Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: volvo 240 - 14.02.2014, 15:14:51

Otsikko: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: volvo 240 - 14.02.2014, 15:14:51
Onko millaisia ehdotuksia miten / millä eväillä saada jonkin verran lisää puhtia jääradalle ?
Ja saa tarjota niitä eväitäkin ...
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: 240 - 14.02.2014, 15:17:32
Parempi nokkakeppi esim d (suht edukas).
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: miikel - 14.02.2014, 17:18:13
Vaihto b230 koneeseen. Jos oikein janottaa niin b230 + simpukka pakosarjaan.
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: volvo 240 - 14.02.2014, 19:18:18
Paljo tommonen nokka vaikuttaa ja mistä noita löytyy helpoiten + voiko tuota b200 koneeseen hankittua akselia hyödyntää jos myöhemmin on 2.3 kokoinen harrastus , olettaisin että ei mutta kysyn kumminkin kun ei oo kokemusta
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: injector - 14.02.2014, 19:25:10
Kyllä voi hyödyntää sen nokan b230 moottoriin, sama kansihan niissä on. paitsi 16v
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: volvo 240 - 14.02.2014, 21:30:19
Onkos toi tilavuus tehty sitten pelkästään iskunpituudella?
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: Joni145 - 14.02.2014, 21:34:57
Männällä pelkästään. 88.9 vs 96
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: volvo 240 - 14.02.2014, 22:33:36
jälleen tyhmillä kysymyksillä jatketaan , voiko 2litrasesta sitten tehä 2.3 männillä 2.3 koneeen ?
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: lassii - 14.02.2014, 22:48:27
jälleen tyhmillä kysymyksillä jatketaan , voiko 2litrasesta sitten tehä 2.3 männillä 2.3 koneeen ?

Voi, mutta turhaa hommaa lähtee poraan lohkoo, varsinkaan b200 lohkoo.

Tee suosilla järkeviä hankintoja. 2.3 alakerta ja nenäkeppi vaihtoon. Eipä noillakaan muutoksilla vielä kuuhun mennä.

Kannattaa tutustua projektipäiväkirjoihin, sielä on vaikka millasta tietoa.
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: sjs - 14.02.2014, 23:23:37
jälleen tyhmillä kysymyksillä jatketaan , voiko 2litrasesta sitten tehä 2.3 männillä 2.3 koneeen ?
B200 lohko EI kuuleman mukaan kestä 96mm porausta, 93-94mm saattaa mennä, menee kuulemma puhki, koska eri valua kun 2,3L.

B19 ja B21 lohkot sitten kestävät taas 96mm porauksen, niissä vakiona 88,9 ja 92,5mm poraukset.

Ja halvempi tosiaan ostaa sellanen 2,3L lohko kun porata. Lohkoja saa muutamalla kympillä. :)
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: Elk - 14.02.2014, 23:37:52
B200 lohko EI kuuleman mukaan kestä 96mm porausta, 93-94mm saattaa mennä, menee kuulemma puhki, koska eri valua kun 2,3L.

B19 ja B21 lohkot sitten kestävät taas 96mm porauksen, niissä vakiona 88,9 ja 92,5mm poraukset.

Ja halvempi tosiaan ostaa sellanen 2,3L lohko kun porata. Lohkoja saa muutamalla kympillä. :)
Mä "huvikseni" porautin B19:n B21:n stanumännille enkä porauttas noita lohkoja kuin max B21 2. ylikokoon. B23 kun on eri valua kuin B19/B21.

Ainiin, B200K toimii parhaiten verkonpainona, ei sitä kannata edes haaveilla virittävänsä. Sillä rahalla saa hyvän Smith&Wessonin jolla ampua itseään jalkaan, vaikutus suunnilleen sama.
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: Timo_R - 14.02.2014, 23:46:42
Vaikka varsinkin jokkismiehet noista "pikkulohkoistakin" taikoo isoja tehoja, nii valitettavasti se edullisin / järkevin tapa lienee tosiaan kokonaisen tekniikan vaihtaminen. Turbotekniikkaisia autojakin saa jo alkaen 500€, jolla ei vielä tuosta b200k:sta ihmeitä taiota  :-[

Kireä vaparikone on kiva......mut sellasta ei pikkurahalla rakenneta.
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: 240 - 15.02.2014, 00:01:45
B200k ja kansipahvi palaa. Jakohinnassakin km täynnä. Tässä yhteydessä ottaa kannesta 1-2mm pois, d-nokka, peltisarja. Auto talvikäytössä, joten tuuletin pois. Nokka ja pakosarja 150e ja muutenhan ei työ tunnit lisäänny. Mitä tulee maksamaan lisä 1 hv?
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: injector - 15.02.2014, 00:23:08
Vaikka varsinkin jokkismiehet noista "pikkulohkoistakin" taikoo isoja tehoja, nii valitettavasti se edullisin / järkevin tapa lienee tosiaan kokonaisen tekniikan vaihtaminen. Turbotekniikkaisia autojakin saa jo alkaen 500€, jolla ei vielä tuosta b200k:sta ihmeitä taiota  :-[

Kireä vaparikone on kiva......mut sellasta ei pikkurahalla rakenneta.

