkimen kuntoon kun kerkiää. Laitan vaikka hyppylangalla suoraan E-asennon päälle jos joku vahvistaa että tuosta se on kiinni. Jos taas joku tietää että se vikakoodi ei estä ajamista kokonaan niin en viitsisi turhaan purkaa keskikonsolista uudestaan esille sitä kytkintä.
Muuten kelpaa ehdotukset mistä päästä lähtisi diagnosoimaan. Yksi vaihtoehto voisi olla linjapainesolenoidin vika? Siitä voisi mitata resistanssin tai sitten viritellä testiliittimeen painemittarin?
Tai sitten laatikon ohjausboksi (TCM) on sökö. Hyviä ehdotuksia miten sen toteaa jos siellä ei aivan sulaneita/palaneita komponentteja näy?
-
Lootan ohjauspoksia arvelisin jos se ohjelmavalitsi toimii ja johtaa sähköä sinne minne pitää.
Tai sitten on johtosarjavika, mutta se on problemaattisin etsiä, joten lähtisin tuosta ohjelmavalitsimesta ja sitten toisella boxilla testausta jos ohjelmavalitsin ehjä.
-
Lootan ohjauspoksia arvelisin jos se ohjelmavalitsi toimii ja johtaa sähköä sinne minne pitää.
Tai sitten on johtosarjavika, mutta se on problemaattisin etsiä, joten lähtisin tuosta ohjelmavalitsimesta ja sitten toisella boxilla testausta jos ohjelmavalitsin ehjä.
Tähän ei vissiin kellään lisättävää joten aloitetaanpa jumppaamalla tuo ohjelmanvalitsin uudestaan käteen.
Sivumennen sanoen jos on ylimääräisenä toimiva ja siisti ohjelmanvalitsin (W/S/E) niin saa tarjota YV:llä, ostan pois.
Myöskin jos on Oulun lähettyvillä vastaava 960 tai sellaisen osia mistä voisi kokeilla vaihtaa niin saa ilmoittautua. Esim. tuo TCM kiinnostaisi, eli rattiakselin oikealla puolen oleva boksi.
-
Mun melko varmahkon muistikuvan mukaan vanhemmassa laatikossa on vain S/E toiminnot napilla, ts winter oli tuntematon toiminto. En nyt mene aivan täysin tuota vannomaan, mutta sen voin todeta että -91:sen loota pelaa ok vaikka tuo palikka on rikki, se tarinan mukaan on sitten ecomoodissa koko ajan. Se verme oli tosin muuten(kin) sähköiltään täysi katastrofi ja tuon osan toimivuus olisi mielestäni pitänyt olla OK, silti antoi taajaan ja toistuvasti vikakoodia asiasta. Onneksi vikakoodeja tuli niin tasasen tappavaan tahtiin että aina tuolle ei riittänyt tilaa ;D
-
Mun melko varmahkon muistikuvan mukaan vanhemmassa laatikossa on vain S/E toiminnot napilla, ts winter oli tuntematon toiminto.
Ahaa, eli kun on W / S / E niin olisi "uudempi", tarkoittaako se sitten AW30-43LE? Tässä on tosiaan kaikki kolme namiskaa.
Jostain syystä tuohon ohjelmanvalitsimeen ei tule mitään valoja. Ei syty nappuloihin aktiivisen valoa eikä mielestäni ollut yleisvalaistustakaan. Olisko siinä sitten oikkari maahan tai boksi ei lähetä rikkinäiseen kytkimeen varuiksi mitään virtaa?
Kepin tyvessä on kyllä valot. Tosin vähän kummasti kepin asennon kohdalla on valkoinen täplä joka ei ole kovin kirkas, ja siitä ylöspäin (P:n puolelle) näkyy kirkkaasti valo. Eli jos esim. keppi on N:llä niin N:n kohdalla on himmeä täplä ja P ja R on kirkkaasti valaistu. Kuuluuko sen olla noin vai onko tuossa joku härö asentovalon kanssa? Pitäskö esim. nuo valitun asennon yläpuoliset olla pimennetty kuten alapuolisetkin vai pitäskö tulla valojono valittuun asti?
