Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Chili - 12.04.2014, 14:00:23
-
Volvossa 745 vm -88 on hienot vanteet, joissa ET luku ei ihan stemmaa. Piti laittaa spacerit vanteiden alle ja nyt tekisi mieli vaihtaa hiukan pitemmät pultit, jotta mutterit yltäisi turvallisemmin pitemmälle. Mites ne pultit saa vaihdettua - pitääkö purkaa isostikin? Vai onnistuuko navan ollessa paikallaan niiden vaihto pitempiin?
-
Ne on vaan painettu napaan kiinni, samalla lailla poiskin lähtee.
-
Keskeltä napaa peltikupin alta iso mutteri auki ja napa kouraan. -88 voi olla joko uudella tai vanhalla tolpalla, jos se on vielä vanhalla eli laakeri integroitu jarrulevyyn, pitää olla tarkkana sen laakerin kanssa. Uuden mallin pakettilaakeri on helppo napata irti, tulee käsin vetämällä kun saa mutterin auki.
Pultit lähtee lyömällä sisäänpäin, muista rikkoa kierteen pää lyömällä suoraan pultin päähän.
-
Keskeltä napaa peltikupin alta iso mutteri auki ja napa kouraan. -88 voi olla joko uudella tai vanhalla tolpalla, jos se on vielä vanhalla eli laakeri integroitu jarrulevyyn, pitää olla tarkkana sen laakerin kanssa. Uuden mallin pakettilaakeri on helppo napata irti, tulee käsin vetämällä kun saa mutterin auki.
Pultit lähtee lyömällä sisäänpäin, muista rikkoa kierteen pää lyömällä suoraan pultin päähän.
Ei tarvi irrottaa napoja eikä vetareita, kun vaihtaa vakiomittaisia pultteja.
-Purkaa jarrut pois.
-Vanhat pois lyömällä.
-Uudet paikalleen mutterilla vedättämällä.
Mutterimopo helpottaa ponnisteluja.
Pidenpiä vaihdettaessa voi olla, että pitää irrottaa navat ja vetarit.
-
OK. Vastaus tulikin tuossa yllä.
Ongelma onkin vain edessä. Spacerit piti laitttaa, kun ottaa kiinni raidetankoon käännettäessä.
Pitää kokeilla, jos hiukan pidemmät pultit saisi menemään napaa irrottamatta.
-
Jos niitä alkaa paikallaan lyömällä irroittamaan, niin kannattaa sitten hankkia etulaakeri valmiiksi hyllyyn.
https://www.google.fi/search?q=volvo+740+front+wheel+hub&client=firefox-beta&hs=GAM&rls=org.mozilla:fi:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=xVpJU9iGOqn9ygOg3IKQAQ&ved=0CEEQsAQ&biw=1280&bih=653
-
Jos niitä alkaa paikallaan lyömällä irroittamaan, niin kannattaa sitten hankkia etulaakeri valmiiksi hyllyyn.
https://www.google.fi/search?q=volvo+740+front+wheel+hub&client=firefox-beta&hs=GAM&rls=org.mozilla:fi:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=xVpJU9iGOqn9ygOg3IKQAQ&ved=0CEEQsAQ&biw=1280&bih=653
Ai ne on niin tiukassa?
-
Puristamalla varmaan turvallisempi.
-
Puristamalla varmaan turvallisempi.
Jos haluat maksimoida...