Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Veksi - 02.03.2014, 13:42:00
-
Löytyipä tämmöinen suht läheltä kohtuu hintaan
Sisälle rakenneltu jotain keskuslämmitys järjestelmää kun menee tuota putkea sikin sokin
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/Seiskat/P1060012_zps8dd7b392.jpg)
Sulavalinjaisen auton aerodynamiikkaa on parannettu asentamalla taka siipi
Siipi on kevyttä mutta kestävää puuta
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/Seiskat/P1060020_zps1c740096.jpg)
Myöskin kaasarin sovitelaippa on puuta :P
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/Seiskat/P1060019_zps41e6b29b.jpg)
Tekniikkana on kahenlitranoohoosee pystykaasarilla
Itse en ole kerennyt vielä autolla ajamaan mutta kaveri ajoi tuolla ja sanoi että tehoa on lähemmäs sata hevosvoimaa!
-
En ole vieläkään ajanut autolla metriäkään
Kuskin penkillä olen istunut ja pärissyt+käynyt vaihdekaavion läpi
Hain pari B230F konetta ja kitkalukko perän 4,1 välityksellä
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/Seiskat/P1060085_zps6ca27b85.jpg)
Rahaa on palanu auton hankintahinta mukaan lukien yhteensä 500e
Sehän on 3000 markkaa :o
Tästä tulee vielä kalliimpi kuin tuo meidän käyttis...
Toivottavasti muija ei lue tätä foorumia
-
Vaihdoin koneisiin apuakselit joihin on koneistettu hammastus virran jakajalle
M-nokat ja päätyjakajat heitin mäkeen. Miksi tämmöistä sontaa on Volvolta suollettu?
Nokka akseleiksi molempiin D
Sinisen pukin koneessa näytti olevan vahvat veivit
Täytyy penkoa varastoja jos vaikka löytyisi turbo osia tuohon...
Purin lukon. Akselit poikki. Olipa yllätys
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/Seiskat/P1060103_zps1f05d19c.jpg)
Saakos näitä akseleita ostettua enää mistään?
-
Karpiolalla taitaa olla hyllyssä nuita. Tuo vaik ne päätyjakajat ristitappei hakiessas tänne.
-
Lukon korjaaminen tuplaisi tämän projektin hinnan joten taidan tyytyä kemppiin :-\
4,1 välityksen ajattelin kyllä hyödyntää
Olisiko kellään irrallaan avointa carrieria?
Mää maksan kyllä hyvin; 45sentti/kg, ihan niinkuin noista muistakin osista
-
En ole vieläkään ajanut autolla metriäkään
Kuskin penkillä olen istunut ja pärissyt+käynyt vaihdekaavion läpi
Hain pari B230F konetta ja kitkalukko perän 4,1 välityksellä
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/Seiskat/P1060085_zps6ca27b85.jpg)
Rahaa on palanu auton hankintahinta mukaan lukien yhteensä 500e
Sehän on 3000 markkaa :o
Tästä tulee vielä kalliimpi kuin tuo meidän käyttis...
Toivottavasti muija ei lue tätä foorumia
Onko kyseessä joku sarjaanahdettu b460 vai mikä kone?
Lukon korjaaminen tuplaisi tämän projektin hinnan joten taidan tyytyä kemppiin :-\
4,1 välityksen ajattelin kyllä hyödyntää
Olisiko kellään irrallaan avointa carrieria?
Mää maksan kyllä hyvin; 45sentti/kg, ihan niinkuin noista muistakin osista
Jos tuo hieno termi tarkoittaa sitä perän sisällä olevaa murikkaa niin täytyy tarkastaa tilanne romuvarastolta..
-
Tiedoksi kaikille: kitkalukko ei ole myynnissä
Carrier case. Mitä lie suomeksi, ei nyt ole kirjaa käsillä
(http://www.rubicontested.com/images/P/Dana%2030%20Carrier%20Case%20Pic.jpg)
Onhan noita mulla itelläkin purkuakseleissa paikoillaan. Aattelin vaan että josko jollain olis valmiiksi irrallinen
Koneita on siksi kaksi kun sain ne halvalla ja monesti eka kone särkyy, palaa, jäätyy tai sit tehoa ei vaan ole tarpeeksi
-
Levittelin lukon ihan kappaleiksi. Kitkapinnoista ei tietoakaan, muutama levykin hajonnut.
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/Seiskat/P1060104_zps8959110f.jpg)
Kaikki liikkuvat roskiin ja kuoret aitan hyllylle odottamaan maailmanloppua
Etsiskelin ullakolta kukkahattuani. Hatun sijasta löysin ahtimen!