Se ei tietenkään sitten ole harrastamista, valmiin ostaa. Toki siitä on hyvä jatkojalostaa

Itellä on tuo b200k vähä hiposteltuna, huomattavasti pirteämpi se on mitä vakio.
Sekin saa väistyä, tilalle luvassa B230  :P

Ite arvostan vapareita viritettynä, tuo mukanaan omat haasteensa rahallisesti niin kuin rakenteellisesti. Ei niitä hirveästi edes ole loppupelissä. (pelkkiä nokan vaihtoja ei lasketa)
Turbolla saa helppoja ja halvempia hevosia  :D

B200k ja kansipahvi palaa. Jakohinnassakin km täynnä. Tässä yhteydessä ottaa kannesta 1-2mm pois, d-nokka, peltisarja. Auto talvikäytössä, joten tuuletin pois. Nokka ja pakosarja 150e ja muutenhan ei työ tunnit lisäänny. Mitä tulee maksamaan lisä 1 hv?

Jos jostain saat D - nokan ja peltisrajan 150€ yhteishintaan niin tänne kans. mielelläni hyllyyn otan varalle  :)
kannen höylyy on jotain 40€ luokkaa, D - nokka siinä 60-80 välillä, peltisarja uutena 200€ luokkaa + uudet remmit, tiivisteet yms äkkiä sille kertyy hintaa
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: Joni145 - 15.02.2014, 02:17:03
Vähän ot. Mutta mitä vaparilohko vaatii sylinterille seinämää, että kestää edes vähän rajumpaa ajoa?
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: volvo 240 - 15.02.2014, 08:40:45
montako heppaa voi olettaa saavan tuolla kannen laskulla , d nenällä ja peltisarjalla ? onko nuo kannet sitten todella samoja että tuo peltisarja sitten passaa siihen 230 moottorin myös?

ja kiitoksia kaikille kommentin antaneille , arvokasta tietoa aloittelijalle
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: lassii - 15.02.2014, 10:06:24
montako heppaa voi olettaa saavan tuolla kannen laskulla , d nenällä ja peltisarjalla ? onko nuo kannet sitten todella samoja että tuo peltisarja sitten passaa siihen 230 moottorin myös?

ja kiitoksia kaikille kommentin antaneille , arvokasta tietoa aloittelijalle

Vakio pakosarja riittää kyllä ihan hyvin. Peltisarjan hinta kannattaa sijoittaa johonkin muuhun. Lueppa vaikka FAQ osiot läpi niin opit paljon vinokoneesta. Kansia on muutamaa eri tyyppiä, pikkukansia, isoja kansia ja heron head kansi. Isoilla ja pienillä vesikanavilla olevia yms yms.

Nää samat asiat ja kysymykset löytyy kyllä foorumilta jo ennestään. Jos oikein virikärpänen iskee niin hommaa virittäjän käsikirja. Mukavaa iltalukemista ja samalla oppii moottoritekniikkaa ja mikä muutos vaikuttaa mihinkin asiaan.

Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: Ville- - 15.02.2014, 18:51:32
Mitenhän tuo D-nokka, muuttaisi käytöstä ihan tavallisessa käyttö autossa?
Siis B200K -motilla olevia.   ???
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: Veksi - 15.02.2014, 19:07:13
Mitenhän tuo D-nokka, muuttaisi käytöstä ihan tavallisessa käyttö autossa?
Siis B200K -motilla olevia.   ???

Vetää seokset päin honkia.
Soosit ja ennakko kohilleen niin jo pärjää
Yksi parhaita Volvon vakio nokkia
Hyvä katukäyttöön
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: Hannu_264 - 18.02.2014, 20:14:05
montako heppaa voi olettaa saavan tuolla kannen laskulla , d nenällä ja peltisarjalla ? onko nuo kannet sitten todella samoja että tuo peltisarja sitten passaa siihen 230 moottorin myös?


Muistaakseni joku viritti B200K:ta vaihtamalla peltisarjan ja juuri D-nokan, tulos taisi olla 115 hv. 