-
Muuta en tiedä, kuin että mulla on 960 -91 B6304F, AW 30-43 ja siinä on W/S/E.
E: Noita valoja en uskalla lähteä renklaamaan, koska mulla on auto sen verran osina, että voi tapahtua mitä vaan.
-
Jostain syystä tuohon ohjelmanvalitsimeen ei tule mitään valoja. Ei syty nappuloihin aktiivisen valoa eikä mielestäni ollut yleisvalaistustakaan. Olisko siinä sitten oikkari maahan tai boksi ei lähetä rikkinäiseen kytkimeen varuiksi mitään virtaa?
Kepin tyvessä on kyllä valot. Tosin vähän kummasti kepin asennon kohdalla on valkoinen täplä joka ei ole kovin kirkas, ja siitä ylöspäin (P:n puolelle) näkyy kirkkaasti valo. Eli jos esim. keppi on N:llä niin N:n kohdalla on himmeä täplä ja P ja R on kirkkaasti valaistu. Kuuluuko sen olla noin vai onko tuossa joku härö asentovalon kanssa? Pitäskö esim. nuo valitun asennon yläpuoliset olla pimennetty kuten alapuolisetkin vai pitäskö tulla valojono valittuun asti?
Ohjelmavalitsimessa pitäis palaa valitussa asennossa valo, ja jos laatikko vikatilassa niin vuoron perään vilkutella joka nappulan valoa.(samaa tahtia kun nuolivalo mittaristossa) Lisäksi joka napissa pitäs muistaakseni olla ihan normaali taustavalo että näkee pimeässä mitä söhlää.
Nimimerkillä, viimeks pari viikkoa sitten vikatila. :2funny:
Kyllä sulla sähkö puuttuu napilta tai nappi paskana. Todennäköisesti tässä syy että miksei se liiku, jos olisin vähän viitseliäämpi niin menisin pihalle purkamaan keskikonsolia sen verran että saisin kokeiltua mitä tekee ilman nappia.
Valojono valittuun asti ja valitun kohdalla vain se valkonen täppä, näin ainakin 960 -97.
-
Pitäskö ohjelmanvalitsimeen tulla joku muukin liitäntä kuin se vihreä moninapatöpseli? Kepin puolella on pyöreä aukko ja pari kontaktipintaa, muttei tiolla näy mitään mikä voisi liittyä ssiihen. Näyttäs että jotain niissä kosketuspinnoissa on ollut joskus.
-
Pitäskö ohjelmanvalitsimeen tulla joku muukin liitäntä kuin se vihreä moninapatöpseli? Kepin puolella on pyöreä aukko ja pari kontaktipintaa, muttei tiolla näy mitään mikä voisi liittyä ssiihen. Näyttäs että jotain niissä kosketuspinnoissa on ollut joskus.
Ei tule kuin vihreä töpseli.
Kokeilin muuten, ei vaikuta ohjelmavalitsimen töpselin irroitus kulkemiseen, eli johtosarja tai poksivika. Paitsi tietty jos ohjelmavalitsin on jotenkin johonkin suuntaan oikosessa, mutta se selvii sillä että valitsin irti, jossei sittenkään liiku niin poksia ja johtoja tutkimaan.
-
Mun melko varmahkon muistikuvan mukaan vanhemmassa laatikossa on vain S/E toiminnot napilla, ts winter oli tuntematon toiminto. En nyt mene aivan täysin tuota vannomaan, mutta sen voin todeta että -91:sen loota pelaa ok vaikka tuo palikka on rikki, se tarinan mukaan on sitten ecomoodissa koko ajan. Se verme oli tosin muuten(kin) sähköiltään täysi katastrofi ja tuon osan toimivuus olisi mielestäni pitänyt olla OK, silti antoi taajaan ja toistuvasti vikakoodia asiasta. Onneksi vikakoodeja tuli niin tasasen tappavaan tahtiin että aina tuolle ei riittänyt tilaa ;D
Meillä perheessä on nuo 960 kaksi ekaa vuosikertaa oliko -91 ja -92 ja molemmissa W/S/E valitsin.