Tuollainen pikkupuhallin käy vinokoneen kupeeseen kuin lakritsikastike munakkaaseen
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/Seiskat/P1060109_zpsf2339736.jpg)
-
Kaikki liikkuvat roskiin ja kuoret aitan hyllylle odottamaan maailmanloppua
Oliks noista pikkurattaista mihinkään?
-
Oliks noista pikkurattaista mihinkään?
Perässä on pyörinyt irrallisia metallin kappaleita. Rattaissa ruhjeita.
Rattailla ajettu kun akselit ovat olleet poikki. Olivat hanganneet koteloonkin jälkiä
Eipähän niillä mitään tee
-
Vedin kaverin perästä casen
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/Seiskat/P1060112_zpsabf6a469.jpg)
Vähän osumaa saanut tuokin + pikkurattaat ja ristitappi hävinneet johonkin
-
Tehdääs välillä vapari konetta
Säädettävä nokkapyörä ja Hall-sytytys
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/Seiskat/P1060113_zps0ee9b916.jpg)
Kone on kiinni tuollaisessa parrussa.
Nämä kuusen alta raahatut koneet on parempi käytellä lämpöiseksi irrallaan ennen ajoneuvoon asennusta
Löytyy ne kilinät, kolinat ja vuodot
-
Paistoin vetarien rattaat kiinni Carrie Caseen
Ihan hyvä ajatus mutta;
Case pitää olla puhallettu puhtaaksi ennen hitsausta!
Mun Case oli vielä maali pinnalla, joutui pienitehoisella magilla sulattamaan ensin maalattua case pintaa ja sitten vasta rattaita
Rattaat suli kyllä hienosti.
-Metallia hitsatessa molemmmat perusaineet sulatetaan ja lisäainetta tuodaan tarvittaessa
Nyt joutui hitsaamaan Caseen palkoa ja sen jälkeen sulattamaan rattaan kiinni palkoon
Ei hyvä, ei kehtaa edes kuvaa laittaa
Toivotaan että kestää siihen asti kun hajoaa
-
Missä oli kamera mies tänään kun koitin konetta käyntiin?
Kuten yllä olevasta kuvasta näkyy kaasuläppää eikä muitakaan ruiskuhiluja ole paikoillaan
Meikäläinen istuu pöllin päällä, starttaa ja samalla suihkuttaa käynnistys sumua imusarjaan
Kone kyllä hörähtää jonka jälkeen polttaa imusarjassa olevan seoksen noin puolen metrin liekillä kohti mun kasvojani
Henkilö vahingoilta vältyttiin mutta hyvän videon tuosta olisi saanut
Oliko sytkä liian aikaisella, vuotiko venttiili vain onko nokka myöhässä
Ainakin joku noista tai kaikki kolme
-
Missä oli kamera mies tänään kun koitin konetta käyntiin?
Kuten yllä olevasta kuvasta näkyy kaasuläppää eikä muitakaan ruiskuhiluja ole paikoillaan
Meikäläinen istuu pöllin päällä, starttaa ja samalla suihkuttaa käynnistys sumua imusarjaan
Kone kyllä hörähtää jonka jälkeen polttaa imusarjassa olevan seoksen noin puolen metrin liekillä kohti mun kasvojani
Henkilö vahingoilta vältyttiin mutta hyvän videon tuosta olisi saanut
Oliko sytkä liian aikaisella, vuotiko venttiili vain onko nokka myöhässä
Ainakin joku noista tai kaikki kolme
Jotenkin kun miestä tuntee niin lopputulos ei ollut milläänlailla yllättävä. Jotenkin kaikki tarinatkin aina päättyy siihen että miten jokin on palanut ja komeasti.
-
Pikku muistilista noiden palavien nesteiden käsittelyyn:
Älä yritä sytyttää pannu-uunia bräkleenerillä!
Älä kohenna tulta roiskimalla bensaa jerrykannusta!
Älä tarkista mopon bensan pintaa tankista sytkärin valossa!
-
Perä koottu, polttoöljyä sisään ja pyöritystä paineilmaräikällä
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/Seiskat/P1060116_zpsa6c835aa.jpg)
Mutta mutta, pyörittäessä perä nykii aika ajoin vastaan >:(
Onkohan sitään jäänyt jotain hajonneen lukon paljoa vai meneekö hitsaus knöölit rattaiden väliin?
Vai oiskohan vika Bilteman paineilmaräikässä?
-Kyllä; räikkä ei ole ainoastaan iso ja äänekäs vaan se sylkee myös metallisilppua kulmavaihteesta
Taas kerran olisi pitänyt ostaa hyvä ja halpa erikseen...
Ja arvatkaas onko kuitti tallessa
Ja arvatkaas maksoiko käteisellä
-
Onko ihminen hullu, tyhmä vai ahne?
