Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: ksthb - 15.05.2011, 09:52:19
-
Jatketaas juttua NRP Motorsportin SRC Volvosta.
Projektin alkuvaiheet on luottavissa vanhan foorumin puolelta http://www.suomenvolvofoorumi.fi/SVF/index.php?topic=57950.0
http://amazon.kuvat.fi/kuvat/Hot+Rod++Rock+Show+2011/IMG_0248.JPG
(http://amazon.kuvat.fi/kuvat/Hot%20Rod%20%20Rock%20Show%202011/IMG_0248.JPG/_big.jpg)
Tämä kevät alkoi näyttelyn merkeissä Tampereella ja kaikki piti olla kunnossa alkavaan kauteen... No kaikki ei mennytkään ihan putkeen.
Kävimme tarkistelemassa säätöjä Tuning Worldissa ja hyvä moottori ei ollutkaan niin hyvä enää..
Tehot oli jäänyt talvi säilytykseen, moottorista hävisi tehoa 21 hp :(
Vikaa ruvettiin etsimään ihan oikeesti, eka huomio osui venttiilinjousiin.
Jouset olivat kuoleentuneet talven aikana piloille. Lähtöpaine oli tipahtanut 45 kg:sta 20 kg. No uusia/parempia Enemin jousia oli suoraan hyllyssä ei ku vaihtamaan.
Seuraavaksi auto testiin Tammisaaren sprinttiin (Dynoon ei saatu aikaa).
Sprinntissä ongelmat jatkuivat, ekakierroksella hävisi ohjaustehostin ja auto oli kuskin mukaan todella ikävä ajettava. Kuski oli kuin kylvetetty pätkän jälkeen, oli ollut hiukka hankala ja raskas ajettava ilman tehostinta.
No kummiski tulos oli alueella, omassa luokassa pohjat ja yleiskilpailun 8 sija.
Ohjaustehostin toiminta tarkistukseen ja pieni johtokatkos herkkyyden säätimessä oli. No nyt piti kaiken olla kunnossa... toiselle kierrokselle aikaa parantamaan. Mitä vielä, toinen kierros meni ihan piloille. Bensanpaineet katosivat ihan kokonaan. Auto prötäs ja pätki kokoajan.
No sprintti testaus osottautui kullan arvoiseksi. Viat löytyi juuri oikealla hetkellä tulevaa SRC kautta ajatellen.
Auto tarkistukseen kaikilta osin, bensapumppu vaihtoon sähköt tarkistukseen.
Sitte kipinkapin Japelle dynoon säätöjen ja toimivuuden tarkastukseen.
Kaikki näytti alkuun toimivan ihan ok, mutta sitten bensanpaineet katosivat jälleen. vikaa etsittiin ihan oikeasti ja KMS mittarit näytti jännitteeksi 11,5v.
Tarkistus mittaus akulta ja tottahan se oli laturi oli luovuttanut.
Kotiin korjaamaan...
Pieni inhimillinen erehdys oli aiheuttanut koko ongelman, latausjohdon suojaus oli pettänyt ja aihettanut laturin palamisen. Tiimi hoiti auton kuntoon ja vihdoinkin auto tuntui toimivan .
Testaus jäi kauden avaukseen Kouvolaan. Onneksi viat loppuivat ja Niko ajoi aika-ajoista suoraan A-finaaliin 4 ruutuun.
A- finaali olikin sitten jo ihan huippua kaiken sähläyksen jälkeen.
Taistelun tuloksena toinen sija heti Jari Kokon jälkeen O0
Tulokset http://www.mut-palvelu.fi/2011/src/sm1/fres.pdf
No jotain ongelmiakin tuli auton kanssa, koneen joutunee avaamaan kohonneiden lämpöjen/ öljynpaineiden takia.
Pari viikkoa aikaa Vetelin kisaan joten töitä riittää...
Edit JuHaU: lisäsin kuvan autosta
-
Onkohan kyseessä sellainen kelta-vihreä 940 jota ajetaan melkein takapenkiltä? Eilen puntaroin pariin otteeseen kouvolassa ::)
-
Kyllä, juurikin se auto on kyseessä
-
Nooni, eihän siinä sitten muuta kuin onnea veteliin :hello:
-
Jahas. Täähän tais olla viime syksynä Vantaalla sprintissä. Rekisteröin vaan, kun olin itekkin Staraa ulkoiluttamassa. Tais mennä sillon vannetta vaihtoon. ;)
-
Mtv3 Max kanava lähettää koostetta kouvolan kisasta juuri nyt... Nyt telkun ääreen kiinnostuneet...