-
Taitaa olla lamppu joka siitä puuttuu.
Hyppylangalla E päälle -> vikakoodin 114 sai pois. Mutta auto ei liiku.
Taas kävi sama ku jo pari kkertaa: meinaa lähtä liikkeelle kun vähän kaasuttaa, mutta veto katoaa taas samantien.
-
Ohjelmavalitsimessa pitäis palaa valitussa asennossa valo, ja jos laatikko vikatilassa niin vuoron perään vilkutella joka nappulan valoa.(samaa tahtia kun nuolivalo mittaristossa) Lisäksi joka napissa pitäs muistaakseni olla ihan normaali taustavalo että näkee pimeässä mitä söhlää.
Nimimerkillä, viimeks pari viikkoa sitten vikatila. :2funny:
Kyllä sulla sähkö puuttuu napilta tai nappi paskana. Todennäköisesti tässä syy että miksei se liiku, jos olisin vähän viitseliäämpi niin menisin pihalle purkamaan keskikonsolia sen verran että saisin kokeiltua mitä tekee ilman nappia.
Valojono valittuun asti ja valitun kohdalla vain se valkonen täppä, näin ainakin 960 -97.
Tuo Järviin:in auto oli minun omistuksessa hetken. Auto oli seisonut monta vuotta kun hain sen. Näissä kirjaimissa ei palanut valot kun hain sen, muutaman kilsan lenkillä, ja rassatessani nappuloiuta, valot syttyi. Eli kyllä auto voi liikkua vaikka valot ei palaisikaan.
-
Taitaa olla lamppu joka siitä puuttuu.
Hyppylangalla E päälle -> vikakoodin 114 sai pois. Mutta auto ei liiku.
Taas kävi sama ku jo pari kkertaa: meinaa lähtä liikkeelle kun vähän kaasuttaa, mutta veto katoaa taas samantien.
Ettei lootasta olisi vaan pinta/pinnat paskana..?
-
Tuo Järviin:in auto oli minun omistuksessa hetken. Auto oli seisonut monta vuotta kun hain sen. Näissä kirjaimissa ei palanut valot kun hain sen, muutaman kilsan lenkillä, ja rassatessani nappuloiuta, valot syttyi. Eli kyllä auto voi liikkua vaikka valot ei palaisikaan.
Lue seuraava vastaus äläkä vastaile näihin alkuspekulaatioihin.
Kokeilin muuten, ei vaikuta ohjelmavalitsimen töpselin irroitus kulkemiseen, eli johtosarja tai poksivika. Paitsi tietty jos ohjelmavalitsin on jotenkin johonkin suuntaan oikosessa, mutta se selvii sillä että valitsin irti, jossei sittenkään liiku niin poksia ja johtoja tutkimaan.
Jokatapauksessa jossain TOKin autossa on vika jossei vilkuta edes laatikkovikaa noissa merkkivaloissa.
-
mä epäilen että 960 pitäis liikkua eteen ja taaksepäin vaikka laatikonohjausboksi ois kokonaan pois? Luistaa, vaihteet mitä sattuu, mutta liikkuu. Mullahan on yhdessä 960:ssä suprastick ja muistelisin, että se liikkuu vaikka suprastickiltä ottais sähköt pois ja siinä ei ole alkuperäistä laatikonohjausboksia ollenkaan. :idiot2:
http://www.latentsolutions.com/suprastickuv.html
edit: siis jos ei liiku niin laatikossa joku mekaaninen vika josta ei tule vikakoodeja?
-
Joo, siinä laatikossahan on mekaaninen vaihteenvalintavipu eli kyllä se jotain kai tekee ilmankin että komento käy sähköaivojen kautta.
