Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: lankku95 - 31.12.2013, 08:51:13

Otsikko: Herttoniemen bilia
Kirjoitti: lankku95 - 31.12.2013, 08:51:13
Olipa harvinaisen huonoa palvelua kyseisen liikkeen varaosatiskiltä.  :nohnoh  Kävin kysymässä muutamista osista ns. Volvon osa numeroa ja räjäytys kuvaa etutolpasta/ etupään puslista.
Tiskillä Kyseinen iäkkäämän puoleinen myyjä totesi että "en jaksa etsiä kuvia ja numeroita" ja käski ostanaan jonkun tee se itse oppaan josta kuulemma tiedot löytyy...  >:(
Kyllä rupesi vi###aan!!
Otsikko: Vs: Herttoniemen bilia
Kirjoitti: Taavi.H - 31.12.2013, 09:04:38
Varmaan asiakaspalvelussa oli parantamisen varaa tuossa tilanteessa.

Mutta hänen tehtävänsä on myydä osia siellä ja ilmeisesti sinä et ollut ostamassa osia?
Otsikko: Vs: Herttoniemen bilia
Kirjoitti: lankku95 - 31.12.2013, 09:40:13
Oli kyllä tarkotus hommata etusatuloihin uudet liut ja takajarru kilvet, mutta en päässy niin pitkälle kun leikkas käpy kii  :-\
Otsikko: Vs: Herttoniemen bilia
Kirjoitti: Elk - 31.12.2013, 09:43:08
Oli kyllä tarkotus hommata etusatuloihin uudet liut ja takajarru kilvet, mutta en päässy niin pitkälle kun leikkas käpy kii  :-\
Eli aloitit väärässä järjestyksessä. Jos on aikomus ostaa osia, niin kysytään ne ostettavat ensin ja sitten nuo "ylimääräiset" niin saattaa sillä asiakaspalvelijallakin olla asenne vähän eri.
Otsikko: Vs: Herttoniemen bilia
Kirjoitti: Taavi.H - 31.12.2013, 09:44:19
Oli kyllä tarkotus hommata etusatuloihin uudet liut ja takajarru kilvet, mutta en päässy niin pitkälle kun leikkas käpy kii  :-\

Minä olen pari kertaa sinisellä tiskillä asioidessa toiminut toisinpäin. :)

Eli kysynyt ensin niitä ostettavia osia. Sen jälkeen kun kaupoista on päästy yhteisymmärrykseen, onnistuu pienten palvelusten pyytäminen paljon paremmin. :)

noh, nykyisin ei juuri tule merkkiliikkeen tiskillä asioitua ellei ole ihan pakko. Ja kyllä hyvä asiakaspalvelija olisi tuon sinunkin tilanteen paremmin hoitanut.
Otsikko: Vs: Herttoniemen bilia
Kirjoitti: desire. - 31.12.2013, 10:23:43
Haluaako aloittaja laittaa itse asiakaspalautetta Biliaan, haluaako aloittaja että linkitän ketjun heille vai haluaako aloittaja antaa asian olla ja kiukutella vain itsekseen ympäri intternettiä niin ettei asialle varmastikaan tule koskaan tapahtumaan mitään?
Otsikko: Vs: Herttoniemen bilia
Kirjoitti: lankku95 - 31.12.2013, 11:27:28
Välitin jo terveiset asian omaiselle  :hello: mutta kysymys on lähinnä perjaatteesta ei kukaan palveluammatissa oleva voi oikein asiakkaalle sanoa että ei kiinnosta, sillä yleensä perästä kuuluu. Mutta sattuuhan sitä huonopäivä joskus meille jokaiselle
Haluaako aloittaja laittaa itse asiakaspalautetta Biliaan, haluaako aloittaja että linkitän ketjun heille vai haluaako aloittaja antaa asian olla ja kiukutella vain itsekseen ympäri intternettiä niin ettei asialle varmastikaan tule koskaan tapahtumaan mitään?
Otsikko: Vs: Herttoniemen bilia
Kirjoitti: TPK1980 - 02.01.2014, 12:29:09
Mä olisin kyllä vastannut varmaan ihan samalla tavalla kuin kyseinen varaosamyyrä.

Kaikissa firmoissa missä ollut politiikkana ettei anneta varaosanumeroita ulos. Se ei o kannattavaa liiketoimintaa että annetaan numeroita ulos ja sitten asiakas tilailee osat muualta. Varaosakuviin ja muihin korjausohjeisiin liittyen niin yleensä valmistajan lisenssi kieltää luovuttamasta kyseisiä kuvia ulos, ovat ns. "Vain sisäiseen käyttöön".

