Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: JanMac - 22.02.2014, 13:36:52
-
Keväämmällä possautetaan kansipahvi uuteen kun nostaa painetta jäähdytysjärjestelmässä ja puskee satunnaisesti nestettä paisarin korkin välistä.
Kun paikat on auki mitähän kaikkea jännää kannattaa tehdä/vaihtaa ? Itsellä mielessä nämä ...
Kansipahvi
Venttiilinvarren stefat
Yläp. tiivisteet
Kylmänä naputtava(t) hydraulinostimet
Kannen oikaisu + mahdolliset venttilien läppäykset
Jakopää vesipumppuineen, apuhihna + kiristäjä ja stefat tehty 4tkm sitten. ETS valo palaa, mutta ei vaikuta mitenkään menoon. Mitäs vielä tähän konkkaan ? :idiot2:
-
Venttiilin ohjurien tarkastus ja tarvittaessa vaihto
-
Ok, varmaankin se kaasuläpän puhdistus on hyvä tehdä, eikös se ole siellä imusarjan alla.
Lisäksi on ollut juttua siittä öljynkerääjästä/huohotusjärjestelmän uusimisesta. Sijaitseeko nekin imusarjan alla sopivasti ?
-
siellähän ne!
-
Kannenpultit vaihtoon.
-
Keväämmällä possautetaan kansipahvi uuteen kun nostaa painetta jäähdytysjärjestelmässä ja puskee satunnaisesti nestettä paisarin korkin välistä.
Kun paikat on auki mitähän kaikkea jännää kannattaa tehdä/vaihtaa ? Itsellä mielessä nämä ...
Kansipahvi
Venttiilinvarren stefat
Yläp. tiivisteet
Kylmänä naputtava(t) hydraulinostimet
Kannen oikaisu + mahdolliset venttilien läppäykset
Jakopää vesipumppuineen, apuhihna + kiristäjä ja stefat tehty 4tkm sitten. ETS valo palaa, mutta ei vaikuta mitenkään menoon. Mitäs vielä tähän konkkaan ? :idiot2:
Varaudu henkisesti ja rahallisesti uuden kaasuläppäkotelon ostamiseen.
ETS-valon palaminen on sen merkki, että on vain ajan kysymys milloin se hajoaa lopullisesti.
t:nimimerkillä kokemusta on.
-
Varaudu henkisesti ja rahallisesti uuden kaasuläppäkotelon ostamiseen.
ETS-valon palaminen on sen merkki, että on vain ajan kysymys milloin se hajoaa lopullisesti.
t:nimimerkillä kokemusta on.
Juu tämä tiedossa, ihmeesti kyllä jo 8tkm päästy eteenpäin ekasta syttymisestä. Pitkissä reissuissa syttyy sen yhden kerran , loput sadat kilometrit saa päästellä ilman oranssia.
No sitte ku posahtaa (eli ekan kerran nykäsee) niin mielessä käyny tehdä het reissu Keminmaalle jossa ohjelmointi + kotelon korjaus samaan syssyyn ...
-
Juu tämä tiedossa, ihmeesti kyllä jo 8tkm päästy eteenpäin ekasta syttymisestä. Pitkissä reissuissa syttyy sen yhden kerran , loput sadat kilometrit saa päästellä ilman oranssia.
No sitte ku posahtaa (eli ekan kerran nykäsee) niin mielessä käyny tehdä het reissu Keminmaalle jossa ohjelmointi + kotelon korjaus samaan syssyyn ...
saat varautua siihen nykäisyyn, että auto menee limp modeen ja sen jälkeen sillä ajaminen on tuskien taivalta. Eli ei mitään pitkiä reissuja pysty sitten tekemään. Nimimerkillä muutaman kerran tampereelta nokialle tuolleen körötellyt matka kestää toista tuntia ja vittuuntuneita kanssa autoilijoita riittää. Normaalisti tuo matka menee vartissa.