Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Demi - 05.09.2014, 19:23:48
-
KAMUX
Eli aloitetaan alusta ostin itselleni syttäri lahjaksi Volvo xc 70 vm 1999 näkemättä autoa.
Myyjä vakuutti auton olevan täydellisellä huolto kirjalla ja hyvä kuntoinen.
Auto siirrettiin lähimmälle toimi paikalle hain auton ihan ok näytti olevan.
Ajoin kotiin tarkistin öljyt ei edes tikku kastunut.
Viimeksi vaihdettu 2010 öljyt eli neljä vuotta sitten joo eikä se huolto kirja mikään ainakaan täydellinen ollut.
No soitto myyjälle mitä teemme vastaus:kyllä nämä yleensä tarkastetaan, laita jotain öljyä näin toimittiin.
Seuraavaksi päivän jälkeen ihmettelen jäähdytin nesteet karkaa no eikö ole paisunta säiliö halki.
Niin ja konehan tietekin nakuttaa väärän öljyn takia.
Nyt pistin S-Postin myjälle mitä temme,soitti seuraavana päivänä ok he maksaa öljyn vaihdon.
No menen öljyn vaihtoon. Tietenkin katselen autoa alta päin siinä samalla, no eiköhän autosta puuttunut kardaani eli oli etuvetoinen vaikka nelivetoisena myytiin.En enää tiennyt olisinko itkenyt vai nauranut.
Onneksi oli ystävällinen korjaaja kirjoitti vikaraportin samalla.
Soitto taas myyjalle nyt isompi vika.
Lopputulos kaupan purkuunhan siitä päästiin.
Olisi ollut viikko aikaa ajaa autolla ja etsiä toinen.
En jäänyt odottelemaan jälki pyykin takia joten haettiin toinen Volvo XC 70 vm 2000 seuraavana päivänä samaisesta liikkeestä eriltä paikkakunnalta.
Noh kotiin ajaessa huomattiin että taka iskun vaimentajissa vikaa,aivan kun joku löisi lekalla pohjaan.
Vika selvitetty väärät iskarit asennettu autoon eli tappelu jatkukoon...
Eli kiteytettynä noita ole kukaan edes tarkastanut.
En tiedä miten sanoisi mutta tuolta liikkeestä en kenenkään suosittele ostamaan mitään
Ja viellä loppuun kiitos jos joku jaksaa lukea/komentoida.
JA KIITOS KAMUX Ei enää ikinä tehdä kauppaa mistään!!!!!!!!!
-
Yksi kysymys: Kuka ostaa auton koeajamatta ja testaamatta? Vähän niin kuin vaimon etsiminen, että sitä sikaa osteta säkissä ;).
Mä en luottaisi pelkästään automyyjän sanaan. Ei vaikka lupaisi kuun taivaalta käsi raamatulla.
-
Kyllähän myyjät paskaa myy jos ostaja ei vaivaudu tarkistamaan ostostaan... Eipä oo tarvinu kertaakaan mitään totaalista pommia raahata kotia kun on käyny ensin koe ajolla ja vähän tutkinut autoa... ;) Automyyjien vieressä korkkiruuvikin näyttää suoralle ::)
-
Kyllähän myyjät paskaa myy jos ostaja ei vaivaudu tarkistamaan ostostaan... Eipä oo tarvinu kertaakaan mitään totaalista pommia raahata kotia kun on käyny ensin koe ajolla ja vähän tutkinut autoa... ;) Automyyjien vieressä korkkiruuvikin näyttää suoralle ::)
Itseasiassa tuo on asiakkaan VELVOLLISUUS!
http://www.autoliitto.fi/edut-jasenyys/neuvonta/lainopillinen/autokauppa/
"Merkittävimpänä erona on se, että ostajan pitää tarkistaa auto huolellisesti ennen kauppaa. Jos ostaja laiminlyö tarkistusvelvollisuutensa, ostajalla ei ole oikeutta vedota sellaiseen virheeseen, joka olisi ollut havaittavissa tarkastuksessa. Auton huolellinen tarkastaminen on toki suositeltavaa kaikissa autokaupoissa riippumatta siitä sovelletaanko siihen kuluttajansuojalakia vai kauppalakia.
-
Jotenkin tuli mieleen että eihän kyseessä ole tämä yksilö? Tää kun on toho paikalliseen ihan hetki sitten tullu ::)
http://www.nettiauto.com/volvo/xc70/6659408#yritys=kuusaankayttoauto
-
Kyllähän myyjät paskaa myy jos ostaja ei vaivaudu tarkistamaan ostostaan...
Jep. Sama ketju taannoin hehkutti "AUTOMAATTI-ILMASTOINTI!!!!1" 740:n myynti-ilmossa. Isoilla kirjaimilla, monella huutomerkillä ja moneen kertaan eli ei ollut vahingossa ruksittu ominaisuuslistaan. Kävin katsomassa, pellin alla B200K ilman mitään kompuran näköistäkään. Se "AUTOMAATTI-ILMASTOINTI!!!!1" oli ilmastoinnin esivalmius :facepalm: Lumihiutaleen kuva säätimessä joo, ja kun sitä ei voinut muuten säätää niin se oli automaattinen ilmastointi :D
Yksi kysymys: Kuka ostaa auton koeajamatta ja testaamatta?
Ainakin henkilöt joilla on liikaa rahaa...
-
Ainakin henkilöt joilla on liikaa rahaa...
Tai kuten minä uuden XC:n sähköpostilla koeajamatta. Koeajolla kävin S80 jossa oli samanlainen moottori ;).
Mutta kyllä mä käytetyn auto koeajan. Toisaalta jos oli tuo 2000 euron lintta, niin varmana niissä on laitettavaa. Hyvä kaava on seuraava: Ostat 2000 euron perusauton varaa vähintään touhutonni. Ostat 3000 euron erikoisemman auton varaa vähintään sama tai tuplat siihen laittamiseen.
-
Yksi kysymys: Kuka ostaa auton koeajamatta ja testaamatta? Vähän niin kuin vaimon etsiminen, että sitä sikaa osteta säkissä ;).
Mä en luottaisi pelkästään automyyjän sanaan. Ei vaikka lupaisi kuun taivaalta käsi raamatulla.
onhan noita tullut ostettua pari kolme mut pommi on aina pommi, ;)
-
Mulla ei itse autossa ollut mitään sen yllättävämpää vikaa mutta sen renkaiden kanssa melkoinen show, auton myyntilmossa kahdet renkaat, no en niitä ostohetkellä muistanut kysyä enkä oisi niitä saanut mukaan kuitenkaan koska auto eri paikkakunnalla kuin renkaat. Nyt huomasin että kyseinen auton myyjä on nettivaraosassa myynyt pari päivää auton myynnin jälkeen sarjan volvon talvirenkaita vanteineen. Laitoin auton myyjälle kyselyä niistä toisista renkaista jotka kauppaan piti kuulua, ei vastausta vaikka olen laittanut useamman tekstiviestin ja soittanut puolenkymmentä kertaa. Näyttää pahasti siltä että auton myyjä on myynyt käytännössä minun renkaat ja laittanut rahat sukanvarteen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Eikös ko. liikkeen autoista suurin osa ole uitettuja? Ei sillä, etteikö tuotu auto olisi priimaa, varsinkin kun itse hakee, mutta autoliikkeen ollessa kyseessä, saattaa mieleen juolahtaa voiton maksimointi.