Jos laitat 40 mm vaakaimut ja sen D-nokan, eikä muita muutoksia niin 120 hv voi olla aika lähellä. K-nokan kanssa voi päästä 130 hv tietämille. Tämä vain esimerkkinä että ihan pikkuhommilla ei sitä tehoa saa näistä irtoamaan.

150 hv on mahdollista mutta sen eteen tarvitsee tehdä jo töitä. B200E:stä tai F:stä saa kantta viilailemalla ja kireällä hiotulla nokalla sen 140-150 hv. Toimivan peltisarjan kanssa parannusta voi saada 10 hv verran. B23 alakerralla teho usein miten pysyy samana, mutta se tulee 15% alempana. Vääntöä irtoaa myös enemmän ja alempana.

Paremmalla (valu nro 531) kannella viilattuna ja kireällä nokalla on dynotettu B230F moottorista vakio sarjoja käyttäen 195 hv.
 
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: Hannu_264 - 18.02.2014, 20:14:58
Viritysresepteissä kannattaa käydä tutustumassa, mitä milläkin paketilla toiset ovat saaneet irtoamaan. Siksi ne aikoinaan kirjoittelin näkyville ettei kaikkien tarvitse samoja asioita kokeilla.

Tässä linkki:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.0
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: exclusive - 14.05.2014, 09:00:06
Kannattaa eka miettiä käsite "pikkurahalla". Jos 200€ on pikkuraha ni osta joku b230f. Jos taas 600€ on pikkuraha ni saat tuohon b230f:ään vielä jonkun hiotun nokan, siistityn/lasketun kannen.
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: lassii - 14.05.2014, 10:26:47
Kannattaa eka miettiä käsite "pikkurahalla". Jos 200€ on pikkuraha ni osta joku b230f. Jos taas 600€ on pikkuraha ni saat tuohon b230f:ään vielä jonkun hiotun nokan, siistityn/lasketun kannen.

Tää on hyvä muistaa. Esim kun ite laitoin b23a koneen päälle lasketun 530 hatun ja K-nenän niin alko kytkin luistaan. Siihen se noin 100e. Yläkerran tiivistesatsi joku 30e vai mitä se makso sillon. Siihen päälle jakopään kaikki hilppeet tietenkin ja virvoitusjuomat niin osineen päivineen pyöritään jo lähempänä 500e. Melko suuri summa siihen nähden, että auto maksoi 160e. Mut se on ollutta ja mennyttä.
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: exclusive - 14.05.2014, 11:40:32
Tää on hyvä muistaa. Esim kun ite laitoin b23a koneen päälle lasketun 530 hatun ja K-nenän niin alko kytkin luistaan. Siihen se noin 100e. Yläkerran tiivistesatsi joku 30e vai mitä se makso sillon. Siihen päälle jakopään kaikki hilppeet tietenkin ja virvoitusjuomat niin osineen päivineen pyöritään jo lähempänä 500e. Melko suuri summa siihen nähden, että auto maksoi 160e. Mut se on ollutta ja mennyttä.
juu ja aina ku noita autohommia tekee ni kannattaa pitää mielessä että budjetti+30%€ ni ollaa lähellä totuutta.

itelle on suht helppoa laskee hinta kilpurin moottorille ku suunnilleen kaikki koneistukset kaveri tekee kotonaan.
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: retox - 14.05.2014, 11:50:42
juu ja aina ku noita autohommia tekee ni kannattaa pitää mielessä että budjetti+30%€ ni ollaa lähellä totuutta.

itelle on suht helppoa laskee hinta kilpurin moottorille ku suunnilleen kaikki koneistukset kaveri tekee kotonaan.
Budjettia ei kannata edes tehdä, itsellä alunperin suunnitelmat oli ~200e eli b230e ja m47. Tänään ~2k ja auto vieläkin kesken.. Tää on sitä motorsporttia.
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: exclusive - 14.05.2014, 13:38:49
Budjettia ei kannata edes tehdä, itsellä alunperin suunnitelmat oli ~200e eli b230e ja m47. Tänään ~2k ja auto vieläkin kesken.. Tää on sitä motorsporttia.
johan se ala-asteella opetettiin että nollat ei merkkaa mitään ;D

itte meen sillä ajatuksella kilpurin kans et tehään romuista mitä tallista löytyy ja sen jälkeen menee mitä menee..tietysti mahdollisimman halvalla. Esim etupää kutakuinkin valmis ja rahaa menny 50€ laikkoihin, 30€ lankaan ja 380€ kaasupottuun..autoon siis ei oo menny mitään. Toki moottori on vielä tekemättä :)
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: Veksi - 14.05.2014, 20:13:52
Jos on aikaa, tiloja, kuljetuskalustoa ja intoa niin halvallakin voi harrastaa:

