Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Jambo - 22.06.2014, 18:52:18
-
Hoo, auto seissy reilu kolme viikkoa pihassa, joten kaipa tästä vois esitteen tehdä.
Elikkä kun tänä kesänä se kortin saanti olis ajankohtaista (kohtaan ikä saadaan riittävän suuri luku) niin onhan se nyt selvää että Volvo se olla pitää.
Kaitpa se luontuu muistoista, kun pikku-poikana papalla oli kusenkeltaisia (kaikki tietää värisävyn) Volvoja. Hatarien muistikuvieni mukaan nappisilmänen 242, ja tais olla nappisilmänen 244. Oli ne hienoja...
Mutta joo...
Haettiin toukokuun lopulla Jyväskylän suunnilta tänne vähän alespäin vasta leimattu 740, jonka bongasin chättiautosta.
(http://i7.aijaa.com/b/00090/13347264.jpg)
(http://i8.aijaa.com/b/00251/13347265.jpg)
Tekniikkahan on 230K, eli löytyy Pierburgia ja 631:stä, laatikko on M47 ja perä perus-lukoton 1031. Varustelista on lyhyt, mutta aika hyvin kaikki toimii, jopa bensamittarikin. Keskuslukko nyt vähän nahjaa oikeassa takaovessa ja lohkolämppäriä en ole sattuneesta syystä viellä kokenutkaan (ei näillä keleillä taida tarvita).
Kilometrejä mittarissa 360 kiloa ja näkyy lähinnä oikeastaan vain kuskin jakkarassa. Yleisilme on ihan siisti ja pohja on kova.
Tu duu-lista:
Tuulilasin vaih(a)t(t)aminen, on keskeltä halki,
- Käsijarruun varmaan ostan ne säätöruuvit, levyt jo vaihdoinkin, pitää jo paljon paremmin,
- Oikea takapyöränlaakeri vaihtaa,
- Etupenkkien pesu kangaspesulla, Pesty!
- Kylkivilkun ja rekisterikilven valojen ympäriltä kukkinut - paikkamaali jo haettu, Enää kilvenvalot!
- Laatikko vuotaa siitä vivuston juuresta, pitäis jaksaa sekin,
- Takavalot, etenkin oikea pestä ja lakata, Tehty!
- Pohjan massausta, on paikkapaikoin alkanut massan katoaminen ja rapistuminen, Massattu!
- Etuovipahvien ne kahvojen ympärillä olevat muovit vaihtaa, molemmat halki ja toinen paikattu uretaanivaahdolla :facepalm:...
Ostettu!
(http://i6.aijaa.com/b/00638/13347266.jpg)
Kyseisiä muoveja saa tarjota YV:llä!
Ja pestäkin voisi.
Onhan tässä nyt positiivistakin:
- Leimaa 08/2015,
- Ihan oikeastikin siisti, ei ole haalistunut muuta kuin takavalot. Takapenkit vaikuttaa miltei koskemattomilta, kattoverhoilu ei roiku,
- Orkkis varapyörä ja työkalut löytyy (mitähän hyvää näissäkään on :idiot2:)
- Joku ajan henkeen sopiva Philipsin kasetti-soitin, joka muuten pysyy!!!
Sitten jotain "tuninkia" jos ruvetaan suunnittelemaan niin Hydrat tai jotkuu olis aika kivat. Mutta pappa-mallinahan tää olis tarkotus pitää, subbarit ja hajukuuset kierretään kaukaa. Tietty joku FK-pannu ja M90 olis tälläsessa pappa-kopassa kiva yhdistelmä. 8)
-
Todella siisti, Volvon historian seksikkäimmällä muotoilulla oleva "seiska-4-kantti". :D
Ainakin kuvissa näyttää todella siistiltä. Muistatko mistä päin Nykäskylää auton hajit?
-
Joo, viivottimen jokaista sivua on muotoillessa hyödynnetty. :)
Auto löyty tarkalleen Lievestuoreelta, ilmoituksessa luki että Laukaa, vink vink... Mutta Jyväshyvän suunnalta. Samalla planeetalla,
-
Joo, viivottimen jokaista sivua on muotoillessa hyödynnetty. :)
Auto löyty tarkalleen Lievestuoreelta, ilmoituksessa luki että Laukaa, vink vink... Mutta Jyväshyvän suunnalta. Samalla planeetalla,
Laukaa_kierrä_se_kaukaa... :2funny:
Oli vain muistikuva, että olisin tämän useammin nähnyt. Voihan se olla hyvinkin mahdollista.
-
Laukaa_kierrä_se_kaukaa... :2funny:
Toi on hyvä! Mut joo, ties vaikka auton oot nähnykkii, vanha mies jolta auton ostin kerto että sillä oli joku sen sukulainen ajellu ja tuulilasista keskustellessamme se kehu Jyväskyläläistä liikettä sitä vaihtamaan, tosin taidan käyttää kuitenkin jossain vähän lähempänä.
-
Täältä saattaisi löytyä siniset ovien muovit, kunhan käyn purkamassa talteen. Saa hakea vitosella pois kulkemasta. Hydrat saattaa olla kanssa kaupan loppukesästä
-
Laittelin Jakkefp sulle YV:tä :hello:
-
Tänään alko operaatio kylkivilkun ympärys:
Elikkä kukkinu oikean porkkana-valon ympäriltä hiukan. Tarkotus oli päästä maalaamaan paikka samaan syssyyn, mutta auta armias!
Heti kun sai hiottua peltipuhtaaks ja vähän ympäröiviä alueita suojattua ni tip tip. :tickedoff:
(Tietty vain täyspahvi alkaa autoa paikkamaalailla näin, "epävakaalla" säällä, pihalla kun pääasiassa tekee :nuhtelu)
Lähtökohta, tosin pikkasen kerkesin alottamaan...
(http://i8.aijaa.com/b/00733/13351457.jpg)
Sama homma kilvenvalojen ympärillä, sen nyt saa onneksi tehtyä perse tallin puolella...
(http://i9.aijaa.com/b/00909/13351537.jpg)
Kattelin muuten kuvia 740:sistä, joissa Hydrat alla ni ei ne enää tunnukkaan niin fiksun näkösiltä, alkaa arveluttamaan kuinka ne tälläseen sopisvat? Dracot vois toimia paremmin, vaikka ovatkii pienemmät. ??? Mielipiteitä? Hirvitarrat vois tilata...
-
multa jos kysytään niin hydrat on satakolmekymmentäyhdeksän kertaa paremman näköset kun drakot! ;)
-
Nyt olis kylkivilkun ympärys hoidettu, joku sinkkispray alla ja Mastonin värikoodilla katsottu "automaali".
(http://i6.aijaa.com/b/00317/13353752.jpg)
Väri on just hyvä, olisin vaan itiootti ymmärtäny kitata ton paikan ihan sileäks. :facepalm: Hioessa vaan tuntu että ei noin pieni, (tuntu vaikeasti sormenpäällä) voi mihkään näkyä...
Josko huomenna pääsis vaikka pohjan massaukseen tai ottais ne kilvenvalojen ympärykset työnalle.
Pari räpsyä kabiinista:
(http://i3.aijaa.com/b/00542/13353754.jpg)
Eli etupenkit varmaan pesen huomenna, riippuu miten kerkee kun yövuoron jälkeen tulee kuitenkin nukuttua ja ajotuntikin olis...
(http://i2.aijaa.com/b/00545/13353755.jpg)
Takapenkit on vissiin ollu melkosen vähällä käytöllä tai sitten on jaksettu jynssätä kunnolla.
(http://i2.aijaa.com/b/00045/13353753.jpg)
Kontin kanssa vähän sama juttu... 8)
-
On kyllä siistein seiskasatkun kontti, jonka olen nähnyt
-
On kyllä siistein seiskasatkun kontti, jonka olen nähnyt
Kauankohan pysyy sellasena? ::) Varmaan muovitettava...
-
Tänään pesin penkit kangaspesulla. Aika hyvin toimi, ainoastaan kuskin jakkara jäi vielä nuukahtaneen näköseks. Tosin se olikin kaikkein ponnettomin...
Sitten tuli sivupeilien haalistuneet muovit käsiteltyä Ipone Renovatorilla. Lopputulos hyvä ja jos kestää läheskään saman mitä pikkusiskon skootterin muoveissa niin pakko olla yli-tyytyväinen.
Ennen:
(http://i9.aijaa.com/b/00499/13355456.jpg)
Ja jälkeen:
(http://i7.aijaa.com/b/00191/13355458.jpg)
-
Mitä ainetta noihin peileihin käytit!? :o
Ja kauanko kesti pikkusiskon skootterissa?
EDIT: sokea... :facepalm:
-
Mitä ainetta noihin peileihin käytit!? :o
Sitten tuli sivupeilien haalistuneet muovit käsiteltyä Ipone Renovatorilla.
Eihän tuo tökötti (https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/10107) ole edes pahan hintaista, täytyy varmaan itsekin kokeilla, mikäli näyttää luonnossakin yhtä mahtavalta, kuin kuvassa
-
Komean Volvon olet ostanut! Mielummin pidät nuo pölärit alla, on niin pirun siisti jo nyt 8) Lisäpitkät ja ruosteet hoidat pois niin se on siinä!
-
Eihän tuo tökötti (https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/10107) ole edes pahan hintaista, täytyy varmaan itsekin kokeilla, mikäli näyttää luonnossakin yhtä mahtavalta, kuin kuvassa
Mitäähh!?! Se ollu noin kallista kun ite joskus mopon osien yhteydessä tilasin. Oliko 10€ kaks purkkia?
Mutta juu. Onhan tuo monta kuukautta systerin Yammussa pysyny. Siinä ne muovit oli kansja aika haaleita. Olisko joulun jälkeen kun kokeilin niihin, tietty se ole ollu ajossa siitä asti, muttei ainakaan ole mun mielestä haalistunut käsittelystä. Nää peilithän on kuitenkii auringon kanssa tekemisissä, skootterissa lähinnä (ainakin meillä) jalkapallo-mailan kulutettavana... Kokeilin muuten tota myrkkyä noihin takavaloihinkii mutta siinä se ei tuonu merkittävää tulosta. Tietty jos useampaan kertaan käsittelis niin vois vaikka toimiakkiin.
Komean Volvon olet ostanut! Mielummin pidät nuo pölärit alla, on niin pirun siisti jo nyt 8) Lisäpitkät ja ruosteet hoidat pois niin se on siinä!
Kiitän! Pölärit pysyy siihen asti että saadaan rahaa ja ensisijaiset maksettavat alta pois. Mut minkäs takia lisät pitäis pois ottaa? Toimiivatkin perhanat. :smitten:
-
Juu elikkä mitä on taas saatu aikaan:
- Alusta massattu,
- Takavalot on nyt hyvät. Vain oikea puoli sai käsittelyn, hionta 2000 asti, punainen kuultomaali, hiontaa 2000 asti ja taas maali, tämän jälkeen kirkas lakka,
- Töötti toimii nyt varmasti (oli vähän niin ja näin ennen),
- Puskimet käyty Renovatorilla,
- Motonettiin tehty tilaus: Takapyöränlaakeri, käsijarru-hilppeitä, venakopan tiiviste, öljyropun tiivisteitä, laatikkoon "siirtäjätangon" tiiviste... Olikohan muuta? Niin joo, T-haara lasinpesuriin. Vuotaa niin pirusti. Auton alle kertyy kauhea läikkä :buck2:
- Ghostilta tilattu ovipahvin muavit, iso kiitos hälle! :hg:
Etuvalon pesurit vois poistaa käytöstä?