-
Kamux liikkeessä tuntuu myös olevan erikoinen valaistus.Mikään auto ei näytä luonossa samalta.
-
Eikös ko. liikkeen autoista suurin osa ole uitettuja? Ei sillä, etteikö tuotu auto olisi priimaa, varsinkin kun itse hakee, mutta autoliikkeen ollessa kyseessä, saattaa mieleen joulahtaa voiton maksimointi.
Kamux:n on jo jonkun aikaa mainostanut, että tuovat mobile.de:n kautta autoja. AInoa komiikka oli kun laskeskeltiin kaverin kanssa tuota, että lisäävät hintaa 100%. Ensin puljaavat alv:sta voittoa noin 5% ja tämän päälle kaikki muut kulut. Kaveri on Saksalainen, niin laski että jos tuot 10.000€ auton maksa siitä kamux:lle 20.000 euroa. Jos itse tuot, tarkastutat Saksassa ja maksat verot, niin hinta on 14.000 euroa.
Jostakin se kate pitää repiä.
http://yle.fi/uutiset/suomalainen_kamux_laajentaa_toimintaansa_ruotsin_vaihtoautomarkkinoilla/7408144
-
Tarinassa minusta oli onnellinen loppu kamuxin kanssa kun kaupat saatiin purettua, tästä minusta kamuxille plussaa.
Mutta touhu joka aloitusviestissä kerrottiin vain vahvistaa omaa käsitystäni kamuxista. elä osta jos et ymmärrä, siksi en sieltä mitään ota, työkaveri kehu maasta taivaaseen firman, osti B mersun ja vaihto entisen siihen en sano muuta kuin että hyvä hänelle sai uudemman auton, mutta millä rahalla vehollakaan maksa niin paljoa semmoset autot ::) ::)
-
Yksi kysymys: Kuka ostaa auton koeajamatta ja testaamatta? Vähän niin kuin vaimon etsiminen, että sitä sikaa osteta säkissä ;).
Mä en luottaisi pelkästään automyyjän sanaan. Ei vaikka lupaisi kuun taivaalta käsi raamatulla.
Kyllä autot koe ajettiin olis varmaan ensimmäinen käydä repimässä jossain hiekka pätkällä.
Ja toinen ajaa täysillä hidaste töyssyyn
sit olis varmaan huomannut et kyllä muuten
-
Jotenkin tuli mieleen että eihän kyseessä ole tämä yksilö? Tää kun on toho paikalliseen ihan hetki sitten tullu ::)
http://www.nettiauto.com/volvo/xc70/6659408#yritys=kuusaankayttoauto
ei ole
-
Kyllä autot koe ajettiin olis varmaan ensimmäinen käydä repimässä jossain hiekka pätkällä.
Ja toinen ajaa täysillä hidaste töyssyyn
sit olis varmaan huomannut et kyllä muuten
Et tarkastanut samalla huoltokirjaa ja öljyjä?
-
Et tarkastanut samalla huoltokirjaa ja öljyjä?
En tiedä mitä tohon sanois joo olis pitänyt tarkasttaa.
Mutta eipä se sillä hetkellä mieleen tullut.
Liike kuitenkin mainostaa etusivuillaan että autot ovat tarkastettuja ammattilaisen läpi käymiä eipä todellisuus sitä ole.
-
En tiedä mitä tohon sanois joo olis pitänyt tarkasttaa.
Mutta eipä se sillä hetkellä mieleen tullut.
Liike kuitenkin mainostaa etusivuillaan että autot ovat tarkastettuja ammattilaisen läpi käymiä eipä todellisuus sitä ole.
:facepalm: :facepalm: :facepalm:
No oppirahat pitää joskus maksaa. Onneksi liike purki kaupat vaikka sitä ei olisi tarvinnut edes tehdä. Ensi kertaa varten ilmaiset vinkit:
http://www.iltalehti.fi/vaihtoautoextra/2010042711457490_vx.shtml
http://autot.oikotie.fi/vaihtoautonosto-opas
http://www.autotalli.com/artikkeli/10-Vinkkia-Kaytetyn-Auton-Ostajalle
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/04/11/kun-ostat-kaytetyn-auton-muista-nama-10-asiaa/20144957/304
http://www.hs.fi/autot/a1305836520082
-
Käytetyn kaupassa ei kannata luottaa kuin itseensä tai hyviin kavereihin. Ei ikinä kauppiaaseen. 15 vuotta vanha auto kuitenkin, joten mitä vaan voi olla. Mikään vm. 2000 XC70 ei tule olemaan kuin uusi.
Paisari ja öljynvaihto on halpoja molemmat, jos siinä ei muuta vikaa ollut. Oli öljyt joskus vaihdettu 2010 jälkeen, merkintä vain puuttui.
Hyvinhän se meni, jos myyjä suostui kaupan purkamaan. Uudet Nivot tosin maksanee enemmän kuin ensimmäisen auton korjaus.
-
Käytetyn kaupassa ei kannata luottaa kuin itseensä tai hyviin kavereihin. Ei ikinä kauppiaaseen. 15 vuotta vanha auto kuitenkin, joten mitä vaan voi olla. Mikään vm. 2000 XC70 ei tule olemaan kuin uusi.
Paisari ja öljynvaihto on halpoja molemmat, jos siinä ei muuta vikaa ollut. Oli öljyt joskus vaihdettu 2010 jälkeen, merkintä vain puuttui.
Hyvinhän se meni, jos myyjä suostui kaupan purkamaan. Uudet Nivot tosin maksanee enemmän kuin ensimmäisen auton korjaus.
joo kyllä se hyvin sillai meni mutta puuttui siitä kardaanikin välistä ei se nyt sitä ollu mitä piti ;)
-
En minäkään olisi ostanut autoa, jossa ei öljy kastele edes mittatikkua ja aina käytettyä ostaessa katson konehuoneeseen. Nostan ensimmäisenä öljyn mittatikun ja katselen yleensäkin nesteiden määrän. On iso riski, että moottori kärsiny voitelunpuutteesta, jos tikku on kuiva ja kertoo muutenkin edellisen omistajan huolellisuudesta auton suhteen. Jos jotkin nesteet ovat yleensäkin vähissä (polttoainetta lukuunottamatta ;) ), niin kielii yleensä vuodoista Toinen asia mihin kannattaa kiinnittää huomiota käytetyn auton oston yhteydessä, niin alustan kunto. Kannattaa nostaa auto nosturille ja kierrellä alusta. Moni ei varmasti kiinnitä huomiota auton öljypohjaan, mutta itse kyllä jätän semmoiset autot ostamatta, missä on öljypohja läjässä. Öljysihti/öljynoton putkenpää voi olla hyvinkin lähellä öljypohjaa ja jos pohja on läjässä, niin kone on voinut kärsiä pitkään puutteellisesta öljyn voitelusta.