Ja mitä jos se varaosamyyrä olisikin katsonut väärän osanumeron? Useita vaihtoehtoja yms. kyseisestä osasta. Ja sitten sä tilailet sen väärän osan Horstilta Saksasta tai Pablolta Epsanjasta. Paikallisessa liikkeessä osan vaihto onnistunee kivuttomasta. Horst ja Pablo vaan toteaa "Pidä tunkkis, sä sait osan numeron mukaan minkä meille toimitit!"
Otsikko: Vs: Herttoniemen bilia
Kirjoitti: riisikippo - 04.01.2014, 19:52:57
No, voin ihan suoraan sanoa, että ei itselle yrittäjänä ikinä tulisi mieleen kohdella asiakasta noin. Mutta nykyään toki tuo tuntuu kaiken maailman jobbareilla olevan pelin henki. Ollaan vaan myymässä nyt ja heti, tulevaisuudella ei merkitystä. Voin kyllä vinkkinä kertoa, että sillä entisaikaan yleisemmällä paremman palvelun menetelmällä menestyy tänäkin päivänä paljon paremmin kuin tuolla Bilia-tyylillä ja jopa täällä rahat-pois palvelualueella eli pk-seudulla.

Btw, olen vuoden sisään asioinut jo kahdesti eräällä marmoritiskillä sen jälkeen, kun minua autettiin siellä juurikin varaosanumeron suhteen ihan oma-aloitteisesti, vaikka tiesivät, etten silloin osta heiltä sillä hetkellä mitään. Sen sijaan eräällä toisella marmoritiskillä, jossa eivät muutaman euron hintaisen osan vuoksi viitsineet edes vastata sähköpostiin, kun olisi joutunut osan tilaamaankin ja siten koneen käynnistämään, en ole asioinut enää kertaakaan. Jos yrittäjän liikeidea on vain nyhtää asiakkaalta viimeiset mahdolliset sentit, voi saman tien pakata pillit pussiin. Asiakas ei ole niin urpo, miltä se saattaa ylitärkeän ja ylipalkatun tiskinassun yksinkertaisessa, myyntikonsultin powerpoint-esityksen sekoittamassa mielessä vaikuttaa.

Ei mulla muuta  :D
Otsikko: Vs: Herttoniemen bilia
Kirjoitti: Jarru - 04.01.2014, 20:51:30
Mä olisin kyllä vastannut varmaan ihan samalla tavalla kuin kyseinen varaosamyyrä.

Kaikissa firmoissa missä ollut politiikkana ettei anneta varaosanumeroita ulos. Se ei o kannattavaa liiketoimintaa että annetaan numeroita ulos ja sitten asiakas tilailee osat muualta. Varaosakuviin ja muihin korjausohjeisiin liittyen niin yleensä valmistajan lisenssi kieltää luovuttamasta kyseisiä kuvia ulos, ovat ns. "Vain sisäiseen käyttöön".

Ja mitä jos se varaosamyyrä olisikin katsonut väärän osanumeron? Useita vaihtoehtoja yms. kyseisestä osasta. Ja sitten sä tilailet sen väärän osan Horstilta Saksasta tai Pablolta Epsanjasta. Paikallisessa liikkeessä osan vaihto onnistunee kivuttomasta. Horst ja Pablo vaan toteaa "Pidä tunkkis, sä sait osan numeron mukaan minkä meille toimitit!"

No, kannattaisi ehkä sitten siellä tiskin takana rehellisesti perustella ko. asia, jonka jälkeen tuote olisi helpompi myydä asiakkaalle. Yksi myynnin perusoppeja tämäkin: 1. Ratkaisu asiakkaan ongelmaan, 2. Kaupan pyyntö. Taitava myyjä kartoittaa vielä ja tekee lisämyyntiä.
Otsikko: Vs: Herttoniemen bilia
Kirjoitti: jen - 07.01.2014, 20:08:01
Olipa harvinaisen huonoa palvelua kyseisen liikkeen varaosatiskiltä.  :nohnoh  Kävin kysymässä muutamista osista ns. Volvon osa numeroa ja räjäytys kuvaa etutolpasta/ etupään puslista.
Tiskillä Kyseinen iäkkäämän puoleinen myyjä totesi että "en jaksa etsiä kuvia ja numeroita" ja käski ostanaan jonkun tee se itse oppaan josta kuulemma tiedot löytyy...  >:(
Kyllä rupesi vi###aan!!
varaosapäällikkö löytyy heti kun tulet huoneeseen niin kurvaat oikealle ja heti oikeelle niin homma hoituu,ensimmäisellä pallilla on varaosapäällikkö ja vastapäätä huoltopäällikkö.
Otsikko: Vs: Herttoniemen bilia
Kirjoitti: Niko_S - 08.01.2014, 13:07:54
Itse olen kyllä aina saanut hyvää palvelua kyseisestä liikkeestä.
Joka kerta olen kuitenkin tilannut osat puhelimella, ja sitten useimmiten saanut samaksi iltapäiväksi.