Olikos näissä jotain "audio-järjestelmää" saatavilla lisävarusteena? Kojetaulussa on meinaan etu-takakaijuttimien balanssinsäätö. Etukajarit tais olla HT-223 ja takaset HT-224. Lisäpitkillekin on oma katkaisija kojetaulussa, eli ovat vissiin aika orkkikset?
29. päivä kuluvaa kuuta olis inssi, joten kohta alkaa tääkin pyöriä liikenteessä S* Ja multa on jo kahdesti kysytty että onko jotain "papan-peruja" tää Volvo. Ei vissiin oleteta että 18-kesäinen haluaa tälläsen ensiautokseen. ;D
Ja vähän räpsyjä...
(http://i7.aijaa.com/b/00975/13376983.jpg)
Takakaaressa pien lunttu:
(http://i4.aijaa.com/b/00233/13376986.jpg)
Takavalot aika tasaset sävyltään, sitä vasten en vasemmalle tehnykkään mitään. Ovat hyvät *W->
(http://i10.aijaa.com/b/00998/13376981.jpg)
Käyny mielessä jos vaikka koukun puhaltais ja maalais...
(http://i4.aijaa.com/b/00122/13376987.jpg)
(Kuva ei kyllä ole just koukusta mutta ainhan kuvia katselee...)
(http://i2.aijaa.com/b/00018/13376985.jpg)
Tuolla näkyy loput kuvat joita koneelta uppaillu...
http://aijaa.com/al97154
-
"Hupsista! Albumi ei ole julkinen"
Mutta on se vain ryökäle komean näköinen menopeli! Aijaijai... *W->
-
"Hupsista! Albumi ei ole julkinen"
No voi (kuvitellaan tähän paljon erinäisiä voimasanoja...)-suti!
Koittanu tapella tuota julkiseks, muttei ala toimimaan... :tickedoff:
Josko kohta alottais kilven valojen ympärykset.
-
29. päivä kuluvaa kuuta olis inssi, joten kohta alkaa tääkin pyöriä liikenteessä S* Ja multa on jo kahdesti kysytty että onko jotain "papan-peruja" tää Volvo. Ei vissiin oleteta että 18-kesäinen haluaa tälläsen ensiautokseen. ;D
Heh, itsekin sain aikoinaan "muutaman kerran" kuulla tuon saman kysymyksen :). Ja itse olin silloin vielä 17 kun ostin tuon oman allekirjoituksessa mainitun Volvon.
Kannattaa pitää orkkiksena kun on niin hyvässä tikissä muutenkin. Vetokoukku kannattaa todellakin vetää mustalla Miranolilla tai vastaavalla niin tulee hyvän näköinen.
Ja uudet kilvet kannattaa laittaa myös tilaukseen varsinkin kun nyt on puskuritkin ehostettu hienoiksi niin hyppää hieman silmille nuo virttyneet alkuperäiset.
Uudet kustantaa yht.30€ luokkaa, ja kannattaa erikseen mainita tai laittaa lisätietoja kohtaan että ilman EU tunnuksia kun muuten tulee automaattisesti sellaiset.
-
Juu, minäkään vielä 18 ole. Uusia kilpiä harkittu vakavasti, etenkin takanen on aika halkeillu ja muutenkin huono. Samoilla (alkup.) tunnuksilla ja ilman EU-tunnuksia. Koukan aattelin varmaan töissä puhaltaa, vetää ruosteenestopohjiksen, jonka päälle Miranol tms. tzudittava musta.
Katottava elokuussa (työt loppuu, pekkaspäivistä ja lomarahat tulee, koulut jatkuu) miten on "ylimäärästä" taskuissa. Olis nimittäin tuulilasin vaihto aiheellinen, tietty Esabbia, tähän vanteita ja kaikkea kivaa katellu niillä rahoilla käytettäväks... :-\
-
Mukava nähdä että joku vielä malttaa (tai olosuhteiden pakosta...) käyttää hienoa seiskaa peltivanteilla ja pölareillä.
Jos aikaa löytyy hieman isommalle pesuprojektille niin penkit irti, kankaat pois ja pesukoneeseen, odotellessa voi tehdä korjauksia jos rungossa on jotain rikki.
Alkuperäisiä Volvon soittimiahan täälläkin lienee kaupan enemmän kuin runsaasti?
Niin ja täältä ehdottomasti ääni valonpesurien säilyttämiselle! Uudet sulat ja moottorien putsaus / vaihto ehjiin :pomo:
-
Siis kerrankin "teini" joka arvostaa autonsa ulkonäköä.
-
Siis kerrankin "teini" joka arvostaa autonsa ulkonäköä.
Kiittää hän. Nam!
Ollu vähän ideana että joka tilistä voi käyttää vähän autoon, siis pakollisten menojen lisäksi. Nyt oli etuovien avauskahvan muovit kun uusin.
Jos aikaa löytyy hieman isommalle pesuprojektille niin penkit irti, kankaat pois ja pesukoneeseen, odotellessa voi tehdä korjauksia jos rungossa on jotain rikki.
Penkkejä nyt en ala enempää pesemään. Hantin penkki on yhtä siisti kuin takana, eli S*... Kaasu- ja rattivastaavan penkkikin on "riittävän puhdas". Katsotaan asiaa uudelta kantilta kun saa remontit tehtyä...
Alkuperäisiä Volvon soittimiahan täälläkin lienee kaupan enemmän kuin runsaasti?
Tuo Philipsi sopii aika hyvin auton henkeen, olematta kumminkaan mikään nännimankka. Toi on hyvä ominaisuus kun saa kulman kerrallaan soimaan. Eli tilanne jossa esim. vasen takapenkkiläinen alkaa vinkumaan kyydistä, voi sen vikinät vaimentaa kivasti Radio Rockilla. >:D
Niin ja täältä ehdottomasti ääni valonpesurien säilyttämiselle! Uudet sulat ja moottorien putsaus / vaihto ehjiin :pomo:
Khyyllä tuokin vaihtoehto olis, ainoa vaan että syäpi pesunestettä ihan hitsin vitsisti... Opiskelijalla kaikkeen ole varaa - jostain säästettävä ::) Onhan ne "komea" lisä toimiessaan, nestettä tulee ainakin, sulat vaihtokunnossa. Sitä en tiiä liikkuuko pyyhkijät kun yksin joutunu melkein aina ropaamaan. Tai sillon kun on "apupoikaa" piha puolillaan niin ei tule mieleenkään...
Elikkä nyt ne aiemmin mainitut muovit vaihdettu ehjiin:
Alku:
(http://i1.aijaa.com/b/00402/13380139.jpg)
Ja ehjillä:
(http://i8.aijaa.com/b/00004/13380140.jpg)
Kuskin puolelle en saanut uutta istumaan millään. (Voi olla että laitan vanhan tilalle, aivan pieni särö entisessä, mutta sen sain istumaan kun kokeilin vielä):
(http://i1.aijaa.com/b/00494/13380141.jpg)
Molemmat romukotelot halki. Josko ne olisi seuraavan tilin menoja... Ja Mjotonjetistä ei ole kuulunut muuta kuin että maksu hyväksytty ja tilausvahvistus... Tietty esim. laakeria niillä ei ollu missään hyllyssä.
E: Ompas pölyisiä sormenjälkiä paljon. Kuvissa vasta huomaskin :o
-
Muistaakseni tuo kuskin oven "muovilokero" pitää aavistuksen liuttaa ensin etureunastaan paikoilleen ja sitten painaa pohjaan. Vänkin puolella menee "itsestään" riippuen, oletko oikea/vasenkätinen, mutta ainakin itsellä kuskin ovi ahdistaa.
-
Muistaakseni tuo kuskin oven "muovilokero" pitää aavistuksen liuttaa ensin etureunastaan paikoilleen ja sitten painaa pohjaan. Vänkin puolella menee "itsestään" riippuen, oletko oikea/vasenkätinen, mutta ainakin itsellä kuskin ovi ahdistaa.
Kiitti vinkistä! Oishan tollanen pitäny tajuta ilman ohjeitakii, laitetaan vaikka väsymyksen piikkiin. Pääasia että istuu nyt hyvin.
-
Noniin. Nyt on sormi pystyssä sohloteltu maalit kilvenvalojen ruostepaikkoihin... Ja oikeastaan tossa kilven takana/ympärillä oli sellaset 6-8 kuplinutta paikkaa, jotka otettiin kiinni nekin. Helpompi maalatakkin isompi alue kerralla.
Yhdestä reunasta sai vähän reikää laajentaa että sai kaikki mädät pois, jää kuitenkin vielä valon alle.
(http://i6.aijaa.com/b/00026/13396379.jpg)
Kilvet sais joo uusia... :P Taas jäi uuden maalin ja orkkiksen rajalle tollanen selvä raja. Koitettava hinkata tarpeeks hienolla paperilla. Vai mitähän myllytyksellä tuolle sais aikaan
(http://i6.aijaa.com/b/00625/13396373.jpg)
Motonetistä tuli tiivisteet öljypohjaan, venakoppaan, öljyproppuun (x2), vaihteensiirtäjä-hässäkän juureen. Sitten oli se pyöränlaakeri (SNR vai mikälie oli merkki. Koskaan kuullukkaan ???), Volvon orkkis-öljynsuodatin, T-haara lasinpesuriin (ei vuoda enää!), käsijarrukamoja (kengät ja as.-sarja)... Siinähän nuo tais ollakin.
Laakerijumppaa aloittaa kun saa tikit pois räpylästä. Meinaa tulla kiire jos kortin sais 29. päivä 8)
-
^Maalausvinkki. Käännä seuraavan kerran maalarinteippi tuolla tavoin kaksinkerroin niin se ei tee tuota ilkeää rajaa.
Suosittelen myös hiomavahan (esim. Farecla) ostamista maalisumun häivyttämiseksi.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn183/Dartagnan_album/Volvo%20240/19072014106_zps9e389e12.jpg) (http://s304.photobucket.com/user/Dartagnan_album/media/Volvo%20240/19072014106_zps9e389e12.jpg.html)
-
Doddiin! Nyt olis takapyöränlaakeri apparin puolelta vaihdettu, ratkiriemukasta sinänsä että nyt tuntuu oikeallakin "sellanen" välys". Prkl...
Noh, varmaan tulee hommattua uudet takajouset ennen syyslomia (ennen talvea vähintääkin) niin jos se kestäis sinne asti.
Laakerijumpassa ollu muuta ongelmaa paitti kasatessa. Eilen illalla kun tuli otettua vetari pihalle niin ulkokooli lähti hyvin, sisäkooli ja lukkoholkki lähtivät nätisti halkasemalla. Uuden sisäkoolin ja lukkoholkin paikoilleen saaminen meni prässäilyks.
Tietty illalla vielä yritettiin ruuvipenkissä ja tehtiin häthätään kakkosnelosesta ja M12 jenkatangosta puristin. Ei saatu kasaan! Noh, aamulla kaverille vetari kainalossa (prässille), vaan sepäs olikin sellanen "taskumalli". Noo, sitten kyytiä alle ja pikasesti Hemi-Motorsille jossa heppu prässäs hilut vetarille.
Kotonahan kun rupesin kasaamaan (oli uudet kengät ja asennussarja narujarrulle), oli sen verran tiukat uusiin levyihin nuo kengät että oli pakko kasata vanhoilla (jouset ja ne lipareet vaihtu kyllä). Ja vaijeri oli löysätty kyllä, vaan jääpähän hyllyyn uudet kengät. Pitää se senverran... (7 napsua ja luistaa, 8 naps! Ja lukkoon)
Ja sitten! Tuli hirvitarrat postissa, pieni gallup, Yes or No? (Kuvassa teipinpalalla kiinni)
(http://i3.aijaa.com/b/00024/13404196.jpg)
-
Ehdoton NO tarralle!