-
tuli katsottua kisakooste maxilta. ja hyvin näytti volvossa kulkuja olevan
-
Vetelin kisaan valmistautuminen käynnissä,. Uusi moottori tekeillä, nippuun tänä iltana...
Ai niin, edellinen kone rupes osoittamaan luovuttamisen merkkejä jo perjantai harjoituksissa oireili kansitilke vikaa. Niin ja se perinteinen vikakin löytyi, 4 sylintelin putki oli munan muotoinen :-\
Moottorin ohjauskin täytyy päivittää/säätää 98e bensan takia, eritoten sytkäkartta.
Hmm.. huikka on kadonnut laitteista voimaa ton uuden polttoaine säännön takia, yhdestäkin 8v Evo moottorista hävisi 21 hp 98E siirtymisen takia. No onneksi sääntö on kaikille sama....
-
No nyt on uusi moottori säädetty viimmoisen päälle sytkä ja pottoaine karttojen osalta. Se on vaan hyväksyttävä että jos haluaa koneen olevan edes jollain tapaa luotettava niin kierrosluku on rajoitettava 8000 rpm. Eikä 98e bensa tunnu hyväksyvän 26 astetta enempää sytkäennakkoa. 17 hp katos polttoaine rajoitukseen (kilpa vastaan pumppu bensa).
Ja yksi uusikin vika saatiin ulos, nimittäin akku veti välillä oikoseen ja jännitteet tipahti 10 V. No pika kipaisu mönkkärillä motonettiin niin johan rupes toimimaan...
Veteliin lähtö taitaa onnistua....
Edit: incar kuvaa A-finaalista http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP+Motorsport/Niko+Kouvola+2011.wmv
-
Hyvin näyttää vapari volvokin vetävän kouvolan rinteeseen. Onnee vaan kakkossiasta Tuuletuksesta päätellen olit tyytyväinen lopputulokseen.
-
Onneksi olkoon onnistuneesta kisasta :sundaydriver:
-
Hyvin näyttää vapari volvokin vetävän kouvolan rinteeseen. Onnee vaan kakkossiasta Tuuletuksesta päätellen olit tyytyväinen lopputulokseen.
Korjataas sen verran että minä virittelen moottoria ja Niko :sundaydriver:... JP, Make , Mikko, Sepe huoltaa ja Roope on tiimipäällikkönä.
Täytyy kyllä sanoa että kaikkien aloitus vaikeuksien jälkeen tulos oli täys kymppi P>
-
Edit: incar kuvaa A-finaalista http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP+Motorsport/Niko+Kouvola+2011.wmv
Ja lisää tätä herkkua kiitos! :) Kerrankin kunnon rehellistä ajovideota täynnä fiilistä, reisinkiä ja meininkiä.
-
Hyvin on Vetelissä alkanut, 1 alkuerä 8:s.. 2 alkueräa 3:s... 3:s alkuerä 5:s A-finaali vois lohkee.. No katotaan viel viralliset tulokset
Tuloksia voi seurata tuolla http://www.it-motorsport.com/src/srconline.php?haku_kisaid=4278&paivitys_sek=60&fontti=11&palvelunro=30&xsarja_id=0&xkilpailu_id=&kisa_id=&riviluku=&selaustaso=&spaikka=&order=+order+by+kisasija&meta_kisaid=4293&meta_luokkano=&meta_paivitys_sek=60&nakyvilla=hidden
A-Finaaliin 4 ruutuun O0
-
Hieno tulos Nikolta A-finaalin 4:sija.. SM-sarjaan osallistuneiden 3:s
No nyt odotellaan sitte koostetta MTV3 Maxilta...
-
Incar pätkää Vetelin A-finaalista http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP+Motorsport/Niko+kemora+a-fin.wmv
-
Äkkiseltään näyttäisi, että auton puolesta pystyisi ihan voittokamppailuunkin. Eikä tämä nyt ollut mitenkään kuljettajaa väheksyen sanottu, vaan uskon, että kun kaikki natsaa, niin hyvä tulee. :)
-
Näin minäkin uskon.. pikkasen vielä "tähdet" parempaan asentoon niin voittominenkin on lähellä...
No monta juttua voittamisen esteenä on vielä jäljellä, esim rajallinen budjetti kanssa kilpailijoihin nähden. Suurin ongelma tällä hetkellä on renkaat, kaks rengasta taakse uusia renkuloita/ kisa. Tuppaa oleen aina finaalissa renkaat jo ehtoo puolella.
