Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: volvo T6 - 17.04.2014, 14:02:19
-
Miten saa tyhjäkäyntiä nostettua 700:sta 750-800:aan?. Auto Volvo S80 T6 -99.
-
Softalla.
Mutta loota ei tykkää kovemmista kierroksista vaihdetta kytkiessä.
-
Terve.
Miksi niitä tyhjäkäyntikierroksia pitäisi nostaa?
Omani ainakin käy todella nätisti jos vertaa vaikka noihin "epäkoneisiin".
-
Terve.
Miksi niitä tyhjäkäyntikierroksia pitäisi nostaa?
Omani ainakin käy todella nätisti jos vertaa vaikka noihin "epäkoneisiin".
Koska autoon vaihettiin tehostajan pumppu ja se hieman takertelee (jäykistyy) kääntäessä parkkiin kun kierrokset on 700 tyhjäkäynnillä, hieman kun lisää kierroksia (50) niin tehostaja toimii hyvin, ilmattu 3 kertaa eikä ole auttanu.
-
Koska autoon vaihettiin tehostajan pumppu ja se hieman takertelee (jäykistyy) kääntäessä parkkiin kun kierrokset on 700 tyhjäkäynnillä, hieman kun lisää kierroksia (50) niin tehostaja toimii hyvin, ilmattu 3 kertaa eikä ole auttanu.
Oliko uudessa tehostajassa samankokoinen hihnapyörä kuin vanhassa?
-
Oliko uudessa tehostajassa samankokoinen hihnapyörä kuin vanhassa?
Kyllä se oli, Skruvatilta tilattu ja erikseen vielä kysyin onko sopiva tuohon autoon, omasta mielestä ennen oli tyhjäkäynti 750 kierrosta, jossain vaiheessa tippunut sen 50 kierrosta, en nyt ihan satavarma ole mutta näin muistelen.
-
Kyllä se oli, Skruvatilta tilattu ja erikseen vielä kysyin onko sopiva tuohon autoon, omasta mielestä ennen oli tyhjäkäynti 750 kierrosta, jossain vaiheessa tippunut sen 50 kierrosta, en nyt ihan satavarma ole mutta näin muistelen.
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin Skruvat myy yhtä laadukasta tavaraa, kuin Motonet.
-
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin Skruvat myy yhtä laadukasta tavaraa, kuin Motonet.
Muuta en tiiä mutta tuo näytti tehdaskorjatulta, tiivisteet ainakin vaihettu, en kyllä ole varma, saman näkönen kun alkuperänen.
-
Eli tyhjäkäyntiä pitäisi saada nostettua kun ottaa kaasupolkimen irti, löysyttää auton käydessä sen potentiometrin kannen ruuveja ja vääntää kantta, ruuvin reijissä on jonkinlainen säätövara. Toiseen suuntaan kierrokset laskee ja toiseen nousee. Näin oli ainakin 01 vm v70:ssä. Luulisi olevan samanlainen mötikkä tuossa s80;ssä.
-
Eli tyhjäkäyntiä pitäisi saada nostettua kun ottaa kaasupolkimen irti, löysyttää auton käydessä sen potentiometrin kannen ruuveja ja vääntää kantta, ruuvin reijissä on jonkinlainen säätövara. Toiseen suuntaan kierrokset laskee ja toiseen nousee. Näin oli ainakin 01 vm v70:ssä. Luulisi olevan samanlainen mötikkä tuossa s80;ssä.
Ei varmaan ihan järkevin keino ole.
-
Olisikohan vaan tullut väärän auton osa. Sorry :( , etten syksyllä tuota omaa S80 T6 varaosa-autoa vielä ollut purkanut eikä pumppu vielä ollut myynnissä. Siitä olisi saanut toimivan osan (8251734 tai 6821629)
http://volvo.nordlund.com/vrcf/IMG_20140418_152807.jpg
-
Olisikohan vaan tullut väärän auton osa. Sorry :( , etten syksyllä tuota omaa S80 T6 varaosa-autoa vielä ollut purkanut eikä pumppu vielä ollut myynnissä. Siitä olisi saanut toimivan osan (8251734 tai 6821629)
http://volvo.nordlund.com/vrcf/IMG_20140418_152807.jpg
Eipä mitn :) ,ainoo ero minkä huomasin pumpuissa oli että uuden pumpun päällä rungossa on semmonen kuula näkyvissä, mikähän tarkoitus sillä on?, vanhassa ei ollu. Kyllähän tuo muuten pelaa hyvin mutta just tyhjäkäynnillä rupee vähän jäykkeneen.
