Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: JanMac - 22.02.2014, 13:36:52

Otsikko: C70 -99 2.5t, mitä kaikkea kansiremonttiin kannattaa tehdä?
Kirjoitti: JanMac - 22.02.2014, 13:36:52
Keväämmällä possautetaan kansipahvi uuteen kun nostaa painetta jäähdytysjärjestelmässä ja puskee satunnaisesti nestettä paisarin korkin välistä.

Kun paikat on auki mitähän kaikkea jännää kannattaa tehdä/vaihtaa ? Itsellä mielessä nämä ...

Kansipahvi
Venttiilinvarren stefat
Yläp. tiivisteet
Kylmänä naputtava(t) hydraulinostimet
Kannen oikaisu + mahdolliset venttilien läppäykset

Jakopää vesipumppuineen, apuhihna + kiristäjä ja stefat tehty 4tkm sitten. ETS valo palaa, mutta ei vaikuta mitenkään menoon. Mitäs vielä tähän konkkaan ?  :idiot2:
Otsikko: Vs: C70 -99 2.5t, mitä kaikkea kansiremonttiin kannattaa tehdä?
Kirjoitti: Phav - 23.02.2014, 08:12:24
Venttiilin ohjurien tarkastus ja tarvittaessa vaihto
Otsikko: Vs: C70 -99 2.5t, mitä kaikkea kansiremonttiin kannattaa tehdä?
Kirjoitti: JanMac - 23.02.2014, 12:56:44
Ok, varmaankin se kaasuläpän puhdistus on hyvä tehdä, eikös se ole siellä imusarjan alla.
Lisäksi on ollut juttua siittä öljynkerääjästä/huohotusjärjestelmän uusimisesta. Sijaitseeko nekin imusarjan alla sopivasti ?
Otsikko: Vs: C70 -99 2.5t, mitä kaikkea kansiremonttiin kannattaa tehdä?
Kirjoitti: sendmillion - 23.02.2014, 21:35:05
siellähän ne!
Otsikko: Vs: C70 -99 2.5t, mitä kaikkea kansiremonttiin kannattaa tehdä?
Kirjoitti: 2012 - 24.02.2014, 08:18:49
Kannenpultit vaihtoon.
Otsikko: Vs: C70 -99 2.5t, mitä kaikkea kansiremonttiin kannattaa tehdä?
Kirjoitti: Justus - 24.02.2014, 11:57:28
Keväämmällä possautetaan kansipahvi uuteen kun nostaa painetta jäähdytysjärjestelmässä ja puskee satunnaisesti nestettä paisarin korkin välistä.

Kun paikat on auki mitähän kaikkea jännää kannattaa tehdä/vaihtaa ? Itsellä mielessä nämä ...

Kansipahvi
Venttiilinvarren stefat
Yläp. tiivisteet
Kylmänä naputtava(t) hydraulinostimet
Kannen oikaisu + mahdolliset venttilien läppäykset

Jakopää vesipumppuineen, apuhihna + kiristäjä ja stefat tehty 4tkm sitten. ETS valo palaa, mutta ei vaikuta mitenkään menoon. Mitäs vielä tähän konkkaan ?  :idiot2:

Varaudu henkisesti ja rahallisesti uuden kaasuläppäkotelon ostamiseen.
ETS-valon palaminen on sen merkki, että on vain ajan kysymys milloin se hajoaa lopullisesti.
t:nimimerkillä kokemusta on.
Otsikko: Vs: C70 -99 2.5t, mitä kaikkea kansiremonttiin kannattaa tehdä?
Kirjoitti: JanMac - 24.02.2014, 20:43:46
Varaudu henkisesti ja rahallisesti uuden kaasuläppäkotelon ostamiseen.
ETS-valon palaminen on sen merkki, että on vain ajan kysymys milloin se hajoaa lopullisesti.
t:nimimerkillä kokemusta on.

Juu tämä tiedossa, ihmeesti kyllä jo 8tkm päästy eteenpäin ekasta syttymisestä. Pitkissä reissuissa syttyy sen yhden kerran , loput sadat kilometrit saa päästellä ilman oranssia.
No sitte ku posahtaa (eli ekan kerran nykäsee) niin mielessä käyny tehdä het reissu Keminmaalle jossa ohjelmointi + kotelon korjaus samaan syssyyn ...
Otsikko: Vs: C70 -99 2.5t, mitä kaikkea kansiremonttiin kannattaa tehdä?
Kirjoitti: Justus - 25.02.2014, 07:26:19
Juu tämä tiedossa, ihmeesti kyllä jo 8tkm päästy eteenpäin ekasta syttymisestä. Pitkissä reissuissa syttyy sen yhden kerran , loput sadat kilometrit saa päästellä ilman oranssia.
No sitte ku posahtaa (eli ekan kerran nykäsee) niin mielessä käyny tehdä het reissu Keminmaalle jossa ohjelmointi + kotelon korjaus samaan syssyyn ...
saat varautua siihen nykäisyyn, että auto menee limp modeen ja sen jälkeen sillä ajaminen on tuskien taivalta. Eli ei mitään pitkiä reissuja pysty sitten tekemään. Nimimerkillä muutaman kerran tampereelta nokialle tuolleen körötellyt matka kestää toista tuntia ja vittuuntuneita kanssa autoilijoita riittää. Normaalisti tuo matka menee vartissa.