Toinen ongelma on moottorin lohko joka ei kestä, joka rajaa tehot/kierrokset safe moodiin.
N. 10 Ke vaje on budjetissa loppukaudelle jotta Niko pystyis kamppailemaan täysipainoisesti mestaruudesta. Siinä sitä alkaa olemaankin jo tasoitusta... Lotossa pitäs voittaa tai löytää muutamia sponsseja pikaisesti.
No ei auta kuin mennä niillä "korteilla" mitä kädestä löytyy ::)
-
Lohko enskaudeksi uudelleen putkitettavaksi ja darttonit sisään? Hintaa on, mutta luulis kestävän paremmin kurnuutusta.
-
http://www.facebook.com/pages/NRP-motorsport/212503348790556
Tonne lisäillään kuveja ja päivityksiä kisoista, testeistä ja tallilta. :pomo:
-
Seuraava kisa nyt viikonloppuna Kiteellä http://www.kkua.omatsivut.info/index.php?p=1_37_SM-rallicross-18-6-2011
Tervetuloa tutustumaan kalustoon ja jutusteleen NRP.n varikkopilttuulle..
-
Hyvä vire jatkuu Nikolla... eka aika-ajokierroksen pohjat, toinen kierros kolmas, lähtöruutu kaksi heti JP Rajalan jälkeen. No tosin finaalissa ei ihan nappisuoritus sijoitus viides. Kokonaisuutena ihan loistavasti mennyt viikonloppu...
Pieniä ongelmia oli jarrujen kanssa jotka johtuivat etunavan laakeripesän rikkoontumisesta. Ei varmaan oo ihan helppoa ajaa "pumppu" mallin jarruilla.
-
http://www.facebook.com/pages/NRP-motorsport/212503348790556
Kiteen incarit lisätty :sundaydriver:
-
No niin, moottori avattu, kolme kisaa ajettu betonoitu lohko oli ihan mitoissa. kampuran laakerilinjakin näytti ihan hyvältä, ei mitään akseli värinöitä ollut laakereiden pinnoista havaittavissa. No huomennna uus moottori dynoon ENEMin kepeillä. katellaan olisko mitään uutta raportoitavaa tehoista....
-
Ootko tavannut lohkoja missä runko linja olisi elänyt muulla tavalla kuin että on pahasti keitetty? Pitäs piruuttaan joskus ottaa joku loki ja käyttää linja hoonauksessa että näkisi onko siinä sanomista vaikkei toiminnassa olisikaan sanomista. Oliko betoni mihin asti laitettu?
-
Noita ei oo tullu vastaan... Vesitilaa jäi noin 70mm. Uudessa koneessa on vesitila 50mm.
-
Uusi kone testattu, tehoissa ei ole tapahtunut mitään mullistavaa.. mutta keirroslukua nostettiin safemodesta 8300 rpm kun lohkot tuntuvat betonoinnin ansiosta pysyvän nipussa. dynossa ei saatu mitaa vertailukelpoisia tuloksia sillä dyno hallissa oli +40c lämmintä. max tehot on kummiski arviolta n.330hp +8000 rpm.
Viikonloppuna kisat joensuussa jossa nähdään onko moottorista mihinkään.... :pomo:
-
Joensuun kisat käyty ja nähty.. Nikon sijoitus B-finaalin kautta A-finaalin 5 sija, joka oli kyllä vähintään tolle kokoonpanolle loistava.
No oppia/kokemusta tuli oikein kantapään kautta, viimeisen moottoriversion vääntö (350Nm) ei vain riitä parempaan tulokseen. Ajaminen menee moottorin kiljuttamiseksi, puutuu helposti kesken mutkan.
Uusi entisen kaltainen moottori on kasattava ennen Hyvinkään kisoja...
Huhuja varikolta....
Kovia panostuksia oli kisakumppanit tehnyt, JP-Mattilalla oli huhujen mukaan uusi Esslinger Engineeringin lyhyt iskuinen alakerta volvon 16v kannella vanhassa sotaratsussa, Kone kiersi kyllä kuin eläin, tehoakin oli ylärekisterissä, mutta mitään mullistavaa kulkupuolella ei ollut havaittavissa.
JP Peltokankaalla olisi myös uusi moottoriversio 3,2L Kentin alakerta, Poikkimäen tekemällä billet 16v kannella. Huhut kertoivat että koneesta olisi dynottu Special Motorsilla 389hp/380Nm..