Tässä potilaassa siis liike oli kuulemma loppunut kertalaakista kokonaan, ei asteittain vähentyen, josta arveltiin ettei olisi laatikon tai turbiinin luisto.
Mutta eikös tässä ole linjapaineen ohjaus sähköisesti solenoidilla? Jos se ei vedä tahikka ohjausboksi (vai mistä sitä solenoidia ohjataankaan) ei jaksa antaa sille sähköä niin tuskinpa se laatikko pystyy tekemään mekaanisestikaan mitään?
Paneelit avattuani muistinkin miksen ollut aiemmin katsonut lootan ohjausyksikköä tarkemmin. Eihän siellä rattiakselin oikealla puolen ole mitään. Vasemmalta puolen johtosarjaspagetin takaa pilkottaa kolmekin boksia kyllä. Aivan lokarissa kiinni näyttäs olevan Motronic, sitten on yksi johon tulee pari isoa vihreää liitintä ja lähempänä rattia vielä yksi boksi. Menikös nuo vihreät laatikon boksiin?
Ja ohjelmanvalitsin on edelleen sysipimeä vaikka hyppäröin ohjelman pysyvästi E:lle ja vikakoodi ohjelmanvalitsimesta hävisi.
-
Laatikossa pitäisi toimia nelsovaihde, vaikka siitä olisi kaikki sähköjohdot irti. Joku mekaaninen juttu sitä nyt vaivaa. Voisiko olla niinkin yksinkertainen, kuin tukkeutunut suodatin ja sitä myötä öljynpaineet nollissa?
Edittiä vielä sen verran, että vastaavasti nelosvaihde toimii ainoastaan, jos keppi D-asennossa. Jos siis keppi on 3-asennossa, niin ei auto varmaan liikukkaan mihinkään, kun vaihteen kytkeytyminen on estetty mekaanisesti. Onko siis kepin siirtäjän säätö oikein?
-
Tuo suodatin ei tullutkaan mieleen. Voisko se tehdä sen, että pikkusen melkein vetää ihan aluksi? Vrt. tukkosella bensansuodattimellahan saattaa saada käyntiin mutta sit ei jaksakaan enempää.
Näissähän oli kai sama homma kuin AW7x eli öljypohja pois ja sieltä löytyy sihti. Ei vissiin tarvi tiivistykseenkään kuin massaa.
Edittiä vielä sen verran, että vastaavasti nelosvaihde toimii ainoastaan, jos keppi D-asennossa. Jos siis keppi on 3-asennossa, niin ei auto varmaan liikukkaan mihinkään, kun vaihteen kytkeytyminen on estetty mekaanisesti. Onko siis kepin siirtäjän säätö oikein?
R:llä se on muutaman kerran yrittänyt vähän liikahtaa. Keppiin ei olla koskettu ja tuskin se olisi alunperin omia aikojaan siirtynyt pois säädöistä. PNP on kyllä käytetty pois pari kertaa, mutta esim. peruutusvalot syttyvät jämptisti R:n kohdalla eli lienee ihan hyvässä säädössä. Siinähän on pultissa pikku säätövara, en ole sitä sen tieteellisemmin kalibroinut, näytti vaan pakkivaloista päätellen tulevan heittämällä hyvä kun laitoin PNP:n takaisin.
Ja kaikkia kepin asentoja on kokeiltu. Hitaasti myös asentojen välillä siirtäen että löytyisikö pikkusen pielestä joku kohta jossa vetää, mutta ei.
-
Näissähän oli kai sama homma kuin AW7x eli öljypohja pois ja sieltä löytyy sihti. Ei vissiin tarvi tiivistykseenkään kuin massaa.
Juuri näin :)
-
Pakki vaatii jo sähköä toimiakseen, joten kyllä siellä sitten ainakin jotain elämää on, jos pakilla pyrkii liikkumaan.
-
Joskus sitä sitten muistaa väärin, no ehkä tärkein pointti oli silti laitteen toiminen myös ilman koko valintapurkkia.