-
Joo on vähän sellanen fiilis että kun koittaa pitää pappamaisena niin NOT, mutta mutta... Nyt ne tarrat on kuitenkin tallissa kaapin ovessa noilla samoilla teipin paloilla sellasessa värisuora asetelmassa...
-
Sivuvilkun ja Volvo-tekstin väliin?
Hieno Volvo. Mitkä nuo vanteet ovat? Omassani on lähes samanlaiset. ;)
-
Sivuvilkun ja Volvo-tekstin väliin?
Hieno Volvo. Mitkä nuo vanteet ovat? Omassani on lähes samanlaiset. ;)
Siinä välissä näyttää liian huomionhakuiselta. Ja vanteet on orkkis pellit koossa 14"+pölärit ::)
-
NO hirvitarroille. Sen sijaan entisöi nuo kapseleiden logot. Siisti peli :)
-
NO hirvitarroille. Sen sijaan entisöi nuo kapseleiden logot. Siisti peli :)
+1 kummallekin vinkille.
Minulla on ollut nuo samat kapselit ja entisenä pienoismalliharrastajana aikoinaan tuli niistä entisöityä nuo keskiön logot. Pienellä siveltimellä ja Humbrolin mustalla (21koodi) tuli silloin maalattua. Hyvin pysyi.
Mun mielestä hirvitarrat ei sovi tähän muuten niin ryhdikkääseen olemukseen.
-
Elikkä tarrat jää tallin seinään :D
Joku ilta ruvettava noita keskikuppeja entraamaan. Elikkä jotain pienoismallimaalia? ??? Vaan kyllä vähintään Dracot kesätassuihin tois parannusta...
-
^Varmaan perus musta Miranolikin ajaa asiansa. Itse vain silloin käytin pienoismallimaalia ja on pysynyt erittäin hyvin kiinni. Vanhat maalinjämät otin pois jollain puukon kärjellä ja putsasin pinnat tärpätillä. Eipä ne paljon muuta pohjatöitä vaadi. Helppoa kun pystyy sisällä pöydän ääressä tekemään.
-
Elikkä tarrat jää tallin seinään :D
Parempi niin :)
-
Yksi vanha Volvo, tänään kortin saanut miespuolinen, Radio Cityä rammarista - Kyllä hymyilyttää! Volvon kanssa ei kummempaa, pesu ja vahaus tiedossa. Kytkin ottaa melko ylhäältä ja onhan tässä äänimaailma kuin traktorista kun polkasee, muuta kummempaa tänne kuulu.
Kävin maalla autoa näyttämässä:
(http://i3.aijaa.com/b/00611/13414828.jpg)
(http://i2.aijaa.com/b/00700/13414827.jpg)
Nii ja romukoteloista, ehjistä sellaisista tuli tehtyä kaupat. Niitä ootellessa. Ovat kylläkin mustat, tiedä saisko niitä maalattua sopivaan sävyyn? Voisvat käydä kyllä mustinakin - taikka jäävät hyllyyn notkumaan :-\
-
Onnittelut kortista.
Oli se vaan hienoa päästä aikoinaan itsekin ekan kerran oman Volvon rattiin. Autokoulun opettaja heitti hyväksytyn inssin jälkeen himaan, ja uunituore väliaikaiskortti taskussa lähdin samantien tien päälle.
-
Jaa-a! Päivitelläämpäs pitkästä aikaa tätäkin...
Sellaset 12,5tkm tällä olen rullaillut nyt 7kk aikana. Yhden ainoan kerran jättänyt tielle, tai oikeastaan kotipihaan jäi kun ei käynnistynyt. Tulpat, johdot (Bougicord:t AD:lta, samat narut - tosin puolta halvemmalla kuin tiskiltä :pomo:), jakajan kansi ja pyörijä vaihtoon = taas rokkasi. Samalla vaihtu öljyt, volvolainen suodatin, jäähystysnesteet ja venakopan tiivari.
Syksyllä piti hitsata kuskin lattiaan paikka, nyt olisi toinen tiedossa, vas. etukaaren etupuolelle... :'(
Taakse on vaihtunut talvella Boschin palat ja asennussarja. Etupään sain tänään läjään. Tuli uudet levyt ja palat, vasemmalle puolelle jarrukilpi ja pyöränlaakeri (elikkäs koko napa siis). Letkut vaihtelen pykineiden tilalle kesemmällä, kun viitsii taas pihalla jumpata. Remonteista pari huonoa räpsyä:
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/2015-03-28%2015.44.28_zpstpwie4ll.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/2015-03-28%2015.44.44_zpsm1waewl8.jpg)
Koiranluutkin vaihtu samalla. Tilalle Motonetistä "swedishprofessionalhypersuper-parts"... (Mikäs vika vanhoissa muka ois ollu :uglystupid2:)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/2015-03-29%2011.13.08_zpsupupa45b.jpg)
P11S1:ltä tuli spoileri, jota paikkamaalattiin päädyistään kun olipi halkeillut. Takavalopaneelikin tuli samalla laitettua.
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/2015-02-17%2014.25.11_zpsmbzftcaf.jpg)
(Spoileri vasta sovituksessa, tai oikeastaan kontin päällä irrallaan...)
Ulkonäköä ehosteltu myös ruutumaskilla ja kirkkailla vilkuilla:
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/2015-02-28%2013.35.25_zpsgnbzo8ay.jpg)
Joku kaunis aurinkoinen kevätpäivä tuli kesäpallojakin soviteltua:
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/2015-03-18%2014.38.02_zps6nbcoypw.jpg)
Continental ContiPremiumContact5 on malli ja koko 195/65R15. Vanteilla leveyttä se 6,5", eli mukavasti pullottaa. :D
Mitähän muuta? Etuoviin sain mustat romulokerotkin vihdoin vaihdeltua. Ovivalon kytkimiä vaihdeltu repullinen (mallia Skruvat), takaronkin valon hoksasin vasta tänä keväänä. Auto ollu yli puoli vuotta omistuksessa ennenku tajusin kattoa luukun sisäpintaan :), eihän se tietty toiminut kun johdot poikki kontin saranan luota - Nyt pelaa.
Kärkölästä tuli haettua ehjä tuulilasi, todennäköisesti se kesällä tulee asennutettua (jollain kuka saa sen kerralla ehjänä paikalleen, eli ulkopuolisella). Jakopää ja moottoria tiivistellä uusiksi olis kanssa ohjelmistossa, katsotaan kun saa aikaiseksi...
Kait tässä, tulis kesä että viittis pestä autoa ja ottaa kunnon kameralla hyviä kuvia.
-
Tuli soviteltua kokopunaisia takavaloja, mutta mieleen heräs aate että mitenkähän pakkivalo auttaa enää sen jälkeen?
Kesällä siitä niin haittaa ole, mutta kiva se on pimellä pakitellessa nähäkkin...
Pari vertailufotoa:
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/IMG_1570_zpswkprsksv.jpg)
Ja valot ja vilkut päällä:
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/IMG_1568_zpsil3wblml.jpg)
Ja jatketaanpa kysymyksien saralla, eli mikähän johto mulla on sikari-otteella sormieni välissä? Toisella puolella vastaava.
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/2015-04-03%2015.06.02_zpshlbrrxn7.jpg?t=1427977484)
-
Joo-o... Eilennä oli pesupäivä, ja vahankin hinkkasin pintaan 8)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/2015-04-11%2014.16.46_zpsavxpsxod.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/2015-04-11%2014.16.34_zpsvopazfjq.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/2015-04-11%2014.17.16_zpstd0dsboq.jpg)
Tänään on ryömitty Vollen alle uutta putkea, akselinylitys, keskipönttö ja klemmareita ja tuo takapöntön kannake (vanha ymmärsi vain väkivaltaa).
Vanhat näytti tältä, eli akselinylitys totaalisen mätä, keskipöntön edestä putki poikki, ja heti keskipöntön perästä poikki...
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/2015-04-11%2013.52.38_zpsijahp1q3.jpg)
Ja uutta jo paikallaan:
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/2015-04-11%2013.53.15_zpse12jge56.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/2015-04-11%2013.53.35_zpsnufvrwxx.jpg)
Hanskalokeron valon saattelin toimintaan ja kuskinpenkkiin tullut romulokero laitettua...
Taakse olis iskarit/jouset varmaan kesän aikana vaihdeltava nekin, tupakkimuovitkin varmaan hommattava, lampunpesureita lahjottava uusilla varsilla ja ja jaa, toi etulippa maalata uusiks ja paikata toi vanha Defan pistokkeen reikä... Kait se olis sisustastakin kuvia näpsittävä?
-
Joo, kuvia vaan lisää, hieno yksilö on tämä ja hyvää huolta näköjään pidät O0 Itelläkin pakoputkiremontti juuri menossa, tutun näköistä...
-
Siistiltä näyttää ja hieno spoileri! ::)
Mä vedin joskus lamin-x kalvolla vilkut punaseks: http://www.moottorit.net/galleria/kuva17912/
-
Siistiltä näyttää ja hieno spoileri! ::)
Kiitokset vaan, spoikan saattas ylimaalata/lakata samalla kun tuon lipan käy läpi.
Jos huomenna viittis niin punaset takatuikut paikalleen ja mennä pimiällä peruuttelemaan. Nyt vasta huomaa miten mukavat nuo suvipallot on ajella kun sai putken hiljaseks, eikä resonoi enään. :)
Tuli räpsittyä kirkon parkkiksella muutama kuva sisältä, vaan ovat koneella niin laitella toinen kerta...
-
Pitäis varmaan tiheämmin päivitellä kun romutkin lisääntyy. :)
Mutta elikkäs joo tuli hommattua mätä 245 talviautoksi.
Tekniikka on väkilaiska B200F kera kovan viitosen, on tätä edellisen omistajan aikana laitettu ihan järjettömästi auton arvoon nähden (lambdaa, IMMua, syyläriä yms. ja kaikki liikkeessä!), että josko tällä talven humputtelis. Tai meneehän tällä jo nytkin, mikäli kehtaa päiväsaikaan ajella. :D
Varustelista on tässä niin karvalakki että neljäs pölykapselikin on säästösyistä jätetty pois, ratio sentään on!
Väri taas on niin pirtsakan harmaa että melkein alkaa migreeni ja ahistuskohtaus. (mie romahan just ny :)))
Sellanen Bilteman arkki meni peltiä ja vielä olis innokkaalle hitsailtavaa, mutta jos noilla leimaa saisi jatkettua kun se vuoden lopussa loppuu. Tähän mennessä ei muuta ole tullut investoitua paitti hirvitarrat ja lisäpakkivalo tollasesta pienestä ledityövalosta. Bilteeman lisäpitkää ja mahdollista tankkipumpun vaihtoa olis suunnitteilla vielä ennen talvikelejä. Ja olihan sitä kupolissa haavekuvaa karjaraudasta sekä sähkövinssistä, mutta taian heittää vaan ison taljan ja pitkät liinat konttiin. ::)
Ulkonäköhän on vähän rujo, katossa lakkavikaa, kontinluukku aivan mätä, takapöntön nappasin hurrimutkineen pois kun oli mätinyt, sisältäkin on muoveja säpäleinä, mutta kehtaapahan hypätä paskaset remppavehkeet niskassa autoon ja hakea lisää instrumentteja tahi varaosia. Ja mahtuuhan tuonne konttiin vaikka tilapäismajoitukseen jos alkaa hallitus äänestämään pihalle. *karkuun->
Ja jos tästä kehtaa kansan verkkokalvoille polttaa taas ikimuistoisia painajaisia:
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Volvo%20245%201989%20IEJ-440/2015-08-20%2019.25.02_zpsjimsw2zs.jpg)
Eikö vielä näytäkkään niin pahalta? Katoppas seuraava!
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Volvo%20245%201989%20IEJ-440/2015-08-20%2019.25.20_zpssryhrvcd.jpg)
Takaluukku on mitä on, oikea takavalo jäikin tosta jo fiksattujen listasta, on jo vaihdettu enempi parempi tilalle, ja lisäpakkivalo riippuu tuosta koukun kupeesta.
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Volvo%20245%201989%20IEJ-440/2015-08-20%2019.25.44_zpsjzhb15tu.jpg)
Ja sama synkkyys jatkuu sisälläkin...
Ja seiskaan on tullut oikeen uusi Pillklinttoni laitatettua, eli enää ei halkinaisesta lasista tullut korjauskehotusta kun leimaa yli vuoden hain tuossa 20.7. Ainoa k-kehotus oli moottorin öljyvuoto, vissiin öljypohjan tiivisteestä kusee...
Jakopäätä ja kaikenlaista muutakin huoltoa tullu tässä tehtyä taas. Eli ennen leimaa vaihtelin jakopäähän kaikki stehvat (Volvolaiset), remmit ja kiristäjän, vesipumpun (tarvike, mutta tiivisteet Volvolta, ja ensi yrittämällä piti vedet sisällään), termariin Volvolaisen tiivisteen, Pierburgin vuotavia alipaineletkujen liitoksia tuli tiivisteltyä ja käyntiä säädettyä - Loppui kylmäkäynti ongelmat. Suodattimet, öljyt ja vedet vaihtu samalla. Takaluukkuun vaihoin spoilerillisen kaasujouset, eli enää ei tarvi giljotiinia peljätä. P>
Etulipasta kuiduttelin (ensimmäistä kertaa leikin lasikuidulla) ja kittailin vanhan Defan reiän umpeen, nurjan puolen vedin Ruppercompilla (ei ikinä enää) ja maalasin uusiksi:
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/2015-06-06%2016.40.48_zpslu3eq8i2.jpg)
Vetokoukkua mä en tässä enää tarvinnut joten se lähti veks, palkki jää kuitenkin jäykkäriks.kuukkaa.
Ja niitä interiöörifotoja muutama:
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Volvo%20740%201987/2015-04-11%2016.32.30_zpsdrbfbpkr.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Volvo%20740%201987/2015-04-11%2016.32.40_zpsjbstno31.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Volvo%20740%201987/2015-04-11%2016.32.11_zpsoltehklb.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Volvo%20740%201987/2015-04-11%2016.31.53_zpshlrypyiw.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Volvo%20740%201987/2015-04-11%2016.32.01_zpssvlxdryq.jpg)
Yli vuosi yhteiseloa ja liki 20tkm ajeltu, ilman suurempia murheita. :)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/2015-07-18%2017.37.53_zpsspfcif2z.jpg)
-
Ja ympärivuotiseen Stiigaan tuli lisäpitkät mallia Bilteema kera xenonien. Kiitokset JesseV:lle vaan, nyt näkyy... :hello:
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Volvo%20245%201989%20IEJ-440/2015-09-02%2019.15.20_zpsh3t7ymbn.jpg)
Kaikki johdot on väh. 2,5mm2 narusta, tai no, eipä valehdella. Releen ohjauksen vedin puolellatoista. Kasasin kytkennän johku Fiboxin rasiaan mikä sattui löytymään ja releeksi laitoin tollasen "tuplareleen", eli molemmilla oma ohjaus ja kärki, mutta ovat yhtä muovia (oli halvempi kuin kaksi relettä :P). Sulakkeetkin on ja liittimiksi laitoin oikein "supersealit", meinas vaan hermo palaa kun en aluksi hoksannut sitä lukitusta...
Pirun kauas noilla näkis, olishan se vaan fiksumpi kun olis leveämpi/laajempi keila vähän lähempänä, mutta josko noilla kelpais.
Casinon rannassa hyvä aiheuttaa veneilijöille ja vastarannan kiiskeille vähän iltamasennusta. :nohnoh
Siirtopumppu olis varmaan ihan oikeasti kohta vaihdettava kun pari puolen minuutin starttia saanut jo tehdä kun tankista päässyt vähän lentopetrooli huventumaan. (Jännä juttu ::))
Akkukin on vielä "romulavalta" niin talvella saattaa olla kaapeleille tarvis. Tottakai sitä vois paremman, ehkei nyt kuitenkaan ihan uutta, hommata...
Kuitenkin hyvin on auto kestänyt vaikka kytkinpommia ja muuta ilkeää saa jatkuvasti. Toinen perä varmaan käytävä purkamassa ja tehdä tinalukko tähän.
-
Joo, elikkäs sunnuntaina lähti farkku vaihtoon ja syvällä Savossa kun oltiin niin pitkä olis ollu kotimatka kävellen. Siispä avaimia vaihdeltiin ja mulle jäi nappisilmänen 242.
(http://rs1303.pbsrc.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2015-12-08%2014.41.24_zpsotlsajuk.jpg?w=480&h=480&fit=clip)
Tuskin mitään suurta tulee nyt ainakaan vähään aikaan tapahtumaan, sillä enää on vajaa kuukaus siviilissä, eikä intin aikana paljoa jaksa laitella. Sisustaa vähän parempaan päin, laitoin mä kesävalsseista ostoilmoa, eli vaikka Hydria saa tarjota kelpo hintaan.
(http://rs1303.pbsrc.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2015-12-08%2014.41.32_zpsy0wv6p5d.jpg?w=480&h=480&fit=clip)
Autohan on suurinpiirtein kylkilistoista alespäin maalattu uusiks, mätätyöt siis suurimmaks osaks tehty (korjauskehotuksissa yks paikka, vielä kun sen löytäis :) ). Pientä laittoa löytyy ympäri autoa ja tarkoitus on pikkuhiljaa sipistellä koppaa kuntoon, jos vaikka joskus tekniikallekkin tapahtuis. ::)(http://rs1303.pbsrc.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2015-12-08%2014.41.42_zpsxd9osw5q.jpg?w=480&h=480&fit=clip)
Alustaa on parannettu pikku madalluksella (olikohan eestä -2 ja takaa -1,5 kierrosta), kotimaisena käsityönä valmistetut tukiraudat tulipellistä iskaritorniin löytyy ja etutolpat on vaihdettu uudemmasta että saanut eteen jäähdytetyt jarrut. Ehkä sitä vois paksut vakaajat metsästää jostain, eessä näytti 19mm olevan...
Mielessä käynyt kommandopuskimien päivitys pienempiin, tuon Bussiliitto ry:n standardisoiman ratin taidan heittää jontkaan jonkun vähän siromman ralliratin tieltä. Sisustan osista tässä jo vähän kauppaa hieronutkin, ja iänentoiston päivityspakettiakin hankittu. Mitään subbareita en ole virittämässä, lähinnä täyttää nuo ylimääräset reiät hattuhyllyllä ja ovipahveissa, ylimääräset hifijohdot poistaa ja jne...
Tekniikka on B19A, M45 ja hitsidiffillä varustettu perä. Varusteet on aikalailla nollassa, takalasin lämmitys löytyy ja meikkipeili hanskalokeron kannessa, yks yllätys, (no joo, koska Volvo niin miltei arvattavissa jo) että takapenkkiläisille on vyöt ja kauhukahvat. Tehostettu ohjauskin on suunnitteilla, mutta nää on kaikki vähän "ens kesän"-juttuja.
(http://rs1303.pbsrc.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2015-12-06%2017.38.41_zpsiul9rml6.jpg?w=480&h=480&fit=clip)
Kylkiputki on senverta härski olemukseltaan että se saa jäädäkkin, nykyisellä versiolla vaan tuppaa ainakin vaimentajat roikkumaan, ja tällä korkeudella raapivat turhan usein mm. pihaan ajaessa. Ulkonäkö asioista vielä sen verran että kirkkaat vilkut, vaikka Hydrat jopa pikku spacereilla ja pikkupuskurit niin aika liki ois oma mieli. Kevyt tummennus laseihin, huoranportaat ja joku A-group mallin takaspoikka? Mene ja tiedä... :-\
(http://rs1303.pbsrc.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2015-12-08%2014.42.02_zpsusazwefo.jpg?w=480&h=480&fit=clip)
Seiska on oikeastaan siitä lähtien kun farkku jäi ajoon ollut seisonnassa. Tuli siihen kynäteline ostettua, taas sitten kesällä ajoon tai sitten pikku sipistelyt vielä ja myyntiin... Toisaalta sen tahtos pitää hamaan loppuun saakka. 8)
-
242 sai rammari-asennukset sitä vaille finaaliin että mankalle sen kehyksen laittaa, lauantaina olis tarkoitus hakea se, ehjä kuskin jakkara, lasinpesurille T-haara ja letkua (apparin puoleiseen suuttimeen loppuu nyt letku), ja vähän äänieristystäkin suunnitella kun lattiamatto tais löytyä.
Ovipahvit käytin irti että sai apparin puolelta vanhan kajarin pois, samalla tuli entrattua kiinnityksiä ja ihan hyvät niistä tuli. Kuskin ovipahvi vaan päässyt niin vettymään että mennyt semmoseksi puuroksi, ja tulihan noita pahveja kuumailmahöheltimellä hiukan kuivailtua.
Muutenkin sisustan hankinnat edistyneet, eli parempaan päin. Kärjetöntä sytystäkin tarjottiin, mutta taian vielä jättää ostamati. Semmonen harvinaisuus tästä löytyy kuin täysin ehjä kojelauta! 8) Toivottavasti pysyykin ehjänä...
Joku päivä jos tän pesis, koittas muoviosia jollain myrkyillä taas entrata, ja vetokoukan nyhtäis hiiteen kun ei sille tule johtojakaan.
(Ja jostain kumman syystä osa seiskan kuvista kadonnut kuin kusi lumeen?)
-
Tämmönen hiien turha kuvaton päivitys, mutta kun tässä on hankintoja tehty ja huomenna olis tarkoitus ottaa auto maalle talliin, maalata nuo lattioihin tehdyt paikat tässä joulun korvilla (puhtaaksi, Rostex ja suht lähelle korinväriä sävytettyä Miranolia). Ja äänieristettäkin olis 16 arkkia, mitähän STP:n suht ohkasta tarttu Motonetistä eilen mukaan...
Takalattiamatto olis pestynä odottamassa jahka saa maalit ja eristeet läiskittyä, eteen on paksummasta vakaajasta kaupat tehty, taakse tulee toinen 19mm vakaaja nykyiselle kaveriksi. Aattelin ruiskumaalarin taitojani koittaa noihin vakaajiin ja vetää ne tuolla Rostex-Miranol -kavalla.
Kesän mittaan olis jarrupäivitystä tehdä malliin MTEC:n uritetut/kolotut-levyt, Greenstuffia paloiksi ja teräspunosletkut. Eteen olis varmaan molemmat pyöränlaakerit ja ainakin toinen raidepää, iskarien ylälaakerit ja olishan se kiva päivittää vaikka iskaritkin Bilsteinin B6:iin, sit olis varmaan alusta suht tikissään ellenmä särje kaikkia puslia tolla Kemppi-lukolla... ::)
Mittaristoon pitäs polttimoita vaihtaa mutta onhan jumankauta tiukassa toi mittarinvaijeri, eikä taustavalaisun polttimoita saa oikein mittari paikallaan vaihdettua. :tickedoff:
Himmenninkin pitäis ohittaa kun se toimii vähän kehnosti.
Mieleen alkanut hiipiä ajatus että hommais 230 lohkon ja kasais tuplakaasareilla semmosen budjettivaparin. Tai sitten tohon nykysen lohkon katolle vaikka 405-kansi ja Megan kanssa hyrrää kylkeen.