Omituista tässäkin kohtaa on se että Kokko vei kisan voiton ylivoimaiseen tyyliin Evo koneisella ex mylläri Eskolla
Sanoisin tässä kohtaa että leikki on muuttunut todella kovaksi, suuria panostuksia tehdään menestymisen eteen.
Veikkaisin että Hyvinkään kisasta tulee todella mielekiintoinen, kannatta tulla seuraamaan ja toteamaan muidenkin....
-
Omituista tässäkin kohtaa on se että Kokko vei kisan voiton ylivoimaiseen tyyliin Evo koneisella ex mylläri Eskolla
Eihän tuo nyt ihme ole et escortti kulkee jos vääntöä on 43kiloa ja 360hepoa
-
Hmm.. onkohan konepuolella tapahtunut sitte jotain uutta ??
Mielestäni siel oli viel paikallaan 8v Evo jos koneen koko alle 3000cc niin pumppubensalla saavutettava max vääntö on enimmillään 390Nm ja sekin kone täytyy olla onnistunut täydellisesti....
Vai onko kone isompi kuin luullaan , pikaisella laskutoimituksella koneen kooksi tulisi vähintään 3300cc jotta edes teoriassa 430 Nm vääntö vois toteutua?
Minun tietojeni mukaan 8v Evo kannella parhaat mitatut tehot on asettunut 310 hp kohdille ja vääntö 350 Nm. No voihan olla että olen tipahtanut jo junasta, niin nopeeta kehitys on tolla rintamalla.....
-
menikös tuala edellä S40 volvo? se harmaa/hopia?
-
menikös tuala edellä S40 volvo? se harmaa/hopia?
Meinaat Rajalan autoa? Sil on nykyään Ekkeri ja loput hopea harmaat autot on bemuja...
No edelle kerkis silti.
Nyt ei auta kun viilata taxi vimosen päälle kuntoon, pikku säätöjä pikku säätöjä.... :3/4 jättää sen: Takapään kanssa menty tällä kaudella suuntaan jos toiseenkin ja vieläkään ei tunnu toimivan halutulla tavalla. Mutta eväät parannukseen? tiedossa nyt ei auta kun mennä ja testata ja todeta. Sitten Hyvinkäälle kahnaamaan pronssista! Nyt haetaan jokainen sadasosa pois jotta saadaan Liian vanha, liian iso, ei tolla voi menestyä :2funny: auto mitalleille... 8)
-
Meinaat Rajalan autoa? Sil on nykyään Ekkeri ja loput hopea harmaat autot on bemuja...
No edelle kerkis silti.
Nyt ei auta kun viilata taxi vimosen päälle kuntoon, pikku säätöjä pikku säätöjä.... :3/4 jättää sen: Takapään kanssa menty tällä kaudella suuntaan jos toiseenkin ja vieläkään ei tunnu toimivan halutulla tavalla. Mutta eväät parannukseen? tiedossa nyt ei auta kun mennä ja testata ja todeta. Sitten Hyvinkäälle kahnaamaan pronssista! Nyt haetaan jokainen sadasosa pois jotta saadaan Liian vanha, liian iso, ei tolla voi menestyä :2funny: auto mitalleille... 8)
http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP+Motorsport/Niko+Kouvola+2011.wmv (siinä 1 minuutin lähimaastos kattelin että onko tua nissani vai s40 O.o)
-
S40
-
Kausi paketissa ja tulos on tiimille paras mahdollinen..
SM- Pronssia P>
Aivan käsittämättömän hyvä maku jäi huulille, tästä on huvä jatkaa ;)
Tulokset : Tiger, JP-Rajala, Niko, JP- Mattila, Kokko...
Hieno päivä kertakaikkiaan...
Laittelen kuvia kisapaikalta myöhemmin
-
Isot onnittelut mitalisijasta.
(http://www.gamereactor.fi/media/51/ingatrophiespsp_185172.jpg)
-
Tulipa oltua pitkästä aikaa katsomassa näitä kekkereitä. Hienosti kulki Volvo, onnittelut!
-
Kuvia varikolta ja palkintojen jaosta
http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP+Motorsport/
-
Tänään MTV 3 Max klo 21.00 lähetys Hyvinkään värikkäästä finaalista. Eiku töllön ääreen :pomo:
-
http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP+Motorsport/hyvink+a-final.wmv
Hyvinkään A-Finaalin incar pläjäys lisätty... :pomo:
Nyt auton kehitys/parannus suunitelmat on suurin piirtein suunniteltu :uglystupid2: Jonkinajan kuluttua täytyy alkaa leikkaamaan ja liimaamaan autoa entistä
paremmaksi *kahvia-> täytyy ottaa kamera tallin pöydälle jotta saadaan projekti matskua kiinnostuneille.