Mun tulis mieleeni testata varovasti yhtä typerää temppua, nimittäin takarenkaita ilmaan ja vaihdetta päälle, vaihtaako aski ollenkaan? Tuo ongelma kyllä hyvin vahvasti kuulostaa siltä että pakat ei tartu olleskaan, mutta hankalahan se on varmaksi sanoa. Toinen typerä temppu mitä mun tekis mieli tommosessa kokeilla olis jömpätä sähkö turbiinilukolle (pyörät ylhäällä?) ja kahtoa lähteekö sitten vetämään.
-
Mun tulis mieleeni testata varovasti yhtä typerää temppua, nimittäin takarenkaita ilmaan ja vaihdetta päälle, vaihtaako aski ollenkaan? Tuo ongelma kyllä hyvin vahvasti kuulostaa siltä että pakat ei tartu olleskaan, mutta hankalahan se on varmaksi sanoa. Toinen typerä temppu mitä mun tekis mieli tommosessa kokeilla olis jömpätä sähkö turbiinilukolle (pyörät ylhäällä?) ja kahtoa lähteekö sitten vetämään.
Tuota vetoa ilmassa on testattu. Ennen kardaanin pulttaamista perän laippaan todettiin, että kardaani pyörii. Mutta se oli luultavasti se sama mikä tapahtuu näköjään joka kerta kokeillessa, että ensin vähän vetää ja sitten ei sen enempää.
Tuo voisi olla hyvä testi että pakottaa turbiinin lukkoon. Mistä kautta sinne kätevimmin veisi sähköt?
-
Tuota vetoa ilmassa on testattu. Ennen kardaanin pulttaamista perän laippaan todettiin, että kardaani pyörii. Mutta se oli luultavasti se sama mikä tapahtuu näköjään joka kerta kokeillessa, että ensin vähän vetää ja sitten ei sen enempää.
Tuo voisi olla hyvä testi että pakottaa turbiinin lukkoon. Mistä kautta sinne kätevimmin veisi sähköt?
Pitkällä pihalla konehuoneesta, tai vaikka tupakansytkäristä sähköä ja piuha oven välistä :)
-
Varmaan aika samanlainen kuin AW40?
Laatikon solenoideja voisi mittailla. Solenoidi 4, line pressure solenoid, voisi vaikuttaa asiaan? Mulla ei ainakaan tarvinnut irrottaa öljypohjaa kun irrotti solenoidien liittimet. Laatikon diagnosointiohjeet: http://caunter.ca/volvo960/ce14807.pdf (http://caunter.ca/volvo960/ce14807.pdf)
1) Remove transmission oil pan. Disconnect solenoid wire connector(s). For solenoid wire color identification, see SOLENOID WIRE COLOR IDENTIFICATION table. Using a DVOM, measure resistance between appropriate solenoid terminal and ground. Resistance should be 10-15 ohms for No. 1, No. 2 and torque converter lock-up solenoids. If resistance is not as specified, replace solenoid.
2) Using DVOM, measure resistance between line pressure solenoid terminals. Resistance should be 2-6 ohms. If resistance is not as specified, replace solenoid.
SOLENOID WIRE COLOR IDENTIFICATION
Solenoid Wire Color
No. 1 ......................................... Green
No. 2 .......................................... Blue
Line Pressure .......................... Pink & Brown
Torque Converter Lock-Up ..................... Yellow
-
Varmaan aika samanlainen kuin AW40?
Ei noissa laatikoissa taida olla paljon muuta eroa, kuin turbiinin stall speed. Erilaiset vaihtonopeudet ja turbiinin lukitusnopeudet lienee tehty ohjelmallisesti.
-
Se toimii!
Vika oli loppujen lopuksi öljynkierrossa. Öljypohjan kun avasi, siellä makasi irrallaan pienenpieni ristipääruuvi. Jonkun aikaa etsiskeltyä sille löytyi paikka ja se ruuvattiin sinne kiinni. Pohja takaisin, öljyä sisään ja siinä se.
