Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Ruusuja - 26.02.2014, 10:09:00
-
on pemalauta jurkele että EI ilmastoidusta 940:stä ei käy alavesi letku ilmastoituun >:( >:( >:( kyllä ne ruottin pojat on ......kuja
-
on pemalauta jurkele että EI ilmastoidusta 940:stä ei käy alavesi letku ilmastoituun >:( >:( >:( kyllä ne ruottin pojat on ......kuja
Göran nääs! :o
Olikohan noita syyläreitä kolmea mallia, vaiko peräti neljää erilaista. Kahta leveyttä muistelisin olevan (50cm ja 60cm), korkeuksiakin lienen kahta lajia.
-
ainakin 97 FT koneisessa ilmastoidussa on aivan järkyttävän kokonen syyläri, kenties isoin? Alavesiletkun karan alapuolelle jatkuu kennokin vielä ~10cm, ja leveys passaa niin, että päädyissä on "kolot" ahtoputkille.
(http://i1362.photobucket.com/albums/r700/Juikee/DSC_0604_zps0717f8ad.jpg) (http://s1362.photobucket.com/user/Juikee/media/DSC_0604_zps0717f8ad.jpg.html)
Kuvassa ylösalaisin
-
Ihan normaali ilmastoidun jäähdytin. Automaatissa taitaa olla kaikki tuota kaliiperia -95 eteenpäin.....
Meikäläisellä nimittäin on samanlainen, mutta sillä automaagin jäähdyttimen lisäyksellä siellä kylmässä päädyssä.
Kennon kokohan on 60*60cm.
-
ourait, itellä tommonen ilmastoidussa manuaalissa. Harvoin nykyään näkee ton kokosia syyläreitä... :P Automaatissa samassa "kennossa" erillinen kennosto automaagin öljyille?
-
ourait, itellä tommonen ilmastoidussa manuaalissa. Harvoin nykyään näkee ton kokosia syyläreitä... :P Automaatissa samassa "kennossa" erillinen kennosto automaagin öljyille?
Juu, vinokone tuottaa lämpöä aikas "mukavasti" tietyissä tilanteissa ja syyläri on mitoitettu sen mukaan.
Automaagin öljynjäähdytin on jäähdytysnesteessä oleva ontto metalliputki siellä kylmässä päädyssä. Toimii vakiotehoilla oikein hyvin, mutta avosandaalillatm ja yli 0,8bar ahdoilla ei enään toimi helteessä ilmastointi päällä! ;)
-
on pemalauta jurkele että EI ilmastoidusta 940:stä ei käy alavesi letku ilmastoituun >:( >:( >:( kyllä ne ruottin pojat on ......kuja
Jos letku ei ole yltänyt niin asiassa ei ole mitään erikoista. Ilmastoidussa syyläri on yleensä samassa paikassa kuin vaparissa. Ilmastoimattomassa puolestaan taaempana ja välijäähy syylärin normipaikalla. Muutoin sama alaletku käy koon puolesta kaikkiin bensoihin prv:tä lukuunottamatta.
-
Automaagin öljynjäähdytin on jäähdytysnesteessä oleva ontto metalliputki siellä kylmässä päädyssä. Toimii vakiotehoilla oikein hyvin, mutta avosandaalillatm ja yli 0,8bar ahdoilla ei enään toimi helteessä ilmastointi päällä! ;)
Tai sitten se on se ihan oikea jäähdytinkenno, yhtä kaikki niin se on hitusen hankala selvittää avaamatta syyläriä. Livenä en ole ikinä tuollaista putkiversiota nähnyt, kaikki mielenkiinnosta aukomani 3 risaa syyläriä ovat sisältäneet tuon oikean lämmönvaihdinkennon.
-
Tai sitten se on se ihan oikea jäähdytinkenno, yhtä kaikki niin se on hitusen hankala selvittää avaamatta syyläriä. Livenä en ole ikinä tuollaista putkiversiota nähnyt, kaikki mielenkiinnosta aukomani 3 risaa syyläriä ovat sisältäneet tuon oikean lämmönvaihdinkennon.
Minullapa oli tuollainen putki versio ja syylärissä luki kyllä volvo, joten taas Göran on päässyt yllättämään!
-
Minullapa oli tuollainen putki versio ja syylärissä luki kyllä volvo, joten taas Göran on päässyt yllättämään!
Juu, tiedän niitä olevan yhtä lailla, en vaan ole itse yhtään semmosta löytänyt vaikka semmosia etsiessäni olen 3 sököä syyläriä(vatun muoviset letkuliitännät!) avannut.