-
[OT]
Kertokaas pienellä tietoiskulla että mikä rajoittaa moottorin kokoa? Onko reilua että penarissa on kuusisylinterinen moottori? ??? Vai onko tässäkin lajissa eri luokkia?
[/OT]
-
Suora lainaus sääntökirjasta:
Moottorin on oltava
vapaasti hengittävä. Kiertomäntämoottori ei ole sallittu.
Moottorin paikka on vapaa alkuperäisessä moottoritilassa.
Moottorin kampiakselin tulee sijoittaa auton
pituusakselin suuntaisesti. Moottoritilavuuden maksimikoko
on 3500 cm3. Muun kuin polttoaineen ruiskuttaminen
sisäisesti tai ulkoisesti on kielletty. Vesiruiskutus
on kielletty vaikka se olisi luokiteltu.
Hiili- tai komposiittimateriaalien käyttö on rajoitettu
kytkimeen ja ei-kantaviin koteloihin tai kanaviin.
Moottorin ja kaasupolkimen välillä saa olla vain mekaaninen
yhteys.
Sit vielä jos 6-sylinterinen moottori, niin vähintään 37,5% lohkosta pitää
olla etuakselin etupuolella.
jos paloseinä siirretty niin 4sylinterinenkin moottori pitää
olla niin että paloseinästä päin katsottuna kolmannen sylinterin
keskipiste ei saa tulla etuakselilinjan takapuolelle.
Mutta jos paloseinä on vakio muokkaamaton niin moottorin sijainti vapaa.
Meillä paloseinä vakio niin moottori mahtuu 2cm taaemmas kuin muilla ;)
6sylinterisen etu menee tuohon painoon keulilla, ja vaikka olis tehua niin pitäs saada pyörä pitämään.....
-
Suora lainaus sääntökirjasta:
Moottorin on oltava
vapaasti hengittävä. Kiertomäntämoottori ei ole sallittu.
Moottorin paikka on vapaa alkuperäisessä moottoritilassa.
Moottorin kampiakselin tulee sijoittaa auton
pituusakselin suuntaisesti. Moottoritilavuuden maksimikoko
on 3500 cm3. Muun kuin polttoaineen ruiskuttaminen
sisäisesti tai ulkoisesti on kielletty. Vesiruiskutus
on kielletty vaikka se olisi luokiteltu.
Hiili- tai komposiittimateriaalien käyttö on rajoitettu
kytkimeen ja ei-kantaviin koteloihin tai kanaviin.
Moottorin ja kaasupolkimen välillä saa olla vain mekaaninen
yhteys.
Sit vielä jos 6-sylinterinen moottori, niin vähintään 37,5% lohkosta pitää
olla etuakselin etupuolella.
jos paloseinä siirretty niin 4sylinterinenkin moottori pitää
olla niin että paloseinästä päin katsottuna kolmannen sylinterin
keskipiste ei saa tulla etuakselilinjan takapuolelle.
Mutta jos paloseinä on vakio muokkaamaton niin moottorin sijainti vapaa.
Meillä paloseinä vakio niin moottori mahtuu 2cm taaemmas kuin muilla ;)
6sylinterisen etu menee tuohon painoon keulilla, ja vaikka olis tehua niin pitäs saada pyörä pitämään.....
P>
Tässä tulikin kaikki mitä kaipasin. :)
-
AKK:n lehtinen tipahti luukusta niin siellä oli mainita isosta volvosta kolmos sijalla :)
-
Sit vielä jos 6-sylinterinen moottori, niin vähintään 37,5% lohkosta pitää
olla etuakselin etupuolella.
Mun mielestä Sciroccossa oli kyl pata paljon taaempana. Tosin se kuski tais puhella että V6:ssa on vielä erilaiset säännöt kuin suorassa.
Kivasti se teidän laitos kulki, vaikka ääni ei ollut yhtä nätti mitä Sciroccossa tai siinä tiikerin penarissa, se kyl lauloi tosi nätisti S*
-
Mun mielestä Sciroccossa oli kyl pata paljon taaempana. Tosin se kuski tais puhella että V6:ssa on vielä erilaiset säännöt kuin suorassa.
Kivasti se teidän laitos kulki, vaikka ääni ei ollut yhtä nätti mitä Sciroccossa tai siinä tiikerin penarissa, se kyl lauloi tosi nätisti S*
Kuskista en tiiä mitä höpissy, mut se mitä insinjöörien kanssa höpöttelin niin kyl se on 37,5% etupuolella... toiset tykkää kiljuvasta äänestä mutta myö ollaan tyydytty tähän pitkäiskusen matalaan seksikkääseen murinaan :smitten: toistaiseksi.... :pomo: katsotaan mitä talvi tuo tullesaan, ehkä toisenlaista moottorikombinaatiota, kaikki on vielä ehkä asteella. Korjaillaan ja parannellaan iskari/linkki puoli ensi kuntoon ja koitetaan hieman saada keulasta painoa pois ja katsotaan mitä sitten ehtii tekemään. Ehtiihän sitä hienosti tälläkin moottorilla :3/4 jättää sen:
-
Hommat seuraavalle kaudelle aloitettu, moottori koitetaan päivittää uuteen modiin. Uusi kansikin on suunnitteilla joka lähtee ekana hitsarille ::)
Toinenkin projekti käynnistyy ihan näillä' näppäimillä, C30 Volvo autokrossiin. Moottori on jo hankittu joka valitettavasti ei oo Volvon vaan Honda Type -R 2,0 L. No kummiski koko pakettin rakennus vaiheita ja koneen viritystä varten tulee uus topic jos sopii...
-
Hommat seuraavalle kaudelle aloitettu, moottori koitetaan päivittää uuteen modiin. Uusi kansikin on suunnitteilla joka lähtee ekana hitsarille ::)
Toinenkin projekti käynnistyy ihan näillä' näppäimillä, C30 Volvo autokrossiin. Moottori on jo hankittu joka valitettavasti ei oo Volvon vaan Honda Type -R 2,0 L. No kummiski koko pakettin rakennus vaiheita ja koneen viritystä varten tulee uus topic jos sopii...
Siellähän vaihtuu autokrossin puolella mestarikin 100% varmuudella :)
-
Uudesta projektista sitten ehdottomasti oma kertomus tänne. Seurataan mielenkiinnolla.
-
Hommat seuraavalle kaudelle aloitettu, moottori koitetaan päivittää uuteen modiin. Uusi kansikin on suunnitteilla joka lähtee ekana hitsarille ::)
Toinenkin projekti käynnistyy ihan näillä' näppäimillä, C30 Volvo autokrossiin. Moottori on jo hankittu joka valitettavasti ei oo Volvon vaan Honda Type -R 2,0 L. No kummiski koko pakettin rakennus vaiheita ja koneen viritystä varten tulee uus topic jos sopii...
ehdottomasti vaan tarinaa tänne moisesta kombinaatiosta :)
-
Rallicrossin SM-sarjan kausikooste tänään MTV3 MAX-kanavalla klo 21.00! Telkut aaaaaki!!! O0
-
No niin, uus kansi otettu työnalle.
Sanoisin että on hiukan hankala tapaus toi 16v kansi. Kaikkista hankalin alue on kanavien väliseinä joka puhkee tosi helposti kun kanavia yrittää suunnata sylinterin laidoille. No sieltä mistä puhkee niin kitataan umpeen. Uus aihio on jo rengastettu, venttiili kokoa kokeillaan 39mm alkaen imupuolella. Lisää raporttia kun homma etenee.
-
Porttaukset aloitettu, kaikki volyymi hakusessa... Paperin ohuita paikkoja on muutamia, täytynee vahvistaa kitillä :pomo:
Tohon aloitukseen löytyy nyt ohjelmakin....
(http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP+Motorsport/2012-03-02-021.jpg/_smaller.jpg?hash=5568)
(http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP+Motorsport/2012-03-02-022.jpg/_smaller.jpg?hash=5571)
-
Uusi kansi etenee, kohta ekat mittaukset. Venttiilit tulee maanantaina, ohjaimet on tekosessa... Niin uusi alakerta on jo valmis siitä juttua myöhemmin... ::)
(http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP+Motorsport/0-SRC+001.jpg/_smaller.jpg?hash=62880)
(http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP+Motorsport/0-SRC+002.jpg/_smaller.jpg?hash=62888)
-
Jepa, kausi on alkamassa ja homat on vaiheessa. No kuiteski Kemoraan NRP Motorsportin tiimi on tulossa kisaamaan.