-
Itseasiassa tuo on asiakkaan VELVOLLISUUS!
http://www.autoliitto.fi/edut-jasenyys/neuvonta/lainopillinen/autokauppa/
"Merkittävimpänä erona on se, että ostajan pitää tarkistaa auto huolellisesti ennen kauppaa. Jos ostaja laiminlyö tarkistusvelvollisuutensa, ostajalla ei ole oikeutta vedota sellaiseen virheeseen, joka olisi ollut havaittavissa tarkastuksessa. Auton huolellinen tarkastaminen on toki suositeltavaa kaikissa autokaupoissa riippumatta siitä sovelletaanko siihen kuluttajansuojalakia vai kauppalakia.
Tässäkin vaan surullisen kuuluisasti asiakkaalla on velvollisuus tarkistaa auto mutta vain sellaiset asiat jotka idioottikin huomaisi kuuluu asiaan. Eli tyyliin takaovi läjässä, tuulilasi halki jne eli minkäänlaista teknillistä velvoitetta ei vaadita. Ja jos ehjänä myydään kaikki paitsi kulutusosat menevät more or less liikeen piikkiin jos on hajalla tai toimii vajaasti.
-
Tässäkin vaan surullisen kuuluisasti asiakkaalla on velvollisuus tarkistaa auto mutta vain sellaiset asiat jotka idioottikin huomaisi kuuluu asiaan. Eli tyyliin takaovi läjässä, tuulilasi halki jne eli minkäänlaista teknillistä velvoitetta ei vaadita. Ja jos ehjänä myydään kaikki paitsi kulutusosat menevät more or less liikeen piikkiin jos on hajalla tai toimii vajaasti.
Nimenomaan tavallisen kuluttajan ei tarvitse elinkeinonharjoittajan kanssa autokauppaa tehdessään ymmärtää tuon taivaallista esimerkiksi kardaaniakselista.
-
Eli aloitetaan alusta ostin itselleni syttäri lahjaksi Volvo xc 70 vm 1999 näkemättä autoa.
Jaksoin tähän asti...
-
Tässäkin vaan surullisen kuuluisasti asiakkaalla on velvollisuus tarkistaa auto mutta vain sellaiset asiat jotka idioottikin huomaisi kuuluu asiaan. Eli tyyliin takaovi läjässä, tuulilasi halki jne eli minkäänlaista teknillistä velvoitetta ei vaadita. Ja jos ehjänä myydään kaikki paitsi kulutusosat menevät more or less liikeen piikkiin jos on hajalla tai toimii vajaasti.
Kerro toki minulle miten kuluttajariitalautakunnassa yms mahtaa jutut kääntyä, jos esität siellä vain tyhmää kuluttajaa ;)
-
Kerro toki minulle miten kuluttajariitalautakunnassa yms mahtaa jutut kääntyä, jos esität siellä vain tyhmää kuluttajaa ;)
Jos auton hinta on on ollut linjassa ja se on myyty ehjänä kääntyy asia seuraavanlaisesti. Autoliike joko korjauttaa auton, tai sitten perutaan kauppa käytänössä. Jos auto tulee selkeesti parempaan kuntoon kuin minkälaisena se on myyty voi asiakas joutua maksamaan jonkun osuuden remontista, mutta vain jos haluaa auto pitää ja kokonais paketti mielyttää.
Kuluttajansuoja laki on suomessa niin armoton myyjälle että asiakas voi olla vaikka happotripillä kun kertoo asioitaan, myyjän vastuu.
-
Kerro toki minulle miten kuluttajariitalautakunnassa yms mahtaa jutut kääntyä, jos esität siellä vain tyhmää kuluttajaa ;)
http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut/kuluttajariitalautakuntaratkaisu/1394010454972.html
-
Kuluttajansuoja laki on suomessa niin armoton myyjälle että asiakas voi olla vaikka happotripillä kun kertoo asioitaan, myyjän vastuu.
Kuluttajariitalautakunnan sivuilta:"Lautakunnan päätökset ovat suosituksia eikä niitä voi panna täytäntöön pakkotoimin. Päätöksiä kuitenkin noudatetaan hyvin, noin 80 prosentissa tapauksista."
Isommat yritykset noudattaa yleensä näitä suosituksia, koska eivät halua tahrata brändiään. Mutta esim. pienempi jobbari voi heittää lautakunnan lähettämät lausunnot pesään, ja kuluttaja jää nuolemaan näppejään, ellei halua lähteä oikeusprosessiin.
-
Ymmärrän kyllä että ostajallakin on vastuu auton ostosta. Mutta kylläse liikkeelläkin on he siinä suurremmassa vastuussa ovat.
minun ymmärtääkseni 6kk. Ja seuraava jonka ostan niin täytyy koe ajaa reikä päässä kaikkialla.
Ja myös kuluttaja asimies on sitä mieltä että hengen vaarallista tuotetta he eivät saa myydä mitä tämä on.joten kupletti paisuu
-
http://www.kkv.fi/globalassets/kkv-suomi/julkaisut/linjaukset/toimialakohtaiset-linjaukset/virhevastuu-ja-takuu-autokaupassa-2007.pdf
-
Ymmärrän kyllä että ostajallakin on vastuu auton ostosta. Mutta kylläse liikkeelläkin on he siinä suurremmassa vastuussa ovat.
minun ymmärtääkseni 6kk. Ja seuraava jonka ostan niin täytyy koe ajaa reikä päässä kaikkialla.
Ja myös kuluttaja asimies on sitä mieltä että hengen vaarallista tuotetta he eivät saa myydä mitä tämä on.joten kupletti paisuu
Se on hyvä, että Suomessa on ihan kohtalainen kuluttajansuoja. Mutta kun alkaa miettiä tätä asiaa kauppiaan puolelta on se aika rankkaa. Varsinkin pienet toimiat ovat kusessa kun jengi valittaa joka pikkuvikaa 20 vuotiaassa parin tonnin lintassa. Ei siinä leipä perheelle helpolla tule. Pahimmillaan se on putiikki nurin.
