Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: miksu01 - 15.03.2014, 08:15:28

Otsikko: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: miksu01 - 15.03.2014, 08:15:28
Ihan ekaks sanon että saattaa olla että tämä kuuluu viritys puolella ja jos niin on niin modet voi siirtää ;)

Elikkä ajattelin että avais tälläisen keskustelun 300 volvoista koska meitä on niin vähän täällä ja volvo 300 virittäminen ja muutenki keskustelu tuntuu jäävän 240 keskusteluiden jalkoihin :)

Ajattelin että tässä voisin kysyä kaikkea ja jutella kaikesta 340/360 volvoihin liittyviä juttuja, ja yleisistikkin keskustella mieltä askarruttavasta asiasta.. ku olen huomannut että aika moni kyselee toisten projekti päiväkirjassa tai moni laittaa erikseen kysymyksiä tekniikka ym puolelle.. Olisi modeille ja myös meille tietoa etsiville parempi että jos 300 tiedot ja kysymykset löytyisi yhdestä paikasta :)

Itse kaipaisin nyt ens alkuun jotain netti sivuja josta saa 360 volvoon alustaan osia, mm. uretaanipuslia yms? :)

Toinen mikä kiinnostaa niin onko teillä muillakin tuo 300 volvo kova ruostumaan pohjasta?


EDIT: muutin otsikon sellaiseksi että saattaa hakutoiminnolla löytyä paremmin.
Otsikko: Vs: volvo 300 yleiset keskustelut ja rakentaminen
Kirjoitti: estate - 15.03.2014, 17:32:15
Mun kilpurissa ei pohja olllut pehmyt kuin peräkontin osalta, poikkipalkki oli aivan hapero, ja b-pilarien juurissa oli reiät.

Eikä tosiaankaan paaliin >:(
Otsikko: Vs: volvo 300 yleiset keskustelut ja rakentaminen
Kirjoitti: miksu01 - 15.03.2014, 17:42:47
Mun kilpurissa ei pohja olllut pehmyt kuin peräkontin osalta, poikkipalkki oli aivan hapero, ja b-pilarien juurissa oli reiät.

Eikä tosiaankaan paaliin >:(

Juu ei paaliin ku näitä on niin vähän :) Tämän takia tein tälläisen topicin koska on moni volvomies mikä ei halua lukea keskustelua 300-sarjaisista ja ettei me sianpään harrastajat häiritä muita volvoilijoita :D :D Vaikka itse tykkään kaikista volvoista (paitsi 400-sarjasta) ;)

Mulla on yllättävän paljon hitsattavaa pohjassa :/ siinä on kaikki nostokohdat ruostunu ja taittunut, ja sen lisäksi on kuskin jalkatilassa noin 40cm x 40cm iso ruostevaurio :D sen lisäksi on takalokarissa ja etulokarissa läpi ruostetta :) nyt kun olen autoa purkanut niin aion tehdä kaikki paikat kunnolla :)

Mutta mä en lannistu, vaikka on paljon hitsattavaa niin aion tehdä tuon auton kuntoon juuri siksi että näitä ei kauheesti ole enää liikenteessä :) Hyvä puoli on että on vasta "sisään ajettu" b200k moottori, aj. 267tkm :D
Otsikko: Vs: volvo 300 yleiset keskustelut ja rakentaminen
Kirjoitti: Pyssy - 15.03.2014, 18:30:14
Muitten Volvojen harrastajat eivät kaikki pidä 300-sarjalaisia oikeina Volvoina.  Talviautona 300 on parempi kuin yksikään etuveto-Volvo.  Etupyörät kääntyvät riittävästi.  Voimansiirto takapyörien välissä antaa painoa ja pitoa takapyörille.  Variaattorimallin talvikiihtyvyys on nelivetoisten luokkaa, Volvon historian kolmanneksi pienimmällä moottorilla.  Kaiken kaikkiaan volvomaisen jämäkkä pikkuauto.  Muilta merkeiltä on jämäkkää pikkuautoa turha etsiä.