Uuden koneen kansi on jo liki valmis ja ehdottomasti paras mitä on ollut käytössä. +280 ast 15.5mm nokat ovat saapuneet, venttiilinjousi pulma on ratkaistu.
Vaihteisto on saanut sisäänsä repullisen uusia osia ja jotain pieniä juttuja on muuteltu autosta.
Tarkemmin näistä Kemoran kisojen jälkeen...
Pientä salamyhkäisyyttä on ilmassa, siihen on syynsä.
Mutta kohta ravotellaan verhoa.... :pomo:
-
Kemoran kisat käyty. B-finaalii vauhti riitti viimmekautisella koneella. Vanha kone otti ja tuli tiensä päähän lohkon osalta jo perjantaina ennen treenejä. Ilmeisesti putki halki jonka elvytimme ajokuntoon Holtzin lohkosementillä, hyvää ainetta on. Kesti vetää 3 aika-ajo lähtöä ja finaalin.
Uusi 5v sequentiaalivaihteisto pelaa todella hienosti ja kunhan uusi kone saadaan jatkoksi Kouvolan kisaan niin pitäs olla kasassa kilpailukykyinen paketti.
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/35916_308046789275347_100002100844574_678245_1991327350_n.jpg)
Kansikin näyttäs menevän uudelle levelille,kuvia / mittaus raporttia näkyville loppuviikolla. Paljon on hommia ennen 2 viikon päässä olevaa kouvolan osakilpailua....
-
Uutta moottoria tehdään kiireesti Kouvolan kisaan, toivottavasti nyt koneen rakenteelliset kestävyys ongelmat on ohi...
http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP+Motorsport/SRC+32+010.jpg
Vaihteistokin on sovitettu eri asentoon tulevaan koneeseen.. kiitos Nikon ennakkoluulottoman asenteen ;)
http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP+Motorsport/SRC+32+008.jpg
-
Uus kone heräs henkiin ja kuulon peruteella lupaa hyvää. Huomenna klo 17 alkaa säätäminen ja tehoakin koitetaan mitata....
-
Hyvältä näyttää!! :P
Pitää tulla Kouvolaan paikan päälle tarkastelemaan miten kalusto liikkuu!
-
Joo liikkuu se ainakin selkeesti paremmin kuin ennen. Mammutti vääntö ja tehookin kivasti. Numeroina paras mitattu teho pumppubensalla 365,7 hp/7050 rpm ja vääntö 401Nm/5850 rpm. Takapyörälle välitty 340hp ;)
No kierrosluku ei oo mitattu puolalta vaan ajettu rummulle 5000rpm KMS. Se ei välttämättä pidä ihan paikkaansa, sillä varvikellon mukaan rajoitin iski 9000rpm.
Joka tapauksessa vanhasta koneesta tuli samassa penkissa parhaasta versiosta 330hp.
Mikä parasta kone toimii tyhjäkäynnistä huippukierroksiin asti täysin moitteetta.
Vääntöä löytyy seuraavasti: 3000 rpm/ 265Nm, 4000 rpm/340Nm, 5000rpm/380Nm, 5850 rpm /401Nm, 7000 rpm/ 370Nm.
Veikkaisin että moottorin puolesta ehtii, no Kouvolassa se nähdään ehtiikö....
-
No kyllä on komeet lukemat :o
-
Joo liikkuu se ainakin selkeesti paremmin kuin ennen. Mammutti vääntö ja tehookin kivasti. Numeroina paras mitattu teho pumppubensalla 365,7 hp/7050 rpm ja vääntö 401Nm/5850 rpm. Takapyörälle välitty 340hp ;)
No kierrosluku ei oo mitattu puolalta vaan ajettu rummulle 5000rpm KMS. Se ei välttämättä pidä ihan paikkaansa, sillä varvikellon mukaan rajoitin iski 9000rpm.
Joka tapauksessa vanhasta koneesta tuli samassa penkissa parhaasta versiosta 330hp.
Mikä parasta kone toimii tyhjäkäynnistä huippukierroksiin asti täysin moitteetta.
Vääntöä löytyy seuraavasti: 3000 rpm/ 265Nm, 4000 rpm/340Nm, 5000rpm/380Nm, 5850 rpm /401Nm, 7000 rpm/ 370Nm.
Veikkaisin että moottorin puolesta ehtii, no Kouvolassa se nähdään ehtiikö....
Tehot paperilla, takis käppyrä kilowatteina http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP+Motorsport/SRC+32+028.jpg/full
-
No on kyllä lukemat :o Tästä ois kiva nähdä penkitys vilmi ;)
-
ei mennyt ihan putkeen.. :( Parempi onni ensi kerralla!