-
Mitenkähän kuluttajansuoja pätee jossain parin tonnin Volvossa jolla on ajettu vaikka 400 000km ja huolloistakaan ei mitään tietoa. Luulisi vastuu olevan tämmöisessä kuluttajalla. Eikös monessa autonosto opas jutuissakin ole että jos ei ole tietoa autoista niin ottaa mukaan henkilön joka tietää. Tai eikö ole mahdollista käyttää omaan laskuun ennen ostoa kuntotarkistuksessa, toki muutaman tonnin autossa ei varmaankaan järkeä.
-
Se on hyvä, että Suomessa on ihan kohtalainen kuluttajansuoja. Mutta kun alkaa miettiä tätä asiaa kauppiaan puolelta on se aika rankkaa. Varsinkin pienet toimiat ovat kusessa kun jengi valittaa joka pikkuvikaa 20 vuotiaassa parin tonnin lintassa. Ei siinä leipä perheelle helpolla tule. Pahimmillaan se on putiikki nurin.
Itteppähän myyvät tarkastettua autoa. Jota ei evät ole oleet. Oma murhe...
Tämä ollut ihan hyvä että pistin postauksen tänne näkee itsekkin asiaa vähän laajemmin
-
Itteppähän myyvät tarkastettua autoa. Jota ei evät ole oleet. Oma murhe...
Tämä ollut ihan hyvä että pistin postauksen tänne näkee itsekkin asiaa vähän laajemmin
Oliko tästä tarkistuksesta raporttia? Kajaanissa kävin Hartikaisella koeajamassa autoa ja siihen oli tehty kuntotarkistus niin lapusta näki mitä kaikkea siinä oli tarkistettu. Auto oli 2003. Toki tuossakin lapussa ei ollut kaikkea eli kuskinpuolen lokarissa oli lakka lähtenyt osittain.
-
Eipä ole kun myyjältä semmonen olisi pitänyt saada eipä ole näkynyt.
Ehkä olis pitänyt vaatia.
Ja kopioituna Kamuxin etusivulta:
Jo joka viides Kamuxin asiakas valitsee autonsa toimitettuna suoraan kotiovelle tai työpaikalle.
Valitse sinua kiinnostava auto autohausta. Soita myyjälle.
Myyjä antaa autosta perusteellisen ammattilaisen tekemän selvityksen.
Vastaava selvitys tehdään myös asiakkaan tarjoamasta autosta: autolle määritellään hyvityshinta ja väliraha määritellään tarkasti.
Varsinainen kauppa toteutuu, kun kummatkin autot on nähty, koeajettu ja todettu sovitun mukaisiksi asiakkaan luona.
Kotiintoimituksena tehty kauppa perustuu molemminpuoliseen luottamukseen. Onnistuneita kotona tehtyjä kauppoja on jo tuhansia.
Kotiintoimituksena tehty kauppa sopii asiakkaille, jotka:
Asuvat haja-asutusalueella kaukana autoliikkeistä
Ovat kiireisiä eivätkä ehdi kierrellä etsimässä sopivaa autoa
Haluavat turvallista ja mutkatonta palvelua kaikissa auton myyntiin ja ostoon liittyvissä asioissa
-
Kysyitkö tätä selvitystä ennen tilausta sähköpostilla tai puhelimessa?
Eipä ole kun myyjältä semmonen olisi pitänyt saada eipä ole näkynyt.
Ehkä olis pitänyt vaatia.
Ja kopioituna Kamuxin etusivulta:
Jo joka viides Kamuxin asiakas valitsee autonsa toimitettuna suoraan kotiovelle tai työpaikalle.
Valitse sinua kiinnostava auto autohausta. Soita myyjälle.
Myyjä antaa autosta perusteellisen ammattilaisen tekemän selvityksen.
Vastaava selvitys tehdään myös asiakkaan tarjoamasta autosta: autolle määritellään hyvityshinta ja väliraha määritellään tarkasti.
Varsinainen kauppa toteutuu, kun kummatkin autot on nähty, koeajettu ja todettu sovitun mukaisiksi asiakkaan luona.
Kotiintoimituksena tehty kauppa perustuu molemminpuoliseen luottamukseen. Onnistuneita kotona tehtyjä kauppoja on jo tuhansia.
Kotiintoimituksena tehty kauppa sopii asiakkaille, jotka:
Asuvat haja-asutusalueella kaukana autoliikkeistä
Ovat kiireisiä eivätkä ehdi kierrellä etsimässä sopivaa autoa
Haluavat turvallista ja mutkatonta palvelua kaikissa auton myyntiin ja ostoon liittyvissä asioissa
-
Kyllä täytyy sanoa, että oli auto ostettu laput silmillä tai ei, niin kyllähän toi on jo törkeetä toimintaa jossei edes öljyjä ole viitsitty tarkistaa. Puhumattakaan tosta vajaavetoisuudesta. Ja vaikka auto ei ole uusi tai vähän ajettu, niin kyllä sillä myyjällä mun mielestä noissa puutteissa on jo joku vastuu. Onneks ite ostelen noita tonnin ritsoja ja fiksailen ne pikkuhiljaa kuntoon. Ei yllätyksiä. :idiot2:
-
Eikös ko. liikkeen autoista suurin osa ole uitettuja? Ei sillä, etteikö tuotu auto olisi priimaa, varsinkin kun itse hakee, mutta autoliikkeen ollessa kyseessä, saattaa mieleen juolahtaa voiton maksimointi.
Ei mikään bisnestä tekevä autoliike uita ´99 vuoden autoja. Eihän sellaisten rippikouluikäisten tuomisesta ja myymisestä saa yhtään mitään katetta. :buck2:
Vaihdossa tulleet lintat hukataan ilman sentinkään panostusta ja sellaisen ostosta tässäkin kai oli kyse.
-
joo kyllä se hyvin sillai meni mutta puuttui siitä kardaanikin välistä ei se nyt sitä ollu mitä piti ;)
Ensimmäisessä viestissä puhuttiin XC Volvosta, mutta nelivedosta ei kaiketi mainittu erikseen? XC:tähän on kaikkia saanut vajaavetoisina, joten on se kardaani voinut puuttua jo tehtaalta lähtiessä.
Asia on tietysti toinen, jos Kamux on myynyt auton AWD:nä.
Kaveri osti aikoinaan halvan Jeep Grand Cherokeen. Talven tullen ihmetteli vajaavetoisuutta. Salapoliisityön perusteella selvisi, että ko. keksintö oli lähtenyt jo tehtaalta takapotkuna. :2funny: Ilmeisesti Floridassa ei nelivetoa kaivattu ja auto oli aikoinaan kotiutunut Härmään muuttoautona.