Yksi ison auton piirre 300:ssa on kulutus.  Pyörii 10 litran molemmin puolin ajotavasta riippuen.  Johtunee siitä, että muun merkkiset saman painoiset (yhtä paljon kuluttavat) autot näyttävät isommilta, koska ovat ainakin puoli metriä pitempiä.  300-sarja on tehty Volvojen tapaan teräspellistä, eikä mistään pierunkuoresta.
Otsikko: Vs: volvo 300 yleiset keskustelut ja rakentaminen
Kirjoitti: Swansson - 15.03.2014, 19:37:19
Omastani tykkään ja tarkoitus onkin ollut vielä jonain kauniina päivänä laittaa oikein tiptopkuntoon. Ruostetta ei hirveämmin ole omassa -84 360:ssa, ovissa hieman kukkii muttei mitenkään pahasti. Syynä varmaan että 20 ekaa vuotta ollut samalla omistajalla joku ei juurikaan liene ajellut, tuossa ajassa alle 100tkm, nyt mittarissa 136000. Mielestäni aliarvostettu volvomiesten keskuudessa ja ei todellakaan paaliin -ääni täältä myös.
Ps. ruotsalaiset taas junttisuomalaisia edellä, siellä osataan possua jo arvostaa ja tosi aktiivinen foorumikin löytyy osoitteesta http://www.300power.com/forum/
Otsikko: Vs: volvo 300 yleiset keskustelut ja rakentaminen
Kirjoitti: simojet - 15.03.2014, 20:54:20
Kyllä 300 voi ja kannattaa harrastaa,meillä on kolme eri koria  :D
joista yhteen on tarkoitus laittaa rellun F7R kone (2,0 16v) kone tallissa
osia on keräilty pikku hiljaa,en tiedä onko suomessa semmosta katsastettu
briteissä ja muualla euroopassa useita
myös 5 Alpinen kone on tallissa odottaa koria
menee 1,4 tilalle "heittämällä"
Otsikko: Vs: volvo 300 yleiset keskustelut ja rakentaminen
Kirjoitti: miksu01 - 16.03.2014, 08:52:59
Nyt löyty nettisivu mistä saa 300 volvoon edes jotain osia :)
ainakin kunnon puslia löytyy :D itse pitäis hankkia alustaan aika paljon puslia, varsinkin noi perän puslat on loppu ku perä elää kiihdytyksissä :D

http://www.classicswede.co.uk/300_series/cat1733345_1580904.aspx (http://www.classicswede.co.uk/300_series/cat1733345_1580904.aspx)

Siellä näkyy olevan jopa madallussarjoja
http://www.classicswede.co.uk/Lowering_Parts_3_series/cat1733345_1580908.aspx (http://www.classicswede.co.uk/Lowering_Parts_3_series/cat1733345_1580908.aspx)
Otsikko: Vs: volvo 300 yleiset keskustelut ja rakentaminen
Kirjoitti: miksu01 - 16.03.2014, 09:30:00
joista yhteen on tarkoitus laittaa rellun F7R kone (2,0 16v) kone tallissa


Tuosta tuli mieleen että oletko selvitellyt että miten se muutoskatsastus menee? eli mikä on 340 volvon mallisarjan tehokkain, onko se tuo 1.7 ruisku vai saako volvo 360 2.0 ruiskua käyttää vertailumallina?

volvo 440 1.7 turbo kone olisi kanssa mukava laittaa 340 koriin :D
Otsikko: Vs: volvo 300 yleiset keskustelut ja rakentaminen
Kirjoitti: simojet - 16.03.2014, 21:37:04
mikä on 340 volvon mallisarjan tehokkain, onko se tuo 1.7 ruisku vai saako volvo 360 2.0 ruiskua käyttää vertailumallina?
Pitäs saaha käyttää 2.0 ruiskua vertailumallina max teho 138hv
F7R menee vähä yli 147hv 2.0 16 v
F7P olis tehoissa 136hv     1.8 16 v
ehkä tarvii parii kohtaa vähä vinkua/rälläkkää  :)

Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: The_OttoB - 16.03.2014, 22:18:20
SJS:n 344 oli renunkoneella ja muutoskatsasti sen käyttäen 360 vertailumallina. Tarvitsi Volvon lapun jossa kerrottiin että kori on sama. 340/360
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: miksu01 - 17.03.2014, 13:00:44
SJS:n 344 oli renunkoneella ja muutoskatsasti sen käyttäen 360 vertailumallina. Tarvitsi Volvon lapun jossa kerrottiin että kori on sama. 340/360

juu tätä mä vähän arvelinki et näin voi tehdä :)
Pakko oli varmistaa ku esim. ford escorteissa ei kuulemma saa käyttää coswothia vertailu mallina.. Mutta hyvä meijän rakentelijoiden kannalta että saa käyttää esim 360 GLT:tä vertailu mallina :)
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: sjs - 22.03.2014, 11:36:46
juu tätä mä vähän arvelinki et näin voi tehdä :)
Pakko oli varmistaa ku esim. ford escorteissa ei kuulemma saa käyttää coswothia vertailu mallina.. Mutta hyvä meijän rakentelijoiden kannalta että saa käyttää esim 360 GLT:tä vertailu mallina :)
Näissä motorsport-koreissa (esim. just Cosworth mallit, BMW M, Mersu AMG) on eri kori kun normimallissa, vaikka ovatkin samalle pohjalle rakennettuja. Esim M-bimmereissä on kaikennäköisiä vahvikkeita standardimalliin verrattuna, siks sinne on voitu tehtaalla tunkea julmetusti tehokkaampia koneita kun vakiot. Esim E36 328i = 192hv/280Nm, vrt M3 3,2 321hv/320Nm.

Tämän takia minun käsittääkseni noita M-moottoreita ei saa "normikoriin". Huomattava myös että korien alustanumerot ovat eri, esim M-mallit alkavat aina WBSxxxxxxxxxxxxxx kun normimallit alkavat WBAxxxxxxxxxxxxxx.

360GLT moottoriahan on katsos saanut esim GLE malliin, kummassakin B19E, B200E tai B200F normaalisti.
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: VT86 - 22.03.2014, 12:20:26
juu tätä mä vähän arvelinki et näin voi tehdä :)
Pakko oli varmistaa ku esim. ford escorteissa ei kuulemma saa käyttää coswothia vertailu mallina.. Mutta hyvä meijän rakentelijoiden kannalta että saa käyttää esim 360 GLT:tä vertailu mallina :)

Näissä motorsport-koreissa (esim. just Cosworth mallit, BMW M, Mersu AMG) on eri kori kun normimallissa, vaikka ovatkin samalle pohjalle rakennettuja. Esim M-bimmereissä on kaikennäköisiä vahvikkeita standardimalliin verrattuna, siks sinne on voitu tehtaalla tunkea julmetusti tehokkaampia koneita kun vakiot. Esim E36 328i = 192hv/280Nm, vrt M3 3,2 321hv/320Nm.

Tämän takia minun käsittääkseni noita M-moottoreita ei saa "normikoriin". Huomattava myös että korien alustanumerot ovat eri, esim M-mallit alkavat aina WBSxxxxxxxxxxxxxx kun normimallit alkavat WBAxxxxxxxxxxxxxx.

360GLT moottoriahan on katsos saanut esim GLE malliin, kummassakin B19E, B200E tai B200F normaalisti.

SJS aika tyhjentävästi vastasikin että malleissa on välillä oikeasti ratkaisevia eroja vaikka lätkä perseessä samaa sanoisi. Eihän 142 Volvoonkaan käy vertailumalliksi 164:nen valitettavasti. Ja tuohon nimenomaiseen Cosworth Escorttiin, kun koko autolla ei ole mitään tekemistä vastaavan ikäisen Escortin kanssa. Pohjalevy on yhtenevä Sierran kanssa, auto on leveämpi, pidempi etc...
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: FinnDRZ - 22.03.2014, 18:50:33
eikös 360 saanut ahdettuna?  kovasti kummittelee mielessä että olisi ollut Volvon oma turboasennus? Vähän niinkun "stockmann turbo sierra" ??
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: Fuse - 22.03.2014, 18:55:57
Ei saanut tehtaalta ahdettuna yhtään 300-sarjalaista (jos ei tehdastallin 343 rallikrossiautoa lasketa. ;)).

Suomessa maahantuoja ahtoi muutamia 300-sarjalaisia käyttäen 200-sarjan R-Sport turbosarjaa hieman muunneltuna, mutta ei noita varsinaisesti tehdastekoisiksi voi kutsua. Isällä oli tuollainen maahantuojan ahtama 360 aikoinaan.