Lootaöljyt olivat myös kaakaonruskeaa mönjää. Osansa ehkä tehnyt vuoden seisonta... Tikusta katsomalla näytti "melko tuoreelta" punertavalta, mutta kun syyläristä raotti öljyputkea niin siellä oli ruskeaa liejua joka ei liikkunut mihinkään. Myös öljypohjassa oli melko paksulti kaakaonväristä liejua.
Jatkohoitona tehtäneen muutaman kerran lootaöljyn huuhteluvaihto perusteellisesti lyhyin välein.
Kiitokset kaikille auttaneille ja erityisesti volovo miehelle (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?action=profile;u=1069) vianetsinnästä ja korjauksesta. -H-
-
saihan tuota aikansa ränklätä ja tarkistella että kaikki mekaaniset osat liikkuu oikeen.
ennen kasausta kuraa puhdistaessa löytyi öljypohjasta semmonen pirun pieni ruuvi jolle piti paikka etsiä ja laittaa kiinni.
varalta laitoin ruuvin kierteisiin tiivistemassaa vähän ettei enään pyöri auki.
syyläriin menevä ylempi letku menee suoraan laatikon öljypohjaan ja se puhdistettiin paineilmalla.
alempi letku piti tyhjentää alipainepumpulla (linja virtaa vain syyläriin päin), sieltä tulikin noin litra kuraa pihalle.
öljysihti oli aikalain saman näköinen niinku kerran käytetty suodatinpussi josta on ravisteltu kikkareet pois.
sihti puhdistui dieselillä ja kävyesti paineilmalla.
eipä siellä sen kummempia ylimääräisiä osia näkynyt joten toivotaan ja kasaan. site en osaa varmaksi sanoa oliko se ruuvi jonku öljylinjan päätytulppa vai oliko koko vika pelkästään huonoissa öljyissä.
hittoku ei tullut otettua kuvaa siitä ruuvista.
-
Toi öljyn väri viittais siihen että siellä on vettä seassa, vuotaakohan syylari vettä laatikon lauhduttimeen..
-
Toi öljyn väri viittais siihen että siellä on vettä seassa, vuotaakohan syylari vettä laatikon lauhduttimeen..
Tänään tuli tehtyä lootaöljylle huuhteluvaihto ja kyllä se ihan pelkkää öljyä oli. Joskin hyvin tummaa ja punaisesta enää aavistus eli korkea aika vaihtaa.
Noin 11 litraa kierrätin lootan läpi, lopetin kun alkoi tulla samannäköistä kuin uusi öljy.
Jäähdytysneste paisarissa on kirkkaan vihreää, ei näyttäisi sielläkään olevan sekoittumisen merkkejä.
-
Hyvä että selvis moinen. On vaivannut allekirjottanutta siitä lähtien kun itse sen HIGHEND:ille arvoin olevan PNP-vika. :-[
-
Hyvä että selvis moinen. On vaivannut allekirjottanutta siitä lähtien kun itse sen HIGHEND:ille arvoin olevan PNP-vika. :-[
Se oli kyllä ihan uskottava hypoteesi ja epäilin samaa itsekin. Enempikin autoja rassannut tuttava tuumas tuosta ruuvijutusta että olipa aika eksoottinen ongelma.
No nyt on uusi PNP, uudet öljyt ja riittävä määrä ruuveja paikoillaan, ei muuta kuin :3/4 jättää sen:
-
Hienoa että pelaa. Upea auto, poikkeuksellisen hyvin pidetty, rahaa säästämättä. Eipä tullut aikanaan mieleen pakkivaloja vahdata. Laatikko tosiaan pelasi kuin unelma, kuten koko muukin auto, ja sitten vain veto loppui. Pitänee pitää jatkoa ajatellen mielessä tällainenkin mahdollisuus. Mukavia kilometrejä, olet ne ansainnut!