-
Minä ostin Kamuxilta 1,6D koneella olevan volvon. 157t ajetun...
viikon kuluttua meni hiukkasloukku tukkoon. Olisivat osallistuneet loukun avaisiin, mutta päätin itse tyhjentää sen ja ohjelmoida, jotta ko. ongelma ei enää koskaan tule vaivaamaan. 700e ohjelmointiin ja omaa työtä yks päivä.
kuukauden kuluttua moottoritilassa oli polttoainesuihkulähde. Joka suutin kusi paluuletkusta ja oli hyvä, ettei syttynyt koko pyydys tuleen. Vaihdoin polttoainesuodattimen ja sillä tokeni. Suodatin maksoi mansikoita - 80e. puolentunnin homma kaikkineen
muutama viikko eteenpäin ja etupyöränlaakeri hajosi. Teetätti hieman enemmän töitä ja olisko mennyt yks päivä kaikkineen... 103e maksoi FAG-laakeri.
viikon kuluttua piti vaihtaa laturinkiristäjä, jonka laakeri oli lopussa. Olikohan hinta jotain 70e ja hommaan kului aikaa tunteroinen
viikko eteenpäin ja vaihdoin etujarrulevyt ja palat. Laakerinvaihdossa kun selvisi, että levyt olivat jo vaarallisen huonossa kunnossa. Tunnin homma ja levyt ja palat maksoi hieman yli satasen.
eilen hajosi autosta laturi. laakeri pitikin jo ääntä ja nyt paloi diodisilta. Motonetissä hinta 200e ja aikaa kulunnee pari tuntia...
Nokka-akseli vaikuttaa ihmeen kuluneelta, kun sitä katselee öljyntäyttöaukosta sisään. Lienee seuraavana laukeamassa koneesta... En uskalla arvaillakaan, paljonko siihen tulee kulumaan rahaa ja aikaa...
tämmöstä pientä... Volvon osto oli todella helppoa - haasteellista on tämä ylläpito... Ekan Volvoni kolaroin lunastukseen, toisesta hajos laturinhihna ja hajotti koneen ja tämä kolmas vaan käy ja kukkuu, kun jaksaa rassata... :D
Autokuumetta pukkaa kovasti...
-
aika kulunut on noin vähän ajetuksi, kannattaisiko kysellä aiempien omistajien nimet ja soitella ajettujen kilometrien perään ?
Jostain muistan lukeneeni, että kilometrimäärä tallennetaan myös ecuun ja kaikki mittarin virittäjät sitä en muista / tiedä vaihtaa ?
-
lisäyksenä... ostin auton kesä-heinäkuun vaihteessa 2014. Olen ajanut noin 10t kilometriä.
ei tuolla uskalla pitemmälle lähteä, kun ei arvaa mikäpaikka seuraavaks leviää...
-
lisäyksenä... ostin auton kesä-heinäkuun vaihteessa 2014. Olen ajanut noin 10t kilometriä.
ei tuolla uskalla pitemmälle lähteä, kun ei arvaa mikäpaikka seuraavaks leviää...
Oliko auto kamux:n tuoma ulkomailta? Et sitten kysynyt dpf:ää lukuunottamatta tuleeko muissa kustannuksissa kamux vastaan?
Työkaverilla on ollut murheekryyninä vastaava 1.6D saksantuonti 120tkm tuotuna ja 180tkm välillä turbosta lähtien vaihdettu vaikka mitä. Tätä se downsizing tarkoittaa eli tyhjentää lompakon tuplasti huoltojen muodossa.
-
Iha mielenkiinnosta kysyn et oliko hiukkassuodatinta vaihdettu aikasemmin? Vaihtoväli taisi olla 120tkm.
-
Onko Kamuxilla 500€ omavastuu nuissa tapauksissa jos jotain korjauksia pitäisi maksattaa heillä? Kuulin moisen jutun..
-
Onko Kamuxilla 500€ omavastuu nuissa tapauksissa jos jotain korjauksia pitäisi maksattaa heillä? Kuulin moisen jutun..
Virhevastuulla EI ole omavastuuta.
Vakuutuksilla, ajoturvilla ja muilla puliveivari hommilla voi olla:
http://www.kamux.fi/ajoturva
Tuonkin fakta olisi selvittänyt 2 sekunnin googlettamisella ;)
-
Hiukkassuodatin oli vaihdettu 145t kohdalla ja ureat tankattu samalla, siis oli vain 10t ajettu. Minun ajotyyli ei sovi dpf:lle ollenkaan, kun pyrin ajamaan aina mahdollisimman kevyellä kaasujalalla...
Kamuksin setä sanoi, ettei "takuu" koske kuluvia osia ja tuo laturin hajoaminenkin on toisaalla täällä kerrottu normaaliksi psa-koneen kuluvaksi osaksi...
-
Kamuksin setä sanoi, ettei "takuu" koske kuluvia osia ja tuo laturin hajoaminenkin on toisaalla täällä kerrottu normaaliksi psa-koneen kuluvaksi osaksi...
Mikä ihmeen takuu? Ettei olisi nyt puurot ja vellit sekaisin?
http://www.autoliitto.fi/edut-jasenyys/neuvonta/lainopillinen/autokauppa/
"Jos jonkin virheen korjaaminen kuuluu takuun piiriin, ei ostajalle saa aiheutua mitään kustannuksia korjauksesta. Sen sijaan, jos virhe korjataan kuluttajansuojalain mukaisen virhevastuun nojalla, ostaja voi joutua osallistumaan korjauskustannuksiin, jos auto tulee korjauksella parempaan kuntoon. Jos ostaja ei halua osallistua korjauskustannuksiin, virhe voidaan oikaista hinnanalennuksella."
Tässä pari esimerkkiä autoliikkeen myymästä VAKUUTUKSESTA, joka ymmärretty tai mainostettu takuuksi. Tuo ei kumminkaan kumoa autoliikkeen 6kk virhevastuuta autosta. Koeajon aikana huomatut viat tulisi pääsääntöisesti korjata ennen auton myyntiä, jos ostaja ne tuo esille koeajon jälkeen:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12012080
https://ylilauta.org/ajoneuvot/24188338
-
aika kulunut on noin vähän ajetuksi, kannattaisiko kysellä aiempien omistajien nimet ja soitella ajettujen kilometrien perään ?
Jostain muistan lukeneeni, että kilometrimäärä tallennetaan myös ecuun ja kaikki mittarin virittäjät sitä en muista / tiedä vaihtaa ?
Ootko hapilo varmistannut nuo kilometrit ? Suomiauto ? "Minä ostin Kamuxilta 1,6D koneella olevan volvon. 157t ajetun..."
-
en ole varmistanut kilometrejä. auto on suomiauto ja huollettu volvon liikkeessä Autosalpa -liikkeessä. En tiedä minkälainen opeseppien -paja tuo on, kun en asu sielläpäin...