-
Joo ei mennyt, polttoainepaine ongelma teki tuskaa ja romua. Tää on motorsporttia...
No koneen kunnostus alkanee tälläviikkoo ja jos käy hyvin niin ehtii seuraavaan osakilpailuun viivalle....
-
Ihanan halpaa aina kun tuho on tuota luokkaa....... :)
-
Tämä topikki taputellaan valmiiksi tähän kohtaan. Kuljettajan ja tiimin pyynnösta.
Volvon 16v konetta kehitellään kyllä vielä, mutta sille avaan uuden topikin kun kuviot saadaan viimmeisteltyä/uusi prokkis saadaan käyntiin.
-
Huhutietojen mukaan taitaa taxi-volvo alkaa kulkemaan moottorin puolesta kovaa ja nyt kestää. :3/4 jättää sen:
-
Selkiskö mikä edellisen tuhon aiheutti?
-
Huhujen mukaan uusi moottori penkitetty. Voimaa löytyy mukavasti ja käyttöalue laajentunut reilusti. Joko alkaa uutta topikkia pukkaamaan kohta :pomo: ?
-
Niin kuin jo aiemmin totesin että tämä topic on taputeltu. Tämän uuden Kentin tekemän moottorin kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Jotain huhuja tehoista on kantautunut minullekkin, puhuvat 370hp ja 380Nm väännöstä. Kauheesti käyttöalue tuskin on muuttunut edellinen mottikin toimi 1-9000 rpm kunnes polttoaine puolen ongelmien vuoksi suli ihan totaalisesti
No Hyvinkäällä ton osto moottorin vauhti nähdään...
No huomenna jarrutellaan toista 940 korisen vanhaa orkkislohkoon jäämäosista kasattua mottia. jos toimii niin Hyvinkäällä sen näkee tositoimissa.
Itse hyppään perjantaina Citikan C4 kyytiin maistelemaan 4 vetotykin tehoja
Jotain tollasta luvassa http://www.youtube.com/watch?v=FS0Kwtd7nSI&feature=youtu.be
-
Yritin selvitellä mihinkä aikaan pitäisi olla paikalla kun katsomaan menee Hyvinkäälle?
En ole ikinä ennen tutustunut lajiin niin kai tätäkin pitää tulla katsomaan.
-
Yritin selvitellä mihinkä aikaan pitäisi olla paikalla kun katsomaan menee Hyvinkäälle?
En ole ikinä ennen tutustunut lajiin niin kai tätäkin pitää tulla katsomaan.
Klo 11.00 lukee mainoksissa.
-
Perjantai iltana alkanee vapaa harjoitukset n. klo 17. Hyvä tilaisuus makustella tunnelmia ennakkoon ennen lauantain kisaa....
-
kuka on toisen 940 kuljettajana hyvinkäällä?
-
Niin kuin jo aiemmin totesin että tämä topic on taputeltu. Tämän uuden Kentin tekemän moottorin kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Jotain huhuja tehoista on kantautunut minullekkin, puhuvat 370hp ja 380Nm väännöstä. Kauheesti käyttöalue tuskin on muuttunut edellinen mottikin toimi 1-9000 rpm kunnes polttoaine puolen ongelmien vuoksi suli ihan totaalisesti
No Hyvinkäällä ton osto moottorin vauhti nähdään...
Jotain tollasta luvassa http://www.youtube.com/watch?v=FS0Kwtd7nSI&feature=youtu.be
3,2 litranen, mutta ei ole mikuneilla.
-
Joo ei oo mikuneilla ja sehän tässä huolettaa...
No toi kyytikin Kanervan C4 Citikalla siirty vapaan harjoituksen peruuntumisen takia. Säästävät rataa huomiseen kisaan. No aamusta ajoissa paikalle, harjoitukset alkavat klo 9.30
-
Hyvinhän se Nikon moottori toimi. Ja kulkikin aika kivasti, mitä nyt finaalissa oli vähän kipeen näköinen ;D Mikäs sihen toiseen autoon tuli ??? Moottori rikki ? Kalliin näköistä savua ainakin... :(
-
Mikä Mikuneissa on parempaa, kuin ruiskussa? Toiminta osakaasulla?
-
3,2 litranen, mutta ei ole mikuneilla.
Hirveästi tuo kuski ehtii tekemään ajon lomassa, lukkoja säätää lennosta?
Nappuloita keskikonsolissa kuin lentokoneessa. :)