Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: AtAi - 11.04.2011, 22:34:07
-
Onko kukaan punninnu paljonko 850 2.4 20venanen painaa esim ilman sisustaa?
Tai onko kukaan ylipäätään jaksanu jonkun verran "kevennettyjä" punnita? Vaikka edes pelkkää hylsyä?
On kilpurikartoitus menossa ja tarvis tietää kuinka laihaksi saa 850n laihdutettua laikkaamatta senttiäkään peltiä.
-
Kun olisi kunnon vaaka niin voisi tuon sisustan punnita, on nimittäin yksi irrallaan. Mitä tuota olen liikutellut niin penkit, eritoten takapenkit painavat. Muut osat ei niinkään ole massiivisia, penkit ja kojelauta yhteensä ovat varmaan 70-80% sisustan painosta. Olikohan ovet n.35kg kappale joten niistäkin voi keventää jos tekee kaaret.
-
Kun olisi kunnon vaaka niin voisi tuon sisustan punnita, on nimittäin yksi irrallaan. Mitä tuota olen liikutellut niin penkit, eritoten takapenkit painavat. Muut osat ei niinkään ole massiivisia, penkit ja kojelauta yhteensä ovat varmaan 70-80% sisustan painosta. Olikohan ovet n.35kg kappale joten niistäkin voi keventää jos tekee kaaret.
Ei voi ovista itsestään sääntöjen takia keventää.
Mutta joo olis hyvä tietää ees paljonko sisusta painaa, sisustastahan lähtee kilpuria tehdessä kaikki paitsi aurinkolipat, puhallinsäätimet, kojelaudan yläosa, mittaristo ja ruori, noin suunnilleen.
Toi kun pitäis saada laikkaamatta 1100kiloseks että olis järkeä ees harkita 8pätkää...
-
Siit tarttis repii sit 397kg pois jos 1100kg.
Kyl luulen et onnistuu jos farkkua oot meinannun.
Sedan voi olla "ehkä" helpompi jos se on kevyeempi.
Repimisen jälkeen kyl ei voi sanoa sisältä enään samaksi. ::)
-
Siit tarttis repii sit 397kg pois jos 1100kg.
Kyl luulen et onnistuu jos farkkua oot meinannun.
Sedan voi olla "ehkä" helpompi jos se on kevyeempi.
Repimisen jälkeen kyl ei voi sanoa sisältä enään samaksi. ::)
Omamassat:
sedan: 1330–1570 kg Farkku: 1420–1620 kg
Onko keveimmässä sedanissa enään mitään kevennettävää?
Ja onko kellään ollu noin keveetä seedania? :o
kattoluukku 18kg
Ohhoh
Sekin on painava vekotin... :o
-
Omamassat:
sedan: 1330–1570 kg Farkku: 1420–1620 kg
Onko keveimmässä sedanissa enään mitään kevennettävää?
Ja onko kellään ollu noin keveetä seedania? :o
Tanskalaiset otti pois kaikki mikä 854 irtos.
jotain 1000-1100kg oli saavutus.
Mutta silloin kyseessä on puhdas rataauto.
jotain mitä voin tarjota
ilmastointi 18kg
kattoluukku 18kg
-Z
-
Tanskalaiset otti pois kaikki mikä 854 irtos.
jotain 1000-1100kg oli saavutus.
Oliko laikalla vai ilman?
-
Oliko laikalla vai ilman?
Laikka?
-
Laikka?
Tarkottaa varmaan että juoduttiinko "rälläköimään" peltiosia vai lähtikö tuo paino ihan riisumalla toppauksia, mitä en kyllä usko.
Tiukkaa tekee jos ottaa sedanin sisustan riisumalla melkeen 400kg pois... :) Ilman sitä makitakevennystä...
-
Tarkottaa varmaan että juoduttiinko "rälläköimään" peltiosia vai lähtikö tuo paino ihan riisumalla toppauksia, mitä en kyllä usko.
Tiukkaa tekee jos ottaa sedanin sisustan riisumalla melkeen 400kg pois... :) Ilman sitä makitakevennystä...
Jep, laikka = rälläköinti hommia.
230kg pitäis keveimmästä sedanista saada, että oltais ees siinä 1100kg paikkeilla, niin kaarien jälkeen ei oltais kun satakiloa ylipainosta :idiot2:
Mutta tässä se ihme, että ONKO tollasta 1330kg sedania olemassa edes? :-\
-
Joo 1000kg painoisena se on laikkakevennetty kun kerran on puhdas rataauto.
myös btcc sivupellit ja ovet ja ikkkunat=plexiä. ym.
tässä yksi esimerkki.
vielä tänä päivänä vaivaan kun en ostanu pois :(
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=69273&sid=36595b48499cdd4a12dd9adf51afc402
-
Siis tässäkin ollaan tekemässä puhdasta rata-autoa, mutta säännöt kieltää laikkaamisen, niin siksi kiinnostaa onko 850stä mahdollista saada 1100kg tai alle laikkaamatta, ja käyttämättä erikoiskuituja.
