Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: akke80 - 18.05.2014, 09:24:33
-
Morjens. Olen miettinyt tässä nuita isonnettujen immujen kokoja. Eli puhutaanko sisä vai ulkomitoista esim. 80mm ulko on 76mm sisä eli 3". Ja osaisko joku sanoa suoraan hyvän immun koon 630cc suuttimille.
-
Morjens. Olen miettinyt tässä nuita isonnettujen immujen kokoja. Eli puhutaanko sisä vai ulkomitoista esim. 80mm ulko on 76mm sisä eli 3". Ja osaisko joku sanoa suoraan hyvän immun koon 630cc suuttimille.
Osta tarvike -012 immu ja sille lastut. Ei noi välikoot oikeen toimi kun ei niille oo linearisointi käyriä tehtynä.
-
Osta tarvike -012 immu ja sille lastut. Ei noi välikoot oikeen toimi kun ei niille oo linearisointi käyriä tehtynä.
Jos nuo tarvike -012 on yhtä paskoja kuin ne tarvike -016 niin en suosittele. Ennemmin käytetty orggis.
Onko kokemuksia?
Mulla on orggis -025 ja n. 550cc sumut Viking special 3" lastulla, loistavasti pelaa.
-
Jos nuo tarvike -012 on yhtä paskoja kuin ne tarvike -016 niin en suosittele. Ennemmin käytetty orggis.
Onko kokemuksia?
Mulla on orggis -025 ja n. 550cc sumut Viking special 3" lastulla, loistavasti pelaa.
On kokemuksia, ns. Ferrari immu paras. (ei ole samanlaista lankaa kun noissa "perus" 012/016")
Kestää jopa ampumista imusarjaan ja ahtimen sakkaamista (liian pieni bypass).
-
Jos nuo tarvike -012 on yhtä paskoja kuin ne tarvike -016 niin en suosittele. Ennemmin käytetty orggis.
Onko kokemuksia?
Mulla on orggis -025 ja n. 550cc sumut Viking special 3" lastulla, loistavasti pelaa.
Tarvikkeissakin on eroja. Osa toimii hyvin, osa ei.
Ja tuo FEFE-IMMu ei toimi kuumalangalla, vaan mikro koon vastuksella ja on lankaversiota hitusen hitaampi mutta kestää sikaa (mikaa) paremmin. ;)
kerroitko suuttimien koon lastua tilatessasi, vai laitoitko suoraan kiinni em. suuttimet.
Jos tilasit lastut ja laitoit suuttimet, niin sinun ainoa pelastuksesi "toimimiseen" on LH +/- 50% sopeutuma-alue! :buck2: :buck2:
-
Tarvikkeissakin on eroja. Osa toimii hyvin, osa ei.
Ja tuo FEFE-IMMu ei toimi kuumalangalla, vaan mikro koon vastuksella ja on lankaversiota hitusen hitaampi mutta kestää sikaa (mikaa) paremmin. ;)
kerroitko suuttimien koon lastua tilatessasi, vai laitoitko suoraan kiinni em. suuttimet.
Jos tilasit lastut ja laitoit suuttimet, niin sinun ainoa pelastuksesi "toimimiseen" on LH +/- 50% sopeutuma-alue! :buck2: :buck2:
Ok.
Kyllä Göran on laittanut viimesen päälle ;)
Mitä tarkoittaa Suomeksi tuo +/-50% ?
-
Onko noista isommista immuista nitään hyötyä vaparissa vai onko se ihan sama mikä *aska siellä on?
-
Kyllä Göran on laittanut viimesen päälle ;)
Mitä tarkoittaa Suomeksi tuo +/-50% ?
Sitä, että lambda-sopeutuma on +/- 50% arvosta X.
Eli pitkän ajan lambda sopeutuma pystyy vetämään soppia peruslaskenta arvosta +/- 50% sivuun. Tosin se generoi vikakoodin arviolta 25% siirtymällä. Riipunee vähän LH:n binäärin numerosta, miten äkisti se vikakoodi tulee.
Onko noista isommista immuista nitään hyötyä vaparissa vai onko se ihan sama mikä *aska siellä on?
Ihan sama, kunhan se on toimiva!
Eli ei ole hyötyä, koska vaparissa IMMu ei pohjaa! Saman -012 efektin saa aikaiseksi vääntökippuraa käsittelemällä.
Mutta sekin on sivutuote, koska isomman IMMun idea on pelkästään isompi mittauskyky viritetyissä vehkeissä.
Siinä, missä 016 IMMulle luvataan mittausaluetta 470kg/h, mittaa 012 670kg/h. Absoluuttiset rajat ovat jossain 600kg/h (016) ja 1000kg/h (012).
Tuo 012 pohjaa jossain 1,5 baarin nurkissa ja sitten onkin rakenneltava isompaa ja omaa linearisointi käppyrää.
Eli joku 004 alkaa olemaan se isompien virivehkeiden oikea IMMu.
Muistutuksena, kirjoittelin jotakin FAQ-Scheiße jo 2012 syksyllä aiheesta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24583.0
-
Voisiko tuosta "fefe" immusta saada vähän jotain infoa, mistä sellainen on kotoisin, mistä sellaisen voisi hankkia ym. Ja miten se on hitaampi kuin kuumalanka immu?
-
Voisiko tuosta "fefe" immusta saada vähän jotain infoa, mistä sellainen on kotoisin, mistä sellaisen voisi hankkia ym. Ja miten se on hitaampi kuin kuumalanka immu?
http://www.ebay.co.uk/itm/MASS-AIR-FLOW-METER-0280213012-0986280110-154916-FERRARI-456-GT-SAAB-9000-VOLVO-/141053608120?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item20d77340b8
Hitaus on luokkaa 5ms kun orkkis kuumalanka ehtii 1ms mittaamaan 63% muutoksen. Tosin orkkiksen spekseissä sanotaan, että se ehtii 5ms kohdillaa mittaamaan muutoksen.
Eli kuumalanka on pirusti nopeampi kuin speksissä luvataan.
-
Eli fefe immu on 012 loppuinen?
-
Eli fefe immu on 012 loppuinen?
Jep! FEFE (ferrari) käyttää myös 012 IMMua, mutta tuo linkattu versio on ilman sitä kuumalankaa. Virikäytössä mukavampi, kun sitä lankaa ei saa poikki vaikka ahdin sakkaisi tms.
-
Mutta miten tämä fefen hitaus verrattuna kuumalankaan ilmenee?
-
Mutta miten tämä fefen hitaus verrattuna kuumalankaan ilmenee?
Tyhjäkäynniltä täyskaasulle polkaistessa se vastaa hitaammin tai silloin kun nostat täyskaasulta jalan kokonaan kaasulta ja lyöt sen uudestaan lattiaan niin nopeasti kuin pystyt!
Heittää aavistuksen hoikalle muutamaksi sekunnin osaksi ja saattaa kilahtaa viimeisilleen viilatussa koneessa.