Proturbo  Autodiagnoosi

C70 -99 2.5t, mitä kaikkea kansiremonttiin kannattaa tehdä?

  • 7 Vastauksia
  • 1300 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Keväämmällä possautetaan kansipahvi uuteen kun nostaa painetta jäähdytysjärjestelmässä ja puskee satunnaisesti nestettä paisarin korkin välistä.

Kun paikat on auki mitähän kaikkea jännää kannattaa tehdä/vaihtaa ? Itsellä mielessä nämä ...

Kansipahvi
Venttiilinvarren stefat
Yläp. tiivisteet
Kylmänä naputtava(t) hydraulinostimet
Kannen oikaisu + mahdolliset venttilien läppäykset

Jakopää vesipumppuineen, apuhihna + kiristäjä ja stefat tehty 4tkm sitten. ETS valo palaa, mutta ei vaikuta mitenkään menoon. Mitäs vielä tähän konkkaan ?  :idiot2:
S80 Executive D5 AWD

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Venttiilin ohjurien tarkastus ja tarvittaessa vaihto

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Ok, varmaankin se kaasuläpän puhdistus on hyvä tehdä, eikös se ole siellä imusarjan alla.
Lisäksi on ollut juttua siittä öljynkerääjästä/huohotusjärjestelmän uusimisesta. Sijaitseeko nekin imusarjan alla sopivasti ?
S80 Executive D5 AWD

Poissa sendmillion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
siellähän ne!

Poissa 2012

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 272
  • www.vrcf.fi
Kannenpultit vaihtoon.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Keväämmällä possautetaan kansipahvi uuteen kun nostaa painetta jäähdytysjärjestelmässä ja puskee satunnaisesti nestettä paisarin korkin välistä.

Kun paikat on auki mitähän kaikkea jännää kannattaa tehdä/vaihtaa ? Itsellä mielessä nämä ...

Kansipahvi
Venttiilinvarren stefat
Yläp. tiivisteet
Kylmänä naputtava(t) hydraulinostimet
Kannen oikaisu + mahdolliset venttilien läppäykset

Jakopää vesipumppuineen, apuhihna + kiristäjä ja stefat tehty 4tkm sitten. ETS valo palaa, mutta ei vaikuta mitenkään menoon. Mitäs vielä tähän konkkaan ?  :idiot2:

Varaudu henkisesti ja rahallisesti uuden kaasuläppäkotelon ostamiseen.
ETS-valon palaminen on sen merkki, että on vain ajan kysymys milloin se hajoaa lopullisesti.
t:nimimerkillä kokemusta on.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Varaudu henkisesti ja rahallisesti uuden kaasuläppäkotelon ostamiseen.
ETS-valon palaminen on sen merkki, että on vain ajan kysymys milloin se hajoaa lopullisesti.
t:nimimerkillä kokemusta on.

Juu tämä tiedossa, ihmeesti kyllä jo 8tkm päästy eteenpäin ekasta syttymisestä. Pitkissä reissuissa syttyy sen yhden kerran , loput sadat kilometrit saa päästellä ilman oranssia.
No sitte ku posahtaa (eli ekan kerran nykäsee) niin mielessä käyny tehdä het reissu Keminmaalle jossa ohjelmointi + kotelon korjaus samaan syssyyn ...
S80 Executive D5 AWD

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Juu tämä tiedossa, ihmeesti kyllä jo 8tkm päästy eteenpäin ekasta syttymisestä. Pitkissä reissuissa syttyy sen yhden kerran , loput sadat kilometrit saa päästellä ilman oranssia.
No sitte ku posahtaa (eli ekan kerran nykäsee) niin mielessä käyny tehdä het reissu Keminmaalle jossa ohjelmointi + kotelon korjaus samaan syssyyn ...
saat varautua siihen nykäisyyn, että auto menee limp modeen ja sen jälkeen sillä ajaminen on tuskien taivalta. Eli ei mitään pitkiä reissuja pysty sitten tekemään. Nimimerkillä muutaman kerran tampereelta nokialle tuolleen körötellyt matka kestää toista tuntia ja vittuuntuneita kanssa autoilijoita riittää. Normaalisti tuo matka menee vartissa.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo