Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: j0nski - 31.07.2014, 01:05:55

Otsikko: Volvo 740 vaihelaatikon vaihtoa, M47
Kirjoitti: j0nski - 31.07.2014, 01:05:55
Sellanen mietityttää, että onko siellä tiivisteitä välissä? :-[
Kaverit väitelleet keskenänsä että olis ja ei olis tiivisteitä.. ois kiva tietää etukätee jotta vois hommata tiivisteet valmiiks ni ei jää homma puolitiehen ku laatikkoa vaihtaa.

Jos joku voisi vielä kertoa mistä puljusta tarvittavat tiivisteet löytyisi olisin kiitollinen :hello:
Otsikko: Vs: Volvo 740 vaihelaatikon vaihtoa, M47
Kirjoitti: Kaziganth - 31.07.2014, 01:11:56
Ei oo jos et kytkinkoppaa joudu vaihtamaan. Samalla kannattais ainakin kampiakselin takastefa hakee siniseltä. Muttei ole siis pakollinen
Otsikko: Vs: Volvo 740 vaihelaatikon vaihtoa, M47
Kirjoitti: j0nski - 31.07.2014, 22:27:39
Mites ku laatikko on 240 Volvosta, meneekö heittämällä kiinni vai joutuuko kikkailemaan? ???

Sen tiedän että se kohta mihin vaihdekeppi tulee kiinni täytyy vanhasta vaihtaa tuohon "uuteen".
Otsikko: Vs: Volvo 740 vaihelaatikon vaihtoa, M47
Kirjoitti: Kaziganth - 31.07.2014, 23:37:59
Mites ku laatikko on 240 Volvosta, meneekö heittämällä kiinni vai joutuuko kikkailemaan? ???

Sen tiedän että se kohta mihin vaihdekeppi tulee kiinni täytyy vanhasta vaihtaa tuohon "uuteen".

jos kummatkin bensavehkeitä niin kyllä
Otsikko: Vs: Volvo 740 vaihelaatikon vaihtoa, M47
Kirjoitti: Justus - 01.08.2014, 16:40:44
jos kummatkin bensavehkeitä niin kyllä
Jos on ekan vuosikerran M47 kyseessä niin on nopeusmittarin vaijerilla tai tulpattuna. Tietääkseni kaikissa 700:ssa on sähköinen mittari, joten tuo ei sinänsä haittaa, mutta mittarilähtö pitää tulpata jos sellainen on. Lisäks tästä M47:sta on MKII malli joka on lyhempi kun siitä on jätetty ne vaijerinpyörityshilut pois ja lisäks hieman erilainen välityssuhde.