-
Eipä mitn :) ,ainoo ero minkä huomasin pumpuissa oli että uuden pumpun päällä rungossa on semmonen kuula näkyvissä, mikähän tarkoitus sillä on?, vanhassa ei ollu. Kyllähän tuo muuten pelaa hyvin mutta just tyhjäkäynnillä rupee vähän jäykkeneen.
Mittaa ne hihnapyörien halakasijat. Jos samat uusi pumppu on viallinen.
-
Mittaa ne hihnapyörien halakasijat. Jos samat uusi pumppu on viallinen.
Eikös ne samat pitäisikin olla?, kyllä ne näyttäs 141mm molemmat olevan kun reunasta mittaa, hihnan alta vaikee mitata metrimitalla. Katoin Misterauto.fi sivuilla hihnapyörän halkaisijaksi ilmoittavat 142mm. Volvon tiskillä maksaa noin 600e , Skruvatilla noin 230e ja Misterautolla noin 290e, ei viittis 600e maksaa.
-
Olisikohan vaan tullut väärän auton osa. Sorry :( , etten syksyllä tuota omaa S80 T6 varaosa-autoa vielä ollut purkanut eikä pumppu vielä ollut myynnissä. Siitä olisi saanut toimivan osan (8251734 tai 6821629)
http://volvo.nordlund.com/vrcf/IMG_20140418_152807.jpg
NORTTI, käyköhän tuo pumppu mulle kun mun hihnapyörässä on koodit 9485757 ja 7611 332 112 ??, jos käy niin voisin ostaa sen, palautan Skruvatin pumpun.
-
NORTTI, käyköhän tuo pumppu mulle kun mun hihnapyörässä on koodit 9485757 ja 7611 332 112 ??, jos käy niin voisin ostaa sen, palautan Skruvatin pumpun.
Numero 9485757 vie pelkkien hihnapyörien kuviin ;). Pumpun numero on tarrassa pumpun päällä, Se on varmaan kulunut pois.
-
Numero 9485757 vie pelkkien hihnapyörien kuviin ;). Pumpun numero on tarrassa pumpun päällä, Se on varmaan kulunut pois.
joo ei oo tarraa, mulla on osina tää alkuperäinen niin sisällä on 280300 , ulkopuolella on kyllä 11 1 31 ZF, -- Vaihan nuo tiivisteet vanhaan pumppuun ja kokeilen toimiiko.
-
Tuli vanhaan pumppuun vaihettua tiivisteet ja hyvin toimii, uusi pumppu takaisin Skruvatille, mutta ettei tämä elämä ois liian helppoo Volvon kanssa niin huomasin sitten ohj tehostimen pumpun paineletku vuotaa, purkaamolta "uusi" tilaukseen, mutta mistä pääsee irroittamaan letkun toisen pään joka tulee ohjausvaihteeseen?, auton alla kävin katsomassa mutta ei saa kättä mistään raosta liittimelle, eikä konehuoneestakaan näy edes liitintä, oisko jollain tietoo mistä kautta liittimen saa auki?, auto S80 T6 -99, kiitos vastauksista.
-
Tossa vähän jotain juttua.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44001.msg774793#msg774793
Vaikka onkin tuossa kyse V70:ssä, ei se S80:ssä oo sen helpompi :)
-
Tossa vähän jotain juttua.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44001.msg774793#msg774793
Vaikka onkin tuossa kyse V70:ssä, ei se S80:ssä oo sen helpompi :)
No voi vee, onko täällä joku joka vaihtais ton letkun korvausta vastaan mieluiten Keski-Suomessa ja Torstaina 15.5 aamusta ;)
-
No voi vee, onko täällä joku joka vaihtais ton letkun korvausta vastaan mieluiten Keski-Suomessa ja Torstaina 15.5 aamusta ;)
Auto viety Väisäselle, korjaavat vanhan letkun jo tänään hyvä hyvä.
-
Auto viety Väisäselle, korjaavat vanhan letkun jo tänään hyvä hyvä.
Letku korjattu ja toimi 300metriä, paineet hävis , onko pumppu rikki vai mistä vois johtua?, likaakaan ei pitäisi olla systeemissä.
Joo pumppuhan se sit meni rikki.