Jos haluat jonkun osan, vaikka nokka-akselin, niin osta sellainen kone tai auto jossa on ks. nokka
Myy muut tarpeettomat rahan arvoiset osat pois ja paalaa koppa
Nyt sulla on nokka kädessä, kädet kainaloita myöten rasvassa, rapula ja kaiken maailman valokatkaisijan ostajia puhelinlinjoilla
Jos unohdat lähettää sen katkaisijan niin olet heti kohta Epäreilut kauppamiehet listalla, KRP, NSA ja luottoluokittajat pitävät sinua huijarina
Aikaa purkaessa on mennyt ainakin viikko, muija on lähtenyt ajat sitten, naapurit pitävät sinua hulluna ja ympäristöviranomaiset tarkkailee

Nyt olet aito Volvo harrastaja :hello:

Sorry OT
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: Joni145 - 14.05.2014, 22:29:57
Jos on aikaa, tiloja, kuljetuskalustoa ja intoa niin halvallakin voi harrastaa:

Jos haluat jonkun osan, vaikka nokka-akselin, niin osta sellainen kone tai auto jossa on ks. nokka
Myy muut tarpeettomat rahan arvoiset osat pois ja paalaa koppa
Nyt sulla on nokka kädessä

Nyt olet aito Volvo harrastaja :hello:

Sorry OT


Ja nokkakin on väärä.  ;D tehtaalla sattunu just tuohon moottoriin tulemaan eri nokka, tai joku on jo vuosien aikana sen kerenny vaihtamaan.
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: järviin - 14.05.2014, 22:39:14

Minulla oli suunnitelmissa piristää ja fiksata seiskanelikanttia tonnilla tai parilla.
En ole kuitteja säilytellyt, mutta nyt on jo mennyt +15k€, eikä se liiku sopivasti vieläkään. (vapari kyseessä)
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: exclusive - 14.05.2014, 22:46:55
Jos on aikaa, tiloja, kuljetuskalustoa ja intoa niin halvallakin voi harrastaa:

Jos haluat jonkun osan, vaikka nokka-akselin, niin osta sellainen kone tai auto jossa on ks. nokka
Myy muut tarpeettomat rahan arvoiset osat pois ja paalaa koppa
Nyt sulla on nokka kädessä, kädet kainaloita myöten rasvassa, rapula ja kaiken maailman valokatkaisijan ostajia puhelinlinjoilla
Jos unohdat lähettää sen katkaisijan niin olet heti kohta Epäreilut kauppamiehet listalla, KRP, NSA ja luottoluokittajat pitävät sinua huijarina
Aikaa purkaessa on mennyt ainakin viikko, muija on lähtenyt ajat sitten, naapurit pitävät sinua hulluna ja ympäristöviranomaiset tarkkailee

Nyt olet aito Volvo harrastaja :hello:

Sorry OT
joo no itseasias noin toimin :) jos tartten esim. perän...ostan koko auton, puran sekä myyn tarpeettomat pois ja tuon jälkeen loppuauto paaliin (viime viikolla romukuski haki 3 autoa). Kun kädet on kainaloita myöten rasvassa..pesen ne. Vissystä ei tuu rapulaa ja muijakin on 10vuoden aikana oppinut hyväksymään harrastuksen. Jos osista saan harrastelurahaa..en unohda myydä niitä :)
ja naapurissakin autoja on parhaimmillaan 10 pihalla ja täällä maalla ei se niin tarkkaa oo miltä se piha näyttää :pomo:
ja sitäpaitti tää volvoharrastelu on jo melkeen elämäntapa :)

ja aiheeseen. Onkos kukaan laittanu b230f yhteyteen smt7 purkkia? Kokemuksia??
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: exclusive - 14.05.2014, 22:55:07
Minulla oli suunnitelmissa piristää ja fiksata seiskanelikanttia tonnilla tai parilla.
En ole kuitteja säilytellyt, mutta nyt on jo mennyt +15k€, eikä se liiku sopivasti vieläkään. (vapari kyseessä)
siis pelkkään moottoriin toi 15k€ vai kaikkineen? Taidan itte olla melko lapsen kengissä ku viime piristys maksoi n.250€ (siistitty ja laskettu kansi,säädettävä nokkapyörä, H-nokka, tiivisteet ja dgv kaasari) nyt aattelin hiukan enemmän panostaa ja tehä b230et lohkoon (jonka vaihdoin säädettävään nokkapyörään) 13mm kanget ja F-koneen mahlet itse sorvattuna. Isovena kannen teen kaverin kanssa ja 45mm kaasarit ostan
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: Hannu_264 - 15.05.2014, 15:34:49
Nykyisin noita 16V hattuja saa jo sen verran halvalla, että jos tekee mieli kireätä vaparia, niin semmoinen...