Sillee tympeetä alkaa ostamaan uudempaa kuin 2007 vuosmallin dieseliä, kun niihin on ympätty se hiukkasloukku. Se kun menee tukkoon, jos ajaa liian kevyellä kaasujalalla. Aivan älytön keksintö kaikenkaikkiaan... Huomenna saan vaihtolaturin autoon ja sitten voisi lähteä etsimään uutta autoa tai sitten jos jatkaa tuolla kotterolla ajoa ja jää odottamaan, milloin nokka-akselin vaihto tulee ajankohtaiseksi... On nään ihan kaameannäköinen, mutta vielä käy ja kukkuu :)
-
Vuosi ajeltu samanlaisella (hiukkasloukku paikoillaan)ja kevyellä kaasujalalla, kilometrejä takana n.240tkm ei mitään ole tarvinnut korjata, vain normihuollot tehty + ylimääräinen öljynvaihto, heti öljynvaidon perään.
Jos katsot auton alle ranskalaisten suunnitteleman öljypohjan muotoa, huomaat miksi vaihdoin öljyt kahteen kertaan, 200km välein. POHJAAN LyÖTY Kuppi ylöspäin ja sen harjalle tyhjennysroppu. Turbo oli mulla kunnostettu edellisen omistajan kohdille, Öljypohjaan kertyvä liete saattaa tukkia turbolle nousevan banjopultin johon on vissiin laitettu jotain suodatusta. Jatkossa aion vaihtaa ölpät kympin välein, en lastuta ja pidän hiukkspöntön mukana, uskoisin koneen pysyvän kunnossa. Kulutus oli kesäloma-ajeluissa 4,6 litraa satasella ja tehoa riittävästi, tässä PSA/Ford nelipyttyisessä koneessa S*.
Käy siellä huoltoliikkeessä tarkistamassa huoltokirjan km merkinnät .
-
olen kirjannut kaikki tankkaukseni tankkaus.com:iin... pienimmillään kun superkevyellä kaasujalalla olen ajanut, niin olen päässyt 5,05l/100km kulutukseen ja samalle matkalle auton oma ajotietokone laski kulutuksen 3,2l/100km.
Tämä auto on vain erittäin huono yksilönä. Laitan auton vaihtoon ennenkuin tuo nokka-aksela lasahtaa. Nokka-akselin kulumisjäljet juontaa juurensa juurikin tuohon ylipitkään öljynvaihtoväliin...
On tässä autossa hyvääkin! Vielä on kaikki renkaat pysynyneet ehjänä.. :)
-
Siitä hiukkassuodattimen vaihdosta on aikaa yli vuosi? Jos saisi korjaamon takuuseen?
-
On tässä autossa hyvääkin! Vielä on kaikki renkaat pysynyneet ehjänä.. :)
kannattaa varmaan koputtaa puuta ;)
-
Nyt ei volise laturinlaakeri ja lataa! mutta... mikälie, kun tuntuu käyvän kolmella pytyllä - ravistaa melkoisesti? kun irroittaa kolmospytyn suuttimelta ohjausjohdon irti, niin käyntiääni ei muutu ollenkaan. Nyt on siis rikki joko suutin, tai venttiili, tai männänrenkaat?
Veikkaan, ettei ihan ykköskympeillä saa tuota kolmospyttyä pelittämään...
:buck2:
kopkop :2funny:
-
Kyllähän nyt jo 15vuoden ikään ehtineen auton tarkastusvastuu korostuu entisestään, sillä lähes poikkeuksetta noissa tulee jotain. Meidän perheeseen on autot ostettu muutenkin tyylillä "Viilataan tuota hintaa vähän, niin meikäläinen ei perään soittele". Näin se on myyjällekin reiluinta, ja alkaa löytyä hinnasta joustovaraa kun ei tarvitse laskea myyntihintaan sitä, että mahdollisesti seuraavat pari kuukautta autoa täytyy vielä huollatella omasta pussista.
Tietystä syystä Rinta-Jouppi myy nämä rippikouluikäiset hyviä ja siistejä yksilöitä lukuunottamatta outletissa/eurolla.fi:ssä. Vaihdossa tulevat hukataan hintaan "heitä pari hunttia ja vie riesa pihasta", ettei tarvitse kuunnella valituksia.
Itse olisin autoliikkeen myyjän puheista vähintään yhtä epäileväinen kuin yksityistenkin välillä. Vaikka autossa ei ostohetkellä olisi vikaa, niin on todellakin ihme, jos ei tarvitse pian jotain korjailla. Siitä voi olla myyjäkin vähintään yhtä tietämätön ja yllättynyt, jos esimerkiksi ilmastointilaite pettää seuraavalla viikolla... Ei se ruotsalaisen laatuauton omistaminen ilmaista ole, mutta jos itse jaksaa edes kulutusosat vaihdella, niin siinä säästää nopeasti yhden isomman osan verran :)
-
Kyllä nyt tuli pohjat mitä tulee autoon ja sen hakureissuun liittyen.
300km päästä lähdettiin hakemaan vm2001 v40 vollea kohtuu kilometreillä ja historialla. Eihän tämän ikäiset autot mitään helmiä ole, mutta täytyyhän ne käydä läpi ettei mitään yllätyksiä tule.
No myyjä oli jo puhelimessa sen oloinen ettei hirveästi kiinnosta koko auto ja lisää kuvia ei tullut vaikka pyysin. Päästiin perille, myyjää on jossain muualla menossa. Rupesin tutkimaan autoa tarkemmin, kone
vaikutti ihan hyvältä, helmat ja pohja ihan ok(pientä ruosteen alkua), sisusta aivan sotkussa ja paskassa(ehjä muuten), hyvät renkaat. Hyvä auto oli varmasti, mutta huonolla pidolla.
Myyjä saapui lopulta paikalle ja ärsytti kun olin haalarit päällä pohjaa tutkimassa, ja tutkin autoa tarkemmin, kyselin vähän historiasta ja minkälaista ajoa on ajettu?
No mitä vitun väliä 2000€ auton käytöllä on. Kyllä nyt kytätään tarkasti, Niin ei sitä huvikseen tulla tänne asti ja osteta sikaa säkissä. Autoa nyt saattoi ihan vakavasti harkita, kysyin saisko nyt vähän edes bensaan alennusta, kun oli ihan loppu "seuraava hinta on sitten 2500€" Juu, kiitos ja toivottavasti saat auton myytyä kun olet niin kova kauppamies muutenkin.
Tuli sitten reilu 600km turhaa ajoa ja vitutus päälle myyjän takia. Ihan perusteltua tinkauspaikkoja löyty, auto oli suht halpa, mutta etenkin se sisusta ja ruostepaikat vaativat töitä. Olisi siitä nyt sen 2000€ voinut maksaa jos olisi ollut mukava myyjä ja olisi vaikka kahvit tarjonnut, mutta ei. Paskin kokemus hetkeen tämä reissu.