Esim. puskurit voi vaihtaa lasikuitusiin, jos siinä säästää yms. Mutta lasit tarvii olla lasia yms.
Luokka on siis Endurance Saloon, mihin mahdollisesti tekemässä 850stä JOS sen saa laihdutettua, jossei, niin katse varmaankin kääntyy japaniin, ja sieltä jotain almera/sunny/primerasporttia tai vast.
Onkos tosta linkin autosta sulla tiedossa projektikuvia tjsp.. Kauheesti siihen on silti painoa jätetty kun kojelulautaakin noinpaljon jälellä ;)
Kukaan punninnu paljonko se abs pömpeli painaa, kun silläkin saa heittää kuikkaa.
-
Mutta tässä se ihme, että ONKO tollasta 1330kg sedania olemassa edes? :-\
Veikkaisin että ei, kävin puntarilla viime kesänä 854 T-5R:n kanssa, ja vaaka näytti muistaakseni 1560kg...vai oliko se 1650....jotain sinne päin kuitenkin.
Ei kai tuossa sentään yli 200kg "varusteita" ole....
-
Veikkaisin että ei, kävin puntarilla viime kesänä 854 T-5R:n kanssa, ja vaaka näytti muistaakseni 1560kg...vai oliko se 1650....jotain sinne päin kuitenkin.
Ei kai tuossa sentään yli 200kg "varusteita" ole....
Omamassat:
sedan: 1330–1570 kg
T5-R on painavin/ökyin, joten tehtaan paino sille onkin 1570kg, joten puntarisi oli varmaan oikeessa.
Eli nyt pitää vaan edelleen löytää onko skaalan alapään sedania olemassa, kun yläpää on löydetty.
-
Voisin punnita oman auton jos vain saisin jostain kunnon vaa´an. Ei ole laikattu vielä yhtään mutta sisuta on etupenkeistä taakse päin pellillä. Etupenkit vaihdettu kevyempiin, ilmastoinnit ja lämmityslaitteet revitty pois airbagit poistettu. Takaovet tyhjennetty. Puskurin alupalkit heivattu mäkeen ymym. Farkkumallinen otteessa paino 1540kg.
-
Voisin punnita oman auton jos vain saisin jostain kunnon vaa´an. Ei ole laikattu vielä yhtään mutta sisuta on etupenkeistä taakse päin pellillä. Etupenkit vaihdettu kevyempiin, ilmastoinnit ja lämmityslaitteet revitty pois airbagit poistettu. Takaovet tyhjennetty. Puskurin alupalkit heivattu mäkeen ymym. Farkkumallinen otteessa paino 1540kg.
Ainakin kaatopaikoilla pitäisi olla hyvät vaa'at tähän tarkoitukseen..
-
Voisin punnita oman auton jos vain saisin jostain kunnon vaa´an. Ei ole laikattu vielä yhtään mutta sisuta on etupenkeistä taakse päin pellillä. Etupenkit vaihdettu kevyempiin, ilmastoinnit ja lämmityslaitteet revitty pois airbagit poistettu. Takaovet tyhjennetty. Puskurin alupalkit heivattu mäkeen ymym. Farkkumallinen otteessa paino 1540kg.
Teeppä vertailupunnitus.
Katsastuskonttuurin vaa´at on sitten maailman epätarkimmat, ennen kun alettiin 855sta pilkkoa niin vaaka näytti alle 1300kg :idiot2:
Takapenkkihän farkussa painaa ihan keijona. Ja ilmastointi taitaa jäädä vielä toistaseks paikoilleen, kun 18kg painolisän saa 30min eteenpäin helteessä paikattua ihan helposti hanskalla kun ei kuole kuumuuteen :pomo:
-
Endurance-autoa ootte varmaan tekemässä. Heittäisin lonkalta, että niillä säännöillä pääsisi kisavarustuksessa 100kg alle katuauton omapainon. Tältäosin säännöt on aika hanurista, kun ei voi laikalla keventää ja käyttää lasikuitua ( HALPAA ). Toinen kasipätkän ongelma on, ettei tukivarren kiinnityspisteitä saa muuttaa. Madalletun etupään camberkäyrä ei kyllä sovellu rata-ajoon.