Autodiagnoosi  Carcom Oy

850 paino

  • 17 Vastauksia
  • 6912 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
850 paino
« : 11.04.2011, 22:34:07 »
Onko kukaan punninnu paljonko 850 2.4 20venanen painaa esim ilman sisustaa?
Tai onko kukaan ylipäätään jaksanu jonkun verran "kevennettyjä" punnita? Vaikka edes pelkkää hylsyä?

On kilpurikartoitus menossa ja tarvis tietää kuinka laihaksi saa 850n laihdutettua laikkaamatta senttiäkään peltiä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 paino
« Vastaus #1 : 11.04.2011, 22:45:34 »
Kun olisi kunnon vaaka niin voisi tuon sisustan punnita, on nimittäin yksi irrallaan. Mitä tuota olen liikutellut niin penkit, eritoten takapenkit painavat. Muut osat ei niinkään ole massiivisia, penkit ja kojelauta yhteensä ovat varmaan 70-80% sisustan painosta. Olikohan ovet n.35kg kappale joten niistäkin voi keventää jos tekee kaaret.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 850 paino
« Vastaus #2 : 11.04.2011, 22:49:34 »
Kun olisi kunnon vaaka niin voisi tuon sisustan punnita, on nimittäin yksi irrallaan. Mitä tuota olen liikutellut niin penkit, eritoten takapenkit painavat. Muut osat ei niinkään ole massiivisia, penkit ja kojelauta yhteensä ovat varmaan 70-80% sisustan painosta. Olikohan ovet n.35kg kappale joten niistäkin voi keventää jos tekee kaaret.
Ei voi ovista itsestään sääntöjen takia keventää.

Mutta joo olis hyvä tietää ees paljonko sisusta painaa, sisustastahan lähtee kilpuria tehdessä kaikki paitsi aurinkolipat, puhallinsäätimet, kojelaudan yläosa, mittaristo ja ruori, noin suunnilleen.
Toi kun pitäis saada laikkaamatta 1100kiloseks että olis järkeä ees harkita 8pätkää...
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 paino
« Vastaus #3 : 12.04.2011, 10:35:28 »
Siit tarttis repii sit 397kg pois jos 1100kg.
Kyl luulen et onnistuu jos farkkua oot meinannun.

Sedan voi olla "ehkä" helpompi jos se on kevyeempi.

Repimisen jälkeen kyl ei voi sanoa sisältä enään samaksi.  ::)
« Viimeksi muokattu: 12.04.2011, 10:37:56 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 850 paino
« Vastaus #4 : 12.04.2011, 11:02:29 »
Siit tarttis repii sit 397kg pois jos 1100kg.
Kyl luulen et onnistuu jos farkkua oot meinannun.

Sedan voi olla "ehkä" helpompi jos se on kevyeempi.

Repimisen jälkeen kyl ei voi sanoa sisältä enään samaksi.  ::)
Omamassat:
sedan: 1330–1570 kg    Farkku: 1420–1620 kg
Onko keveimmässä sedanissa enään mitään kevennettävää?
Ja onko kellään ollu noin keveetä seedania?  :o

kattoluukku 18kg
Ohhoh
Sekin on painava vekotin...  :o
« Viimeksi muokattu: 12.04.2011, 15:34:00 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 paino
« Vastaus #5 : 12.04.2011, 15:00:31 »
Omamassat:
sedan: 1330–1570 kg    Farkku: 1420–1620 kg
Onko keveimmässä sedanissa enään mitään kevennettävää?
Ja onko kellään ollu noin keveetä seedania?  :o

Tanskalaiset otti pois kaikki mikä 854 irtos.
jotain 1000-1100kg oli saavutus.

Mutta silloin kyseessä on puhdas rataauto.

jotain mitä voin tarjota
ilmastointi 18kg
kattoluukku 18kg
-Z

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 850 paino
« Vastaus #6 : 12.04.2011, 15:34:29 »
Tanskalaiset otti pois kaikki mikä 854 irtos.
jotain 1000-1100kg oli saavutus.
Oliko laikalla vai ilman?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 paino
« Vastaus #7 : 12.04.2011, 16:51:23 »

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 paino
« Vastaus #8 : 12.04.2011, 17:03:13 »
Laikka?
Tarkottaa varmaan että juoduttiinko "rälläköimään" peltiosia vai lähtikö tuo paino ihan riisumalla toppauksia, mitä en kyllä usko.
Tiukkaa tekee jos ottaa sedanin sisustan riisumalla melkeen 400kg pois... :) Ilman sitä makitakevennystä...