-
Mä ajelin kanssa kerran Lahti-LPR-Lahti reissun katsomaan mk2 V70 volvoa, Autossa piti olla sadetunnistinta, ajotietokonetta yms herkkua, sekä ilmoituksessa oli maininta täydellisestä huoltokirjasta ja , että on "Suomi-auto". Sisusta oli täys koirankarvoja, haaroitetun pakoputken toinen haara puuttui, tuulilasi halki ja se tietokone, se näytti, että ovi on auki :2funny:
Eli ei sadetunnistinta eikä ajotietokonetta. Huoltokirjaa ei ollut, muutama paikallisen korjaamon kuitti löytyi ja saksalaisia kuitteja ja ohjekirjoja. Rekisteriotteessa maininta saksalaista kilvistä. Kun tinkasin, niin nuo kaikki viat ja puutteet oli jo laskettu hintaan mukaan :2funny:
Ei tullut kauppoja, mutta ääretön vitutus harhaanjohtavan ilmoituksen laatijaa kohtaan jäi >:(
-
Oliko kaksi viestiä ylempi tapaus nettiauton halvin ja vähiten ajettu?
Yleensäkkin jos ostaja on nihkeä jo puhelimessa, ilmoitus on syvältä ja kuvat paskaisesta autosta iltapimeällä niin eikö silloin jo herätyskellot soi?
Muutenkin itse olen ostamassa autoa. En mukavaa myyjää ;). Tinkimisetkin kannattaa hoitaa yleensä jo etukäteen ennen, kuin lähtee autoa katsomaan.
Ilmeisesti tämä yksilö:
http://www.nettiauto.com/volvo/v40/6372338
-
Tinkimisetkin kannattaa hoitaa yleensä jo etukäteen ennen, kuin lähtee autoa katsomaan.
Nii, miten tuo liittyy siihen, että auto ei ole ilmoituksen mukaisessa kunnossa tai varusteilla ?
Käsittääkseni, jos tuotteeesta löytyy puutteita ja vikoja, joita ei ilmoituksessa ole mainittu, on myös mahdollisuus yrittää tinkiä ::)
Ja kyllä mä paikanpäälläkin koitan saada vähän hinnasta pois, jos ei ole huutokaupassa huutamani hinta.
-
Oliko kaksi viestiä ylempi tapaus nettiauton halvin ja vähiten ajettu?
Ilmeisesti tämä yksilö:
http://www.nettiauto.com/volvo/v40/6372338
Juuri tästä tapauksesta on kysymys, auton arvioisin juuri siihen 2000€ pintaan ja "ok" kuntoiseksi 2500€ jos olisi hiukan nähty vaivaa hoidon kanssa.
Kyllähän aina voi tingata, bensasta etenkin jos tullaan kauempaa katsomaan, mutta se että myyjä naureskelee kuinka joku viitsii tulla edes katsomaan autoa kauempaa ja vielä tutkitaan perinpohjin sellaiset paikat joissa voisi olettaa olevan jotain sanottavaa.
Mutta joo, ei noita vaihtoehtoja ihan älyttömästi ole niin on pakko ottaa riskejä ja lähtee kauempaakin katsomaan, välillä sattuu kohdalle ihan kelpo yksilöitä hyvällä hinnalla ja välillä on tälläisiä persereikiä myyjänä joille ei jo periaatteen vuoksi rahaa tarjoa
-
Yksi kuva ja naisen käytöstä ;).
Yleensä jos lähtee hakemaan autoa kauempaa kannattaa olla myös muita vaihtoehtoja eikä lähteä sitä yhtä pommia katsomaan. Tämän lisäksi kuten sinä teit, niin olla valmis lähtemään tyhjin käsin pois.
Juuri tästä tapauksesta on kysymys, auton arvioisin juuri siihen 2000€ pintaan ja "ok" kuntoiseksi 2500€ jos olisi hiukan nähty vaivaa hoidon kanssa.
Kyllähän aina voi tingata, bensasta etenkin jos tullaan kauempaa katsomaan, mutta se että myyjä naureskelee kuinka joku viitsii tulla edes katsomaan autoa kauempaa ja vielä tutkitaan perinpohjin sellaiset paikat joissa voisi olettaa olevan jotain sanottavaa.
Mutta joo, ei noita vaihtoehtoja ihan älyttömästi ole niin on pakko ottaa riskejä ja lähtee kauempaakin katsomaan, välillä sattuu kohdalle ihan kelpo yksilöitä hyvällä hinnalla ja välillä on tälläisiä persereikiä myyjänä joille ei jo periaatteen vuoksi rahaa tarjoa
-
Yksi kuva ja naisen käytöstä ;).
Yleensä jos lähtee hakemaan autoa kauempaa kannattaa olla myös muita vaihtoehtoja eikä lähteä sitä yhtä pommia katsomaan. Tämän lisäksi kuten sinä teit, niin olla valmis lähtemään tyhjin käsin pois.
En tiedä luitko nyt ajatuksella tuon tekstini läpi, auto oli teknisesti ihan hyvä ja siitä ihan kelpo auton olisi saanut kun olisi nyt ensiksi ihan pessyt sen. Mutta se, että ollaan haistapaska asenteella koko tapahtuman ajan ja vittuillaan suoraan sanottuna niin ei paranna auton myyntimahdollisuuksia. Kuten sanoin, niin otin ihan tietoisen riskin kun lähdin niin kauas niillä tiedoilla mitä myyjä oli puhelimessa antanut.
Haukun tässä nyt enemmänkin myyjää kuin autoa. Niin minäkin tykkään ostaa autoja enkä myyjiä, mutta tämä tapaus osoitti, että on sen myyjänkin osoitettava jotain sosiaalisia taitoja
-
Kyllähän aina voi tingata, bensasta etenkin jos tullaan kauempaa katsomaan...
Eli onko tässä nyt jotain maantieteellistä rasismia havaittavissa?
Lähempänä asuville hinta on kalliimpi, mitä kauempana asuville... ;)
-
Mä oon aina nauranut tuolle tilitykselle, että kun tullaan kaukaa hakemaan ja pitäisi hintaa pudottaa. Olen todennut, että onko se minun vika myyjänä, jos ostaja asuu perähikiällä vai ostajan?
Tosin yleensä olen aina myynyt auton tankki täynnä, niin siinä on se tinkivara ;).
Tuleen mieleen tapaus, kun myin vanhaa telkkaria pois. Ostaja tarjoaa 170 euroa 300 euron televisiosta, kun asuu Seinäjoella ja joutuu noutamaan sen keski-suomesta ;D. Totesin että jos hakija olisi Rovaniemeltä, niin pitäisikö minun maksaa hänelle, että hakee television? No soitti samana päivänä sitten yksi tyttö keski-suomesta ja kysyi toisinko 20 eurolla television ja maksoi pyyntihinnan + tuon 20 euroa. Kumpihan näistä oli se voittaja.