(http://koti.kapsi.fi/fuse/images/autot/GL/kone2.jpg)
(http://koti.kapsi.fi/fuse/images/autot/GL/kone.jpg)
(http://koti.kapsi.fi/fuse/images/autot/GL/img053.jpg)
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: Fuse - 22.03.2014, 19:06:25
Nuo Weberillä varustetut maahantuojan ahtamat 300-sarjalaiset olivat muuten ripeämpiä kuin 200-sarjan tehdasturbot.  8)
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: FinnDRZ - 22.03.2014, 19:08:09
jotain tuonlaista muistelin..  Mutta tuotahan voidaan käyttää vertailumoottorina muutoskatsastuksessa, kuten Ford Caprin "Tickford Turboa", kunhan joku kaivaa Volvon arkistoja ja todistaa että se on ollut maahantuojan/myyjän valmistama optiomalli.

Jotenkin alkanut taas kiinnostamaan nuo sianpäät, vaikka vain 20v mennyt viimeisen omistamisesta :)
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: Fuse - 22.03.2014, 19:10:34
Tapauskohtaista, sellaisenaan ei mene koska noista ei löydy mitään varsinaisia dokumentteja kun ovat "sekamoottoreita". Volvon lausunnolla pystyy katsastamaan.

On mulla jossain varmaan tallessakin se Volvon lausunto tuon koneen alkuperästä ja sopivuudesta 300-sarjaan. 90-luvulla kun säännökset muuttuivat, vaativat tuohonkin muutoskatsastuksen ja isä haki Volvolta lausunnon tuolle koneelle, niin ei tarvinnut tehoja turhaan mittailla. Kelpasi tuolloiselle AKElle ja kone merkattiin otteeseen. 80-luvullahan noita turboja ei juuri muutoskatsasteltu tai merkkailtu otteisiin.

Tosin aika sama mikä siellä on vertailukoneena, jos nyt ei välttämättä halua otteeseen laillisesti jonkunverran suurempaa tehoa. Sillä 20% tehosäännöllä kun voi asentaa turbon ihan normaalia vaparia vertailukoneena käyttämällä ja hakemalla sopivan penkkilapun.
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: FinnDRZ - 22.03.2014, 19:18:01
jep :) 
jos löydät paperin, niin pistä talteen :)
Tuolla lapullahan se maahantuojan ahtama vertailukone + 20% on sallittu viriraja.   Minkäverran muuten oli paukkua ahdetussa?

Silloin vuonna miekka ja perse, kun oma 345GLS makasi Volvon pihalla malmilla rosvojen jälkeen, katselin vaihtoautorivissä ollutta 360GLT:tä, joka sattui olemaan ahdettu.. hieman kutitti.. :)

Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: VT86 - 25.03.2014, 09:37:27
jep :) 
jos löydät paperin, niin pistä talteen :)
Tuolla lapullahan se maahantuojan ahtama vertailukone + 20% on sallittu viriraja.   Minkäverran muuten oli paukkua ahdetussa?

Silloin vuonna miekka ja perse, kun oma 345GLS makasi Volvon pihalla malmilla rosvojen jälkeen, katselin vaihtoautorivissä ollutta 360GLT:tä, joka sattui olemaan ahdettu.. hieman kutitti.. :)

Ei ole, vertailuraja tulee tehtaan (ei maahantuojan) tehokkaimman sarjatuotantomallin mukaan. Kyseessä on maahantuojan tekemä poikkeava auto jolloin jos sen edes saa vertailumalliksi sen tulee vastata täysin sitä, ilman muutoksia, eikä siihen enää voida laskea päälle 20%.