-No minä olen ehkä vähän kaikkia
Tuli hankittua lankkufarkku B230F+M47 tekniikalla.
Kilohinta oli kohdillaan
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/Seiskat/P1060117_zps2f6f669f.jpg)
Löytyy sähkölasit ja peilit. Ne joutaisi myydä jakka kerkiää
Ternostaatti oli jumissa; vettä ei ollut koneessa tarpeeksi. Yläkerta on vähän karstoittunut
Huuhtelin konetta polttoöljyllä, laitoin kiinteän flektin ja V-nokan.
Nyt tuolla voi jo ajaa. Perä on vähän harvan puoleinen. Kulkee kakkosella satasta
Olisikohan välitys 3,54 vai jopa 3,31?
-
olisko 3,54? Mulla 3,71 ja b200k jakaja rajoittaja otti vastaan kun mittarissa oli noin 90km/h todellisuus vähän yli 80km/h. Myöhemmin lh ohjas rajotin josain 7000rpm paikkeilla ja 100km/h mittariin. Saattaapi sulla olla jopa 3,71..?
-
B200K keskipakorajoittimella 6200rpm
B230F LH jetin rajoittimella 6000rpm?
Olisipa perä edes 1031 tyyppiä, jäisi omilleen...
-
B200K keskipakorajoittimella 6200rpm
B230F LH jetin rajoittimella 6000rpm?
Olisipa perä edes 1031 tyyppiä, jäisi omilleen...
Onko orkkis lh todella rajotettu 6000rpm? Mulla oli tosiaan tonin lastut bokseissa...
-
Onko orkkis lh todella rajotettu 6000rpm? Mulla oli tosiaan tonin lastut bokseissa...
Täällä ainakin boksiltaan vakio B230FB lh 2.4 alkaa kakomaan 6000rpm.
-
Täällä ainakin boksiltaan vakio B230FB lh 2.4 alkaa kakomaan 6000rpm.
Pääsis edes kuuteen tonniin, mulla automaattiloota lyö isompaa jo jossain 5500-5600rpm nurkilla
-
Mulla on nyt noita B230F koneita 4 eri komboa (täytyy tehä näistä joku koonti joskus)
AW71 vaihtaa 1->2 jossain +4600rpm, hyvä, kone ei pääse ryntäämään
2->3 vaihto tapahtuu juurikin jossain 5500-5600rpm
Tähän hommaan VX3-nokka on juuri omiaan muuten vakiossa koneessa
V-nokka ei mielestäni toimi hyvin. Voisiko olla että LH2,4 ei ole vielä sopeutunut uuteen nokkaan?
Edelliset käyttökokemukset V-nokasta on B200ET ja B230K koneissa
-B200ET ei ymmärtänyt V-nokkaa ollenkaan. Ns ylinokitus?
-B230K lauloi kaasari koneeksi yllättävän hyvin
Viime B230F tykkäsi D-nokasta.Tästä tykkään itekkin
Voipi olla että ryöstän turbokoneesta D-nokan ja korvaan sen V-nokalla
-
Onko ihminen hullu, tyhmä vai ahne?
On ja hyvä että onkin
Tänään käyttöauto jätti tielle!
Öljyä on enemmän koneen ulkopuolella kuin koneessa
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/Seiskat/P1060118_zpse9165bd7.jpg)
Varmaankin nokka-akselin huulitiiviste pettänyt ja rasvannut jakopään
=> jako on hypännyt
Nyt täytyy ajella tuolla varikkomopolla
LH jetiä koulutettu V-nokalle
Silti arviolta 30hv kateissa :(
Täytyy mitata puristuspaineet jakka ehtii
-
Onko käyttis menossa paaliin? Loota kiinnostaa jos on lukkiutuvalla momentinmuuntimella varustettu 71:nen.. vaikka melkovarmaan siellä 70 onkin.
-
Onko käyttis menossa paaliin? Loota kiinnostaa jos on lukkiutuvalla momentinmuuntimella varustettu 71:nen.. vaikka melkovarmaan siellä 70 onkin.
Ei kait sitä vielä paalata
Sait YV laatikko asioista
-
245 karanneet hevoset taitavat johtua rikkoontuneesta lambdasta
Vikakoodi 2-1-2, lambda anturin signaali puuttuu
Mites LH2.4 toimii kun lambda on pois pelistä?
-
245 karanneet hevoset taitavat johtua rikkoontuneesta lambdasta
Vikakoodi 2-1-2, lambda anturin signaali puuttuu
Mites LH2.4 toimii kun lambda on pois pelistä?
rikkaalla ku Roope Ankka. omasta turbo ysistä sippas lambda viime kesänä nii tyhjäkäynnilläkki oli afr 12 pintaan.
