Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: D24TIC_TKU - 26.02.2014, 20:43:01
-
Mun foorumihaku ei tällä kertaa tuottanut tuloksia, jos joku nopeasti löytää niin saa linkata olemassaolevaan keskusteluun.
Mut mikä siis on D24TIC+M90:lle sallittu K-arvo? Sain "hylätty"- lapun tuloksella 3.6, muistelin sallitun olevan korkeampi mut inssi väitti että se on kolme ja pulinat pois.
En siinä sitte ruvennu kinaamaan, kun kerran tymyyttäni olin ajellut kylmällä padalla konttorille.
Tää jäi kuitenkin vaivaamaan, trafin sivuilta ei löytynyt muuta kun tämä,
http://www.trafi.fi/filebank/a/1322478514/28124d52a001fac79b034f5184b883e8/2747-VolvoDieselryntaytys200%2C700%2C900.pdf
jossa väitetään että sallittu olis 4. Toi on oikeestaan se mitä mä muistelinkin. Osaaks joku nopeasti vahvistaa tän? Onko edelleen voimassa vai onko tiukennettu?
Trafin sivut on tässä kohdassa susjpaskat, en etsimälläkään jostain syystä löytänyt näitä poikkeuksia.
-
Näissähän saa päästöt pienemmäksi syöttöruuvilla ;)..omassa 945:sessa oli K-arvo jotain 0.7 luokkaa..silloin on hyvä katsastus-säätö kun paikallaan kaasuttaessa ei tule juuri yhtään mustaa putkesta...
-
Juu niin saa. Edellisen deekun kanssa ei 1 tainnut ylittya kun ekalla kerralla.
Viäl parempi konsti kun tollanen katsastusruuvailu on se että antaa sille vanhukselle tarpeeks paljon ja usein soppaa. Sillä se kunnossa pysyy.
Mut se on eri keskustelu se, kysyin nyt vain tätä suurinta sallittua, että osaako joku vahvistaa sen onko tuo linkattu ohje ja suurin sallittu 4.0 edelleen voimassa?
---
pitiks ajaa kylmällä padalla konttorille, ja vielä kaks viikkoa ollu pelkässä nurkka-ajossa. :idiot2: Tyhmästä päästä kärsii koko volle. Oma vika, joo.
Paitti että jos inssi ei tota muistanut oikein niin sitte on huomenna asiaa konttorille. ;D
-
Kyllä mun laite aineki on tuolla lapulla hyväksytty viime leimalla heinäkuussa, ja muutaman kerran sitä ennenkin jos on arvot ollu kintaallaan. Minä en jaksa syöttöruuviin koskea leimalle, ahdonalasesta letku irti ja sillä hyvä.
-
Kerran konttorin pihalta soitin Lankun "helpdeskiin" ja todentotta, katsastuskonttoreille jaetussa tiedotteessa kerrotaan että vw:n turbodieselille sallitaan hinppasen korkeampi k-arvo. Enää en muista mikä se oli, mutta kun ohjeistin katsuria, niin se kaiveli tiedostoistaan esille tämän faktan.
-
Niinhän se on turboissa 4 suurin sallittu. Jos tuota linkitettyä lappua ei ole jostain syystä kumottu ja takautuvasti tulis tiukemmat päästöt voimaan ::), on inssi arvioinut omiaan.
-
Juu niin saa. Edellisen deekun kanssa ei 1 tainnut ylittya kun ekalla kerralla.
Viäl parempi konsti kun tollanen katsastusruuvailu on se että antaa sille vanhukselle tarpeeks paljon ja usein soppaa. Sillä se kunnossa pysyy.
Mut se on eri keskustelu se, kysyin nyt vain tätä suurinta sallittua, että osaako joku vahvistaa sen onko tuo linkattu ohje ja suurin sallittu 4.0 edelleen voimassa?
---
pitiks ajaa kylmällä padalla konttorille, ja vielä kaks viikkoa ollu pelkässä nurkka-ajossa. :idiot2: Tyhmästä päästä kärsii koko volle. Oma vika, joo.
Paitti että jos inssi ei tota muistanut oikein niin sitte on huomenna asiaa konttorille. ;D
Kyllä sen valmistajan ohjeen mukaan pitäisi mennä, inssi ei ole vaan muistanut/tiennyt ohjeen olemassaoloa. Varmasti selvittää asian, jos poikkeat konttorilla kysymässä.
Nuo valmistajien erikoisohjeet ovat muuten helposti saatavilla sivulla www.trafi.fi/kumppanit . :)
-
...
Nuo valmistajien erikoisohjeet ovat muuten helposti saatavilla sivulla www.trafi.fi/kumppanit . :)
...niinhän ne ovat, jos löytää tuon /kumppanit- osion. Ainakaan mulla ei WS8+Chrome näytä Trafin etusivulta ensimmäistäkän linkkiä tonne.