ideologisesti sama kuin vanteissa, vannekokoa kun saa sillä tuumalla kasvattaa vakioon nähden ilman muutoskatsastusta, ja jos muutoskatsastetaan kaksi tuumaa isommille niin ei siihen voi enää sen jälkeen kasvattaa 1 tuumalla vannekokoa ilman muutoskatsastusta, koska vannekoko olisi jo 3 tuumaa enemmän kuin vakiona.
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: miksu01 - 29.03.2014, 06:57:31
Aika mielenkiintoinen toi äänestys, ei kellään on ole 345 volvoa? :) onko ne kaikki hävinny maailman kartalta?
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: krc360 - 29.03.2014, 08:03:00
ajan rokkirallia 360glt korilla tai ainakin ulkomuoto lasikuitu flippikeula lasikuitu takakupeet 940jäykkä akseli 4-linkki etupää 240 50selholmtolpat putkitukivarret sähkönen ohjaustehostin tuliseinä 30cm siirretty eli moottori siirretty omalta paikalta noin 47cm taaksepain moot.on 2.5l 8v kansitehtyhyvin ja holset säestää loput! koneen perässä kytkin liitupyörä ja bmw m5 laatikko zf m3 bmw kardaani ja sff evo2 lukko.    muutokset tälle kesälle etanoolia tankkiin ennakoa ja ahtoa lisää tupla blenium imusarja laatikoksi mersun sähköautomaatti manuaali käytöllä ja kytkimellä!
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: miksu01 - 29.03.2014, 08:05:33
ajan rokkirallia 360glt korilla, 940jäykkä akseli
bmw m5 laatikko zf m3 bmw kardaani ja sff evo2 lukko.

Kerro tuosta vähän lisää niin saa forumilla ihmiset hyviä vinkkejä?

Mitä muutoksia oot joutunu tekemään että olet saanut 940 akselin 300-koriin?
Tämä varmasti kiinnostaa monia forumilaisia koska moni kyselee että miten 940/740 akselin saa 240 volvoon niin samalla selviäisi että miten se menee 360 volvoon :)

Ja sama tuossa perässä, oliko iso urakka laittaa bmw laatikko volvoon?
Sattuisko sulle olee rakennus vaiheista päiväkirjaa tai kuvia??

Ai niin ja tuo äänestys on siis siksi että minua kiinnostaa tietää että kuinka monella foorumilaisella on 300 volvo ja millaisia ne on :)
Tuon äänestyksen voi myös vaihtaa jos jollain on joku hyvä 300-volvoihin liittyvä äänestys idea mikä kiinnostaa tietää? :)
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: Customer - 29.03.2014, 10:08:19
Laitoin 360 viritetty, tekniikka putkistoa lukuunottamatta vakio, mutta kun tuo ulkonäkö, alusta ja sisusta on enemmänkin viritetty.

Niin ja alustahommista, itsellä Classic Sweden alusta; -50 madallusjouset ja säädettävät iskarit joka nurkassa, kyllä on hyvä ja voin suositella. Jotain 550€ maksoi vuosi
sitten eteen madallusjouset ja säädettävät iskarit joka nurkaan.

Nyt tullut tarjolle myös valmiit coilitolpat 300-sarjalaiseen madallus -50:stä alaspäin 8) hinta oli tuolla jo hyvä, 840€ rahteineen ::)
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: estate - 29.03.2014, 16:59:52
Mulla on kilpurissa 240:n perä nelilinkeillä, iskarit ja jouset akselin takana pystyssä. Tuo 240:n akseli on vähän turhan kapea 300:n alle jos ei levitä pyöränkoteloita sisäänpäin tai sitten pitää käyttää ulospäin levittäviä vanteita. Mulla lähes vakio kotelot ja 195 levee kumi ottaa sisäänjoustossa koteloon kiinni, lekalla on tehty tilaa. Toisaalta eipä tarvitse levittää etupäätä niin paljon kuin 740:n akselin kanssa. Linkkien korin puoleiset korvakot on siinä missä pohja nousee pystyyn takapenkin alla, pitää vahvistaa tai korvakot repee omasta pellistä irti. Iskareille ja jousille on tehty kotelot takakonttiin. Takakontin pohjaa joutuu nostamaan akselin kohdalla tai murikka ja linkkien korvat tekee tarvittavan tilan väkivalloin. Konetta tuotu n. 30 cm taaksepäin, M45 ja 240:n itse lyhennetty kartaani. Jos matalan haluaa niin runkopalkkeja on nostettava akselin kohdalla.
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: miksu01 - 29.03.2014, 18:07:20
Mulla on kilpurissa 240:n perä nelilinkeillä, iskarit ja jouset akselin takana pystyssä. Tuo 240:n akseli on vähän turhan kapea 300:n alle


