Proturbo  Autodiagnoosi

940 turbo eroavaisuudet

  • 9 Vastauksia
  • 1939 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 701
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
940 turbo eroavaisuudet
« : 26.02.2014, 10:09:00 »
on pemalauta jurkele että EI ilmastoidusta 940:stä ei käy alavesi letku ilmastoituun  >:( >:( >:(  kyllä ne ruottin pojat on ......kuja
940 -97 B230fk+M90

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 turbo eroavaisuudet
« Vastaus #1 : 26.02.2014, 13:40:55 »
on pemalauta jurkele että EI ilmastoidusta 940:stä ei käy alavesi letku ilmastoituun  >:( >:( >:(  kyllä ne ruottin pojat on ......kuja

Göran nääs!  :o

Olikohan noita syyläreitä kolmea mallia, vaiko peräti neljää erilaista.   Kahta leveyttä muistelisin olevan (50cm ja 60cm), korkeuksiakin lienen kahta lajia.



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo eroavaisuudet
« Vastaus #2 : 26.02.2014, 20:18:57 »
ainakin 97 FT koneisessa ilmastoidussa on aivan järkyttävän kokonen syyläri, kenties isoin? Alavesiletkun karan alapuolelle jatkuu kennokin vielä ~10cm, ja leveys passaa niin, että päädyissä on "kolot" ahtoputkille.



Kuvassa ylösalaisin

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 turbo eroavaisuudet
« Vastaus #3 : 26.02.2014, 22:01:40 »
Ihan normaali ilmastoidun jäähdytin. Automaatissa taitaa olla kaikki tuota kaliiperia -95 eteenpäin.....
Meikäläisellä nimittäin on samanlainen, mutta sillä automaagin jäähdyttimen lisäyksellä siellä kylmässä päädyssä.

Kennon kokohan on 60*60cm.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo eroavaisuudet
« Vastaus #4 : 26.02.2014, 22:21:54 »
ourait, itellä tommonen ilmastoidussa manuaalissa. Harvoin nykyään näkee ton kokosia syyläreitä... :P Automaatissa samassa "kennossa" erillinen kennosto automaagin öljyille?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 turbo eroavaisuudet
« Vastaus #5 : 27.02.2014, 02:04:20 »
ourait, itellä tommonen ilmastoidussa manuaalissa. Harvoin nykyään näkee ton kokosia syyläreitä... :P Automaatissa samassa "kennossa" erillinen kennosto automaagin öljyille?

Juu, vinokone tuottaa lämpöä aikas "mukavasti" tietyissä tilanteissa ja syyläri on mitoitettu sen mukaan.

Automaagin öljynjäähdytin on jäähdytysnesteessä oleva ontto metalliputki siellä kylmässä päädyssä. Toimii vakiotehoilla oikein hyvin, mutta avosandaalillatm ja yli 0,8bar ahdoilla ei enään toimi helteessä ilmastointi päällä!  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8035
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 940 turbo eroavaisuudet
« Vastaus #6 : 27.02.2014, 14:52:15 »
on pemalauta jurkele että EI ilmastoidusta 940:stä ei käy alavesi letku ilmastoituun  >:( >:( >:(  kyllä ne ruottin pojat on ......kuja
Jos letku ei ole yltänyt niin asiassa ei ole mitään erikoista. Ilmastoidussa syyläri on yleensä samassa paikassa kuin vaparissa. Ilmastoimattomassa puolestaan taaempana ja välijäähy syylärin normipaikalla. Muutoin sama alaletku käy koon puolesta kaikkiin bensoihin prv:tä lukuunottamatta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 turbo eroavaisuudet
« Vastaus #7 : 27.02.2014, 15:25:02 »
Automaagin öljynjäähdytin on jäähdytysnesteessä oleva ontto metalliputki siellä kylmässä päädyssä. Toimii vakiotehoilla oikein hyvin, mutta avosandaalillatm ja yli 0,8bar ahdoilla ei enään toimi helteessä ilmastointi päällä!  ;)
Tai sitten se on se ihan oikea jäähdytinkenno, yhtä kaikki niin se on hitusen hankala selvittää avaamatta syyläriä. Livenä en ole ikinä tuollaista putkiversiota nähnyt, kaikki mielenkiinnosta aukomani 3 risaa syyläriä ovat sisältäneet tuon oikean lämmönvaihdinkennon.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 turbo eroavaisuudet
« Vastaus #8 : 27.02.2014, 20:23:26 »
Tai sitten se on se ihan oikea jäähdytinkenno, yhtä kaikki niin se on hitusen hankala selvittää avaamatta syyläriä. Livenä en ole ikinä tuollaista putkiversiota nähnyt, kaikki mielenkiinnosta aukomani 3 risaa syyläriä ovat sisältäneet tuon oikean lämmönvaihdinkennon.

Minullapa oli tuollainen putki versio ja syylärissä luki kyllä volvo, joten taas Göran on päässyt yllättämään!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 turbo eroavaisuudet
« Vastaus #9 : 27.02.2014, 21:41:47 »
Minullapa oli tuollainen putki versio ja syylärissä luki kyllä volvo, joten taas Göran on päässyt yllättämään!
Juu, tiedän niitä olevan yhtä lailla, en vaan ole itse yhtään semmosta löytänyt vaikka semmosia etsiessäni olen 3 sököä syyläriä(vatun muoviset letkuliitännät!) avannut.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Samppasport  Futurez