-
rikkaalla ku Roope Ankka. omasta turbo ysistä sippas lambda viime kesänä nii tyhjäkäynnilläkki oli afr 12 pintaan.
Tjaa... Joku ei nyt täsmää. Jos olisi sikarikkaalla niin luulisi että vetoja olisi edes vähän.
Täytyy huomenna mitata pursituspaineet. Samalla näkee tulpan väristä missä mennään
Kuitenkin tässä on joku ihan perusvika kuten rikkoitunut siirtopumppu, väljä painepumppu tai tukkeutunut PA-suodin
-
No eise mikään raketti oo jos meinaa koko ajan hukkua liikaan pensaan, mutta tietysti vapari voi käyttäytyä eritavalla ku lambda on rikki
-
245 karanneet hevoset taitavat johtua rikkoontuneesta lambdasta
Vikakoodi 2-1-2, lambda anturin signaali puuttuu
Mites LH2.4 toimii kun lambda on pois pelistä?
Toihan on helppo testata nyppäämällä lambdan liitin irti. Mikäli ei menossa tapahdu muutoksia niin varakartoilla ollaan jo valmiiksi.
-
rikkaalla ku Roope Ankka. omasta turbo ysistä sippas lambda viime kesänä nii tyhjäkäynnilläkki oli afr 12 pintaan.
Tämähän riippuu enemmän miten se lambda rikkoontuu. Hemmetin rikkaalle tosin menee jos jumittuu näyttämään tasaisesti laihaa, tämmöisiä muutama tullut vastaan, mutta yllättäen ei ne aina rikkoonnu samalla tavalla.
-
Tämähän riippuu enemmän miten se lambda rikkoontuu. Hemmetin rikkaalle tosin menee jos jumittuu näyttämään tasaisesti laihaa, tämmöisiä muutama tullut vastaan, mutta yllättäen ei ne aina rikkoonnu samalla tavalla.
Nykyajan vouhotuksia. K-jetistä olisi ollun niin helppo kääntää lisää soosia
Käyttiksen jakohihnasta oli irronnut tusinan verran hampaita
Sen siitä saa kun lainaa autoa muijalle: oli kyllä muistanut tankata mutta jakopää remontti oli jäänyt tekemättä
Nykyajan vouhotuksia. Camarolla on ajettu 15vuotaa ja 240tkm samalla jakopäällä
-
...päätyjakajat heitin mäkeen. Miksi tämmöistä sontaa on Volvolta suollettu?
Nyt tiedän! Pystyjakajan paikalle on suunniteltu lisä huohotus:
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/Seiskat/P1060121_zpsad6e5443.jpg)
240 etuiskarin mutterinsuojus, vinokoneen lämppärin kierron lähtö, mutteri, letku ja klemmari
Melkein kaikki Volvo osaa
245 mopedista nykäisin lambda johdon irti. Ei vaikutusta. Lambdassa ei henkeä, yleismittari ei anna mitään jännitteitä
Mitattiin puristuspaineet. Tasainen 9bar joka pytyssä. Unohdin kyllä painaa kaasua mittauksessa. Anygay, tasaiset lukemat tärkeämpiä
Tulpat vaaleat. Kone ei saa soosia
-
Käyttöauton B230F kone käy nyt pelkällä E85 polttoaineella
Resepti on yksinkertainen:
Vakio suuttimet tuottavat 18 lb/hr
Viinakerroin on 1,3
Camaron suuttimet tuottavat 24 lb/h neljän baarin paineella
1. Vaihda suuttimet
2. Rutista paineensäädintä
Kävin ajamassa 80km. Tästä 15km kaupungissa
Huomattavin ero on vähemmän humppaava tyhjäkäynti. Jotain on siis saavutettu?
2000-2500rpm ehkä hieman sitkeämpi tai sitten alkohoilin plasebo vaikutus teki autostani väännökkään
3000-6000rpm vähintäänkin yhtä "pirteä" kuin ennenkin.
Ehkäpä seuraavassa öljynvaihdossa laitan sellaisen öljypohjan jossa on ahtimen öljynpaluu...
-
2. Rutista paineensäädintä
Vakiopaine jotain 2,5 bar ja rutisteltu +4bar
=Paineensäädin rupeaa vuotamaan polttoainetta tiputtelemalla
==Rutistelemme paineensäätimen prässäystä muuntoleukapihdeillä
===Toimii
245 varikkomopo ei kestänyt ralliviikonloppua
(http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/tenskari/P1060162_zps232cd275.jpg)
Tasauspyörästöstä puuttuu rattaita. Välitys on 3,54 mitä veikkasinkin. Tilalle tulee 3,73 kemppi