Onkohan toi jokun BtoB-puoli, ei.kuluttajille? EOS, mut näyttää ihan siltä että se olis tarkotuksella vähän piilossa.
Itse asiaan, konttorilta kopsahti paluupostissa asiallinen vastaus sähköpostiin jossa pahoiteltiin virhettä ja todettiin että kyllä nuo ohjeet ovat edelleen voimassa, katsastuspäätös näiltä osin korjataan.
Huomennna on kuitenkin käynti konttorilla uudestaan ohjelmassa, että vahinko ei tällä kertaa ollut kauheen suuri.
Tässä kohtaa asia menee mielenkiintoiseksi: mulla leikkas vasta katsatuksen loppuvaiheessa että tämähän on tuttu mies, sama joka viime kesänä pisti toiseen autoon vaihtamaan raidetangon ulkopäätä.
Korjaamolla totesivat tuosta että "ei se ole raidetanko vaan alapallonivel, sano konttorilla niin, ja jos ne urputtaa jotain käske soittamaan tänne, jutellaan mielellämme hetki sen kanssa joka tästä pisti raidetanogon päätä vaihtamaan." No, jälkitarkastus sitte konttorilla tuli samaan tulokseen ja totes että kyllä, juuri näin.
Tällä kertaa mr. Raidetangon Ulkopää, eli sama herra, halusi kuitenkin vaihtaa ne ulkopäät molemmin puolin. Saas nähdä mikä on huomenna tuomio, onko ne vai jotain muuta. :D
Ajossa ainakaan tossa ei tynnu kerta kaikkiaan yhtään mitään. Eka kerta seitsemän oman auton kanssa 20 vuoden aikana kun tällänen tulee ihan puskista, joka kerta on ollut tiedossa että jossain on välyksiä. Kyllähän ne tutussa autossa tuntuu, paitti tällä kerralla. ON harvinaisen ehjän, jämäkän ja ryhdikkään tuntuinen tossa toi ohjaus. Saas nähä mitä sieltä löytyy.
-
...niinhän ne ovat, jos löytää tuon /kumppanit- osion. Ainakaan mulla ei WS8+Chrome näytä Trafin etusivulta ensimmäistäkän linkkiä tonne.
Onkohan toi jokun BtoB-puoli, ei.kuluttajille? EOS, mut näyttää ihan siltä että se olis tarkotuksella vähän piilossa.
Itse asiaan, konttorilta kopsahti paluupostissa asiallinen vastaus sähköpostiin jossa pahoiteltiin virhettä ja todettiin että kyllä nuo ohjeet ovat edelleen voimassa, katsastuspäätös näiltä osin korjataan.
Huomennna on kuitenkin käynti konttorilla uudestaan ohjelmassa, että vahinko ei tällä kertaa ollut kauheen suuri.
Tässä kohtaa asia menee mielenkiintoiseksi: mulla leikkas vasta katsatuksen loppuvaiheessa että tämähän on tuttu mies, sama joka viime kesänä pisti toiseen autoon vaihtamaan raidetangon ulkopäätä.
Korjaamolla totesivat tuosta että "ei se ole raidetanko vaan alapallonivel, sano konttorilla niin, ja jos ne urputtaa jotain käske soittamaan tänne, jutellaan mielellämme hetki sen kanssa joka tästä pisti raidetanogon päätä vaihtamaan." No, jälkitarkastus sitte konttorilla tuli samaan tulokseen ja totes että kyllä, juuri näin.
Tällä kertaa mr. Raidetangon Ulkopää, eli sama herra, halusi kuitenkin vaihtaa ne ulkopäät molemmin puolin. Saas nähdä mikä on huomenna tuomio, onko ne vai jotain muuta. :D
Ajossa ainakaan tossa ei tynnu kerta kaikkiaan yhtään mitään. Eka kerta seitsemän oman auton kanssa 20 vuoden aikana kun tällänen tulee ihan puskista, joka kerta on ollut tiedossa että jossain on välyksiä. Kyllähän ne tutussa autossa tuntuu, paitti tällä kerralla. ON harvinaisen ehjän, jämäkän ja ryhdikkään tuntuinen tossa toi ohjaus. Saas nähä mitä sieltä löytyy.
Sitähän se juuri onkin, nimensä mukaisesti. Katsastusyrityksille ynnä muille Trafin kanssa asioiville :)
Joskus ne väljyydet on hankalia paikallistaa (tai oikeammin sanottuna helppoja paikallistaa väärään paikkaan), mutta enpä usko että kenellekään moisia virheitä järjestään sattuu. Ja tärkeintähän on se että vika tulee huomatuksi, vaikka epähuomiossa väärä nivel kirjattaisiinkin. :)