Kertaalleen auton ehtinyt pesemäänkin ja koukun nykäsin pois. Palkin maalasin ja pulttasin takas (ja onkin muuten semmonen kyläsepän tekeleen näkönen tuo palkki :facepalm:)
Kait tää tästä, tulis jo kesä kun tota luntakin näyttää niin huonosti tulevan..
-
Jouluja vaan, tässä on konttiin saatu Rostexia kerros. Takalattioihin pnkin saatu Rostexin päälle jo kerros Miranolia, joka on kyllä melko lähellä korin väriä vaan lattiat onkin taas eri sävyä. Ei sillä maton alla mitään merkitystä ole mutta tulipahan huomioitua tollanenkin. Kontista oli sangen veemäistä raapia saumatattanoita pois...
Huomenna jos illasta lääppis lisää Miranolia ja sit viikonloppuna sais sisustan kasata.
Pari huonoa kuvaa mutta ompahan ees jotain:
(http://rs1303.pbsrc.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2015-12-24%2011.22.01_zps0pzkspvt.jpg?w=480&h=480&fit=clip)
(http://rs1303.pbsrc.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2015-12-24%2011.22.24_zpsy4yooamm.jpg?w=480&h=480&fit=clip)
(http://rs1303.pbsrc.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2015-12-24%2011.22.42_zpsjmuxmx5t.jpg?w=480&h=480&fit=clip)
Koko konttia en maalannut kun tuosta tankin päätyjen päältä, mistä lattiat liittyy pyöränkaareen on ihan mätää ja tankin joutuu pudottamaan että nuo viittii hitsailla, eli kesään menee... Ja kuskin etulattiaan saa varmaan paikan tehdä, tuskin jää juur peltiä jäljelle jos sen putsaa :-\
-
Maalaushommat saatu päätökseen, konttiin tarttis kyllä toisen kerroksen kun kuultaa jonkunverran harmaa alta mutta jos meinaa että ehtii kuivumaan niin ei aikataulu pidä, kumminkin maanantaina päästävä töihin. Ja alko se maalikin vajaantumaan... :)
Huomenna äänieristeitä ja sisustan kasuuta.
Hyvin huomaa eron kun on kaksi kerrosta
(http://rs1303.pbsrc.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2015-12-25%2018.04.16_zpshklgwrce.jpg?w=480&h=480&fit=clip)
vs. yksi kerros:
(http://rs1303.pbsrc.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2015-12-25%2018.03.43_zps3cn1ojdn.jpg?w=480&h=480&fit=clip)
Ja on se hyvä että äänieristeet on oikein venäläistä Mil-Specciä :D
(http://rs1303.pbsrc.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2015-12-25%2018.37.17_zpsyjbhugzk.jpg?w=480&h=480&fit=clip)
-
Äänieristeet sain viikonloppuna juu liimailtua ja sisustan kasattua. Täytyy etulattiamatto pestä samalla kun etusiin keskittyy muutenkin. Hiljenihän tuo vähän, nyt on ihan inhimillistä ajella isompiakin nopeuksia. On sitä vanhan auton tuntua vielä kumminkin :)
Konttiin tein tuohon pitkittäispalkkien päälle vanerin, 15mm vesivanerista ja palalle tuli kokoa sellanen 590x950mm. Neljästä kohtaa kiinni noihin palkkeihin (niittimutterit ja tavan pultit). Nurkkiin tein palohaoista sidontapisteet kun kontissa noita pieniä sidontaliinoja aina on, saa isommat edes vähän kiinni. Täytyis varmaan noihin suoralla pellillä korvattuihin munapusseihin keksiä joku käytännöllinen "verhoilu". Joku sopiva lokero tai sitten vaan vanerista saranoitu kansi että olis tasassa tuon isomman kanssa ja josko toiselle puolelle vielä sopisi varapyörä?
Björkiltä tilasin tähän edukkaan ratin ja keskiön, mitälie halpavalmistetta mutta jos vaikka menisvät. Ratti on 65mm syvä, jänskättää että mitenhän asettuu etäisyys, kait se hyvä on... ???
Lankulta tuli eteen 21mm vakaaja, takanen lähti toiselta myyjältä tänään liikkeelle ja huomenna tarkotus saada sisustaan mm. 240:n omat kuramatot, kilvenvalot, sisustaan oikean värisiä osia yms. Ja muovinhoitoon tuli taas Iponea pari pönttöä, saa noita astetta kirkkaaman tuikun haalistamia osia ehostella ja tuon kojelaudan hinkkaan sellassilla myrkyillä ettei vaan mene halkemaan mistään!
Alustan osista alkaa olla suht selvillä mitä tuonne hankkii, yhtään en enempää madalla! Putki soi sorateillä nytkin ihan liika usein. >:(
-
Tuplavakaajien kiinnikkeille tuli käytyä maalla reijät porailemassa, oviin romulokerot ja konttiin se täyttöputken suojamuovi tuli laitettua. Himmentimen ohitin kun se vaan tuppas kekkuloimaan, nyt näkee jo vähän mittaristostakin pimeämmällä. :)
Sisustan osia vaihdeltu oikean värisiksi, kuramatot laitoin ja Iponella taas räiskitty muoviosia uudenkarheen näkösiksi. Rattikin tuli keskiöineen niin ne laittelin paikalleen. Aavistuksen kun olis ulottuvaisemmat näpit niin olis viikset paremmin hollilla. Ylttää niihin nytkin, eihän tietty vahingossa saa enää pyyhkästyä viiksistä kun on tämmöset lyhkäset tumpit.
Töötin nappula vaan ei tuossa pelaa, kaverilta jo toisen lätkän hainkin, pitäs huomenna varmaan koittaa sitä...
Ja tuo LohkoVirtanen(?) tuli testattua ja perhana toimiihan se vaikka vähän epäilytti että pääseekö IF:n kaverille käsiään levittelemään. :D
Sitten vielä suru-uutisia. :'(
Tavoilleni, sekä aatteilleni vastaisena olen tähän suunnitellut konttiin pientä subbaria. Olis tuo mukavempi kuunnella rautalanka-rokkia lujaa kun olis vähän enempi bassoa mitä nuo Pioneerit kykenee tarjoamaan. Kaverilta koittanut sellasta siroa aktiivi-subbaria ostaa, olis kuulemma joku toinen lähtökin mistä sais yhdet kajarit lisää vahvarin perään. Tiijä noista, mä en ihan hifipuoleen ole perehtyny...
E: Ää ja joo! Foorumilta löyty etuiskarien yläpäihin valmiit levyt, joihinka väsäilis poikkituen, josko joillain lomilla ehtis nekin tekemään. Nyt meinaan tämä vähäinenkin vahinkojen aikaan saaminen hidastuu entisestään kun maanantaina vaihtuu vaatteiden väri ja alkaa Vekaranjärven varuskunta alueen armoton piina. Sieltä noita varmaan vuoden mittaan saa bongailla... :hello:
-
Tääs on nyt sotimisen lomassa tehty vähän hankintoja ja kerran meinannut autokin kyrvähtää. Syynä ei tosin ollu lohkovirtanen vaan lämmenny sulake ja pari johtoa. Oli meinaan kiva tulla mettästä kasarmille ja kattoa puhelinta kun tullu viesti että autossas palaa parkit ja rammarit huutaa :o
No onneks eno kävi nappaamas akun irti ja lomilla selvittelin että yksi sulake ollut huonolla kontaktilla, ottanut sitten enempi virtaa/lämpöä ja paria johtoa siitä vierestä kärytellyt... Kivakiva >:(
No siitä selvittiin ja sitten kuolikin iskarit yksitellen kun ihan umpijäässä saivat runtua. Muuten ei ole vahinkoja tullut tehtyä... ::)
Hankinnoista senverta että eteen tulee Superflexit, MTEC:ltä tuli "dimpled/grooved" laikat pinnotettuina, Greenstuffit on jossain päin pitäjiä tulossa, iskarien ylälaakerit tulee samassa kyydissä puslien kanssa. Mitähän muuta? Juzilta tuli 16" Fondmetalit. Vielä kattella muut nippelit nappelit sitä mukaa kun tietää tarpeen. Jarrulinjoja fiksu hommais kaikki kerralla mutta taidan ostaa sitä mukaa kun tuhoaa asennuksissa edellisiä.
Alustan kun hommais niin suurimmat ois siinä. Taaksekkin tulee ehkä vielä polyuretaanipuslat hommattua...
-
Joo ne sanoo että kuvattomat päivitykset on perseestä mutta kun on niin tylsää täällä intissä niin jotain runoja raapustaa taas kevään tapahtumista.
Mitä 242:lle kuuluu? Lähinnä huoletonta ajoa, tinalukko alkaa jo ihan oikeasti ottamaan sipulista. >:(
GTS:n 60/40 sarja kotiutu, kesävalssit saatu alle, jopa se saakelin subwuufferi eksy konttiin (sellanen GZ:n 12" valmispaketti, riittää mulle :P).
Parin viikon päästä kun pääsee taas kotivierailulle niin tyrkkästään vajaaovinen talliin pukeille ja taidampa etupäästä alottaa. Kuskin etulattiaan olis vähän lappua tehtävä ja miettiny pitäiskö nuo mutkalle tunkatut poikkipalkitkin uusia. Ja olishan tota palikkaakin pultattavaks.
Toveri 240:n kanssa hierottiin kauppaa toimivista etuvöistä ja puuttuvasta takapään pohjaanlyöntikumista, ei ihan nappaa sinisen tiskin hinta moiselle leuhakkeelle...
Tulevaisuuden haaveet onkin sitten varmaan uusiksi maalaaminen ja alkanu ahdettu tinaviitonenkin mietityttämään, aina pelkkiä 8V turboja... 8)
Sitten seiskasta...
Tossa pari viikkoa sitten kaapeleilla eka startti talven jälkeen ja ihan kivasti tuo pelaa, eipä siinä seisomisen tuomia onkelmia ollu.
Viime viikonloppuna putsasin huohottajan, vaihdoin imusarjan tiivisteen ja sormet ristissä toivoin ettei se enää niin vuotais ja jäähytysnesteen vuoto lakkaskin, öljyn vuoto väheni. Oli nääs pikkusen huohotin tukossa, semmosta ikiskeidaa lähti kun pari tuntia kuumalla fairyvedellä ja bräkkiksellä huuhtelin sitä. :o
Niin ja sellanen vinkki:
Mikäli autosi imusarjassa kiertää jäähdytysneste, koita herrajumala tyhjentää sieltä ne vedet. Ettei käy niinkuin allekirjoittaneelle joka päätti imuventtiilien pitävyyttä testata jäähdytysnesteellä! ;D Kuulu vaan hulaus ja luraus kun oli 1. ja 4. pytyn imukanavat puolillaan vihreetä vettä. Siitä vaan ruutalla imien pois mitä sai...
Tekis tähänkin mieli satsata vähän parempaa palikkaa alustaan ja pitäs yheltä paikalliselta harrastelijamaalarilta käydä kysymässä paria paikkamaalausta.
Jos vaikka ottais ens lomilla tämän ajoon kun tyrkkää sinisen talliin. Meinaan pikkusen mukavempi ajaa tätä, ihan jo siitäkin syystä että tässä voi vaikka moottoritienopeuksissa vaan jutella, 242:ssa joutuu huutamaan eikä kuule oikein siltikään...
-
No viikonloppua vietetty rattoisasti tallissa, mutta otitko saavutuksistas kuvia? No **ttu en ottanu... :nuhtelu
Seiska otettu ajoon, pesty talven jäljiltä, tosin pelkkä ulkokuori eikä oo vielä uusia vahojakaan pinnas, ehkä vapuksi.