Enpä ois heti uskonut että 360 on leveempi ku 240 volvo :D
Tuli mulle aika yllättävänä tietona :) Mä oon joskus miettiny sitä 360 volvon perän poistoa ja tilalle ois kiva laittaa 240 volvo perä ja laatikko.
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: estate - 29.03.2014, 19:00:43
Juup ei heti uskoisi mutta 240 on tosi kapea, akseliltaan kapeampi taitaa olla vain pv. Vakioilla 240:n vanteilla renkaat jää tosi sisään, nyt vasta tilaa olisikin levittää ulospäin kun korjasin kaaret golfin kaarilla, lähemmäs kymmenen senttiä per puoli olis vara levittää :D
(http://i9.aijaa.com/t/00278/12409446.t.jpg) (http://aijaa.com/NjCU0K)
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: miksu01 - 29.03.2014, 19:52:01
Juup ei heti uskoisi mutta 240 on tosi kapea, akseliltaan kapeampi taitaa olla vain pv. Vakioilla 240:n vanteilla renkaat jää tosi sisään, nyt vasta tilaa olisikin levittää ulospäin kun korjasin kaaret golfin kaarilla, lähemmäs kymmenen senttiä per puoli olis vara levittää :D
(http://i9.aijaa.com/t/00278/12409446.t.jpg) (http://aijaa.com/NjCU0K)

Onko se paljon kapeampi? jos sellaista alkais suunnittelee ja laittais vaikka spacerit ja levipellit. :)
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: estate - 29.03.2014, 20:08:39
En tarkasti osaa sanoo. 300:n akseli on yhden projektin alla niin ei saanut kunnolla mitattua mutta n. 1500 mm rummun pinnasta pintaa hankalasti auton alla rullamitalla mitattuna, eli samaa luokkaa kuin 7/900 akselin leveys. Olisko 240:n akseli 1460 tai jotain. 100-sarjalaisen akseli kun kumminkin osuu leveydeltään noiden väliin... Papereissa 340:n raideleys takana 1400 mm ja 240:ssä 1350 mm
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: krc360 - 30.03.2014, 09:43:29
ajan rokkirallia 360glt korilla tai ainakin ulkomuoto lasikuitu flippikeula lasikuitu takakupeet 940jäykkä akseli 4-linkki etupää 240 50selholmtolpat putkitukivarret sähkönen ohjaustehostin tuliseinä 30cm siirretty eli moottori siirretty omalta paikalta noin 47cm taaksepain moot.on 2.5l 8v kansitehtyhyvin ja holset säestää loput! koneen perässä kytkin liitupyörä ja bmw m5 laatikko zf m3 bmw kardaani ja sff evo2 lukko.    muutokset tälle kesälle etanoolia tankkiin ennakoa ja ahtoa lisää tupla blenium imusarja laatikoksi mersun sähköautomaatti manuaali käytöllä ja kytkimellä!
[/
quote
pien kirjotus virhe! kytkin m5 ja laatikko m3. koineistus taitoja täytyy olla ja hulluutta kun rakentelee tälläsiä! välilaipalla saa minkä laatikon tahtojaan mihinvaan! autost olis paljon kerrottavaa ajettu v86 tol kopal ekan 300cuppia sit pikkuluokka rossia alle2400 nää ollu ruottis sit suomes ss ja nyt superrokkia. aikaa ei oikein kirjotella mitään projekti päiväkirjaa ollaan joskus tiiminkan puhuttu projekti päikkiksestä kun tiimis ajaa vanha vimpanpäälle tehty krc 240 ja uuempikoppanen corolla volvon 16v 2.5 koneella. mut ei kellään aikaa eikä kiinnostusta kirjotella tulkaa kattoo kisoihin autoi. rokkiralli/lyijynen racing team
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: miksu01 - 31.03.2014, 16:53:16
Onko kellään tiedossa mistä sais tilattua volvo 360 -89 2 ovisen korjauspeltejä, ei ole väliä onko ulkomailla vai suomessa.
Ruotsin motonetistä (mekonomen) löytyisi mutta ne eivät taida toimittaa suomeen, tai siellä ainakin lukee että nouto myymälästä ja en löytänyt kohtaa missä olisi ollut että posti..


hakusessa olis siis etu - ja takalokasuojat.

