Carcom Oy  Elekma

740:een vm -88 miten pitemmät pyöränpultit eteen?

  • 8 Vastauksia
  • 1988 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Volvossa 745 vm -88 on hienot vanteet, joissa ET luku ei ihan stemmaa. Piti laittaa spacerit vanteiden alle ja nyt tekisi mieli vaihtaa hiukan pitemmät pultit, jotta mutterit yltäisi turvallisemmin pitemmälle.  Mites ne pultit saa vaihdettua - pitääkö purkaa isostikin?  Vai onnistuuko navan ollessa paikallaan niiden vaihto pitempiin?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 740:een vm -88 miten pitemmät pyöränpultit eteen?
« Vastaus #1 : 12.04.2014, 16:38:49 »
Ne on vaan painettu napaan kiinni, samalla lailla poiskin lähtee.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 740:een vm -88 miten pitemmät pyöränpultit eteen?
« Vastaus #2 : 12.04.2014, 17:17:27 »
Keskeltä napaa peltikupin alta iso mutteri auki ja napa kouraan. -88 voi olla joko uudella tai vanhalla tolpalla, jos se on vielä vanhalla eli laakeri integroitu jarrulevyyn, pitää olla tarkkana sen laakerin kanssa. Uuden mallin pakettilaakeri on helppo napata irti, tulee käsin vetämällä kun saa mutterin auki.

Pultit lähtee lyömällä sisäänpäin, muista rikkoa kierteen pää lyömällä suoraan pultin päähän.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740:een vm -88 miten pitemmät pyöränpultit eteen?
« Vastaus #3 : 12.04.2014, 17:32:02 »
Keskeltä napaa peltikupin alta iso mutteri auki ja napa kouraan. -88 voi olla joko uudella tai vanhalla tolpalla, jos se on vielä vanhalla eli laakeri integroitu jarrulevyyn, pitää olla tarkkana sen laakerin kanssa. Uuden mallin pakettilaakeri on helppo napata irti, tulee käsin vetämällä kun saa mutterin auki.

Pultit lähtee lyömällä sisäänpäin, muista rikkoa kierteen pää lyömällä suoraan pultin päähän.

Ei tarvi irrottaa napoja eikä vetareita, kun vaihtaa vakiomittaisia pultteja.
-Purkaa jarrut pois.
-Vanhat pois lyömällä.
-Uudet paikalleen mutterilla vedättämällä.
Mutterimopo helpottaa ponnisteluja.

Pidenpiä vaihdettaessa voi olla, että pitää irrottaa navat ja vetarit.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 740:een vm -88 miten pitemmät pyöränpultit eteen?
« Vastaus #4 : 12.04.2014, 17:32:38 »
OK. Vastaus tulikin tuossa yllä.

Ongelma onkin vain edessä. Spacerit piti laitttaa, kun ottaa kiinni raidetankoon käännettäessä.

Pitää kokeilla, jos hiukan pidemmät pultit saisi menemään napaa irrottamatta.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2014, 17:34:51 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 740:een vm -88 miten pitemmät pyöränpultit eteen?
« Vastaus #7 : 12.04.2014, 20:01:33 »
Puristamalla varmaan turvallisempi.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740:een vm -88 miten pitemmät pyöränpultit eteen?
« Vastaus #8 : 12.04.2014, 20:04:23 »
Puristamalla varmaan turvallisempi.
Jos haluat maksimoida...

 

RallyBaron  Samppasport