En tiiä hallusinoinko vaan vai syökö toi oikeesti vähän jäähytyslientä, seuraillaan. Jos vielä tänään ennen Vekaralle lähtöä laittas takalasin verhot paikalleen ja kynätelineen...
Sininen on nyt seisonnassa ja maalla tallissa pukkien päällä. Etupäästä kaikki alustan/jarrujen rojut purettu ja jos ens lomilla sais hilut puhallukseen kaverin työpaikalle ja toivon mukaan seuraavan kuukauden sisään pääsis maalutuin ja uusin osin kasaamaan. Etutolpat laitoin faijan mukana työpaikalle, saa jätkät aukoa ne iskarin mutterit yövuorossa... >:D
Ihme kyllä sain etusatuloista kaikki putkilähdöt ja ilmausnipat auki, muutama mäntä oli jumissa. Ja kun taas vastusti ikuisuusliitokset harrastuksia niin muutamaa jarruputken liitosta (putki-letku) saikin sit hieroa että lähtivät auki. Lämpöä ja rost-offia ja sit varovasti auki. Nyt olis paria jarruputkea vaille kaikki osat eteen... Vyöt ja pohjaanlyöntikumikin tuli...
-
Rakkaat kuuntelijat, bed mörjäre. Tervetuloa kanssani tänne mieltä mullistavaan kärpässieni-konferenssiin tänne kesäiseen Togon kansallispuistoon... Eeikäku!
Kesäkauden ensimmäinen terassiolut saunan lämpöjen välissä vissiin huurrutti tilapäisesti pääni. Kerrotaapas taas hetken tauon jälkeen mitä sitä on tullut lomilla tehtyä, nyt kun taas sai ihtensä tänne foorumille hilattua... (ja oi kyllä, mä istun tässä pyyhe päällä terassilla kylmä tölkki käässä hikisenä <Kippis>)
Aloitetaan nyt vaikka seiskasta kun toissapäivänä tuli tasan 2 vuotta yhteistä historiaa täyteen, eikä rakkaudessa liiemmin ole ryppyjä näkynyt, uskollisenakin sitä on puolin ja toisin pysytty. ( <Kippis>) Ne takalasin verhot on yhä asentamati kun ei sillon älli riittäny, eikä taas ole asiaa miettinykkään. Kynälokeron asennuksen ja öljynvaihdon sensijaan sain tossa vielä huhtikuun puolella aikaseks. Huomenna pitäis pestä ja vahata niin kehtais lauantaina parille juhlillekkin sillä lähtiä (Üllatüüs! Ylppäreitä). Muuten vaan ajettu :smitten:
( <Kippis> <Kippis> ja läts, taas loppu yhen kimiläisen (vai kolibrin eiku mitä nää pikkulinnut mitkä pistää kärsällään niin perhanasti on nimeltää) tarina. On muuten noitakin ihan tarpeeks täs seurana...)
Mut sitten toin sininen vajaaovinen. Sen kanssa on edistyttykin, tosin vähän eri tahdissa kuin kuvittelin kun vasta viime perjantaina sain osat hiekkapuhaltajalta, mutta nyt olis jo tukivarret vahvistettu, kaikki osat maalattu, jarrusatulat kasattu ja peltityöt hyvässä vauhdissa.
Joten tähän väliin ( <Kippis>) pientä kuvakollaasia:
Aloittakaamme vaikka napojen ehostelulla.
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2016-05-15%2013.12.58_zpscdz9ruo9.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2016-06-02%2019.03.48_zpsgu3zvaeh.jpg)
Juunou, uudet laakerit, rasvat, sokat, vähän maalia pintaan ja good as new!
Siitä sitten satuloitten kimppuun. Reseptinä uudet kumit, tiivisteet, Greenstuffit, pari mäntää ja hiekkapuhallettuun pintaan Biltsun jarrusatulamaali. Kaikki muut männät liikkuu oikein herkästi sormin paitti noi kaks uutta. Kaippa ne siitä vielä notkistuu...
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2016-05-29%2011.47.57_zpsrtuprxnq.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2016-06-02%2019.03.31_zps1im4un1z.jpg)
Sit vaikka räpsy kun lattioihin vähän peltiä sovitettu, vielä vähän lappua, mm. poikkipalkinpohja, loput hitsaukset, maalit, liimat ja matto päälle.
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2016-06-01%2019.40.35_zpsaifoifut.jpg)
Seuraavaks kiva kattella taas vasta maalatuista osista fotoa,
Ekaks vähän pohjia:
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2016-05-29%2014.43.20_zpsaiqhxtid.jpg)
Kuvasta nyt puuttuu mm. jarrukilvet, tukivarsien "pahkat", kaik pikkuosat kuten jousilautaset, uudet nivelet yms. Vanhat alapallot nyt jäi vaan maalauksen ajaksi paikalleen. Huomatkaa kuinka näppärät maalaustelineet sai tukivarsille noista alustapukeista. Vetarit kävi taas tolpille kuin isi äitin selkään. Pohjamaalina Rostex ja Rostex Super, levitystapana ruisku.
Sit kesäisiä pintavärejä mallia sävytetty Miranol. Yks syy miksi halusin vetää Miranolilla on mun sysipaska ruisku. Toi kun tuppaa hiukan tasottumaan kuivuessaan niin se antaa ruiskun räkimiset aika hyvin anteeks. Kestää varmasti ihan hyvin, ja on hyvin saatavilla mieluisissa sävyissä.
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2016-06-02%2019.04.19_zpsbtcteiov.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2016-06-02%2019.04.05_zpsqct9nkzl.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2016-06-02%2019.06.19_zpsa8zekamo.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/2016-05-30%2016.50.35_zpsyznbjrwo.jpg)
Oli taas maalari-huurupäänä hauskaa kun aluks ollu mitään henkifiltteriä, meinas tulla höpö olo ja tukka kipiäks, sit kun sain suodattimen naamalle niin hyvin sekoitettua maalia kaataessani ruiskun säiliöön tuli taas Nikke Nakertajan laulaessa "ettei nyt vaan sattuis mitään!" tajuttua että se pönttöhän on irti ruiskusta ja tallin lattiaa sävytettyä enempi yhteensopivaiseks autoni kanssa. Tiiä sit onko asioilla yhteyttä... :D
Tukivarsien vahvikelaput tein 2mm levystä, sen verta siistit noista tuli että jossei katsuri tiedä noitten olevan itse tehdyt niin ei se noista sitä huomaa. Vakaaja vaan 21mm, ehkä jossain vaiheessa IPD:ltä paksumpaa, 23mm:stä ei löytynyt, eikä sille olis varmaan polyutrsi-puslia heti löytynytkään...
Mut sit seuraavaks odotellaankin maalin kuivumista, ton Miranolin huono puoli kun on että se kuivuu ikuisuuden niin varmaan vasta seuraavilla lomilla alan kasailemaan. Tekis mieli jo päästä GTS:t kasailemaan tolppiin ja purtsi-puslia paineleen tukivarsiin.
Eli oikeestaan peltihommat loppuun ja vaikka pikkupuskureitten sovittelua/keskuslukon asentelua kun semmottisetkin tuli haettua (kiitokset vaan Nastolan suunnalle :)
Ja joku vois muuten myydä mulle halvalla teräspunosletkut, niitä vieläkin pähkäilly että jos sitten kuitenkin. Ja visio lopullisesta alkaa jo hahmottua, hivit lentää hiiteen, tulis kuppijakkarat ja nelipistevyöt, tehostuksen sijan tuliskin nopea ohjaus (joo kato jemmataan se hyvin ;)), keskikonsoliin kätkettäis line-lockki, maybe hydr. käppäri (suljettavissa pois käytöstä), takapenkit hiiteen, 588 Torsen-lukko, huoranportaat ja ylimaalaus. Tekniikasta ei kyl mennä vielä varmaksi, volvolaista se ainakin. Ja ahdettua! Mutta sylinteri/venttiililuku on vielä auki. Jotain väliltä 280-320 pyörältä voisin haaveilla, olis nääs yks turbo-Camry millä pitäis tulevaisuudessa pyyhkiä lattiaa... :3/4 jättää sen:
Että semmosta. Varmaan jossain välivaiheessa taas ajoon edes yhdeksi viikonlopuksi.
Mut nyt mä lähden takas saunaan, kalja loppu jo ennen noita kuvia ja itikat kärsiny kintut ihan luille asti!
-
Jotain saatu tuhellettua aikaseks. Peltihommat aika hyvin tauolla, enää kontissa, kuskin ovessa, ja paikka B-pilarin juureen. Etupäästä kaik maalattu ja massattu (kiveniskusuoja), pohjaan vetää vielä lisää alustamassaa kun pääs loppumaan. Kuvissa vasta pohjamaalit + koriliimat.
(https://s32.postimg.org/j53o6h1m9/2016_07_08_19_08_10.jpg) (https://postimg.org/image/j53o6h1m9/)
(https://s31.postimg.org/kuiqe60vb/2016_07_08_19_08_23.jpg) (https://postimg.org/image/kuiqe60vb/)
(https://s31.postimg.org/6eoewi6bb/2016_07_08_19_07_27.jpg) (https://postimg.org/image/6eoewi6bb/)
(https://s32.postimg.org/blze6octt/2016_06_28_18_51_30.jpg) (https://postimg.org/image/blze6octt/)
Takapuskurista oli päälinahka irti ja kaikki ne kiinnikkeet millä se saattais tulla joko paskana tai hukassa, joten putsaten, vähän karhentaen ja kunnon asennusliimalla kiinni.
(https://s32.postimg.org/t91obcvnl/2016_07_08_19_07_03.jpg) (https://postimg.org/image/t91obcvnl/)
Ja etupää liki kasassa, kyl mä aattelin tilata ne teräspunosletkut, ens viikonloppuna taitella loput putket.
(https://s31.postimg.org/vxkfk8mfr/2016_07_10_17_00_29.jpg) (https://postimg.org/image/vxkfk8mfr/)
Camberia säädettin niin tappiin kun vaan sai, pakko kokeilla miltä tuntuu, käydä kuitenkin heti ekaks kulmat säätämässä.
Yläpäihin tuli noi levyt laitettua jäykkäriks, tehdä joku kerta poikkituki.
(https://s31.postimg.org/wt7q841w7/2016_07_10_16_58_07.jpg) (https://postimg.org/image/wt7q841w7/)
Yhdistyksen tarrakin tuli lätkästyä lippaan, pitäs listoja sovitella noihin muovipuskureihin, päihin tulevat kiinnikkeet mä korvasin noilla Bilhelveten pikalukoilla (säästin!).
(https://s31.postimg.org/7lilji61z/2016_06_18_14_56_15.jpg) (https://postimg.org/image/7lilji61z/)
Kesämiitissäkin tuli äitin Volvolla (V70 2.5T) pyörähdettyä kun tuli osakauppaa harrastettua samalla reissulla, olis vaan tehnyt mieli olla pitempään, mutta jos vaikka ens kesänä pääsis tälläkin kiertämään rataa ::)
On muuten ihan hitokseen helppoa ettiä tälläseen takalasinritilää, myykä nyt joku mulle sellanen, sama kuin hyvät ovipahvit ja ovien tiivisteet :nälkä:
A-Group siipiä sentään saa viellä uusiakin ja vielä jotenkin inhimilliseen hintaan (toki rahdit vaan nostaa hintaa)...
Ja loppuun kyssäri. Näyttäs olevan mulla etulevyt väärinpäin, liekkö jotai seksuaalista merkitystä? Vaikkei tuo nyt oo ku 5 min homma pyörättää ne ristiin...