-
Mä pesen/fiksaan yleensä auton kuviin, mutta en mä rupea joka ostajalle autoa pesemään (Jos kyse parin tonnin kikottimesta). Jos ostaja haluaa nähdä auton puhtaana, niin voi maksaa sen automaattipesun ;). Tässä tietenkin edellytyksellä, että autolla ei ole ajettu mitään raparallia.
En tiedä luitko nyt ajatuksella tuon tekstini läpi, auto oli teknisesti ihan hyvä ja siitä ihan kelpo auton olisi saanut kun olisi nyt ensiksi ihan pessyt sen. Mutta se, että ollaan haistapaska asenteella koko tapahtuman ajan ja vittuillaan suoraan sanottuna niin ei paranna auton myyntimahdollisuuksia. Kuten sanoin, niin otin ihan tietoisen riskin kun lähdin niin kauas niillä tiedoilla mitä myyjä oli puhelimessa antanut.
Haukun tässä nyt enemmänkin myyjää kuin autoa. Niin minäkin tykkään ostaa autoja enkä myyjiä, mutta tämä tapaus osoitti, että on sen myyjänkin osoitettava jotain sosiaalisia taitoja
-
Olen yleisesti sitä mieltä, että esim nettiauto on pilannut koko myynti/osto hommelit.
Jokseenkin outoa, että pyydetään tolkuttomia, kun muutkin pyytävät. Realistinen hinta on kadonnut pilveen :)
Saahan sitä rautaan rakastua, mutta sitten se seisoo omassa pihassa, eikä hinta nouse seisonnan aikana :D Kannattaa sijoittaa laatu viiniin, jos meinaa yrittää vuosikerralla pelata ;)
Jokseenkin ihmeellistä on myös, että harrastaja sivuilla, kuten tämä. Myydään autoja, joita on huollettu ja laitettu niin perusteellisesti. Ehkä jotain pientä vikaa yms saattaa olla/on
Eikö myyjä ymmärrä, että ko auton historia on luettavissa profiilin kautta?
Järjestään on kysymys vioista joille ei ole löytynyt ratkaisua/osaamista/rahaa!
Jos siihen on vielä ostanut jotain über osaa, niin ei ne osat enään ole sen arvoisia kuin kaupassa.
-
Olen yleisesti sitä mieltä, että esim nettiauto on pilannut koko myynti/osto hommelit.
Jokseenkin outoa, että pyydetään tolkuttomia, kun muutkin pyytävät. Realistinen hinta on kadonnut pilveen :)
Tämähän siinä on ongelmana kun autoa myyntiin laittaessa katsotaan vastaavien hintoja ja sitten se oma auto on omasta mielestä aina vähän parempi kuin ne muut vaihtoehdot ja kyllä siitä silloin voi vähän enemmän pyytää. Sitten seuraavan ilmoituksen tekijä katsoo tätä ilmoitusta ja tuumii samaan malliin että kyllä tämä oma vähän parempi on, laitanpa enemmän hintaa ja oravanpyörä on valmis.
-
OT: Ennen autoja sai satasilla (Markka-aikaan). Ostettiin joskus meidän perheeseen 400 markalla vuoden leimalla ollut lada jolla ajeltiin pari vuotta periaatteessa öljyt vaihtamalla ja katsastamalla. Yritäppä tänä päivänä löytää kaksilla renkailla oleva auto vuoden leimalla alle 500 euron? Sata markat on muuttuneet tänä päivänä euroiksi.
Hyvä esimerkki:
Broidin 52tkm ajettu vm01 Lada samaraa myytiin 600 eurolla kaksilla renkailla ja vuoden leimalla melkein 4kk. Oikeasti ennemmin mä tuolla Samathalla olisin ajellut talvet kuin jollain, 90-luvun ooppelilla. Oli lämmin ja hyvä talviauto sekä auto millä SAI ajaa ;D.
-
Käyttöarvo ja harrastearvo ovat tietenkin erilaisia, moninaisista syistä. Se on fakta ja ihan niinkuin pitääkin olla, markkinat hoitaa hinnoittelun. Toteutuneet myynnit eivät juuri julkisuudessa näy ::)
Jostain farkku Volvosta tuplaturboilla varustettuna, katsastettuna, maksetaan x summa. Samaan aikaan jostain perus nyhjästä pyydetään 2/3 tuosta hinnasta, kun on vähäpäästöinen jne
Pitäs ymmärtää ettei se turboruuvilla varustettu perus nyhvä 400tkm ajettuna ole käyttöarvoaan isompi!
Nykyään myydään mielikuvia, "tästä mä rakennan semmosen tykin"
"tästä talven luosuihin" tai vähäpäästöinen, tälle voit tehdä mitä vaan "nyt halvalla"
"Hieno ärrä, mitä nyt kone/loota paskan" mutta nettiauton halvin ärrä :D
Jos se on rikki, niin se on rikki.
-
Käyttöarvo ja harrastearvo ovat tietenkin erilaisia, moninaisista syistä. Se on fakta ja ihan niinkuin pitääkin olla, markkinat hoitaa hinnoittelun. Toteutuneet myynnit eivät juuri julkisuudessa näy ::)
Jostain farkku Volvosta tuplaturboilla varustettuna, katsastettuna, maksetaan x summa. Samaan aikaan jostain perus nyhjästä pyydetään 2/3 tuosta hinnasta, kun on vähäpäästöinen jne
Pitäs ymmärtää ettei se turboruuvilla varustettu perus nyhvä 400tkm ajettuna ole käyttöarvoaan isompi!
Nykyään myydään mielikuvia, "tästä mä rakennan semmosen tykin"
"tästä talven luosuihin" tai vähäpäästöinen, tälle voit tehdä mitä vaan "nyt halvalla"
"Hieno ärrä, mitä nyt kone/loota paskan" mutta nettiauton halvin ärrä :D
Jos se on rikki, niin se on rikki.
Valitettavasti jotkut luulevat, että itse tekevä taikoo automaattilaatikon parilla kympillä kuntoon vaikka todellisuus on jotain aivan muuta. Itsellä hyvä kokemus skeidasta, kun yksi vena poikittain ja männässä reikä sekä nokka-akseli entinen= Uusi vaihtomoottori+ vaihto + akopäät yms hilut, niin 3000 euroa meni että hujahti.
10.000k€ autossa automaattivaihdelaatikko rikki -3000€, moottori särki -5000€. Mutta jokainen saa pyytää mitä haluaa asia erikseen meneekö kaupaksi.
-
Jaoin romutuspalkkiosta syntyneen keskustelun omaksi ketjukseen:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=56416.0