Tai kyllä kaikenlaista osaa tarttisin 300 volvoon jos jollain on jotain hyviä nettiosoitteita.
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: harriveikko - 09.06.2014, 06:56:52
Tossa olis yks kaveri ja sen poika piruuttaan laittelee tommosta vanhaa 343 volvoa.Siis siistii sitä autoa semmoseen kuntoon,kuin se oli uutena.
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: mheguli - 10.06.2014, 08:44:06
Ruotsin motonetistä (mekonomen) löytyisi mutta ne eivät taida toimittaa suomeen, tai siellä ainakin lukee että nouto myymälästä ja en löytänyt kohtaa missä olisi ollut että posti..

Mekomenillahan on Suomessa myymälöitäkin, esim. Lahdessa ja Vantaalla. Kokeile niistä?
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: Fuse - 10.06.2014, 10:44:34
Fixuksen liikkeet tilaavat kaikkia Klokkerholmilta saatavilla olevia korjauspeltejä. Klokkerholmin harvemmin menevät pellit ovat muutenkin tehdastilaustavaraa, niin ei noita mistään saa suoraan hyllystä. Klokkerholmin valikoimaa voi katsella tuolta www.klokkerholm.com

Etulokareita tosin kysyisin ensalkuun ihan Volvolta jos on vielä saatavilla. Pari-kolme vuotta sitten maksoivat Volvolla 112€/kpl, joten ei ole järkeä ostaa tarviketta siihen vajaan satasen hintaan, kun etulokarien istuvuus on Volvolaisissa kuitenkin parempi.

300-sarjaan saa kaikenlaista palikkaa, niin uustuotanto-osaa/korvaavaa osaa vakio-osille, kuin viriosaakin niin aika hyvin täältä: http://www.classicswede.co.uk/300_series/cat1733345_1580904.aspx

Museoijille kaikenlaista pisteosaa löytyy tuolta http://www.born-built-beauties.eu/html/volvo_300_series_parts.html mm. alkuperäisen mallin mukaan tehtyjä rengaspainetarroja yms... mutta myös ihan varsinaisia varaosiakin.
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: rande - 23.10.2014, 17:55:16
Mitä volvon moottoreita on mahdollista vaihtaa tollaseen b200f motilla olevaan 360 vai pystyykö mitään? ja mitä tarvitsee katsastukseen ja tuleeko paljon kustannuksia?
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: miksu01 - 25.10.2014, 08:56:33
Mitä volvon moottoreita on mahdollista vaihtaa tollaseen b200f motilla olevaan 360 vai pystyykö mitään? ja mitä tarvitsee katsastukseen ja tuleeko paljon kustannuksia?


Mun käsityksen mukaan sinne sopii kaikki volvon vinokoneet.
Muutoskatsastukseen tietty teho ei saa olla yli sen 139hv ellei hae poikkeuslupaa. eli voit laittaa sinne sen volvon lahnemman turbo koneen. jossa oli jotain 130hv..

Muutoskatsastuksen et tarvii vissiin mitään koska sulla on jo mallisarjan tehokkain versio :)
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: miksu01 - 07.04.2015, 21:49:23
Onkos kukaan laittanu 360 volvoon taakse rumpujarrujen tilalle levyjarrut?

Ahdistaa ku auto pitäis virittää niin ei nuo aluvanteiden takaata pilkottavat rummut tuo oikein katu-uskottavuutta sekä niissä on jarruteho huono niin ajattelin jos asentais levyt taakse :)

Mahtaakohan olla kauhean vaikea homma??
Otsikko: Vs: volvo 340/343/345/360 yleinen keskustelu ja rakentaminen.
Kirjoitti: JomppaPappa - 26.05.2016, 07:25:02
Onkos kukaan laittanu 360 volvoon taakse rumpujarrujen tilalle levyjarrut?

Ahdistaa ku auto pitäis virittää niin ei nuo aluvanteiden takaata pilkottavat rummut tuo oikein katu-uskottavuutta sekä niissä on jarruteho huono niin ajattelin jos asentais levyt taakse :)

Mahtaakohan olla kauhean vaikea homma??

Itselläni on käyttis 340:ssä takana opel astra g:n neljäpulttiset levyt ja jarrusatulat. Menee aika pienellä työllä. En sit osaa sanoo miten alkuperäinen jarrusylinteri toimii, kun ittellä on bedal box.
Pidemmät käsijarruvaijerit joutuu sit hommaan.