-
Tulipahan nyt sit tilattua Skandikxilta ne teräspunosletkut, vähän kiinnikkeitä puskurin listoihin ja muihin. Tosin täs miettiny että jos ei niitä listoja napsiskaan kiinni, korkeintaan jättäs sen vanhan kromilista kiinni ja loput reijät umpeen.
Pitää nyt vaan koittaa miettiä että mitä ton takapään kans tekis kun fiksuhan se ois tehdä suoraan 1031:een, hommata se -588 Torsen, shimmailla ammattiosaajalla tehdä kerralla kunnolla, mutta se olis sitten vasta kun on päässy intistä takas työelämään. Jättäis auton talliin etupää valmiina, hitsais loput ja jättäis perän pukkien päälle tyhjänä. Ainoa vaan että pitäs keksiä paikka mihin ton sais talveks seisomaan, vanha mies tahtoo taas talveks auton talliin nääs :P
-
Etupää olis jarrujen ilmausta, kulmien säätöä vaille valmis (ja ojan puoleista etulaakeria kirrata aavistus kun ne tuli tolppia kasatessa vaan lätkästyä perstuntumalla). Jos noi sais huomenna aikaseks niin ens viikonlopuks ottaa ajoon, käydä ihan koneella varmistamas pyöränkulmat ja testailla tota etupäätä. Yllättävän korkeaksi tuo jäi, 60mm pitäs pudottaa, on tuo ainaki pari senttiä niitä laikkajousia korkeammalla, mikä toisaalta on vaan ihan hyvä juttu :)
Ärsyttää vaan kun joku vähän nitisee, joko pusla(t) tai kuten mä koitin paikantaa niin noi Powerflexin pohjaanlyöntikumit nitisee tota yleismallin suojakumia (joka ei ees ole kumia ::)) vasten...
Teräspunosletkut jää hyllyyn vielä kun yks letku on vissiin just ennen mulle päätymistä vaihdettu, toinen pää on uros jonka takia laitettu jatkonippa mikä ei näytä ilman voimaa irti lähtevän... Olkoot kun näyttää olevan vielä letku ihan hyvä. Vaihtaa joskus koko putki ja sit laittaa ne letkut, ei ne leipää pyydä mulla tallin kaapissa...
Muovipuskurit tuli viriteltyä taaksekkin, jumankeuta auto kevenee kymmeniä kiloja kun noi alumiiniset ratakiskon murkulat lentää jorpakkoon! Listoja en aatellu laittaa, paitti eteen jää se krominen joka oli vanhojen puskimien kanssa, miljoona reikää vähemmän täppäillä umpeen ja näyttää ihan fiksulta.
Reiät vedän umpeen vasta sitten kun alkaa ylimaalaus olemaan ajankohtainen, eli liekkö vielä vuodenkaan päästä...
Pohjaan sai loput massat, sisustan nippuun, takaa sen hinauslenkin (mätäntynyt kelvottomaks) korvasin jollain eBaystä ostetulla liinan pätkällä ja asentelin ton Simonsin kauppaaman sporttirännin paikalleen. Jos mä leiman käyn syyskuussa hakemassa niin mä olis ton hinnalla saanu Motonetistä kun akselinylityksen ja yhden vaimentajan. Ja seisontaan laiton jälkeen eka starttikin tuli tehtyä, hyvinhän tuo käyntiin lähti muttei ilman ryyppyä käy tyhjää ei sit millään.
Täytyy koittaa huomiseks lepyttää systeriä senverta että suostuis mulle järkkäriään lainaamaan jos vaikka sais muutaman "hyvän" kuvan. Nyt on vaan nää pari huonoa räpsyä, valitan...
(https://s32.postimg.org/n6n75bzht/2016_07_16_17_50_42.jpg) (https://postimg.org/image/n6n75bzht/)
(https://s32.postimg.org/4588vbvc1/2016_07_16_17_50_23.jpg) (https://postimg.org/image/4588vbvc1/)
(https://s31.postimg.org/gl2178ahj/2016_07_17_18_43_15.jpg) (https://postimg.org/image/gl2178ahj/)
E: Seiskasta kaikki parhaat kuvat hävinny topikista, täytys vissiin ruveta latailemaan niitä uusiks, oikeestaan kaikki vois siirtää vaikka DropBoxiin...
-
Nonii, tänää olikin tarkotus ilmata jarrut ja ennenkuin sitä aloitin niin kauheessa kiimassa heitin taaksekkin GTS:n pamput ja jouset. Sit jarruja ilmailemaan ja voi veeniks-lintu kun heti eka nippa katkes satulaan! Kyseessä siis vasen takasatula, joihin ei viellä oltu kosketukkaan...
No ei siinä, puen tuumaus tauko ja totesin että vitut ens viikonlopusta ja muutakun akseli kuikkaan. Nyt takapää olis miltei kokonaan purettu jo, perjantaina jatkuu.
Engelsmanneilta tilasin just taakke jarrukilvet, puslat (PU) ja Pro-Pinnalta kyselin hiekkapuhallusta+pulverimaalausta. Tota Miranolin kuivumista, kauheeta vaivaa yms. toheltamista jaksa enää ruiskun kanssa kun hintaeroa ei juuri jää.
Ghostille pitäs tuo kuskin oven lista maksaa, sais senkin pois päiväjärjestyksestä.
Pohjaanlyöntikumin vaihdoin, kohta näkee kuvasta että ihan hyvästä syystä :)
Akseliin tulee nyt 3,7 avoin välitys, kattoo tohon lukon myöhemmin. Kai tuon sais leimattua 1030:llakin sitten turbotekniikalla...
Ja nyt pari sentään jo dikipokkarilla otettua fotoa (siskolta sitä järkkäriä saanukkaan).
Pari väliaika kuvaa, takapäästäkin yks foto kun toisella puolella uus iskari ja jousi...
(https://s31.postimg.org/6tg7ngm07/341.jpg) (https://postimg.org/image/6tg7ngm07/)
(https://s31.postimg.org/rg0qqt7lj/342.jpg) (https://postimg.org/image/rg0qqt7lj/)
(https://s32.postimg.org/7e7jxzkoh/339.jpg) (https://postimg.org/image/7e7jxzkoh/)
(https://s31.postimg.org/pljrf1ro7/343.jpg) (https://postimg.org/image/pljrf1ro7/)
(https://s31.postimg.org/n3mx3pzk7/344.jpg) (https://postimg.org/image/n3mx3pzk7/)
-
Jepajeejee. Viime maanantaina vein kaikki takapään osat Lahteen hiekkapuhallettavaks/pulverimaalattavaks. Tohon hintaan ala ite ruiskua ja tallia sotkemaan. Ens viikon loppulla luulis olevan noudettavissa, nyt ois vaan noi takapään hitsuuttelut.
Akseliin ja tukivarsiin tein vahvikelaput ja panhardista tein säädettävän...
Tänään hain tutulta pajalta yhen takaspoilerin mikä ollu jossain ralli-242:ssa, huomenna vähän sovitella sitä. Ja äsken maksoin yhet kauan etsityt pulunportaat niin saa takalasiin vähän näköä ilman tummennuksia. 8)
Viikolla oli tallin eteen ilmestyny "vähän" alumiinipeltiäkin, saa tehtyä takapenkin korvaajaks nätin levyn mihin tulee hiilarikalvo pintaan ja eBaysta ostettua reunalistaa.
Pitäs vissiin jakkarat ja vyöt ettiä/suunnitella niitten kiinnitystä...
Niin ja teetin mä ittelleni parit tarratkin mitä voi sit jemmailla kaikkiin enempi vähempi piiloon jääviin osiin liimailla :D
(https://s9.postimg.org/f8b7u78uz/IMG_20160809_WA0000.jpg) (https://postimg.org/image/f8b7u78uz/)
(https://s9.postimg.org/8k9fhrofv/20160808_160828.jpg) (https://postimg.org/image/8k9fhrofv/)
(https://s9.postimg.org/ky887pusb/20160807_154224.jpg) (https://postimg.org/image/ky887pusb/)
(https://s9.postimg.org/su63rka57/20160806_173902.jpg) (https://postimg.org/image/su63rka57/)
(https://s9.postimg.org/ozo2jtpyj/20160807_140158.jpg) (https://postimg.org/image/ozo2jtpyj/)
-
Tollanen räpsy spoikan sovittelusta:
(https://s4.postimg.org/tlqohkovt/20160813_122514.jpg) (https://postimg.org/image/tlqohkovt/)
Varmaan mattamustaks vedettävä, kattoa mis pinnas takalasinraput on niin suihkii samalla pinnat...
-
Iltaa.
242 edistyny vähän nihkeesti, apparin puoli olis jo hitsattu, enää sama kuskin puolelle mutta ei ole oikein saanu hommia edistymään (kuvassa puuttuu vielä yks lappu täyttöputken reiän ympärille). Sparcon Sprint V:t tuli haettua ja soviteltua niitä kabiinin puolelle ja jumankeuta kun ovat hyvät! 8)
(http://s10.postimg.org/4420o6tph/20160903_164410.jpg) (http://postimg.org/image/4420o6tph/)
(http://s14.postimg.org/94xlog1zx/20160910_160743.jpg) (http://postimg.org/image/94xlog1zx/)
(http://s16.postimg.org/4nrbg43kx/20160910_160732.jpg) (http://postimg.org/image/4nrbg43kx/)
Äänieristeet tuli nypittyä kontista, samoin hifien piuhat. Yhet 16x7" etuvedon pellit ostin joista pitäs kääntää 242:een yhet polttelupyörät. Seiskaan sovin
kaupat kans 16" pelleistä bräniköillä nastoilla, tarvii nekin kääntää ja kromikehiä + pillerikapseleita kaavaillu. Yhden vanteen nappasinkin jo keskiöstään irti ja kokeilin seiskaan.
(http://s9.postimg.org/7jnap50p7/20160917_124858.jpg) (http://postimg.org/image/7jnap50p7/)
(http://s13.postimg.org/86k2zi0cz/20160918_150717.jpg) (http://postimg.org/image/86k2zi0cz/)
Takapään osatkin sain vihtoin ja viimein maalauksesta, eikä siinä muuta mutta tukivarsien, vakaajien ja panhardin piti olla siniset. :buck2:
No saipahan halvalla sit...
(http://s13.postimg.org/fz56t78ab/20160911_170033.jpg) (http://postimg.org/image/fz56t78ab/)
Takasatuloista toisen kehtasin rempata ja toisen joutu korvaamaa uudella. Akseliin tulee näillä näkymin räikkälukko. Vien paikalliselle koneistamolle perän shimmattavaks kun ei tuo avoin välitys oikeen osu kohdalleen mun vehkeillä, uudet poskilaakerit tilasin tänään, pinjonin stefan vaihdoin viikonloppuna ja purin pari välitystä yrittäen saada sen kohilleen mut ei tuu hyvää. Tulee 3,91:llä välityksellä ja tilaan sen räikän joku ilta...
Tarkoitushan tää olis saada siirtokilvillä talveks kotitalliin säilöön.
-
No juu. Seiskaan sain lauantaina aamusta vaihdettua alle kunnon keräilyerän kehnoja 14" nastoja, tarkotushan oli kääntää yhet 16×6,5 etuvedon pellit sopiviksi ja viikonloppuna sain ne tehtyäkin, päälle vaan pari kerrosta 121:stä. Täytyy joskus noi puhaltaa ja vetää joku kiva väri vaikka ruiskulla tai käyttää pulveerattavana.
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/20161106_162846_zpsv4hvmpw0.jpg) (http://s1303.photobucket.com/user/jyripetri/media/Mobile%20Uploads/20161106_162846_zpsv4hvmpw0.jpg.html)
Mut pääasia että nyt on hyvät nastat alla, vähän siistimmät vielä toistaseks.