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 850 paino
« Vastaus #9 : 12.04.2011, 17:21:23 »
Tarkottaa varmaan että juoduttiinko "rälläköimään" peltiosia vai lähtikö tuo paino ihan riisumalla toppauksia, mitä en kyllä usko.
Tiukkaa tekee jos ottaa sedanin sisustan riisumalla melkeen 400kg pois... :) Ilman sitä makitakevennystä...
Jep, laikka = rälläköinti hommia.

230kg pitäis keveimmästä sedanista saada, että oltais ees siinä 1100kg paikkeilla, niin kaarien jälkeen ei oltais kun satakiloa ylipainosta  :idiot2:
Mutta tässä se ihme, että ONKO tollasta 1330kg sedania olemassa edes?  :-\
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 paino
« Vastaus #10 : 12.04.2011, 21:50:07 »
Joo 1000kg painoisena se on laikkakevennetty kun kerran on puhdas rataauto.
myös btcc sivupellit ja ovet ja ikkkunat=plexiä. ym.

tässä yksi esimerkki.

vielä tänä päivänä vaivaan kun en ostanu pois :(
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=69273&sid=36595b48499cdd4a12dd9adf51afc402
« Viimeksi muokattu: 12.04.2011, 21:53:57 kirjoittanut ZuluR »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 850 paino
« Vastaus #11 : 12.04.2011, 21:56:23 »
Siis tässäkin ollaan tekemässä puhdasta rata-autoa, mutta säännöt kieltää laikkaamisen, niin siksi kiinnostaa onko 850stä mahdollista saada 1100kg tai alle laikkaamatta, ja käyttämättä erikoiskuituja.
Esim. puskurit voi vaihtaa lasikuitusiin, jos siinä säästää yms. Mutta lasit tarvii olla lasia yms.
Luokka on siis Endurance Saloon, mihin mahdollisesti tekemässä 850stä JOS sen saa laihdutettua, jossei, niin katse varmaankin kääntyy japaniin, ja sieltä jotain almera/sunny/primerasporttia tai vast.

Onkos tosta linkin autosta sulla tiedossa projektikuvia tjsp.. Kauheesti siihen on silti painoa jätetty kun kojelulautaakin noinpaljon jälellä  ;)

Kukaan punninnu paljonko se abs pömpeli painaa, kun silläkin saa heittää kuikkaa.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2011, 21:58:37 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 paino
« Vastaus #12 : 12.04.2011, 22:07:37 »

Mutta tässä se ihme, että ONKO tollasta 1330kg sedania olemassa edes?  :-\


Veikkaisin että ei, kävin puntarilla viime kesänä 854 T-5R:n kanssa, ja vaaka näytti muistaakseni 1560kg...vai oliko se 1650....jotain sinne päin kuitenkin.
Ei kai tuossa sentään yli 200kg "varusteita" ole....
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 850 paino
« Vastaus #13 : 12.04.2011, 22:48:55 »
Veikkaisin että ei, kävin puntarilla viime kesänä 854 T-5R:n kanssa, ja vaaka näytti muistaakseni 1560kg...vai oliko se 1650....jotain sinne päin kuitenkin.
Ei kai tuossa sentään yli 200kg "varusteita" ole....
Omamassat:
sedan: 1330–1570 kg   
T5-R on painavin/ökyin, joten tehtaan paino sille onkin 1570kg, joten puntarisi oli varmaan oikeessa.
Eli nyt pitää vaan edelleen löytää onko skaalan alapään sedania olemassa, kun yläpää on löydetty.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 paino
« Vastaus #14 : 08.05.2012, 14:23:16 »
Voisin punnita oman auton jos vain saisin jostain kunnon vaa´an. Ei ole laikattu vielä yhtään mutta sisuta on etupenkeistä taakse päin pellillä. Etupenkit vaihdettu kevyempiin, ilmastoinnit ja lämmityslaitteet revitty pois airbagit poistettu. Takaovet tyhjennetty. Puskurin alupalkit heivattu mäkeen ymym. Farkkumallinen otteessa paino 1540kg.
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

 

Futurez  Kulkukoira