Pikkaisen kääntää nokkia aikaisemmalle ja katsoo sopivamman pakosarjan niin 2,3 alakerralla voisi päästä 170-180 hv vakio-osilla. B200 päälle taitaa sopia vain se B204FT tai GT:n kansi, jotka voivat olla vähän vaikeampia löytää  8)
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: Kalamies - 15.05.2014, 16:18:16
Voisin väittää että olen tuommosen B234F hatun nähnyt B19 lohkon päällä. Venttiilit käy lähellä, mutta kyllä se mahtuu olemaan. Voi toki olla, että muisti tekee tepposet.
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: järviin - 15.05.2014, 16:25:49
siis pelkkään moottoriin toi 15k€ vai kaikkineen?

Ei nyt sentään.
Koko autoa tarkoitin.
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: tanskude - 15.05.2014, 18:14:02
Voisin väittää että olen tuommosen B234F hatun nähnyt B19 lohkon päällä. Venttiilit käy lähellä, mutta kyllä se mahtuu olemaan. Voi toki olla, että muisti tekee tepposet.
B234 16v kansi sopii myös B19 porauksella olevaan lohkoon.

Edit. Todistusaineistoa käyttäjältä "Niskja"
(http://i1097.photobucket.com/albums/g346/Niskja/Opel/th_Video0001.jpg) (http://s1097.photobucket.com/albums/g346/Niskja/Opel/?action=view&current=Video0001.mp4)
Tuolta 8v -> 16v turbo- keskustelusta poimittua.
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: Hannu_264 - 16.05.2014, 06:35:56
Näkyy se mahtuvan  :pomo:

Tuommoinen "pikku-viri" olisi loistava B200k moottoriin, saa voimaa ja vääntö kummasti lisää.
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: tikkku - 05.06.2014, 22:33:44
onkohan pojat saanu millään ilveellä kierrosherkkiä volvonpadoista noilla pottamallin pyörillä..
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: Masa71 - 06.06.2014, 19:29:08
onkohan pojat saanu millään ilveellä kierrosherkkiä volvonpadoista noilla pottamallin pyörillä..
Käytännössä  vaparina vastaus on EI, (mutta kilo ahtoa tekee ihmeitä) se pottapyörä on niin pirun painava että kaikki muu hyvä yritys hukkuu siihen suohon. Vaihto vaikka littupyörään niin jo aukeaa uusi ulottuvuus ja alkaa venttiilinjousta v*tuttamaan kummasti ;)
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: tikkku - 07.06.2014, 22:07:46
nojoo se on vähä semmone "purukumi" mut pitää varmaan hommata litteee.. kyllähän tuolla noinkin kyllä kerkes karkeloissa jaksaapahan "vääntää"
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: exclusive - 07.06.2014, 22:21:19
Jos jostain saat D - nokan ja peltisrajan 150€ yhteishintaan niin tänne kans. mielelläni hyllyyn otan varalle  :)
kannen höylyy on jotain 40€ luokkaa, D - nokka siinä 60-80 välillä, peltisarja uutena 200€ luokkaa + uudet remmit, tiivisteet yms äkkiä sille kertyy hintaa
kaikkiin saa rahaa menemään...jos haluaa. oma, uusi peltisarja maksoi 100€, kannen lasku 10€ ja h-nokka 70€..samalla tehtiin kanavien siistiminen ja miraseetit (80€)
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: vinski - 29.06.2014, 06:07:37
Omaan  b200k volvoon vaihdettiin weberin dgv ja D nokka perjantaina paikallisella korjaamolla. Vakio nokka siinä oli L. Ei nyt virityksestä voida puhua, mutta kummasti piristyi ja ajomukavuus parani vanhaan solexiin verrattuna. Vauhtipyöränä hieman kevennetty littupyörä. Paino oli 12kg sachsin asetelman kans. Mitähän ne keventämättä painaa? Hyllyssä odottelee vielä 531 kansi asennusta, mutta taidan säästää sen tulevaisuuteen +2.5L alakertaan.
Otsikko: Vs: b200 k mistä lisää puhtia pikkurahalla
Kirjoitti: exclusive - 29.06.2014, 20:56:13
B200k:ssa kannen lasku, nokan sekä sytytyksen säätö ja kaasarin vaihto tuo jonkun verran lisäpuhtia