Tänään sain painotettua ja vaihtelin alle.
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/20161107_134420_zpsevihwbnl.jpg) (http://s1303.photobucket.com/user/jyripetri/media/Mobile%20Uploads/20161107_134420_zpsevihwbnl.jpg.html)
Seiskaan sain tupakkimuovitkin ostettua kun foorumilla niitä sopiva sarja näytti olevan. Jos ens viikonloppuna sais ne talliin pölyyntymään niin kesämmällä asennella...
242 onkin saatu jo pyörilleen ja ajettukkin sitten seisontaan laiton. Reilu viikko sitten ajelin siirtokilvillä vähän alustan testiä ja toin maalta kotitalliin talveksi.
Hitsattavaa ei olis enää kuin kuskin ovessa mikä tehdään vaikka tässä talven aikana ellei tule ruosteetonta ovea jostain ostettua. Talvi värkkäillään sisustaa ja koitetaan saada nuo jarrut tikkiin. Eli nythän on ongelma ettei toinen piiri oikein pelaa ensinkään, ilmaa ei tule enää mistään eikä brake failure valo pala.
Jos ens lomilla purkais jakotukin ja ehkä pääsylkänkin. Tänään sen anturin irrotin jakotukista ja totesin että hiukan on ainakin pashaa sisällä.
Alustan kokoonpanosta vois tehdä pienen listauksen:
1030 Spartalaisella räikällä, laakeroitu, shimmattu ja tiivistelty, vahvikehitsattu.
GTS Performance kit 60/40mm.
Tukivarret vahvikehitsattu, kaikki puslat Superflexiä, säädettävä panhard ja takana tuplavakaaja (2×19mm), edessä 21mm. Yläpuoliset GT-raudat.
Kaikki joko uusittu tai vähintään hiekkapuhallettu ja maalattu.
Jarrut orkkis (edessä jäähdytetyt), puhallettu maalattu ja uusittu tiivisteet ja mäntiä. Laikat MTeciltä, palat Greenstuffia, letkut teräspunokset ja putkia uusittu.
Käsijarruhilppeet vaijereineen päivineen uudet.
Penkeiksi tuli nyt Sparcon Sprint V:t kiskoissa, vöinä QSP:n 4-pistevyöt, sisusta pitäis vielä maalata kun ei takapenkkiä jää, tilalle siis se alumiinipelti.
Tekniikka tulee olemaan jotakuinkin:
Öljyruutallinen B230+pitkäiskuakseli, männät?, H-profiilit. Kuulalaakeri Garretteja himoinnu ellei mennä helpolla ja joku HX-Holsetti. Sumuiksi jotkut +1200cc ja ohjelmoitava ruisku, plenumi-imusarja ja polttoaineena 98. Sytkäksi hukkakipinä. Perään bemarin ZF Blingfactoryn VP:llä ja SRE618 sintterilevyllä. 45 litranen turvatankki kahdella 044-pumpulla ja keruusäiliöllä, siirtopumpuilla. Siinäpä suurimmat, paljon vielä auki...
Eli tekniikkaan ei mitään ihmeellistä tule, venttiililuku on vielä auki. Moottoriin liittyen en hommaa vielä intin aikana yhtään mitään, seuraavaksi varmaan alan haalimaan polttoainepuolelle palikoita, tai sitten laatikkoa ja sen muutokseen hilppeitä.
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/Mobile%20Uploads/20161029_135318_zpsbdtvllfd.jpg) (http://s1303.photobucket./user/jyripetri/media/Mobile%20Uploads/20161029_135318_zpsbdtvllfd.jpg.html)
Vajaaovisesta ei oikein ole kuvia tullut otettua.
Sit kun vielä sais vaan jonkun ympärivuotisen kunnon lämpösen rakentelupaikan koska kun tota tekniikkapuolta alkaa rakentamaan niin tahtois taas talveks kuskailla tota trailerilla talvisäilöön...
-
Jotain pientä tullut turattua kun ollu vähän pitemmillä lomilla.
Viikonloppuna tuli purettua sinisestä jarrujen jakotukki ja pääsylkkä. Kokonaista 2 etujarrujen putkea pitää uusia (toinen piti uusia jokatapauksessa että mä saan ne teräspunosletkut eteenkin kun se ei liitoksestaan auennut ja toinen on vasempaan etupyörään.)
Jakotukista löyty jumissa olevat sisuskalut ja inhaa möhnää. Putsasin, maalasin ja kasasin uusilla O-renkailla ja kupariprikoilla.
Pääsylkkään oon osan tiivisteistä jo vaihtanut, putsannut, maalannut ja säiliön pessyt. Pari tiivistettä vaihtaa ja sais kasata.
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/20161115_193047_zpsqh5nd7sx.jpg) (http://s1303.photobucket.com/user/jyripetri/media/20161115_193047_zpsqh5nd7sx.jpg.html)
Takapenkkien jättämää tyhjiötä varten leikkasin tollasen millisen alupellin, vedin 3D hiilarikalvon pintaan ja reunalista kiertämään. Tiiä oisko näyttänyt paremmalta ilman listaa, sem verta siististi tuon sain leikattua ettei tarvinnu listalla jälkiään peitellä.
Oli muuten melko ilkeetä yksinään toi kalvo vetää pintaan ilman saippuavesiä kun olohuoneessa pirttipöydällä kalvottelin. :buck2: Ihan vaan pikkusen oli pää jumissa kun tosta kaapi ilmakuplia pihalle ja mikrokuplia nuppineulalla puhkoi ja vanhentuneella EA-kortilla tasotteli...
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/20161114_202812_zps8l1ialv0.jpg) (http://s1303.photobucket.com/user/jyripetri/media/20161114_202812_zps8l1ialv0.jpg.html)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/20161115_130933_zpskelmtbox.jpg) (http://s1303.com/user/jyripetri/media/20161115_130933_zpskelmtbox.jpg.html)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/20161115_131009_zps4tc7myby.jpg) (http://s1303.photobucket.com/user/jyripetri/media/20161115_131009_zps4tc7myby.jpg.html)
Kuvista huomaa että noi 90° kulmat on turhan tiukkoja tolle listalle. Saatan vielä pätkästä ton listan jiiriin noista kulmista niin hiukan parantaa luukkia. Kiinnihän tuo ei vielä ole, paikallaan vain. Kontin puoli tosta levystä on vielä ihan alumiinilla, ja saa jäädäkkin. Hattuhyllylle pitäs keksiä kanssa jotain että saa kaiuttimen reiät pois. Varmaan löytyisi vielä reiätön, mutta kaavaillu jopa oikean hiilikuidun laminoimista. Tai sit vaan lasikuitunen minkä maalaa... Muuten jos jollain on siniset tahi mustat etuovipahvit, hyvät ja etenkin jos ilman kaiuttimen reikiä niin saa tarjota! Sanelis samalla sen että tuleeko musta vai sininen sisusta (takapahvit löytyy jo mustatkin, loput verhoiluthan nyt löytää helposti tai vaikka maalaa).
Blingfactoryn SRE618 vp:stä, asetelmasta ja jousitetusta 4-lapasesta sintteristä kauppaa hieronut, palautuksia odotellessa :nälkä:
Sama juttu 5-pykäläisestä pikku ZF:stä. :nälkä:
Näitä varten tuli jo pultit VP:lle ostettua.
Sitte olis voimansiirto kartaania ja nestekytkimen hiluja vaille kasassa. Kardaaniksi kuulemma kävis M47:n etupätkä jatkettuna, sehän ei vissiin ihan millin tarkkaa ole kun liitos takapätkään antaa hieman anteeksi?
Seiskaan tilasin sunnuntaina taakse Motonetistä sedanin "vahvistetut" jouset ja tänään kävin maalla vaihtamassa tallissa moiset alle. Loppu se raapiminen prkl! Oli meinaan niin hanurista kun jo yksikseen ajellessa takaset raapi pahimmissa joustoissa, saati jos vaikka taakse olis joku istunut. Ja sai auton ryhtiin, ei enää perä roiku S*
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/20161116_130725_zpsvu0xpuwj.jpg) (http://s1303.photobucket.com/user/jyripetri/media/20161116_130725_zpsvu0xpuwj.jpg.html)
E: Kuva lisätty ja ompas muuten suolakurassa :P
Ja jostain Pirkanmaalta päin saapui mulle seiskaan tupakkimuovit joka oveen. Joskus kesällä kahtoa paikalleen.
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/20161115_193026_zpsc7wtsiq6.jpg) (http://s1303.photobucket.com/user/jyripetri/media/20161115_193026_zpsc7wtsiq6.jpg.html)
Että sellasta tälläkertaa.
-
Täällä kehu joku muukin kuinka parhaat joululahjat on ne itse ostetut. Eli omia veronpalautuksia kehiin ja voimansiirron palikkaa mallia viides vaihde 242:een:
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/20161209_193809_zpsxoqgkjud.jpg) (http://s1303.photobucket.com/user/jyripetri/media/20161209_193809_zpsxoqgkjud.jpg.html)
Eli 5-lovinen ZF, puuttuu vaan siirtäjätanko, kannakekumit ja työsylkkä enää. Ja tota palkkia vähän entrailla mm. pari hitsisaumaa vähän epäilyttävän pinnalliset. Kuis erottaa S5D310Z ja S5D320Z toisistaan? Samanhan nuo taitaa kestää, -310Z vaan vanhempi? Ja käykö sama työsylkkä?
No eniveis, näähän tarvii sit jotain kytkytintä niin hommasin 240:n nestekytkimen pääsylkän ja polkimen:
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/20161210_171026_zpsylmc63ar.jpg) (http://s1303.photobucket.com/user/jyripetri/media/20161210_171026_zpsylmc63ar.jpg.html)
Ja Blingfactoryn teräs-VP:n, SRE618 asetelma ja 4-lapanen sintteri. Nää tuli vähän käytettynä harrastajalta...
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag157/jyripetri/20161210_171128_zps7h5rdmya.jpg) (http://s1303.photobucket.com/user/jyripetri/media/20161210_171128_zps7h5rdmya.jpg.html)
Sellasta. Kardaani pitäs sit joskus valmistella käypänen jahka saa laatikon paikalleen sovitukseen...
Ja seiskaa tuli hyväiltyä uusilla polttimoilla lisäpitkiin ja ajovaloihin. H4 Nightbreakerit ja lisäsiin tavan H3:set ja voe jehna kuin taas maailma kirkastu! Ero vanhoihin kellastuneisiin oli valtava, mä kun en vielä ollu tohon kertaakaan vaihtanu ajovaloihin polttimoita yli kahden vuoden yhteisaikana...
-
Laatikkosi on ZF320 koska kyljessä MTF-LT1. Elikkäs tuohon ZF320 laatikkoon bemari vaati tuota omaa öljyään kun taas ZF310 menee perus ATF. Näin ainakin itse aikoinaan jenkkien bemarifoorumilta lukenut.
Mutta samoja laatikoita niin kestävyydeltään ja välityksiltään.
-
Ok. No hitokseen hyvä tietää sitten laatikkoa täytellessä. Kiitän -H-
-
Redlinen MTL on suosittua öljyä noissa laatikoissa myös täälläkin foorumilla joten sitä suosittelen. Itselläkin jo odottelee öljyt hyllyssä. Suojaa synkrojakin reippaasti.
-
Tämän vois poistaa.
Teen projektipuolellle uuden topikin jahka saan siirrettyä tämän uuteen rakentelupaikkaan ja edistymään, eikä seiskastakaan ole vielä tulossa tarinoita enkä jaksa kadonneita kuvia alkaa uudestaan linkkailemaan.